Rokende buren

25-08-2013 12:49 408 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon naast rokers die besloten hebben alleen nog maar buiten te roken. Als ik nu mijn tuindeur, slaapkamerraam (of zelfs alleen de ventilatieroosters daarvan) open heb staan, ruikt het bij mij in huis behoorlijk naar rook. Iemand een idee hoe ik dit tegen kan gaan?
quote:funkyfun schreef op 25 augustus 2013 @ 13:59:

[...]

En over tien jaar komt er zo'n hysterie over dikke mensen. Ik verheug me er nu al op.Die is er toch al?
quote:buurwijfie schreef op zondag 25 augustus 2013 13:47 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Bijenrompje in "Rokende buren"" class="messagelink">Bijenrompje schreef op 25 augustus 2013 @ 13:43</a>:</b>

[...]

Nog 1 poging dan.. : als je op een aardige manier aangeeft dat je kamer zo stinkt sinds ze buiten roken en dat je natuuuurlijk helemaal niet vervelend wilt zijn of wilt zeiken, maar dat het misschien wel fijn zou zijn als ze in de andere kant van de tuin zouden roken, je dat echt super tof van ze zou vinden, kom je een heel eind. Als je het aangeeft zoals je nu in je OP doet kom je over een een zure doos.</div></blockquote>Ik denk dat ik me hier wel in kan vinden. Dank je wel! Succes! Laat je weten hoe het ging?
Ik vind het ook vies hoor.

Zomers lekker vroeg in de ochtend. Komt er ook om een uur of 7/8 rooluchten binnen dampen. En in de avond staat mijn buurman lekker buiten te roken.

Het klinkt hysterisch maar als niet roker is het niet prettig.
quote:roza34 schreef op 25 augustus 2013 @ 14:02:

[...]

Die is er toch al?Volgens mij nog niet zo erg als bij rokers. Ik heb nog geen mensen horen zuchten als ze naast een dik iemand moeten zitten in de trein. Of keihard tegen ze zeggen dat ze doodgaan als ze met een patatje lopen.
quote:Miss.Innuendo schreef op 25 augustus 2013 @ 13:31:

[...]

En wederom:

Het heeft allemaal te maken met tolerantie en een rare hysterie die zich heeft ontwikkeld.

Jij bent degene met een probleem. Jij bent verslaafd aan de chemische reactie die de nicotine in jouw brein veroorzaakt. Het meest lachwekkende is nog wel je totaal misplaatste gebruik van de term discriminatie.

Je maakt van jouw probleem het probleem van een ander.

Wat geeft jou het recht om kankerverwekkende stoffen te transporteren van jouw huis naar het huis van een ander?
Oscar, zolang roken niet verboden is (behalve in openbare plekken) mag je buiten gewoon roken. Vragen om een oplossing als je er last van hebt is ok, maar met je vingertje wijzen gaat je echt niet verder helpen.
quote:oscarzetaacosta schreef op 25 augustus 2013 @ 14:06:

[...]

Jij bent degene met een probleem. Jij bent verslaafd aan de chemische reactie die de nicotine in jouw brein veroorzaakt. Het meest lachwekkende is nog wel je totaal misplaatste gebruik van de term discriminatie.

Je maakt van jouw probleem het probleem van een ander.

Wat geeft jou het recht om kankerverwekkende stoffen te transporteren van jouw huis naar het huis van een ander?Waarbij je de aanname doet dat ik rook uiteraard
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Bijenrompje schreef op 25 augustus 2013 @ 14:08:

Oscar, zolang roken niet verboden is (behalve in openbare plekken) mag je buiten gewoon roken. Vragen om een oplossing als je er last van hebt is ok, maar met je vingertje wijzen gaat je echt niet verder helpen.Wie wijst er met een vingertje? Ik vind het frappant dat een overlast veroorzakende verslaafde het lef heeft om over discriminatie te beginnen terwijl hij/zij degene is die daadwerkelijk ziekmakende overlast veroorzaakt.
quote:Miss.Innuendo schreef op 25 augustus 2013 @ 14:11:

[...]

Waarbij je de aanname doet dat ik rook uiteraard Yep, voor antirokers is de wereld verdeeld in rokers en niet-rokers. Dat er ook niet-rokers zijn die niet zo hysterisch en woedend reageren op rokers is natuurlijk Heel Raar.
Denk niet dat je er veel tegen kunt doen. Rokers zijn nu eenmaal verslaafde egoïsten.
quote:jas schreef op 25 augustus 2013 @ 13:58:

[...]

Dat is ontzettend lief van je. Ik weet gewoon niet wat ik tegen de buren kan zeggen, wanneer ze buiten roken waait het via de roosters naar binnen en roken ze binnen komt het via de verwarmingsbuizen mijn slaap- en woonkamer binnen. Heb gewoon geen oplossing voor ze vandaar dat ik ook niet naar ze toe gegaan ben. We hebben nu zelf geprobeerd om de ruimte rondom de

verwarmingsbuizen dicht te kitten, dit helpt enigszins maar nog niet voldoende. Lastig.

Weet je jas, ik vind het een lastige als roker. Het laatste wat ik als roker wil is iemand anders belasten met mijn verslaving. Iemands gezondheid in gevaar brengen wil ik al helemaal niet. Daarom rook ik buiten. Ik leef namelijk in de naïeve veronderstelling dat mijn sigaretje in schril contrast staat met alle andere luchtvervuiling die dagelijks de lucht ingaat.

Dat roken slecht is voor de gezondheid dat weet ik wel. Daar heb ik bijv. een meds niet voor nodig om me daar van bewust te maken. Ik vraag me wel af of jouw gezondheidsprobleem is opgelost als de hele wereld stopt met roken?
quote:Miss.Innuendo schreef op 25 augustus 2013 @ 13:31:

[...]

En wederom:

Het heeft allemaal te maken met tolerantie en een rare hysterie die zich heeft ontwikkeld.

Eens.

Nee, ik rook niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:mila.nl schreef op 25 augustus 2013 @ 14:13:

Denk niet dat je er veel tegen kunt doen. Rokers zijn nu eenmaal verslaafde egoïsten.
quote:Bijenrompje schreef op 25 augustus 2013 @ 14:08:

Oscar, zolang roken niet verboden is (behalve in openbare plekken) mag je buiten gewoon roken. Vragen om een oplossing als je er last van hebt is ok, maar met je vingertje wijzen gaat je echt niet verder helpen.

Kijk dit vind ik als roker nou een prima reactie. Ik rook niet op plekken waar het niet mag en ook niet te dicht bij anderen in de buurt. En als iemand er last van heeft, kunnen ze het tegen me zeggen en zal ik er iets aan doen. De buren van TO moeten blijkbaar raden dat TO er last van heeft.

Maar niet-rokers die per se langs de rookpaal op het station moeten lopen (terwijl de andere route zelfs sneller is) om iets over kanker te roepen vind ik zielige figuren. En dat soort reacties zie ook teveel in deze thread.
Ik vind dit wel leuk om hier te plaatsen..

http://www.youtube.com/watch?v=AA670fgXXYU
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Smerig die sigarettenrook die je huis binnenwaait, zeker als het in je slaapkamer is. Lig je te slapen in een giftige lucht.

Ik snap niet dat zo veel mensen hier laconiek over doen.

Hebben ze ook geen probleem met asbestdeeltjes in hun huis ? Nee, dat is gevaarlijk, daar kun je kanker van krijgen, nou van die sigarettenrook ook.

Misschien helpt het om de ramen aan de tuin- balkonkant dicht te houden en de ramen aan de straatzijde (?) altijd open te hebben.
Ik ben ook zo iemand die sinds een tijd buiten is gaan roken (niet veel, want ik werk fulltime en rook niet heel veel; max. 10 sigaretten per dag) Op een gegeven moment viel me op dat de buren één van hun ramen snel dicht deden als ik zat te roken op de loungebank op ons terras, toen viel het kwartje. Ik vind het zelf eigenlijk ook stinken en zou die geur nooit in mijn slaapkamer willen hebben, dus nu check ik altijd even hoe de wind staat en als die verkeerd staat, ga ik naar het schuurtje die achterin onze tuin staat. Dit klinkt vast idioot, maar ik wil persé niemand tot last zijn met mijn stink-verslaving. Ik ben het eens met de stelling dat rokers tegenwoordig als een soort paria's behandeld worden, maar anderzijds vind ik dat er een flinke groep rokers is die met niemand rekening houden en daarmee hebben gezorgd voor een slecht 'imago'. Erg jammer.
anoniem_115684 wijzigde dit bericht op 25-08-2013 14:15
Reden: typefout
% gewijzigd
quote:nessemeisje schreef op 25 augustus 2013 @ 14:13:

[...]

Yep, voor antirokers is de wereld verdeeld in rokers en niet-rokers. Dat er ook niet-rokers zijn die niet zo hysterisch en woedend reageren op rokers is natuurlijk Heel Raar.Ow... nou dan ben ik heel raar.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:oscarzetaacosta schreef op zondag 25 augustus 2013 14:12 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Bijenrompje in "Rokende buren"" class="messagelink">Bijenrompje schreef op 25 augustus 2013 @ 14:08</a>:</b>

Oscar, zolang roken niet verboden is (behalve in openbare plekken) mag je buiten gewoon roken. Vragen om een oplossing als je er last van hebt is ok, maar met je vingertje wijzen gaat je echt niet verder helpen.</div></blockquote>Wie wijst er met een vingertje? Ik vind het frappant dat een overlast veroorzakende verslaafde het lef heeft om over discriminatie te beginnen terwijl hij/zij degene is die daadwerkelijk ziekmakende overlast veroorzaakt. "quote: Bijenrompje schreef op 25 augustus 2013 @ 14:08 :

Oscar, zolang roken niet verboden is (behalve in openbare plekken) mag je buiten gewoon roken. Vragen om een oplossing als je er last van hebt is ok, maar met je vingertje wijzen gaat je echt niet verder helpen. Wie wijst er met een vingertje? Ik vind het frappant dat een overlast veroorzakende verslaafde het lef heeft om over discriminatie te beginnen terwijl hij/zij degene is die daadwerkelijk ziekmakende overlast veroorzaakt."Wat ik dan weer frappant vindt is dat je zo respectoos omgaat met rokers. Echt, t zijn net mensen ;)
quote:mila.nl schreef op 25 augustus 2013 @ 14:13:

Denk niet dat je er veel tegen kunt doen. Rokers zijn nu eenmaal verslaafde egoïsten.Nee, zo'n gedachtengang maakt de wereld een stuk leuker inderdaad.
quote:mila.nl schreef op zondag 25 augustus 2013 14:13 Denk niet dat je er veel tegen kunt doen. Rokers zijn nu eenmaal verslaafde egoïsten.Ja want alle rokers zijn slechte mensen die geen begrip voor anderen hebben natuurlijk!
quote:Stampertje_78 schreef op 25 augustus 2013 @ 14:14:

Ik vind het zelf eigenlijk ook stinken en zou die geur nooit in mijn slaapkamer willen hebben, dus nu check ik altijd even hoe de wind staat en als die verkeerd staat, ga ik naar het schuurtje die achterin onze tuin staat. Dit klinkt vast idioot, maar ik wil persé niemand tot last zijn met mijn stink-verslaving.Nee, niet idioot, hartstikke goed juist. Het is een kleine moeite en je bewijst er anderen een grote dienst mee.
quote:funkyfun schreef op 25 augustus 2013 @ 14:05:

[...]

Volgens mij nog niet zo erg als bij rokers. Ik heb nog geen mensen horen zuchten als ze naast een dik iemand moeten zitten in de trein. Of keihard tegen ze zeggen dat ze doodgaan als ze met een patatje lopen.Ik kan me nog een topic herinneren over dikke mensen in een vliegtuig en mensen die vonden dat zij daardoor onnodig krap zaten, terwijl ze wel dezelfde prijs moesten betalen.
quote:Bijenrompje schreef op 25 augustus 2013 @ 14:16:

[...]

Ja want alle rokers zijn slechte mensen die geen begrip voor anderen hebben natuurlijk!

Klopt. Rokers denken namelijk dat mensen er geen last van hebben. "Ja maar, ik rook uit de wind zodat jij er geen last van hebt". Eindeloze smoesjes.

Als ik bij een bushokje sta en er steekt iemand een sigaret naast mij op vind ik dat egoïstisch en smerig. Houd die rook lekker bij je.
quote:carmen5 schreef op 25 augustus 2013 @ 14:14:

Misschien helpt het om de ramen aan de tuin- balkonkant dicht te houden en de ramen aan de straatzijde (?) altijd open te hebben.Oh ja en de straatkant heeft zulke schone lucht want daar rijden nooit auto's/vrachtwagens/scooters langs?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven