Lijf & Lijn alle pijlers

Keep Running

17-06-2012 14:15 1186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Genoeg hardlooptopics, maar net niet eentje waar ik me goed bij kan aansluiten. Ik ben namelijk geen beginner meer, maar ben ook niet superervaren. Ik heb ook geen grote doelen.

Ik ben op zoek naar mensen, die net als ik wel wat ervaring hebben en die het leuk vinden om gewoon lekker te blijven lopen. Of dat nu met Renate of Evy is, of met je eigen playlist, dat maakt niet uit.

Wie kletst er mee?
Ik heb gisteren een duurloop gedaan van 55 minuten en dat ging boven verwachting goed na weken niet trainen. 8.5 km ongeveer. Morgen weer interval.
Goedemorgen ben ik weer met training 5 in de benen.

Heb nu echt een hardloophorloge, weet iemand nog ergens een niet te dure, wil er wel op kunnen zien hoe hard ik loop.

Moest vandaag op verschillende tempo's lopen en op endomondo op je telefoon de hele tijd kijken is niet zo makkelijk.

8 min. hardlopen tussen de 7/6:30 min per km- 2 min. wandelen - 6 min. hardlopen tussen 6:30/6 min. per km- 2 min. wandelen- 4 min. hardlopen tussen 6/5:30 min. per km - 2 min. wandelen - 2 min. hardlopen tussen 5:30/5 min. per km - 2 min. wandelen.

Als ik endomondo moet geloven, heb ik echt lopen schommelen (lijkt wel een flink berggebied in het schema) qua tempo's om maar goed te blijven lopen.

Dus horloge zal wel helpen!
Ik typ wel lekker door hoor, als jullie op vakantie zijn.

Pffff hoe goed en makkelijk de eerste week van schema renate 10 km ging, zo zwaar en belabberd ging deze week.

Vandaag duurloop 25 minuten, 3,92 km in 25.04, was waarden pushen en het zonnetje was al best warm om half 10.

Maar heb de tweede week weer overleefd, op naar week weer3.

De spier, rechts van mijn rechterscheenbeen, gaat wel steeds vervelender doen, misschien even fysio laten kijken.
Ik hou het topic wel levendig hoor!!!!

Nadat ik mijn vanochtend uit mijn bed gesleept had, training 7 gelopen.

4x6 min. hardlopen en tussendoor 2 min. wandelen.

Had 5,03 km in 32:02 en 5 km in 31:43, wel een pr op 5 km, maar was natuurlijk met wandelen tussendoor weet ik ook wel.

Heb ook nog niet het idee dat ik na deze podcast 10 km aan een stuk kan hardlopen, maar we zullen het zien!

Maandag is toch wel altijd de zwaarste dag om hard te lopen, maar we doen het elke keer toch weer!!!

TROTS!

Wacht op jullie!
En zie net op endomondo dat ik gewoon weer 2 bekers heb verdiend!!!!

3 mile op 30 minuten

5 km op 31:43

Ondanks dat het zo zwaar ging, is dit niet gek!
Zo training 8 ook weer in de benen.

Was een pittiger hoor, 10x 2 min. hardlopen en tussendoor 1 min. wandelen.

Weer 2 bekers vandaag bij endomondo, 3 miles 28 min. 55 sec. en 5 km 30 min.02 sec.!!!!!!!

Ben benieuwd hoelang ik nu over de 5 km doe aan één stuk. Vrijdag testen, training 9 is toch duurloop
Wow Maris, jij gaat als een speer. 5km in 31:43 is een prima tijd!

Wat zijn die bekers? Ik ken Endomondo niet. Uit hoeveel lessen bestaat het 10km schema van Renate eigenlijk?

Over hardloophorloge: ik wil er ook een. Ben het rennen met smartphone zat. Die band gaat schuren na een half uur en je kunt tussendoor maar moeilijk zien hoe hard je loopt etc. Ik heb er een voor mijn verjaardag gevraagd aan mijn vriend. Zit zelf te kijken naar de meest eenvoudige van Garmin, de Forerunner 10 (geloof ik). Die heb ik laatst van iemand geleend en werkte perfect. Zit alleen geen hardslagband bij, maar ik heb niet het idee dat ik die ga missen. Zit rond de 109 euro.

Afgelopen weekend weer eens een rondje van 10km gedaan. Viel tegen, na 7km kreeg ik echt een dipje. Wel doorgelopen en uiteindelijk 2 minuten langzamer dan mijn record. Nu echt gaan opbouwen naar de 15! Maandag ook nog een hele pittige intervaltraining op de club gedaan. Veel heuveltjes op en af. Was wel heel leuk, maar erg vermoeiend.

Heb dit jaar nog 4 leuke wedstrijdjes gepland. Echt een beetje bijzondere routes / leuke entourage. En heb ook een hele pittige wedstrijd in de buurt op het oog, dwars door bossen en heuvels. Lijkt me een ontzettende uitdaging, maar ben zo bang dat ik als allerlaatste eindig en dan helemaal alleen loop....
Hey Hey Viennas,

Die bekers zijn je pr's! Je hebt er voor cooper (12 min.), 1 km, 1 mile, 3 miles en 5 km, misschien nog wel meer, maar daar ben ik nog niet.

Die 5 kilometers van Maandag en gisteren zijn met intervallen, ben benieuwd hoe lang ik nu doe over de 5 km aan 1 stuk, morgen duurloop van half uur, dus kan ik testen.

Ik heb die hardloophorloge ook gezien, dat is ook mijn dilemma, wel of geen hartslagmeter, nu gebruik ik die niet, maar wil ook niet dat ik later wel een hartslagmeter nodig heb, lastig. Maar vind 109 euro ook een mooier prijs van 170-200 enz.

Ik heb nog geen wedstrijden gepland, ja volgend jaar de 10 km ladiesrun en hier in de stad, maar dat duurt nog bijna een jaar, dus denk dat ik tussendoor nog wel wat mee pak.

Heb echt nog niet het gevoel dat ik over 9 trainingen 10 km kan lopen, het zijn dus 18 trainingen en loop morgen de 9de!

2 minuten onder je record is ook geen ramp he, je hebt het weer gedaan, top!!!!!!
Daar twijfel ik dus ook over, nu 50 euro meer uitgeven voor een horloge met hartslagmeter, of eentje zonder kopen. Ik zou niet weten wat ik met die meting moet doen, dus kan me niet voorstellen dat ik zo'n ding mis. Maar ja, stel je voor dat ik volgend jaar toch perse mijn hartslag wil meten, dan heb ik niets meer aan het goedkopere horloge...
Ja precies hetzelfde dilemma, dus ga nu bij de ervaren hardlopers vragen die met horloge lopen of ze het ook gebruiken enz.
Ik heb het gedurfd! http://www.wehkamp.nl/dam ... 5A-457B-AFA5-5AAB13B733AD

Deze is morgen van mij!

Aangezien ik hoorde van iedereen dat ze hartslagmeter niet gebruiken en dat ik een angststoornis heb gehad of blijf je dat niet altijd hebben, waarbij ik ook dacht dat mijn hart er mee op ging houden, leek het me niet zo verstandig omdat de hele tijd op mijn schermpje te zien!
quote:runningmaris schreef op 22 augustus 2013 @ 13:58:

Ja precies hetzelfde dilemma, dus ga nu bij de ervaren hardlopers vragen die met horloge lopen of ze het ook gebruiken enz.

Gebruik mijn hartslagmeter bij iedere training. Dan wel direct, dan wel indirect. Direct voor het trainen in specifieke duurzones en indirect bij bv intervaltrainingen om achteraf te zien hoe het hartslagverloop is is in vergelijking met vergelijkbare trainingen.

En verder kan het in wedstrijden een waarschuwing zijn dat je te snel gaat.
Ben zo blij!!!!! En trots op mezelf heb dat horloge dik verdiend.

De 5 km in één stuk, duurloop in 30:02. Zie wel op endomondo dat ik te hard start, maar misschien gaat dat met horloge beter.

Nu flink aan het uitzweten , heerlijk
Wat goed van je, Runningmaris! Wat een mooie tijd! En je hebt het topic aardig levendig gehouden tijdens de vakantie, zie ik :-)

Eerste week heb ik nog wel gerend, toen zaten weer in Denemarken, maar daarna niet meer. De Zuid-Eiffel is niet zo ingericht op hardlopers, tenminste waar ik zat. Ik moest eerst 3km langs een drukke weg lopen om vervolgens in en bos terecht te komen waar de hoogteverschillen gewoon te erg waren om lekker hard te lopen. Ik he de route 1x gelopen in mijn hardloopkleding, maardaarna heb ik het nietmeer gedaan. Wel hebben we heerlijk geluierd. Moet ook kunnen tijdens een vakantie :-D
Jeeeeeej JIJ BENT TERUG, gezellig!!!

Ik heb goed mijn best gedaan he!!!!

Vakantie is ook om lekker te ontspannen, nu kan je weer met volle moed gaan hardlopen!!!!

Ik heb vanochtend nog wel even gehuild hoor, had gewoon mijn goede training van vanochtend gewist van endomondo. Ik wou de eerste training wissen, want toen had ik verkeerd op play gedrukt, en dus maar 0,01 min gelopen. Maar ik wiste dus die andere, gelukkig had ik een foto gemaakt, dus maar even handmatig ingevoerd, maar is niet hetzelfde helaas.

Ben nu op de helft van de trainingen tot 10 km, maar heb nog niet het gevoel dat ik straks 10 km kan lopen hoor!
Ik ben bij les 4 blijven hangen van de 10km van Renate. Ik ga vanavond denk ik les 4 Nog een keer doen en dan verder trainen. Dat gevoel had ik bij de 4 EM ook, dat ik toch echtniet die 4Em zou kunnen lopen, maar dat kon ik wel, dus wie weet verbaas je jezelf nog
Ik baal er ook altijd van als het niet helemaal goed is gegaan met de gps, maar wissen! Dat is echt zonde!!!
Ja, kon echt wel huilen.

Ja de 4 mijl heb ik ook gehaald, dus misschien moet die 10 ook wel lukken!!!!

Succes met les 4!

Ben nu aan het wachten op mijn horloge :-)!!!!!
WOW, mijn horloge is binnen, echt geen spijt van! Er zit zelfs een eigen Renate of Evy in ;-)!!!!
Jaaahhhh En nu natuurlijk vanavond een rondje lopen

Welke heb je precies gekocht?
Een groene Garmin forerunner 10!!!

Haha vanavond een rondje, nou nee, heb de 5 km nog on de benen van vanochtend!!!
Oh Oh Oh wat ging het slecht vandaag!

Vandaag mijn horloge getest (die is wel goed trouwens), keer zonder Renate en dus muziek gelopen.

Helaas zat mijn adem zo verkeerd en hoog dat ik na 3 km echt even moest stoppen, was ook verdwaald, dus kon even naar het punt lopen waar ik verkeerd was gelopen, 3 km is 19,31,9, toen nog 2 km gelopen in 13,30,2, dus toch 5 km in de benen, maar niet zo als ik gehoopt had!
Ik ben ook vandaag geweest. Ik vond het te warm, was iets te laat opgestaan, maar goed, lesje 5 zit er ook weer op.

Al met al nog best goed gelopen, 5km in 33minuten. Ik had het vandaag ook dat mijn ademhaling te hoog was, dan ligt mijn tempo te hoog. En dan ga ik dus ook wandelen, zo stom vind ik dat van mezelf, want een stapje terug in tempo kan ook om weer op adem te komen. Maar op een of andere manier lukt me dat nog niet zo goed.

366/600
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje en hoop hier antwoord te kunnen krijgen.

Ik loop nu enige tijd hard, nog via opbouwschema, en zou graag de damloop lopen. Wilde eigenlijk een andere loop doen, 5 km, maar dan ben ik niet in Nederland. De Damloop is dus een alternatief, maar de afstand bedraagt dan 6,4 km.

Ik moet nog 7 trainingen, minder dan 3 weken, dan heb ik de 5 km volgens schema behaald. Dan houd ik nog iets meer dan een week over voor de Damloop van start gaat.

Is het haalbaar binnen deze periode de afstand van 6,4 km te halen binnen de juiste tijd? Of kan ik me beter gaan richten op een andere loop?
Fijn Maris, dat je horloge zo goed bevalt! Ik krijg 'em voor mijn verjaardag, dat is bijna...nog even wachten. Fijn, want ik leen nu horloge van vriend vaak, maar die gaat regelmatig tegelijk met mij de deur uit om te lopen.

Gisteren een rondje duurloop gedaan met de vereniging. Ongeveer 8,5 km gelopen, ging erg lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven