Werk & Studie alle pijlers

Collega vindt mij te rustig

17-08-2013 17:28 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb een collega die erg aanwezig is en erg druk is. Zelf ben ik zo totaal niet en wil ik ook niet zijn. Nu heeft hij al een aantal keer gezegd ,waar alle andere collega's bij waren, dat ik zo rustig ben en niet genoeg van mijzelf laat zien. En dit dus al een aantal keer waar iedereen bij was. Ik heb aangegeven dat ik nou eenmaal rustig van mijzelf ben en altijd zo ben geweest.

Ik klets verder genoeg met collega's en het is echt niet zo dat ik mij afzonder. Daarom vind ik deze opmerkingen toch erg vervelend. Ten eerste omdat het wordt gezegd waar iedereen bij is en ten tweede omdat ik verder wel klets met collega's. Plus dat ik niet de behoefte heb om constant te praten en te aanwezig te zijn.

Ik merk dat ik mij nu ongemakkelijk voel bij hem en mij geen houding weet te geven. Ik vind dit echt heel vervelend. Ik heb namelijk het gevoel dat hij mijn persoonlijkheid niet accepteert.

Hebben jullie tips? Ik probeer mij er niets van aan te trekken, maar het steekt mij toch!
Wat vindt je leidinggevende ervan?
Vaak is het zo dat de mensen die je niet goed trekt, eigenschappen hebben die je zelf graag zou willen hebben. Ik denk dat dat met jouw collega ook zo is. Stiekem is hij jaloers op het feit dat jij zo rustig en beheerst je werk kan doen. Daarom geeft hij op je af. Probeer dat in je hoofd te houden als hij weer zit te kakelen. Of zeg hem rustig: 'Ik denk dat jij wel wat meer van mijn kalmte zou kunnen gebruiken.' Er zullen veel meer collega's zijn die hem verschrikkelijk druk vinden.
Ik zou dus weer niet lik op stuk opmerkingen terug gaan geven over zijn gedrag of karakter. Dan zou ik eerder zeggen: we zijn hier om te werken, het enige wat ik hoef te laten zien is dat ik mijn werk goed doe.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Lekker laten waaien joh. Er is één iemand die dat vindt en waarschijnlijk omdat hij het totaal tegenovergestelde is van wat jij bent. Ik zou me gewoon niet zo veel van zijn mening aantrekken.
quote:pinkie80 schreef op zaterdag 17 augustus 2013 17:40 Of zeg gewoon: ik geef jou graag de ruimte. Die schijn je nogal nodig te hebben.Die is goed
quote:pinkie80 schreef op 17 augustus 2013 @ 17:40:

Of zeg gewoon: ik geef jou graag de ruimte. Die schijn je nogal nodig te hebben.In de roos!!! Dan heb je nooit meer last van hem!
Ik zou zeggen dat hij te veel van zichzelf laat zien.

Het is je werkplek, meer niet.
Ik ben zelf ook nogal aanwezig en druk. Daar kan ik niets aan doen want zo ben ik nou eenmaal. Ik kijk altijd een beetje op tegen mensen die wat bedachtzamer zijn en er niet alles uitflappen. Misschien dat jouw collega er ook wel zo overdenkt. ik moet er alleen niet aan dneken om een andere aan te spreken op zijn rustige gedrag dat vind ik weer rar. Ik denk dat een sneer egven averechts werkt. Als ik een sneer krijg gooi ik er zonder er bij na te dneen een rake opmerking op terug. Ik zou daar dan ook helemaal niet mee zitten, maar ik merk dat jij er wel mee zit. Wellicht kan je beter rustig zeggen dat je zijn opmerking niet zo prettig vond. Waarschijnlijk heeft hij dat niet eens door.
Nogmaals bedankt voor alle reacties, ik kan hier veel mee vooral die opmerking "ik geef jou graag de ruimte, dat schijn jij nodig te hebben" is geniaal!

Ook bedankt voor jouw reactie kokkie, fijn om van een "aanwezig" iemand te horen hoe dat komt. Zet mij wel aan het denken en misschien heeft hij inderdaad precies hetzelfde dat jij hebt.

Iemand vroeg wat mijn leidinggevende ervan vindt, dat weet ik eigenlijk niet. Ik kan goed met hem opschieten en voorzover ik weet is hij tevreden met mij, ondanks dat ik rustig(er) ben. Verder hebben wij het niet over deze voorballen gehad..
quote:mieters schreef op 17 augustus 2013 @ 19:08:

Of zeg hem rustig: 'Ik denk dat jij wel wat meer van mijn kalmte zou kunnen gebruiken.'Deze vind ik beter/subtieler.
Wat is er mis met rustig zijn?

Echt nog nooit van gehoord dat iemand op de werkvloer daar een punt van maakte.

Lik op stuk is prima hoor, je hebt uitstekende suggesties gehad.

Ik hoop eigenlijk dat je je schouders er over op kan halen. Als hij het nog eens doet, ten overstaan van anderen zou je ook kunnen zeggen dat jij hem zichzelf laat zijn en dat je dat andersom van hem ook verwacht. 'Kunnen we dat afspreken?'

Probeer assertief te zijn in deze. Je bent op je werk. Niet in het café. Hij is geen vriend maar een collega. Hij hoeft geen mening te geven over jouw karakter als dat verder geen verband houdt met je werkzaamheden.
Ik heb de rest van de reacties niet gelezen (dus ben vast mosterd), maar ik zou de volgende keer direct reageren dat je toch ook niet tegen hem zegt dat hij eens wat minder 'aanwezig' moet zijn. Bovendien, als hij zelf wat meer observeert i.p.v. zijn mond opentrekt, krijg jij ook de kans om wat meer van jezelf te laten zien. Bah, walgelijk van die mensen die je zo te kakken zetten!

Desnoods zeg je gewoon tegen hem: ik zou graag wat meer willen zeggen, maar ik kom er niet meer tussen als jij eenmaal je mond open hebt getrokken.
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Och ik heb zo'n hekel aan dat soort mensen. Ik ben zelf ook heel rustig en terug getrokken. En wat je dan vooral niet moet doen is tegen mij zeggen dat ik te rustig ben etc. Dan voel ik me totaal niet meer op m'n gemak en heb dan geen idee meer hoe ik me moet gedragen. Mensen moeten andere gewoon is accepteren zoals ze zijn.
quote:rockingheart schreef op 27 augustus 2013 @ 14:37:

Och ik heb zo'n hekel aan dat soort mensen. Ik ben zelf ook heel rustig en terug getrokken. En wat je dan vooral niet moet doen is tegen mij zeggen dat ik te rustig ben etc. Dan voel ik me totaal niet meer op m'n gemak en heb dan geen idee meer hoe ik me moet gedragen. Mensen moeten andere gewoon is accepteren zoals ze zijn.

Maar dat doen niet alle mensen.

Het is de kunst om jezelf te leren accepteren zoals je bent.

Dan maakt het veel minder uit wat anderen over je zeggen. (weet ik uit ervaring)
Ik heb ook zo'n collega en dit verhaal kon van mij zijn geweest. Elke keer was ik weer 'doelwit' om bij iedereen te laten zien van kijk eens hoe geweldig ik ben. Het ging alleen om hem. Als ik niks wil zeggen of vind dat die gesprekken van hun nergens over gaan nou dan bepaal ik zelf wel of ik mijn mond opentrek of niet en niet hij door zijn populaire stuiterbal gedrag.

Die oneliners moet je niet gebruiken naar mijn mening. Toen ik dat deed werd er meteen gezegd: zo zeker ergens gelezen of er zit wel leven in! Wat hem wel getroffen had was de opmerking: krijg je thuis niet genoeg aandacht dat je hier zo druk bent ofzo? Ga daar lekker aandacht zoeken. Eikel.

Gewoon de waarheid zeggen. Hij was ook net een stuiterbal en nog steeds maar wel een aardige stuiterbal nu. Of hij maakt heel af en toe nog weleens grapjes dat je geen ruzie met mij moet hebben
En mijn baas kwam later om mij een compliment te geven
Het is dan ook weer gek om hier te lezen dat de rustige mensen over de drukke mensen zeggen "ik heb een hekel aan dat soort mensen". Why :/

Ik ben ook een druk persoon, maar het ligt niet in mijn karakter om iemand te veroordelen omdat diegene anders denkt of doet dan ik. Dat is hetgeen waar ik me dan wél aan kan storen.

Spreek diegene es aan en zeg dat je hem graag in zijn waarde wil laten al is hij compleet anders dan jij. En vraag hem om hetzelfde te doen. Respect en begrip, praktisch in elke situatie het belangrijkste.
quote:courgette schreef op 27 augustus 2013 @ 15:15:

Het is dan ook weer gek om hier te lezen dat de rustige mensen over de drukke mensen zeggen "ik heb een hekel aan dat soort mensen". Why :/

Ik ben ook een druk persoon, maar het ligt niet in mijn karakter om iemand te veroordelen omdat diegene anders denkt of doet dan ik. Dat is hetgeen waar ik me dan wél aan kan storen.

Spreek diegene es aan en zeg dat je hem graag in zijn waarde wil laten al is hij compleet anders dan jij. En vraag hem om hetzelfde te doen. Respect en begrip, praktisch in elke situatie het belangrijkste.

Zolang je elkaar respecteert is er niks aan de hand, maar telkens om jezelf te boosten een ander die niet zoveel zegt in het negatieve daglicht zetten is nou niet bepaald iemand respecteren.

Vraag mij weleens af of dat dommigheid is om niet aan te voelen dat het niet leuk is voor de ander of onwetendheid. Van bepaalde mensen dan he.
quote:birdy-xx schreef op 27 augustus 2013 @ 15:22:

[...]

Zolang je elkaar respecteert is er niks aan de hand, maar telkens om jezelf te boosten een ander die niet zoveel zegt in het negatieve daglicht zetten is nou niet bepaald iemand respecteren.

Vraag mij weleens af of dat dommigheid is om niet aan te voelen dat het niet leuk is voor de ander of onwetendheid. Van bepaalde mensen dan he.

Ik heb het dan ook niet over die ander, want die ander zit niet in dit topic... Ik heb het over de topicstarter die alleen invloed heeft op de situatie aangezien ze deze graag wil veranderen.

Het is soms dommigheid, soms onwetendheid, soms onzekerheid. Zolang je het niet bespreekt met diegene, zul je het nooit weten.
@Birdy, Ik denk dat het een soort dommigheid en onwetendheid is. Die mensen zijn zo druk, voor nadenken hebben ze geen tijd, dan hoeven ze zich ook niet af te vragen hoe hun opmerkingen overkomen.
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.
En hoe gaat het nu Zinsa?
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.
quote:reizenenzo schreef op 27 augustus 2013 @ 15:29:

@Birdy, Ik denk dat het een soort dommigheid en onwetendheid is. Die mensen zijn zo druk, voor nadenken hebben ze geen tijd, dan hoeven ze zich ook niet af te vragen hoe hun opmerkingen overkomen.De enige die hier nu dom overkomt ben jij. Hoe kun je nou iemand zo veroordelen die je nog nooit hebt gesproken of gezien? Met je "die mensen".
quote:courgette schreef op 27 augustus 2013 @ 15:37:

[...]

De enige die hier nu dom overkomt ben jij. Hoe kun je nou iemand zo veroordelen die je nog nooit hebt gesproken of gezien? Met je "die mensen".Jij voelt je wel erg aangevallen zeg! We hebben het over de drukke mensen die zo druk zijn dat ze juist kicken op de aandacht en druk zijn om bij anderen de stille mensen eruit te pikken. "Doe eens rustig".
Nu heb je weer vooroordelen

Ik lees niet waar we het over die "drukke mensen" hebben. Als ik het verhaal van TS lees, lees ik dat zij zich aan dingen stoort. Vervolgens lees ik van andere mensen allerlei vooroordelen over drukke EN rustige mensen. Dát snap ik niet, dat geoordeel altijd omdat een ander anders is.
quote:zinza1989 schreef op 17 augustus 2013 @ 17:28:

Daarom vind ik deze opmerkingen toch erg vervelend. Ten eerste omdat het wordt gezegd waar iedereen bij is en ten tweede omdat ik verder wel klets met collega's. Plus dat ik niet de behoefte heb om constant te praten en te aanwezig te zijn.

Wat ik dacht, is wat ik ook meteen in de eerste post van LadyV las.

Zo'n opmerking in het bijzijn van meerdere collega's is ook vervelend en ongepast.

Staat in je contract dat je met collega's moet kletsen dan! Jij hoeft niet constant te praten, want je bent er om te werken. Als je niet wil, dan hoef je echt niet je hele wel en wee met collega's door te nemen hoor. Een babbeltje op z'n tijd oké, maar te aanwezig is nee (overal waar "te" voor staat is niet echt goed)

Even een hele andere insteek.

Zou het misschien zo kunnen zijn dat hij je heel leuk vindt en zo jouwn aandacht probeert te krijgen?

Sommige mannenmensen kunnen dan ook nog wel eens heel vreemd overdreven druk aanwezig zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven