Rokende buren
zondag 25 augustus 2013 om 12:49
zondag 25 augustus 2013 om 13:32
Onze benedenburen roken ook op het balkon. In deze tijden van de ramen allemaal open (zomer) worden wij ook nog wel eens wakker met hun rook in onze neus. Dat is behoorlijk onaangenaam wakker worden, maar eerlijk is eerlijk: met een minuutje is het ook weer weg. Het is even dat je het opeens ruikt en denkt 'bah' en even later is het alweer vergeten. Op zich ook beter dat ze nu buiten roken, vroeger deden ze het binnen met de kinderen erbij. Doe dan maar buiten, dan maar even stinken. Komen we ook wel weer over heen.
Je kunt het ze vriendelijk vragen, misschien vinden ze het helemaal niet erg om op een andere plek te gaan staan (als dat er is). Maar zou mijn dag er niet te veel door laten verpesten.
Je kunt het ze vriendelijk vragen, misschien vinden ze het helemaal niet erg om op een andere plek te gaan staan (als dat er is). Maar zou mijn dag er niet te veel door laten verpesten.
such reply. wow.
zondag 25 augustus 2013 om 13:33
quote:buurwijfie schreef op 25 augustus 2013 @ 13:29:
Ik heb het er nog niet met de buren over gehad, ik heb niet het idee dat dit in goede aarde gaat vallen. Een elegante oplossing is alles wat ik zoek. Mezelf opsluiten vind ik eerlijk gezegd geen optie. En 24/7, nee natuurlijk niet. Maar het gaat om drie personen die per dag toch wel een pakje wegrolden, dus een paar keer per uur in elk geval.....En hoe had je een elegante oplossing willen hebben als je niet met je buren communiceert? Het enige wat ik kan bedenken is je raam dichthouden als je er zo'n verschrikkelijke last van hebt, maar dat wil je niet want je hebt "recht op frisse lucht". Dus in welke hoek zoek jij die elegante oplossing dan?
Ik heb het er nog niet met de buren over gehad, ik heb niet het idee dat dit in goede aarde gaat vallen. Een elegante oplossing is alles wat ik zoek. Mezelf opsluiten vind ik eerlijk gezegd geen optie. En 24/7, nee natuurlijk niet. Maar het gaat om drie personen die per dag toch wel een pakje wegrolden, dus een paar keer per uur in elk geval.....En hoe had je een elegante oplossing willen hebben als je niet met je buren communiceert? Het enige wat ik kan bedenken is je raam dichthouden als je er zo'n verschrikkelijke last van hebt, maar dat wil je niet want je hebt "recht op frisse lucht". Dus in welke hoek zoek jij die elegante oplossing dan?
zondag 25 augustus 2013 om 13:33
quote:buurwijfie schreef op 25 augustus 2013 @ 13:29:
Ik heb het er nog niet met de buren over gehad, ik heb niet het idee dat dit in goede aarde gaat vallen. Een elegante oplossing is alles wat ik zoek. Mezelf opsluiten vind ik eerlijk gezegd geen optie. En 24/7, nee natuurlijk niet. Maar het gaat om drie personen die per dag toch wel een pakje wegrolden, dus een paar keer per uur in elk geval.....
En wat zou die 'elegante oplossing' dan zijn?
Dat zij stoppen met roken omdat jij dat wil? Of dat ze weer binnen gaan roken omdat jij dat wil?
Ik heb het er nog niet met de buren over gehad, ik heb niet het idee dat dit in goede aarde gaat vallen. Een elegante oplossing is alles wat ik zoek. Mezelf opsluiten vind ik eerlijk gezegd geen optie. En 24/7, nee natuurlijk niet. Maar het gaat om drie personen die per dag toch wel een pakje wegrolden, dus een paar keer per uur in elk geval.....
En wat zou die 'elegante oplossing' dan zijn?
Dat zij stoppen met roken omdat jij dat wil? Of dat ze weer binnen gaan roken omdat jij dat wil?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
zondag 25 augustus 2013 om 13:35
quote:sabbaticalmeds schreef op zondag 25 augustus 2013 13:25 als een fabriek kankerverwekkende stoffen uitstoot of er wordt vervuiling in de grond aangetroffen dan janken diezelfde rokers ook moord en brand maar dat ze zelf bij elke sigaret
1,2-dimethylhydrazine
1,3-butadieen
2-naftylamine
4-aminobifenyl
acronitril
arseen
benzeen
beryllium
cadmium
ethanal
etheenoxide
dioxines
furaan
hetrocyclische aminen
hydrazine
isopreen
koolstofmonoxide
lood
nitrosamines
nicotine
nitromethaan
o-toluidine
ortho-anisidine hydrochloride
polonium-210
polycyclische aromaten
vinylchloride
waterstofcyanide
de ether inzwiepen, nee dat is allemaal eigen keuze en niet zo erg.
Eigen keuze.. Hmmm.. Je weet niet dat roken een verslaving is? En ik heb nog nooit een roker (of niet roker) horen klagen over uitlaatgassen ed.. Maar je punt is gemaakt hoor.
Volgens sommigen zijn rokers moordenaars want ze kiezen er voor om andere mensen te vergiftigen..
1,2-dimethylhydrazine
1,3-butadieen
2-naftylamine
4-aminobifenyl
acronitril
arseen
benzeen
beryllium
cadmium
ethanal
etheenoxide
dioxines
furaan
hetrocyclische aminen
hydrazine
isopreen
koolstofmonoxide
lood
nitrosamines
nicotine
nitromethaan
o-toluidine
polonium-210
polycyclische aromaten
vinylchloride
waterstofcyanide
Eigen keuze.. Hmmm.. Je weet niet dat roken een verslaving is? En ik heb nog nooit een roker (of niet roker) horen klagen over uitlaatgassen ed.. Maar je punt is gemaakt hoor.
Volgens sommigen zijn rokers moordenaars want ze kiezen er voor om andere mensen te vergiftigen..
zondag 25 augustus 2013 om 13:37
quote:sabbaticalmeds schreef op 25 augustus 2013 @ 13:25:
als een fabriek kankerverwekkende stoffen uitstoot of er wordt vervuiling in de grond aangetroffen dan janken diezelfde rokers ook moord en brand maar dat ze zelf bij elke sigaret
1,2-dimethylhydrazine
1,3-butadieen
2-naftylamine
4-aminobifenyl
acronitril
arseen
benzeen
beryllium
cadmium
ethanal
etheenoxide
dioxines
furaan
hetrocyclische aminen
hydrazine
isopreen
koolstofmonoxide
lood
nitrosamines
nicotine
nitromethaan
o-toluidine
polonium-210
polycyclische aromaten
vinylchloride
waterstofcyanide
Ja en alle niet rokers , laten nooit onnodig hun motor draaien , en zorgen dat ze zich niet schuldig maken aan welke vorm van luchtvervuiling dan ook.
Ga bijna denken dat niet rokers heilig zijn
als een fabriek kankerverwekkende stoffen uitstoot of er wordt vervuiling in de grond aangetroffen dan janken diezelfde rokers ook moord en brand maar dat ze zelf bij elke sigaret
1,2-dimethylhydrazine
1,3-butadieen
2-naftylamine
4-aminobifenyl
acronitril
arseen
benzeen
beryllium
cadmium
ethanal
etheenoxide
dioxines
furaan
hetrocyclische aminen
hydrazine
isopreen
koolstofmonoxide
lood
nitrosamines
nicotine
nitromethaan
o-toluidine
polonium-210
polycyclische aromaten
vinylchloride
waterstofcyanide
Ja en alle niet rokers , laten nooit onnodig hun motor draaien , en zorgen dat ze zich niet schuldig maken aan welke vorm van luchtvervuiling dan ook.
Ga bijna denken dat niet rokers heilig zijn
zondag 25 augustus 2013 om 13:39
quote:sabbaticalmeds schreef op 25 augustus 2013 @ 13:25:
1,2-dimethylhydrazine
1,3-butadieen
2-naftylamine
4-aminobifenyl
acronitril
arseen
benzeen
beryllium
cadmium
ethanal
etheenoxide
dioxines
furaan
hetrocyclische aminen
hydrazine
isopreen
koolstofmonoxide
lood
nitrosamines
nicotine
nitromethaan
o-toluidine
polonium-210
polycyclische aromaten
vinylchloride
waterstofcyanide
Ja, dat is vast in dezelfde hoeveelheden als al die andere troep die de lucht in wordt gegooid
En wat wordt er eigenlijk allemaal de ether in gegooid waar we niet van op de hoogte zijn?
Tja, wat we niet weten kunnen we ook niet over klagen, he...
1,2-dimethylhydrazine
1,3-butadieen
2-naftylamine
4-aminobifenyl
acronitril
arseen
benzeen
beryllium
cadmium
ethanal
etheenoxide
dioxines
furaan
hetrocyclische aminen
hydrazine
isopreen
koolstofmonoxide
lood
nitrosamines
nicotine
nitromethaan
o-toluidine
polonium-210
polycyclische aromaten
vinylchloride
waterstofcyanide
Ja, dat is vast in dezelfde hoeveelheden als al die andere troep die de lucht in wordt gegooid
En wat wordt er eigenlijk allemaal de ether in gegooid waar we niet van op de hoogte zijn?
Tja, wat we niet weten kunnen we ook niet over klagen, he...
zondag 25 augustus 2013 om 13:42
Ik heb trouwens buren die hun gillende en jankende kinderen altijd in hun tuin laten spelen (lees: ruziën) als ik met mijn tuindeur en ramen open zit.
Geluidsleveltje "ik kan geen telefoongesprek voeren en mijn tv versta ik ook al lang niet meer"
Wat is een 'elegante oplossing' om ervoor te zorgen dat zij hun kinderen voortaan binnen houden? Of vragen of ze hun kinderen elimineren?
Geluidsleveltje "ik kan geen telefoongesprek voeren en mijn tv versta ik ook al lang niet meer"
Wat is een 'elegante oplossing' om ervoor te zorgen dat zij hun kinderen voortaan binnen houden? Of vragen of ze hun kinderen elimineren?
zondag 25 augustus 2013 om 13:43
quote:buurwijfie schreef op zondag 25 augustus 2013 13:39 Bbq is geen vergelijk vind ik. Dat doen mensen toch maar af en toe! Tuurlijk doe ik daar niet moeilijk over. Maar tolerantie heeft grenzen, je hoeft toch maar niet overal blij mee te zijn? Dan maar een ' zeikerd'.Nog 1 poging dan.. : als je op een aardige manier aangeeft dat je kamer zo stinkt sinds ze buiten roken en dat je natuuuurlijk helemaal niet vervelend wilt zijn of wilt zeiken, maar dat het misschien wel fijn zou zijn als ze in de andere kant van de tuin zouden roken, je dat echt super tof van ze zou vinden, kom je een heel eind. Als je het aangeeft zoals je nu in je OP doet kom je over een een zure doos.
zondag 25 augustus 2013 om 13:43
quote:buurwijfie schreef op 25 augustus 2013 @ 13:39:
Bbq is geen vergelijk vind ik. Dat doen mensen toch maar af en toe! Tuurlijk doe ik daar niet moeilijk over. Maar tolerantie heeft grenzen, je hoeft toch maar niet overal blij mee te zijn? Dan maar een ' zeikerd'.
Onnodige ergernis en vermijdbare stress is ook heel erg slecht voor je gezondheid.
Volgens mij heb jij een vrij lage tolerantiegrens. Dat schijnt enorm slecht voor je bloeddruk te zijn.
Bbq is geen vergelijk vind ik. Dat doen mensen toch maar af en toe! Tuurlijk doe ik daar niet moeilijk over. Maar tolerantie heeft grenzen, je hoeft toch maar niet overal blij mee te zijn? Dan maar een ' zeikerd'.
Onnodige ergernis en vermijdbare stress is ook heel erg slecht voor je gezondheid.
Volgens mij heb jij een vrij lage tolerantiegrens. Dat schijnt enorm slecht voor je bloeddruk te zijn.
zondag 25 augustus 2013 om 13:44
Ik voel met je mee, zelfde situatie in een flat en het waait hier of via de luchtroosters/open raam naar binnen of via de ruimte tussen de verwarmingsbuizen van de slaapkamer wanneer ze daar roken.
Heb chronische bronchitis dus voor mij geen fijne situatie. Ik kan niet wachten tot ze gaan verhuizen. Is ook goede kans dat ik zelf eerder vertrek.
Ik probeer zoveel mogelijk toch maar de boel door te laten waaien dat gaat nu prima maar afgelopen winter was het niet te doen en werd ik regelmatig 's ochtends enorm benauwd wakker.
Heb chronische bronchitis dus voor mij geen fijne situatie. Ik kan niet wachten tot ze gaan verhuizen. Is ook goede kans dat ik zelf eerder vertrek.
Ik probeer zoveel mogelijk toch maar de boel door te laten waaien dat gaat nu prima maar afgelopen winter was het niet te doen en werd ik regelmatig 's ochtends enorm benauwd wakker.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
zondag 25 augustus 2013 om 13:47
quote:roza34 schreef op 25 augustus 2013 @ 13:43:
[...]
Dat in combinatie met de giftige gassen die haar buren (bewust) naar binnen blazen.....
Ik denk dat TO geen lang leven beschoren is.
[...]
Dat in combinatie met de giftige gassen die haar buren (bewust) naar binnen blazen.....
Ik denk dat TO geen lang leven beschoren is.
quote:buurwijfie schreef op 25 augustus 2013 @ 12:53:
Alles dichtdoen is toch geen optie mensen. Ik heb toch ook recht op frisse lucht....
Dat is wel een optie.
Wil je nu rook in je huis of wil je een rookvrij huis??
In het laatste geval zul je het betreffende raam, deur, ventilatierooster dicht moeten houden tot de buren niet meer roken.
Voor de ventilatie kun je dan een raam aan de voorkant (of aan de achterkant) open zetten...
Alles dichtdoen is toch geen optie mensen. Ik heb toch ook recht op frisse lucht....
Dat is wel een optie.
Wil je nu rook in je huis of wil je een rookvrij huis??
In het laatste geval zul je het betreffende raam, deur, ventilatierooster dicht moeten houden tot de buren niet meer roken.
Voor de ventilatie kun je dan een raam aan de voorkant (of aan de achterkant) open zetten...
quote:Bijenrompje schreef op 25 augustus 2013 @ 13:43:
[...]
Nog 1 poging dan.. : als je op een aardige manier aangeeft dat je kamer zo stinkt sinds ze buiten roken en dat je natuuuurlijk helemaal niet vervelend wilt zijn of wilt zeiken, maar dat het misschien wel fijn zou zijn als ze in de andere kant van de tuin zouden roken, je dat echt super tof van ze zou vinden, kom je een heel eind. Als je het aangeeft zoals je nu in je OP doet kom je over een een zure doos.Ik denk dat ik me hier wel in kan vinden. Dank je wel!
[...]
Nog 1 poging dan.. : als je op een aardige manier aangeeft dat je kamer zo stinkt sinds ze buiten roken en dat je natuuuurlijk helemaal niet vervelend wilt zijn of wilt zeiken, maar dat het misschien wel fijn zou zijn als ze in de andere kant van de tuin zouden roken, je dat echt super tof van ze zou vinden, kom je een heel eind. Als je het aangeeft zoals je nu in je OP doet kom je over een een zure doos.Ik denk dat ik me hier wel in kan vinden. Dank je wel!
Ga met de buren in gesprek, leg je probleem voor, zonder de veroordelen. Zoek samen een oplossing, soms is vijftig centimeter verschuiven al genoeg om de rook niet meer binnen te krijgen. Of een klein schermpje langs jouw raam zorgt ervoor dat de rook, langs waait.
Onze vorige buren frituurden altijd in de schuur, en dat rook ik ook in mijn slaapkamer. Na een klein gesprekje, gaf buuf altijd even een seintje, zodat ik het raam kon sluiten. Nou frituurden ze niet elke dag meerdere keren, dus kon dit bij ons wel. Voor rokers lijkt het me een lastige oplossing, maar er is vast wel een oplossing. Zoekt en gij zult vinden.
Onze vorige buren frituurden altijd in de schuur, en dat rook ik ook in mijn slaapkamer. Na een klein gesprekje, gaf buuf altijd even een seintje, zodat ik het raam kon sluiten. Nou frituurden ze niet elke dag meerdere keren, dus kon dit bij ons wel. Voor rokers lijkt het me een lastige oplossing, maar er is vast wel een oplossing. Zoekt en gij zult vinden.
zondag 25 augustus 2013 om 13:50
quote:jas schreef op 25 augustus 2013 @ 13:44:
Ik voel met je mee, zelfde situatie in een flat en het waait hier of via de luchtroosters/open raam naar binnen of via de ruimte tussen de verwarmingsbuizen van de slaapkamer wanneer ze daar roken.
Ik probeer zoveel mogelijk toch maar de boel door te laten waaien dat gaat nu prima maar afgelopen winter was het niet te doen en werd ik regelmatig 's ochtends enorm benauwd wakker.Als iemand met zo'n verhaal bij me zou komen dan heb ik mijn laatste sigaret opgestoken in mijn tuin. Dan zoek ik inderdaad wel een andere plek om mijn verslavingsduivel koest te houden.
Ik probeer zoveel mogelijk toch maar de boel door te laten waaien dat gaat nu prima maar afgelopen winter was het niet te doen en werd ik regelmatig 's ochtends enorm benauwd wakker.Als iemand met zo'n verhaal bij me zou komen dan heb ik mijn laatste sigaret opgestoken in mijn tuin. Dan zoek ik inderdaad wel een andere plek om mijn verslavingsduivel koest te houden.
zondag 25 augustus 2013 om 13:51
zondag 25 augustus 2013 om 13:51
Als ze echt willen dat ik stop mmet roken, dan moeten ze gewoon geen sigaretten meer verkopen. Nergens meer. Maar onder het mom van 'voor de gezondheid' sigaretten schandalig duur maken is onzin, want het gaat niet over onze gezondheid maar over het spekken van de schatkist. Betreffende het roken van je buren, het is hun tuin waar zij mogen roken (of bbq-en) wanneer zij willen. Als roker kan je anders nergens meer roken mits je op een hutje op de hei woont. Dat is samenleving, en daar horen ook dingen bij waar je zelf niks mee hebt.
zondag 25 augustus 2013 om 13:53
quote:Siepeltje schreef op 25 augustus 2013 @ 12:56:
Ja en zei het recht om buiten te roken deal with it
zei? really?
heb ik ook het recht om niet geconfronteerd te worden met domme forummers?
Ja en zei het recht om buiten te roken deal with it
zei? really?
heb ik ook het recht om niet geconfronteerd te worden met domme forummers?
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
zondag 25 augustus 2013 om 13:55
zondag 25 augustus 2013 om 13:58
quote:roza34 schreef op 25 augustus 2013 @ 13:50:
[...]
Als iemand met zo'n verhaal bij me zou komen dan heb ik mijn laatste sigaret opgestoken in mijn tuin. Dan zoek ik inderdaad wel een andere plek om mijn verslavingsduivel koest te houden.Dat is ontzettend lief van je. Ik weet gewoon niet wat ik tegen de buren kan zeggen, wanneer ze buiten roken waait het via de roosters naar binnen en roken ze binnen komt het via de verwarmingsbuizen mijn slaap- en woonkamer binnen. Heb gewoon geen oplossing voor ze vandaar dat ik ook niet naar ze toe gegaan ben. We hebben nu zelf geprobeerd om de ruimte rondom de verwarmingsbuizen dicht te kitten, dit helpt enigszins maar nog niet voldoende. Lastig.
[...]
Als iemand met zo'n verhaal bij me zou komen dan heb ik mijn laatste sigaret opgestoken in mijn tuin. Dan zoek ik inderdaad wel een andere plek om mijn verslavingsduivel koest te houden.Dat is ontzettend lief van je. Ik weet gewoon niet wat ik tegen de buren kan zeggen, wanneer ze buiten roken waait het via de roosters naar binnen en roken ze binnen komt het via de verwarmingsbuizen mijn slaap- en woonkamer binnen. Heb gewoon geen oplossing voor ze vandaar dat ik ook niet naar ze toe gegaan ben. We hebben nu zelf geprobeerd om de ruimte rondom de verwarmingsbuizen dicht te kitten, dit helpt enigszins maar nog niet voldoende. Lastig.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
zondag 25 augustus 2013 om 13:59
zondag 25 augustus 2013 om 14:00