Werk & Studie alle pijlers

Collega vindt mij te rustig

17-08-2013 17:28 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb een collega die erg aanwezig is en erg druk is. Zelf ben ik zo totaal niet en wil ik ook niet zijn. Nu heeft hij al een aantal keer gezegd ,waar alle andere collega's bij waren, dat ik zo rustig ben en niet genoeg van mijzelf laat zien. En dit dus al een aantal keer waar iedereen bij was. Ik heb aangegeven dat ik nou eenmaal rustig van mijzelf ben en altijd zo ben geweest.

Ik klets verder genoeg met collega's en het is echt niet zo dat ik mij afzonder. Daarom vind ik deze opmerkingen toch erg vervelend. Ten eerste omdat het wordt gezegd waar iedereen bij is en ten tweede omdat ik verder wel klets met collega's. Plus dat ik niet de behoefte heb om constant te praten en te aanwezig te zijn.

Ik merk dat ik mij nu ongemakkelijk voel bij hem en mij geen houding weet te geven. Ik vind dit echt heel vervelend. Ik heb namelijk het gevoel dat hij mijn persoonlijkheid niet accepteert.

Hebben jullie tips? Ik probeer mij er niets van aan te trekken, maar het steekt mij toch!
Nou, dan vertel je je collega's tijdens de pauze gewoon een keer dat je hem zo druk vindt, en zo aanwezig, en dat hij veel te veel van zichzelf laat zien, en dat je doodmoe van hem wordt.
Met LV eens
Zulke mensen vind ik ook zo naar. Je kan proberen je er niets van aan te trekken of je zegt op de man af dat je het niet leuk vindt en dat hij ermee moet kappen.
Some flies are too awesome for the wall
quote:Lady-Voldemort schreef op 17 augustus 2013 @ 17:31:

Nou, dan vertel je je collega's tijdens de pauze gewoon een keer dat je hem zo druk vindt, en zo aanwezig, en dat hij veel te veel van zichzelf laat zien, en dat je doodmoe van hem wordt.
Wat de Dark Lady zegt.

De volgende keer en plein publique pats....meteen jouw eigen mening teruggeven.

Lik op stuk werkt bij zulke personen meestal als enige.
Huts!
Wat een ei(kel)! Als iedereen zo veel zou kletsen als hij zou er nooit meer iemand luisteren. Gewoon negeren, andere tip heb ik niet, sorry. Je kunt misschien een keer zeggen dat je best genoeg van je zelf laat zien, maar op een rustige manier en dat hij dat blijkbaar niet ziet omdat hij zelf zo veel lawaai maakt. Als hij dat verkeerd oppakt kan het oorlog worden, ik zou het er niet voorover hebben en gewoon negeren en niets van aan trekken (en dat werkt, als je niet hapt stopt het op een gegeven moment, weet ik uit ervaring)
Als hij nou weer zo'n opmerking maakt dan zeg je iets als "beter een rustige collega dan 1 met een grote mond" of zoiets

Verder toch gewoon proberen je er niks van aan te trekken, iedereens is anders, het heeft geen zin om je aan iedereen aan te willen passen.

En je kunt niet door iedereen aardig gevonden worden, nou en.
Leuk, zo iemand op je lip waarvan je jezelf niet mag zijn. Waarom voel je je ongemakkelijk bij hem? Ben je niet gewoon goed zoals je bent?
Ik heb een chef die dat van mij vindt. Ik ben ook vrij rustig en niet uitbundig. En ik heb hem ook verteld dat dat mijn persoonlijkheid is. En net als jij word ik een beetje zenuwachtig als hij in de buurt is. Heb dan altijd de neiging om gemaakt druk en opgewekt te doen.

Ik weet ook niet goed wat er verder aan te doen.
Exact wat LV zegt. En gooi er maar achter aan of hij soms onzeker is dat hij zichzelf zo overschreeuwt.
Of zeg gewoon: ik geef jou graag de ruimte. Die schijn je nogal nodig te hebben.
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Volgende keer zeggen dat hij niet zo moet ouwehoeren maar zich met zijn werk bezig moet gaan houden. Op zijn nummer zetten gewoon.
quote:zinza1989 schreef op zaterdag 17 augustus 2013 17:28 Hoi allemaal,

Ik heb een collega die erg aanwezig is en erg druk is. Zelf ben ik zo totaal niet en wil ik ook niet zijn. Nu heeft hij al een aantal keer gezegd ,waar alle andere collega's bij waren, dat ik zo rustig ben en niet genoeg van mijzelf laat zien. En dit dus al een aantal keer waar iedereen bij was. Ik heb aangegeven dat ik nou eenmaal rustig van mijzelf ben en altijd zo ben geweest.

Ik klets verder genoeg met collega's en het is echt niet zo dat ik mij afzonder. Daarom vind ik deze opmerkingen toch erg vervelend. Ten eerste omdat het wordt gezegd waar iedereen bij is en ten tweede omdat ik verder wel klets met collega's. Plus dat ik niet de behoefte heb om constant te praten en te aanwezig te zijn.

Ik merk dat ik mij nu ongemakkelijk voel bij hem en mij geen houding weet te geven. Ik vind dit echt heel vervelend. Ik heb namelijk het gevoel dat hij mijn persoonlijkheid niet accepteert.

Hebben jullie tips? Ik probeer mij er niets van aan te trekken, maar het steekt mij toch!

Vermoeiend zulke mensen. Ik zou de eerstvolgende keer even heel duidelijk zijn in de trant van 'Pietje, ik vind het leuk hoe jij bent, laat mij dan ook gewoon in mijn waarde' of 'tja we kunnen niet allemaal even 'aanwezig' zijn hè'.

Verzin iig een reactie die bij je past maar die wel duidelijk maakt dat dit puber gedrag geen indruk op je maakt. Laat je niet gekmaken door dit hoor, dit zegt veel meer over hem dan over jou!
* pinkie80, 2 minuten geleden

Of zeg gewoon: ik geef jou graag de ruimte. Die schijn je nogal nodig te hebben.*

Pats...die is raak!
Huts!
Toen ik net ergens werkte had ik ook zo iemand, toen zei ik 'zo vind ik dat jij wat meer je rust moet pakken dus ja we hoeven niet altijd te zeggen wat we vinden he'. Sindsdien was hij stil.
quote:pinkie80 schreef op 17 augustus 2013 @ 17:40:

Of zeg gewoon: ik geef jou graag de ruimte. Die schijn je nogal nodig te hebben.Briljant!
Your luck's about to change, cher.
Wow wat veel reacties zo snel! Bedankt voor de goede tips. Ik ga zeker de volgende keer wat terug zeggen en 1 van jullie reacties gebruiken.

En wat beautyfly (sorry als ik jouw nick verkeerd typ, forum mobiel) ook zei over dat je je drukker gaat gedragen dan normaal als je chef er is heb ik ook bij mijn collega. Ik ga dan ook drukker doen of meer met hem praten maar eigenlijk wil ik dat dus niet meer. Ik voel mij er gewoon niet fijn bij.

Iniedergeval fijn om te lezen dat jullie mijn situatie snappen :)! Ik heb dit namelijk nog nooit meegemaakt. Ik word juist normaal gezien als sociaal. Sociaal op een rustige manier ;)
Wat een hork. Hij vindt zichzelf blijkbaar een voorbeeld.

Nee, je hoeft NIET te zijn zoals hij.

Je hoeft NOOIT tactloos en veroordelend te worden, zoals deze collega.

Misschien is deze video iets voor jou:

http://www.youtube.com/watch?v=c0KYU2j0TM4
Ik zou zeggen, ik zit op mn werk, niet op een verjaardag waarbij alle nieuwtjes en weetjes besproken moeten worden
Ik heb zulke collega's gehad. Eentje noemde mij zelfs een verlegen muisje. Serieus?! Dat zou niemand zeggen die mij kent, maar dat probeerden ze gewoon niet. En ja, dan kun je beweren wat je wilt, maar het wordt er niet beter op. Ik werd dus ook erg onzeker en nog stiller bij hen in de buurt, terwijl ik gewoon rustig en bedachtzaam ben, meer niet. Tussendoor ben ik heel vrolijk, enthousiast en hardwerkend.

Die opmerkingen zijn zo frustrerend omdat er gewoonweg niet genoeg aandacht besteed aan wat echt belangrijk is.
quote:pinkie80 schreef op 17 augustus 2013 @ 17:40:

Of zeg gewoon: ik geef jou graag de ruimte. Die schijn je nogal nodig te hebben.
Temporary2 wat een leuk filmpje! Wat erin wordt gezegd klopt ook wel, wij leven nu in zo'n drukke wereld waarin introvert zijn niet echt wordt gewaardeerd. En lionlily ik begrijp je heel goed, toen ik op reis was noemden veel mensen mij zelfs "outgoing". Hoe grappig is dat ;).

Tja, het is gewoon moeilijk dat tegenwoordig rustig zijn als iets negatiefs wordt gezien!
quote:LadyDarbanville schreef op 17 augustus 2013 @ 17:46:

[...]

Briljant! +1
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:zinza1989 schreef op 17 augustus 2013 @ 18:19:

Temporary2 wat een leuk filmpje! Wat erin wordt gezegd klopt ook wel, wij leven nu in zo'n drukke wereld waarin introvert zijn niet echt wordt gewaardeerd. En lionlily ik begrijp je heel goed, toen ik op reis was noemden veel mensen mij zelfs "outgoing". Hoe grappig is dat ;).

Tja, het is gewoon moeilijk dat tegenwoordig rustig zijn als iets negatiefs wordt gezien!Ik ben ook rustig. Hoef niet zo nodig in het middelpunt van de belangstelling te staan. Jammer voor anderen als ze dat niet accepteren, ik ben wie ik ben en ik ben niet van plan om mij anders voor te doen dan ik ben. Jouw collega moet ook maar accepteren dat jij rustig bent. Misschien krijgt hij thuis niet zoveel aandacht en haalt hij dat op zijn werk in.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven