Mode & Beauty alle pijlers

Maat torselet

19-08-2013 10:46 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een beetje raar, maar ik heb hier een torselet en weet de maat niet.

Ik heb hem zelf aangehad om onze bruiloft, maar hij zat mij niet helemaal goed. (volgens de verkoopster wel, maar ik vond van niet)

Mja toch gekocht.. etc etc.

Maar ik wil hem nu verkopen, maar ik begrijp de maat niet op de doos.

Het is een Poirier Carnival 423 Ivory torselet.

Er staat:

85 INT

38 UK/INT

FR/ESP

100

en een grote B

Dit is dan toch een 85B? Alleen ik heb van mezelf een 85D en zo te klein was ie nou ook niet. Weet iemand dat die maten gewoon heel anders vallen?
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
De maat zegt volgens mij niet veel idd. Kan je niet precies helpen met je vraag, maar heb laatst voor mijn eigen bruiloft ook een torselet gekocht. Ik heb in normale bh's cup g/h, maar het torselet is een maat DD. Wel breder dan mijn normale maat, en daardoor past de boel toch in de cups.

Ik denk dat je in je verkoop advertentie je eigen mater erbij moet zetten, om kopers een idee te geven.
FR/ESP staat voor 80 of 85, en een grote B is een grote B.
dus een 85B
Ik zal m vanavond nog s zelf passen
Ik heb mogelijk alvast interesse woepsie

Ik wacht even de fotos af als je die hier wil posten!
85 is de Nederlandse en Duitse omvangsmaat. Deze staat gelijk aan de Franse omvangsmaat 100. De Fransen tellen namelijk altijd 15 erbij op. De Engelsen werken met inches. 70=32, 75=34, 80=36 en 85 is dus 38. Niet te verwarren dus met de kledingmaten 36, 38 etc. De Italianen werken voorts nog met 1,2,3 etc.

Een B is een B. Dit verschilt niet van land tot land. Wel van merk tot merk, en zeker met zo'n torselet valt er geen pijl op te trekken. Een verschil tussen B en D vind ik wel heel groot, maar het lijkt hier om een rubuust merk te gaan (iets heel anders dan die kleine Franse cupjes) dus als je dan erbij rekent dat je een torselet vaak een omvangsmaat groter neemt, kom je wel aan dat verschil.

Overigens luister ik bijna nooit naar verkoopsters. Ik heb er zelf meer verstand van. Een enkele vind ik wel goed, een dame in Italie in een winkeltje waar ik vaak kom. Die let ook echt goed op of het model het b.v. goed zit. Maar zo'n dame in de doorsee Nederlandse winkel neem ik vaak niet eens serieus.'

Op marktplaats ermee en de maat 85 B erbij zetten.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Imke, ik heb wel foto's die ik je kan mailen als ik je email heb.

Ben inmiddels wel met iemand aan het mailen.

Argentovivo, bedankt voor de duidelijke uitleg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven