Ervaringen met vereniging eigen huis?

23-08-2013 13:10 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben plannen een oude boerderij aan te kopen. Daarvoor hebben we een bouwkundig rapport taxatie en vast de nodige adviezen nodig. Iemand had te over VEH.

Zijn er mensen met ervaring en is het verstandig hier een abonnement voor af te sluiten?
Ik heb een abonnement bij VEH afgesloten toen ik een (nieuwbouw)huis kocht. Zij hebben ons geholpen met een opleverkeuring en daar was ik tevreden over. Ze weten waar ze op moeten letten en hadden goede adviezen. Na die keuring heb ik het abonnement overigens wel direct weer opgezegd.
Voor een oude boerderij zal ik op zoek gaan naar een echte bouwkundig expert op dat gebied.
Ik zou een echte keurder zoeken. VEH is zeker niet de goedkoopste en heb om me heen veer trammelant verhalen gehoord van mensen die hun huis hebben laten keuren door een VEH keurder.

Mocht je in regio Laren (of 20 km in omstreken) wonen, gebruik niet detaxatieman. Dat is echt een klootzak eerste klas.
Overigens zullen de VEH keurder per regio verschillend zijn. Dus kijk gewoon even waar je goede referenties van kunt vinden.
Slechte ervaring met de opleveringskeuring van een nieuwbouwhuis door de VEH. De keurder bleef maar complimentjes geven aan de bouwer dat ze zo keurig opleverden en dat er zo weinig gebreken waren dat hij één van de weinige gebreken die er wel waren over het hoofd zag. Gelukkig zag de bouwer het wel bij oplevering en heeft het nog hersteld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven