Werk & Studie alle pijlers

Universitaire Pabo

20-08-2013 23:15 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor mijn minor een tijd stage gelopen in het middelbaar onderwijs maar ik zat er niet op mijn plek. Ik was dol op de eersteklassers, maar hoe ouder ze werden, hoe minder leuk ik ze in de omgang vond. Pubers zijn het toch niet voor mij. Nu zit ik te denken aan de universitaire pabo. Ik hoor dat dit uitgebreider is dan "gewone" pabo en je kansen op het vinden van een baan ook groter zijn. Bovendien krijg je ook veel psychologievakken, die uitgebreider zijn dat was ik in dat half jaar tijdens de minor kreeg.

Ik vroeg mij af of er mensen zijn die deze opleiding volgen/hebben gevolgd. Hoe bevalt deze?

En, voor degenen die en op de middelbare school en op de basisschool les hebben gegeven: wat vind jij het grootste positieve verschil? Waar zit dat in? En het grootste negatieve verschil?

Ik hoor graag van jullie!
@squirrelmonkey

Die kleuters doen alles waarvan jij denkt dat ze er niet toe in staat zijn.

Testen, testen, testen.

Grenzen opzoeken, weglopen van de gang, een grote mond geven. En ga zo maar door. Kleuters zijn gehaaaaaid...

Inderdaad psychologische oorlogsvoering...
Had ik al gezegd dat Kevin weer weggelopen is? Hij is waarschijnlijk weer in zijn eentje op zijn fietsje door een drukke straat naar huis gefietst omdat hij zijn moeder mist. Tja had je maar op moeten letten
Haha meds, wat een namen

Ik weet waar jouw denkbeeldige kleuterklasje woont.
En liegen die kleuters. Delano geeft ijskoud Milan de schuld van de kapotte bril en Jantje die als de dood is voor Delano bevestigt dat die arme Milan (Asperger, timide jochie) zijn bril heeft gesloopt.
1. Pubers zijn óók kinderen

2. Op school is Op school,

3. je hebt een totáál ander beeld over de verstandelijke en emotionele vermogens van (pubers/kinderen) dan ik

4.je hebt een overgeromanticeerd beeld van het lesgeven

5.je hebt een overgeromanticeerd beeld van het lesgeven
Delano en Milan horen eigenlijk op het SO, maar ja, de ouders willen niet meewerken bovendien krijg je geen kind meer op het SO tegenwoordig. Opletten juf! want Saskia (heeft down) verslikt zich in een playmobilpoppetje
wat is dat? Jeuk op je hoofd? nee hè? Zou toch niet voor de vierde keer dit jaar luizen zijn?
quote:sabbaticalmeds schreef op woensdag 21 augustus 2013 00:40 wat is dat? Jeuk op je hoofd? nee hè? Zou toch niet voor de vierde keer dit jaar luizen zijn?Hoofdluis komt alleen bij pubers voor
in your dreams
Op het VO heb je wel veel minder gedoe met ouders.
Hahahaha Meds, ben ik blij dat ik pubers wel leuk vind. Echt, pubers zijn echt een eitje in vergelijking met die kleuters die je beschrijft.
quote:gelukkigleven schreef op 21 augustus 2013 @ 00:44:

[...]

Hoofdluis komt alleen bij pubers voorNeeeee, alleen basisschool, daarna is het gewoon over hoor.
quote:sabbaticalmeds schreef op woensdag 21 augustus 2013 00:45 in your dreams

Ik heb ze nu een aantal jaar weten te ontwijken.

Het is mijn mantra om te zeggen dat Hoofdluis tussen mijn oren zit. Ze kunnen me niet pakken, zolang ik er niet aan toegeef.
ik pak mijn hoofd altijd in met alufolie.
Kinderen met down in een normale klas.. vreselijk. Maarja, ik neem aan dat je binnen 4 jaar precies leert hoe en wat. En als je het de eerste weken fout doet, dan word je begeleid. Zo was het amper op het VO hoor. daar werd er gezeurd over dat ik niet precies deed wat ze wilden, maar als ik het dan vroeg, dan wisten ze het zelf niet.

Lesgeven kan je niet in een half jaar leren.
ik draag tevens rubberen schouderkappen en heb speciaal voor school een plastic regenmantel
als je je opleiding af hebt dan begin het leren pas echt
Je kunt het nooit leren. Je hebt het of je hebt het niet.

Als je het hebt, kun je beter worden. Ervaringen opdoen en groeien.

Als je het niet hebt, zal je het ook niet krijgen/kunnen/worden.
quote:squirrelmonkey schreef op 21 augustus 2013 @ 00:49:

Kinderen met down in een normale klas.. vreselijk. Maarja, ik neem aan dat je binnen 4 jaar precies leert hoe en wat. En als je het de eerste weken fout doet, dan word je begeleid. Zo was het amper op het VO hoor. daar werd er gezeurd over dat ik niet precies deed wat ze wilden, maar als ik het dan vroeg, dan wisten ze het zelf niet.

Lesgeven kan je niet in een half jaar leren.

Dat laatste daar heb je helemaal gelijk in.

En de rest, dat ligt voornamelijk aan de begeleiding.

Waarom wil je eigenlijk voor de klas?
quote:sabbaticalmeds schreef op woensdag 21 augustus 2013 00:50 ik draag tevens rubberen schouderkappen en heb speciaal voor school een plastic regenmantel

Doe mij ook zo'n setje.

Quincy en Shania hebben bij mij luizen, ik heb ze op de gang gezet, maar ze blijven niet zitten...
To, je hebt geen idee waar je over praat! Je spreekt over je creatieve, verhalende talenten. Op een basisschool krijg je ook pubers! En echt vanaf groep 4 heb je meer nodig dan voorgenoemde talenten. Veel belangrijker is dat je de individuele (on) mogelijkheden ziet, krachten van kinderen benut en hun liefhebt! Ik zou je ook eerder de master SEN aanraden. Dan kom je veel meer tot (ortho)pedagogische kwaliteiten. En daarnaast werk je aan de belangrijkste didactische gebieden (rekenen, begrijpend lezen, technisch lezen cq woordenschat en spelling) overige vakgebieden komen ook aan bod naargelang jouw wens.
quote:gelukkigleven schreef op 21 augustus 2013 @ 00:54:

[...]

Doe mij ook zo'n setje.

Quincy en Shania hebben bij mij luizen, ik heb ze op de gang gezet, maar ze blijven niet zitten...Zet ze maar bij Enn die is de rust zelve, niet voor niets heet ze Zenn in de wandelgangen
Goed, ik moet gaan slapen. Ik begin jeuk op mijn kop te krijgen.

En bedankt!
ik zat ook al te krabben
Wat is de Master SEN?

En op de basisschool zijn ze 12. Ik weet niet wat jij als pubers ziet, maar ik zag in de brugklas nog kleine kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven