Een derde kindje - deel 3

19-08-2013 20:58 949 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 3 alweer! Hopelijk blijven we lekker fanatiek doorschrijven op ons gezellige topic. Een aantal van ons is inmiddels bevallen, de anderen moeten nog heel eventjes geduld hebben. En door de komst van een paar nieuwe dames blijft het de komende tijd spannend!

Linkje naar eerste topic "Wij gaan voor een derde... wat enorm spannend"

Linkje naar tweede deel "Wij gaan voor een derde kindje! - deel 2"

Als er iets niet goed staat of veranderd moet worden in de tabel, graag even (liefst vet) vermelden dan pas ik het aan.

naamleeftijdandere kindjesNOD/

zwanger?uitgerekend opbijzonderh.Pipoo35 meisje (4) jongen (2)1 mei 2013 7 mei Pipoomeisje geboren!! 4500 gramEmma3940jongen (9) meisje (3) 17 mei 2013 25 mei Emmazoon geboren!! 3300 gram en 51 cm 4Hellokitty 31 meisje (7) jongen (5) 26 mei 2013 4 juni H4Kzoon geboren!! 4700 gram Mirremara35 meisje (5) jongen (4)6 juni 2013 17 juni Mirremeisje geboren!! Suusm33jongen (8) meisje (4) 8 juni 2013

geslacht verrassing 15 juni Suusmeisje geboren!! 4150 gram en 53 cmNonovrouw34 meisje (5) meisje (3) 26 juni 2013 20 juni Nonomeisje geboren!! 2985 gram IsisVG36jongen (5) jongen (3,5)1 augustus 2013 29 juli Isiszoon geboren!! 3860 gram Franses 36jongen (5) meisje (3) 10 augustus 2013 23 juli Franseszoon geboren!! 2772 gram Suzy197736jongen (3) jongen (2)12 september 2013 9 september Suzyzoon geboren!! 3590 gram Andjo36jongen (7) meisje (4) 24 september 2013 20 september Andjomeisje geboren!!Zonnestraal32 meisje 6) meisje (3) 29 september 2013 geslacht blijft verrassing 16 september Zomerboy geboren!! 3500 gram en 50 cm Tess Tan30 meisje (5) jongen (3,5)24 oktober 2013 25 oktober Tess Tan meisje geboren!! Skippy8231jongen (5) jongen (2,5)? januari 2014bevallen van een gezonde dochter!Visje8132 meisje (4) meisje (2,5 )? maart 2014Bevallen van een gezonde zoon!Tadam26 meisje (5) jongen (1)20 april 2014Termijnecho was goedCarmen39jongen (4) jongen (2)5 mei 2014Termijnecho was goed! Iets vooruit gezet. Uitslag combinatietest gunstig en NIPT ook goed. It's a little GIRL!Liubi31jongen (5) jongen (3)5 mei 2014Combitest verhoogd risico, maar uitslag van NIPT is goed! Het is een meisje!Lisje7736jongen (5,5) jongen (3)2 december 2013 (?)op naar de volgende rondeSerendipity7835jongen (4,5) meisje (2,5) 24 november 2013 (?)Gaat voor een eind juli kindje, op naar ronde 4
Jeeeh, een spiksplinternieuw topic
Onze nieuwe schrijfster Alisan moet er nog bij!
Ja inderdaad, Alisan als je in de tabel wil, geef even je gegevens door. Of had je dat al gedaan? Oei dan heb ik dat gemist vrees ik. Wil je het nog een keer doen? Dus leeftijd, leeftijd van je kids (en J/M) en uitgerekende datum.

Verder nog mensen die erin willen? Tess Tan niet geloof ik toch?
Hallo allemaal,

Hebben jullie nog een plekje om mee te schrijven?

Man heeft onlangs groen licht gegeven voor een derde dus vanaf deze maand blijven de condooms mooi in de kast liggen.

Lees al een poosje met jullie mee en lijkt me gezellig om mee te schrijven.

Zal mezelf meteen voorstellen.

Ben 34 jaar en heb al een zoon van 4 jaar en een dochter van 2 jaar. Schrijf al een paar jaar mee op viva, maar ivm herkenbaarheid nu een ander naam zodat het voor een aantal bekenden hier nog een beetje een verrassing is.
Als je loslaat heb je twee handen vrij
Welke maat hebben jullie kindjes nu trouwens? Ik heb gisteren de doos met gekregen kleertjes in maat 62 erbij gepakt en uitgezocht. Bizar veel weer, maar minstens de helft heb ik in de doos "goede doel" gedaan, vond ik toch niet zo leuk. Echter nog genoeg over om de komende periode mee te overbruggen, misschien nog een joggingsbroekje erbij en dat is het dan wel. Maar zoontje gaat dus vanaf nu in maat 62, maat 56 past echt niet meer. Heb het meeste al naar boven gedaan, even kijken of er nog wat op MP kan en de rest in de doos "goede doel" en weg ermee. Jammer, zat veel leuks bij (vooral Noppies), allemaal van die lieve zachte pakjes bestaande uit een broekje en bijpassend shirtje, en die kon je ook onderling combineren. Nu vanaf 62 worden het toch wat meer "echte kleertjes" in plaats van die new born pakjes. Ik had wel 3 spijkerbroekjes in maat 56, hele stoere zelfs, maar hij heeft vandaag pas voor de 2e keer zo'n broekje aan. Die andere twee zelfs helemaal niet aan gehad. Achteraf denk ik ook, je gaat zo'n klein babytje toch geen spijkerbroek aantrekken. Maar nu staat het wel schattig.
Hoi Serendipity (moeilijke nick zeg ) gezellig! Heb je ook al een idee van je NOD? Ik zet je erbij in de tabel. Wacht nog even op Alisan, dan kan het in één keer. Welkom! En succes natuurlijk.
haha, ja tikt niet zo heel lekker he? Het scheelt dat ik wel reageer op alles wat er een beetje op lijkt. Dip is lekker kort.

NOD is rond 2 september.
Oke Dip, da's idd wel een makkelijkere versie, die houden we erin. Ik zet je erin!

Hebben jullie trouwens ook andere twee deeltjes bewaard op je PC? Ik heb dat wel gedaan, als je kiest voor "pagina opslaan" dan bewaart hij gewoon het hele topic, alle pagina's. Vind het wel leuk om te hebben, is toch een soort dagboek.
Morgen trouwens weer naar CB, ben benieuwd hoe hij is gegroeid!
Ok ik kom erin.

Eerste is 5 , een jongen. Tweede is 2.5, een meisje. Nu wordt t weer een meisje. Uitgerekend eind januari.

Zet mijn leeftijd maar op 40. Ik ben ouder maar wil niet al te herkenbaar zijn in de tabel als jullie dat niet erg vinden.
En emma, dank je wel en veel plezier morgen!
Oh wat goed zeg, nieuw topic!

En goede tip Emma, om topic als geheel op te slaan!

Gevolg van het schrijven hier is nl. dat ik er niet nog een dagboekje naast bij hou...

Serendipity, welkom, wat leuk!

Morgen weer meer, ik ga gebruik maken van de ultieme rust boven en ook lekker naar bed!
Alisan ook "officieel" welkom!

Komt Visje ook weer meedoen eigenlijk?
Dit is ook de eerste keer dat ik geen zwangerschapsdagboek heb bijgehouden voor de kleine. Heb er wel een (dezelfde als bij de eerste twee) maar deze keer is 'ie helaas aardig leeg gebleven. Eigenlijk jammer, van de eerste twee is dat zo'n leuk naslagwerk geworden met foto's enzo. Nu dus niet. Maar ik kan ook dit topic uitprinten en erin plakken, is 'ie alsnog vol

Welkom Alisan, ik zet je er ook bij. En nu ben ik dus niet meer de oudste Hoe oud ben je dan, als ik vragen mag? Ik zet dat dan niet in de tabel hoor
Emma, heeft geen haast hoor, maar voor de tabel: ik ben inmiddels 36!
O ja Isis, dat zou leuk zijn! Even vragen op FB?
Joehoe, deel 3, wat gaat dat snel. Goed gedaan Emma.

Vond Serendipity ook wel erg moeilijk, ook het eerste wat ik dacht. Dip is helemaal goed Leuk dat je mee komt schrijven. En nu dus groen licht. Ik begrijp dat jij al langer een wens had en je man nog niet zover was in eerste instantie? Spannend!!

Volgens mij was er tijdens mijn vakantieafwezigheid ook een meloen (?) die mee zou schrijven, maar daarna volgens mij nooit meer iets van gehoord of wel?

Onze kleine heeft vandaag echt veel geslapen. Na acht uur de fles vanochtend sliep ze een uurtje tot half tien. Toen in bad en om tien uur weer fles. Daarna sliep ze van half elf tot kwart voor drie. Daarna beetje gehangen in de draagzak en ook daarin geslapen. Half zes half flesje en daarna in draagzak geslapen tot half tien. Ik was aan het sporten, kom ik thuis, slaapt ze nog steeds... Tja, man had haar allang een fles kunnen geven natuurlijk, want nu is de kans wel groot dat ze vannacht weer komt (voor het eerst vijf flessen - eigenlijk 4,5 - ipv zes). Dus ze krijgt nu ook nog een fles. Vanmiddag waren kids met oma aan het zwemmen, dus ik had ineens uren voor mezelf. Verveelde me op een gegeven moment gewoon. Heel dom natuurlijk, had genoeg kunnen doen, maar wilde tegelijkertijd ook relaxen, dus heb van alles een beetje gedaan.

Vanaf woensdag begint het drukke leven hier weer. Kids gaan vanaf woensdag nl weer naar school en morgen gaan wij daarom nog een dagje naar een pretpark. Ik ben benieuwd hoe ik alles hier ga bolwerken. Zoon sport drie keer in de week, man 2-3 keer, dochter gaat vanaf volgende week op zwemles en dat is twee keer per week en ik probeer ook 2-3 keer per week te sporten. Help, hoe ga ik dit organisatorisch redden...??!!

Overigens even klagen > kom ik thuis van sporten om negen uur vanavond. Zit man dus nog met draagzak om waarin dochter al uren slaapt en zoon zit op bank en moet nog op bed. Man klaagt lichtelijk dat hij het druk heeft gehad... waarmee??? Zoon heeft dochter op bed gedaan (vinden ze beide leuk) en zodra ik thuis kwam ben ik snel gaan douchen en heb zoon op bed gedaan... Waar heeft hij het dan druk mee gehad??? Nou ja, ik laat hem maar even. Is beter voor hem en beter voor mij
quote:isisVG schreef op 19 augustus 2013 @ 21:46:

Emma, heeft geen haast hoor, maar voor de tabel: ik ben inmiddels 36!

Ik ben nou toch bezig Staat erin!

Alisan en Dip, jullie ook.
Suus, klopt helemaal. man moest nog een beetje aan het idee wennen en ook omdat we een pittige tijd achter de rug hebben vond ie een 3e eerder nog geen juiste keuze. Inmiddels staat ie er helemaal achter. Zelf een tweeling is geen probleem. Alleen een 'losse'4e kan ik op mijn buik schrijven

Leuk die organisatorische uitdagingen. Kijk wel bij jullie af, want heb nu echt nog geen idee hoe je dat het beste kan regelen. Veel succes ermee. Lijkt me een uitdaging, maar dat heb je vast snel onder de knie.
Carmen, ja, daar denk ik ook nog wel aan. Ik hoop dat het goed met haar en haar gezin gaat.

Alisan > slapen overdag hier ook moeilijk tijdens zwangerschap. Aan het eind van de zwangerschap haalde mijn moeder de kinderen geregeld op, zodat ik ene dutje kon doen. Super!! Voor de rest vielen mijn ogen ''s middags wel eens dicht als dochter tv keek (ging ook alleen 's ochtends naar school toen). Ach, niet te schuldig over voelen, ik kon mijn ogen soms echt niet meer open houden.

Nono > je klinkt heerlijk! Wat fijn dat alles zo goed gaat. Leuke foto's op fb ook!

Isis > JOEHOE, wat goed van je dat het je vanochtend is gelukt. Ik mag woensdag dus weer. Ben benieuwd. Ook wel spannend!
Haha Suus, herkenbaar!!! Grrr mannen hebben een hele andere definitie van "druk" dan wij blijkbaar. Wat goed dat je alweer zo sport! Hier begint morgen de voetbaltraining weer. Zoon heeft nog wel 2 weken vakantie. De training op dinsdag is om 17.15, dat wordt ook nog een uitdaging want wij werken beiden op dinsdag en ik tot 17.30. Man is meestal vroeger, maar niet altijd en zoon kan nog niet alleen. Stom dat dat zo vroeg is he! Kan me niet voorstellen dat wij de enigen zijn die daartegen aan lopen.

Hier nog steeds 7 kilo te veel maar sporten ho maar, daar kom ik echt niet aan toe (nog geen zin in ook). Wel een flinke buik nu dus nog, ben benieuwd of ik die ooit nog weg krijg. Word al moe(deloos) als ik denk aan buikspieroefeningen echter, ben er echt nog niet aan toe. Dus ik probeer me er zo min mogelijk druk om te maken. Maar toen dochter gisteren haar dokterskoffertje pakte en ten overstaan van de kraamvisite mijn shirt omhoog trok omdat ze verloskundige wilde spelen bij mijn buik, toen schaamde ik me toch wel lichtelijk en viel ik tegen haar uit dat mama dat nu echt niet wilde!!! Ik ga niet eens in bikini zonder dat ik er een hemdje overheen doe ofzo. Hopelijk volgend jaar weer wel.

Ik ga ook naar bed, tot morgen x
@ Alisan, ik sliep vrijwel nooit overdag tijdens mijn zwangerschap...

Oja ik ging naar bed!
Tijdens mijn vorige zwangerschap was ik ook moe maar dit slaat echt alles. We wonen niet in NL en er is jammer genoeg geen mogelijkheid van omas etc.

Nou, ik probeer t morgen gewoon nog een keer met koffie.

Slaap lekker allemaal!
Tsjonge, dacht ik eindelijk bijgelezen te zijn na een weekend afwezigheid, is er opeens een nieuw topic .

We hadden een familieweekend, met min of meer alle broers en zussen + gezinnen te logeren bij mijn ouders, wat eigenlijk helemaal niet paste. Enerzijds heel gezellig, maar anderzijds ook nogal intensief. Mijn moeder kan daar eigenlijk helemaal niet tegen, maakt zich veel te druk en dan is ze bepaald niet meer gezellig. Vroeger zat ze altijd op mij te vitten, dat lijkt nu wel iets minder erg. Maar nu zit ze aldoor op mijn oudste te vitten. Mijn oudste heeft een behoorlijk temperamentje, is van de kleinkinderen de drukste en laat het meest van zich horen. En ze heeft nou eenmaal zo'n hoog stemmetje waar je oren soms van gaan tuuteren. Maar mijn moeder wordt soms al boos op haar nog voordat ze weet wat er aan de hand was. Werd mijn dochter geplaagd door mijn broer, hij bedoelde het niet kwaad, maar dochter schrok er nogal van, dus was overstuur en moest echt huilen (niet zo'n zin-doordrijfhuil, maar een overstuurhuil) begint mijn moeder helemaal tekeer te gaan tegen haar. Het arme kind weet niet wat haar overkomt... Zo waren er nog wat van dat soort akkefietjes. En dan komt de tijger-moeder wel in mij los; kom niet aan mijn kind! grrrr! Mijn moeder bedoelt het niet zo kwaad, denk ik, maar ze beschadigt wel weer mijn vertrouwen in haar. Een paar dagen eerder wilde ze graag dat dochter bij haar zou komen logeren, op dezelfde dag nog. Dat was helemaal niet voorbereid, dus ik vond het niet zo'n goed idee, maar voelde me daar wel wat schuldig over (ze probeerde het ook nog even via mijn dochter te spelen, door het aan haar te vragen ipv aan mij, daar heb ik toen heel snel een stokje voor gestoken, want dat vind ik echt niet kunnen). Nu kan ze het logeren voorlopig wel weer vergeten, want als ze tijdens mijn afwezigheid zo doet tegen mijn dochter waar moet mijn dochter dan veiligheid en bescherming zoeken?

Het is zo jammer, want ze kan ook echt een lieve oma zijn als ze niet gestrest is en de kinderen zijn ook gek op haar. Ze kan ook zo haar best doen. Ze heeft bijvoorbeeld een huis vol speelgoed, zowat nog meer dan wij zelf hebben (ook een groter huis )

Oma en vooral schoonzus laten ook vaak 'doorschemeren' dat ze onze opvoeding maar niks vinden. Want je kunt zo'n kind toch leren niet te huilen, nooit te gillen, niet te hard te praten, altijd braaf te zijn en nooit zijn ouders uit te proberen? Tsja, schoonzus voedt haar kind wel wat steviger op dan wij, maar gaat daar wat mij betreft weer te ver in (voor zover ik kan beoordelen), duwt natte washandjes in zijn gezicht als hij een peuterpuberdriftbui heeft bijvoorbeeld. En grijpt al in voordat er sprake is van een 'misdaad'. Ze corrigeerde bijvoorbeeld mijn dochter toen die achter achter haar kind aanrende. Ik dacht dat ze gewoon lol hadden met elkaar, ze lachten allebei, dus ik keek echt van 'huh, wat doet ze?', maar zij dacht dat mijn dochter haar kind ergens mee wilde slaan ofzo.

Zelf vind ik dat we het best aardig doen met de opvoeding. Misschien niet perfect, maar we doen ons best. Ik vind het trouwens ook niet zo erg als anderen als het zo uitkomt onze kinderen even corrigeren. Maar ik vind het toch vrij vervelend als anderen me het gevoel geven dat ze vinden dat we het heel erg verkeerd doen.

Tot zover mijn frustraties. Ik vind het fijn om het even van me af te schrijven. Topic is toch af en toe een echte uitlaatklep. Mijn vriend ervaart het allemaal grotendeels hetzelfde als ik. Maar gelukkig voor hem is hij wat rustiger en kan hij het wat meer langs zich laten glijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven