Gezondheid alle pijlers

Op vakantie met een handicap

17-05-2013 23:34 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een update:

Inmiddels zijn we weer terug van vakantie.

De eerste week hebben we op de camping gestaan die we als eerste op het oog hadden, zonder apart invalidensanitair. Het vullen van de zak "moest" wel gebeuren bij een aparte kraan in het afwasgedeelte, omdat er verder (behalve bij de douches) geen warm water was. Het vullen deden we door een deel warm en een deel koud water te nemen.

Het spoelen zelf ging op zich wel prima. Het sanitair was schoon, en met een zelf meegebrachte brilverkleiner en een geïmproviseerd voetenbankje ging dat allemaal prima. Het was even behelpen qua hoeveelheid ruimte, maar ook dat was goed te doen. Oudste kon vervolgens zelf het toilet op slot doen, en zo even zitten met zijn boekje.

Het grootste probleem hier was dat oudste enigszins "op slot" ging: hij kon niet poepen. Uiteindelijk kwam de ontlasting wel in zijn luier, dus dat was alsnog niet zo'n probleem.

De tweede camping had een apart toiletgebouw met invalidentoilet zonder wasbak o.i.d., en een ruimte waar de douches waren met een nursery, waar wel een thermostaatkraan was en een toilet. In beide gevallen was de ruimte niet af te sluiten door oudste zelf, dus hebben we ervoor gekozen om te gaan spoelen in de nursery, waar ik bij ben gebleven. Bij oudste ook uitgelegd dat andere mensen zelf ook hun geluiden maken, en dat ze weinig horen van hem als ze onder de douche staan. Het meest vervelende was nog dat ik het vermoeden heb dat er mensen zijn die een opmerking gemaakt hebben over de lucht (althans, dat vermoed ik, mijn frans is niet zó goed), want bij deze camping lukte het spoelen wel

Kortom, we hebben in ieder geval ervaren dat op vakantie gaan wel kan, en dat we in ieder geval in de toekomst kunnen informeren naar een camping met nursery met toilet, en dat we daar prima ons ding kunnen doen.
Camping zoeken waar ze wel gehandicapten sanitair hebben. Dat is toch voor de hand liggend ?
Fijn dat jullie een mooie vakantie hebben gehad !

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven