Lijf & Lijn alle pijlers

Keep Running

17-06-2012 14:15 1186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Genoeg hardlooptopics, maar net niet eentje waar ik me goed bij kan aansluiten. Ik ben namelijk geen beginner meer, maar ben ook niet superervaren. Ik heb ook geen grote doelen.

Ik ben op zoek naar mensen, die net als ik wel wat ervaring hebben en die het leuk vinden om gewoon lekker te blijven lopen. Of dat nu met Renate of Evy is, of met je eigen playlist, dat maakt niet uit.

Wie kletst er mee?
Vandaag gespijbeld van het lopen! Had sinds gisteren al last van mijn darmen, dus vanochtend maar even niet gelopen, gaat beter hoor, misschien vanavond nog een rondje!

Jullie wel braaf geweest?
AAAAAARGH WIE HELPT MIJ?! Ik loop sinds Maandag en vandaag, erg gespannen, loop in een verkeerd ritme, ademhaling zit erg hoog en verkeerd. Zo lijkt het half uur aan een stuk doorlopen ver weg, terwijl ik gewoon 5 km en 4 mijl aan een stuk kan hardlopen.

Pfffffffff

Vandaag 1 km hardlopen, 200 meter met wandelen, 1 km, 200 meter met wandelen, 600 meter hardlopen, 200 meter met wandelen, 600 meter hardlopen, 200 met met wandelen!

Pffff deprimerend dit!
Maris, kun je niet een tandje langzamer gaan en kijken hoe het gaat? En zo weer het "vertrouwen"krijgen dat het makkelijk moet kunnen? Ik ga nl. zelf altijd focussen op mijn ademhaling als ik een keer last daar van heb gehad tijdens het lopen, waardoor het ademen automatisch lastiger lijkt te gaan.
Ik heb deze week weer een hele pittige intervaltraining gedaan, veel heuveltjes weer. Erg leuk, maar slopend! Dit weekend staat 70 minuten op het programma, als onderdeel van schema naar de 15km. Wil eigenlijk morgenavond dit al doen, omdat het weekend mega vol zit. Alleen zo'n lange ronde na mijn werk, dat weet ik ook niet of dat gaat lukken.
quote:miss1234 schreef op 26 augustus 2013 @ 15:17:

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje en hoop hier antwoord te kunnen krijgen.

Ik loop nu enige tijd hard, nog via opbouwschema, en zou graag de damloop lopen. Wilde eigenlijk een andere loop doen, 5 km, maar dan ben ik niet in Nederland. De Damloop is dus een alternatief, maar de afstand bedraagt dan 6,4 km.

Ik moet nog 7 trainingen, minder dan 3 weken, dan heb ik de 5 km volgens schema behaald. Dan houd ik nog iets meer dan een week over voor de Damloop van start gaat.

Is het haalbaar binnen deze periode de afstand van 6,4 km te halen binnen de juiste tijd? Of kan ik me beter gaan richten op een andere loop?Sorry, late reactie, helemaal overheen gelezen. Ik denk dat als je 5 km kunt lopen je 6.4 ook wel red, maar of het leuk is voor je? Probeer het eens als je klaar bent met je schema, kijken hoe ver je komt. Ga niets forceren, lichamelijk niet , maar ook "geestelijk"niet. Bij mij staat plezier in het lopen voorop. Maak je ook niet druk over je tijd en focus je dan eerder op het uitlopen dan op snelheid.
Pffffff wat zag ik er tegen op, toch braaf de hardloopschoenen aangetrokken! Horloge aangezet en niet meer opgekeken en tandje teruggelopen, ging echt een stuk beter, 3,06 km in 19:50! Toen nog 14 minuten/2,02 km interval, 30 sec. wedstrijdtempo of harder en 30 sec. wandelen #weer ietsje meer vertrouwen in het hardlopen.

@miss1234 ik heb dat ook gedaan. Liep al wel langer 5 km. Heb toen de ladiesrun in Rotterdam gedaan, 2 weken daarna was er een run bij ons on de stad, maar alleen 4 mijl, samen gek gedaan met vriendin en ingeschreven, samen training 4 mijl gedaan, haalde we en alleen ook nog een keer gelopen en dat lukte ook. Maar naar de run ben ik echt een hardloopdip gekomen, gewoon een maand, even geen zin, had mijn doel gehaald, dus lichamelijk mogelijk, maar oog het geestelijk zo goed is, weet ik niet.
Als mijn ademhaling niet goed en ik krijg niet met rustiger lopen, dan pak ik ook een wandelminuut. En wat dan nog? Je moet alleen dingen van jezelf, Maris. Leg de lat wat lager.

Ik ben weer 2 lesjes verder. Nog 3 weken tot de damloop.

367/600
Yes. Eindelijk weer heerlijk ontspannen hardgelopen, wel met muziek weer, lesje duurloop Renate aangezet. 5,01 km in 32,22!!!!
hallo allemaal,

ik heb niet alles gelezen, maar vind het wel leuk om af en toe mee te lezen/schrijven hier. Ik ben nu een jaar of 5 aan het hardlopen, heb 4 x de DtD meegedaan (16km) maar dit jaar heb ik me niet opgegeven omdat ik eigenlijk mezelf niet meer wilde/hoef te bewijzen.

Ik loop nu 1 x per week hard, maar wil wel weer naar de 2 a 3 keer gaan.

ben nu zaterdag geweest en heb 5 km gelopen. Het ging echt zwaar, leek wel alsof ik voor de eerste keer ging lopen.

Geen idee wat voor tijd ongeveer half uur. Ik heb alleen muziek op, en houd nooit tijd bij. Het gaat me er alleen om dat ik iets doe om mn conditie op pijl te houden. Iemand tips om toch weer een beetje op te bouwen zodat het weer wat makkelijk gaat? Doen jullie ook krachttraining naast het lopen?
Aaaah wat lag mijn bed lekker! Gisteravond was het weer druk op het werk (horeca) en laat, maar mezelf toch uit bed gesleept!

En dan bedenk ook nog eens om zonder muziek te lopen, nou dit was echt de laatste keer zonder muziek, is niks voor mij blijkbaar, het leek me zo heerlijk zonder muziek, maar met muziek gaat het veel beter en geen teleurstelling dan.

3,03 km in 19:56. Mijn benen waren zwaar en deden/doen zeer, helaas ook weer bij mijn linkerbeen, rechts van scheenbeen, dicht bij kuit, en het ging zo goed ermee!
Gek he, Maris, dat muziek blijkbaar "nodig"is om beter te lopen? Ik heb dat ook, loop de laatste tijd veel met andere mensen erbij, maar als ik in mijn eentje loop heb ik echt muziek nodig. Terwijl het zo lekker rustig kan zijn zonder. Hoe gaat het nu met je benen, nog pijn? Zit het dan echt in je scheenbeen?

Hoi Pinky! Welkom! Als ik jou was zou ik met een schema gaan werken. Lekker overzichtelijk, ik hou ervan. Je weet precies wat je moet doen en zo gaat het opbouwen vanzelf. Bijvoorbeeld opbouwen naar 10 km. Dat wil niet zeggen dat je ook 10km moet gaan lopen, maar je hebt wel opbouw erin zitten, waardoor je makkelijker de 5 loopt. En intervallen tussendoor, dat is goed voor snelheid en conditie.

Ik heb dit weekend 70minuten gelopen, iets meer dan 10km. En gisteren iets meer dan 7km in 50 minuten. Gisteren ging ruk, steken in mijn zij/buik. Denk dat het aan het eten lag, alhoewel ik ruim een uur van te voren mijn avondmaaltijd op had.

Merk echt dat ik steeds meer plezier in het lopen krijg, en het op de een of andere manier ook verslavend vind. Heel gek, want als iemand altijd A-Sportief was, dan was ik het wel.

Helga, hoe gaat het bij jou?
Hey Hey!

Vandaag maar een testloopje van 2,5 km gedaan. 15,39.

Ik heb zulke zware/moeie bovenbenen en pijnlijke benen, ja, het is zeg maar rechts van mijn linkerscheenbeen.

Zelfs met muziek ging het vandaag zwaar. Nu moest ik vanochtend ontbijten met cruesli, want brood was op en de yoghurt nekt mijn dan, majah was niet anders. En ik heb gister buiten de deur geluncht en gedineerd en 's avonds met vrienden nog op het terras gezeten met de nodige drank, dat heeft vast ook niet meer geholpen ;-)!

Sinds ik mijn horloge heb, was ik even gestopt met Renate, maar vanaf Maandag ben ik weer, les 10 van 10 km Renate

Zo, jij kan echt al lang achter elkaar lopen viennas, dat lijkt bij mij zo ver weg, terwijl ik wel al 45 minuten heb gelopen achter elkaar, maar dat lijkt toch weer ver weg.

Man, man, wat heb ik het druk. Ik ben de afgelopen week eigenlijk niet op het forum geweest. Ik ben deze week weer begonnen met werken en dat werkritme kost me wat energie .

Ik heb wel 3x gelopen deze week, dus dat gaat wel lekker. Nou ja, lekker. Donderdag heb ik gelopen en het ging echt waardeloos! Morgen ga ik een rondje 4EM lopen als testloop voor de Damloop.

Ik heb de shirts gezien voor Viva en ik vind het shirt prachtig! Mooi roze :-D

@ Runningmaris: balen zeg, dat het toch niet helemaal lekker en pijnvrij gaat. Even pas op de plaats maken misschien?

@ Viennas: Wat lief dat je je afvraagt hoe het met me is. Druk dus. En jij al 70 minuten. Heerlijk! Ik ga dit weekend 6,5km lopen, volgende week wil ik 8 gaan lopen. Dan heb ik in elk geval de kilometers in de benen voor de Damloop. Daarna wil ik wat meer trainen op snelheid. Ik vind het prima om een uur te lopen, maar ik wil graag meer kilometers maken in dat uur. Ik wil naar de 9km/uur.

@ Runningmaris: Ik vind je horloge zo mooi/handig. Ik wil er voor mezelf eentje kopen van mijn kerstbonus. Dat duurt nog even, maar dan heb ik iets om naar uit te kijken

@ Cyberwitch, al op vakantie?

381/600
Ja mooi horloge he, ben er ook nog steeds blij mee.

Vandaag wel weer heel lekker gelopen, ben vandaag weer begonnen met renates 10 km, les 10. Liep niet super ontspannen, maar ook niet super gespannen qua ademhaling.

Het was 5 min. hardlopen en 2 min wandelen en dat 3x. 3,46 km in 21:01.

@Helgav is de damloop nu al geweest of moet je nog?!?

Ja, ik zag de shirts ook, super gaaf!!!

Jullie kunnen echt allang achter elkaar lopen. Training 12 is Vrijdag ook weer 42 minuten, ben benieuwd, heb natuurlijk al paar keer 4 mijl gelopen, dus moet kunnen!
Loop ik al weken te klagen dat het niet lekker gaat, loop ik vandaag opeens een 4 mijl PR!

Ik heb in Juni de 4 mijl run in 43:12 gelopen, vandaag liep ik alleen, wel met muziek, best wat wind, maar het liep erg lekker/ontspannen, af&toe natuurlijk wel even punten waar je door moest bijten, maar dat heeft iedereen. IK LIEP HEM VANDAAG IN 41:57, zo trots!!!!!
@viennas,

dank voor je tip, dat is misschien wel een goed idee ja.

Ik heb nu geen stok achter de deur omdat ik me niet heb opgegeven voor een wedstrijd, maar via een schema trainen is altijd prima.

Heb van t weekend gelopen en wilde gistermiddag maar had een lunchafspraak waarbij we een roseetje hebben gedronken, dus daarna had ik geen puf meer dus hopelijk vandaag eind van de middag..

@runningmaris, lekker hoor dat het nu zo goed gaat. Het is ook maar net hoe je in je vel zit op een bepaald moment merk ik altijd.
Ik heb een nieuw record! 5km in 31, nog wat minuten! Da's een minuut of 4 sneller dan ik ooit gelopen heb, dus mijn regelmatige trainen (interval) werpt vruchten af. Heb dit weekend 5km gelopen en gisteren 7.5. A.s. zaterdag duurloop op de vereniging van 80min...zo lang heb ik nog nooit gelopen, dus wel spannend. Ik zit in ieder geval in goede flow, tussen de buien door is de temperatuur ook perfect!

Helga, hoeveel km doe je op de damloop? Ben je klaar met je voorbereiding? Hopelijk is het mooi weer die dag, in ieder geval geen plensbuien hopelijk.

Maris, goed bezig! Ook al zo'n snelheidsduivel ...;-) Lekker he, als je vooruitgang ziet? Nog pijntjes?
En, hoe is het gegaan, Viennas? Ik heb vandaag een duurloop gedaan van 55 minuten. En volgens mij heb ik een PR gelopen op de 4EM, maar dat kan ik nergens gemakkelijk terugvinden. Volgende week (zondag) mag ik voor het echt de 4EM doen. Ik heb er zin in! Zijn er meer Viva-lopers voor de 4EM?

En een dikke cheer voor jullie mooie PR's!

De intervaltrainingen vind ik ook gewoon lekker voor de afwisseing en op de lange termijn zie ik ook dat ik sneller word. Dat zal ongetwijfeld met de intervaltrainingen te maken hebben.

398/600
Nee de meeste programma's geven de 4 mijl helaas niet aan, ik kan het programma van mijn horloge even op miles zetten ipv km's daardoor weet ik dat. Endomondo geeft 3 mijl aan en mijn horloge ook als hij in km's staat. Terwijl dat gek is, ik ben nog geen wedstrijd tegengekomen voor 3 mijl.

Ik heb net gelopen, droog en met zon, net binnen en begint het me toch te regenen.

Ik vind de temperatuur zo echt lekker, maar die harde fikse wind vind ik toch wat minder. Vandaag half uur gelopen (met wind) kwam ik tot 4,71 km. in een half uur.
Tussen de 6 en de 7km heeft de GPS me ook een stuk gemist, dus dan kun je op dat stuk niks terug zien in tijd/tempo. Ach, ik zat op 40 minuten bij 5,9km, dus de 6,4km zat in elk geval onder de 45 minuten

Ik voel vandaag wel dat mijn benen gister hard gewerkt hebben
Goed bezig allemaal!

Helga, alvast veel succes zondag. Ik vind wedstrijdjes toch altijd een beetje spannend, maar wel leuk.

Mijn 80 minuten gingen goed, maar het was wel afzien! Veel heuvels gelopen, dus ook mijn benen hebben hard moeten werken. Was wel echt kapot na de training, maar trots dat het gelukt is. As weekend 85 minuten....pfff waar ben ik mee bezig.

Lopen jullie eigenlijk altijd dezelfde route? En door bos, woonwijken, parken of?? Ik loop nu veel in het bos, heel fijn en afwisselend. Voordeel van een vereniging is dat ik gewoon achter de trainer aanhobbel, lekker niet nadenken. Ook het gezelschap is prettig met lopen, heb al lang niet meer alleen gelopen. Vind ik ook saai, langer dan 30-45 minuten en dan ga ik me vervelen en nadenken of ik niet wil stoppen omdat ik het zwaar vind.

Maris, heb jij nig een wedstrijdje in de planning? Hoe bevalt je horloge? Is het makkelijk uitlezen op je computer, of je doe je dat nooit?
Vanmiddag nog een loopje gedaan van 5km. Ik denk dat ik er wel klaar voor ben. Misschien ga ik vrijdag nog een korte intervaltraining doen.

Stoer hoor, Viennas, 80 en 85 minuten hardlopen! Ik kan me voorstellen dat je trots op jezelf bent. Dat is terecht

Ik loop vaak dezelfde routes, ik weet vantevoren hoe lang of hoe ver ik wil lopen en daar kies ik mijn route op.

403/600
Morgen mag ik! Het wordt in elk geval mooi weer

Onderuitgezakt, fris gedoucht en met de benen op de bank. Ik heb de Damloop goed gelopen! Wat een verbetering ten opzichte van vorig jaar! En allemaal andere vrouwen in een Viva-shirt, ik was echt benieuwd of er ook veel actieve forummers waren
Zo even de witte wijn eruit gelopen! Weekend moezel gehad, WIJNFEESTEN!

Vandaag eerst een duurloopje van 3 km in 18,37 en weer eens een keertje een mooie gelijkmatige streep qua tempo ipv van een berggebied qua schommeling tempo.

Toen intervalletje 7x 30 sec. flink door hardgelopen, bijna sprinten en 30 sec. wandelen.

Daarna als 3de nog een kilometertje uitlopen. in 6,18

WOW viennas, 80 en 85 minuten, knap zeg!!!!

HelgaV Wat was je tijd? Hoe voelen je benen vandaag?

Er was pas geleden iemand die vroeg of het makkelijk was het horloge uit te lezen, dat is het zeker, super simpel en makkelijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven