Rokende buren

25-08-2013 12:49 408 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon naast rokers die besloten hebben alleen nog maar buiten te roken. Als ik nu mijn tuindeur, slaapkamerraam (of zelfs alleen de ventilatieroosters daarvan) open heb staan, ruikt het bij mij in huis behoorlijk naar rook. Iemand een idee hoe ik dit tegen kan gaan?
quote:nessemeisje schreef op 25 augustus 2013 @ 14:56:

[...]

Hoho, de antirokers. Ik ben een niet-roker en ben heel gezellig.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:nellie0987 schreef op 25 augustus 2013 @ 14:56:

[...]

Nee, geen lekker puh! Dat was een door mij geliefd persoon. Maar hij was niet realistisch! Je kunt dan toch niet boos worden omdat er niet meer in je geïnvesteerd wordt?Ik denk dat het een logische reactie is als je hoort dat je opgegeven bent. Niet realistisch, maar daar ben je dan even niet mee bezig denk ik.
Bananenboot: ik begrijp dat de ironische toon die ik in mijn berichtje wilde laten klinken niet over is gekomen, da's jammer.

Ik wilde er maar mee voorstellen dat we ook minder zouden kunnen zeuren over de onhebbelijkheden van onze buren, als je je minder wenst te irriteren.

Grappig ook om te merken dat op dit forum door een grote groep wordt afgegeven op het gegeven overbevolking (zie alles over kinderen en abortus etc.) maar nu het om potentieel dodelijke rook gaat moeten we ineens allemaal lang doorleven.....

Nog even over dat Crystal meth laboratorium, ik zou me dan vooral weer zorgen maken om het explosiegevaar (ik heb begrepen dat je met zoiets gemakkelijk een hele straat wegvaagt) en niet zo erg op de lucht. En die klanten overal over de stoep, lijkt me ook ongemakkelijk.
quote:nellie0987 schreef op zondag 25 augustus 2013 14:56 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="nessemeisje in "Rokende buren"" class="messagelink">nessemeisje schreef op 25 augustus 2013 @ 14:54</a>:</b>

[...]

En je punt is? Lekker puh ofzo?</div></blockquote>Nee, geen lekker puh! Dat was een door mij geliefd persoon. Maar hij was niet realistisch! Je kunt dan toch niet boos worden omdat er niet meer in je geïnvesteerd wordt? Hij ging dood. Had je verwacht dat hij rationeel zou reageren?
Zullen we het nu over God of borstvoeding hebben? We zijn nu toch bezig.
Ik ben er trouwens wel achter dat een anti-roker bijna altijd een ex-roker betreft.

Mensen die simpelweg nooit zijn begonnen maken zich er meestal ook minder druk over. Ik bijvoorbeeld, was er gewoon veel te eigenwijs voor.
quote:roza34 schreef op 25 augustus 2013 @ 14:58:

Zullen we het nu over God of borstvoeding hebben? We zijn nu toch bezig.Draagdoeken?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:nessemeisje schreef op 25 augustus 2013 @ 14:53:

En een methlab is verboden. Voor geluidsoverlast zijn ook regels.

Men mag buiten roken. Tenzij het de fijnstofnormen overtreedt. Maar íets zegt me dat dat niet het geval is.De consequenties voor de buren zijn echter vergelijkbaar. Het wel of niet strafbaar zijn doet niets af aan het feit dat je overlast veroorzaakt met eventueel fatale gevolgen.
quote:nessemeisje schreef op 25 augustus 2013 @ 14:56:

[...]

Hoho, de antirokers. Ik ben een niet-roker en ben heel gezellig.

Sorry!

quote:Enn schreef op 25 augustus 2013 @ 14:59:

[...]

Draagdoeken?

Ook leuk.

Die doen we daarna.
quote:nellie0987 schreef op 25 augustus 2013 @ 14:52:

Recent meegemaakt. Persoon heeft COPD en heeft z'n hele leven zware shag gerookt.

In het ziekenhuis werd geconstateerd dat ze niks meer voor hem konden doen, en dat hij niet in aanmerking kwam voor een longtransplantatie. En dan daar heel boos over zijn!!

Wilde niet happend naar lucht aan z'n einde komen en heeft nu gekozen voor euthanasie.

Ik wist niet eens dat je daarom uitgesloten mocht worden. Maar het is wel zeker terecht. Net zoals alcoholisten die een nieuwe lever nodig hebben.

Het klopt dat we elkaar geen dingen kunnen gaan onthouden en mensen moeten doen wat ze zelf willen waar ze de risico's van moeten accepteren. Zolang de rest van de maatschappij er maar geen last van heeft.
quote:roza34 schreef op 25 augustus 2013 @ 14:58:

Zullen we het nu over God of borstvoeding hebben? We zijn nu toch bezig.

Doe dan ook meteen de kattendiscussie erbij.
quote:mila.nl schreef op 25 augustus 2013 @ 15:02:

[...]

Ik wist niet eens dat je daarom uitgesloten mocht worden. Maar het is wel zeker terecht. Net zoals alcoholisten die een nieuwe lever nodig hebben.

Het klopt dat we elkaar geen dingen kunnen gaan onthouden en mensen moeten doen wat ze zelf willen waar ze de risico's van moeten accepteren. Zolang de rest van de maatschappij er maar

geen last van heeft.Ben je er nu nog?
quote:*nightsky* schreef op 25 augustus 2013 @ 15:03:

[...]

Doe dan ook meteen de kattendiscussie erbij.Blowen en speed snuiven tijdens de zwangerschap lijkt me ook een leuke..
quote:*nightsky* schreef op 25 augustus 2013 @ 15:03:

[...]

Doe dan ook meteen de kattendiscussie erbij.

Geinig. Die zetten we na de hoofddoekjes.

Zullen we Wilders apart doen of bij de hoofddoekjes bespreken?
quote:roza34 schreef op 25 augustus 2013 @ 15:04:

[...]

Ben je er nu nog?Jouw f5 knop doet het zo te zien ook nog steeds.
quote:oscarzetaacosta schreef op 25 augustus 2013 @ 14:59:

[...]

De consequenties voor de buren zijn echter vergelijkbaar. Het wel of niet strafbaar zijn doet niets af aan het feit dat je overlast veroorzaakt met eventueel fatale gevolgen.

Maar dan kun je de vergelijking met oude stinkende auto's ook maken wat van veel anti-rokers niet mag. Als ik met m'n fietsje achter de stinkende walm van een oude diesel sta bij een stoplicht is dat zeker zo ongezond als buren die in hun eigen tuin roken.

Als iets bij wet verboden is, is dat echt wel anders dan wanneer dat niet zo is.

Zal ik er nog even ingooien dat rokers door het betalen van accijns de ziektekosten betaalbaar houden?
quote:oscarzetaacosta schreef op 25 augustus 2013 @ 15:07:

[...]

Jouw f5 knop doet het zo te zien ook nog steeds.Bestaat die op een iPad?

[...]

Het klopt dat we elkaar geen dingen kunnen gaan onthouden en mensen moeten doen wat ze zelf willen waar ze de risico's van moeten accepteren. Zolang de rest van de maatschappij er maar geen last van heeft.

En dat brengt mij weer bij deze.

Waar je heel makkelijk overheen gestapt bent. How convenient.

quote:Miss.Innuendo schreef op 25 augustus 2013 @ 14:31:

[...]

En jij kunt niet even een stapje opzij doen als jij daar last van hebt?

Wat geeft jou meer recht om daar te staan dan een ander?

En DIE houding van niet-rokers, die bedoel ik.

Alsof mensen die roken van één of ander minderwaardig ras zijn.

Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:roza34 schreef op 25 augustus 2013 @ 15:04:

[...]

Ben je er nu nog?

Ja, want zij gaat geen stap opzij.

Dat moeten de rokers doen.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:slekire schreef op 25 augustus 2013 @ 14:57:

Bananenboot: ik begrijp dat de ironische toon die ik in mijn berichtje wilde laten klinken niet over is gekomen, da's jammer.

Ik wilde er maar mee voorstellen dat we ook minder zouden kunnen zeuren over de onhebbelijkheden van onze buren, als je je minder wenst te irriteren.

Grappig ook om te merken dat op dit forum door een grote groep wordt afgegeven op het gegeven overbevolking (zie alles over kinderen en abortus etc.) maar nu het om potentieel dodelijke rook gaat moeten we ineens allemaal lang doorleven.....

Nog even over dat Crystal meth laboratorium, ik zou me dan vooral weer zorgen maken om het explosiegevaar (ik heb begrepen dat je met zoiets gemakkelijk een hele straat wegvaagt) en niet zo erg op de lucht. En die klanten overal over de stoep, lijkt me ook ongemakkelijk.Roker zijn betreft zorg wel goedkoop. Levensverwachting is niet hoog en zijn daarmee goedkoper dan gezonde mensen die een langere levensverwachting hebben.
quote:funkyfun schreef op 25 augustus 2013 @ 15:07:

[...]

Maar dan kun je de vergelijking met oude stinkende auto's ook maken wat van veel anti-rokers niet mag. Als ik met m'n fietsje achter de stinkende walm van een oude diesel sta bij een stoplicht is dat zeker zo ongezond als buren die in hun eigen tuin roken.

Als iets bij wet verboden is, is dat echt wel anders dan wanneer dat niet zo is.

Zal ik er nog even ingooien dat rokers door het betalen van accijns de ziektekosten betaalbaar houden? Als jou dat helpt om beter de nacht door te komen moet je dat vooral doen.

[...]

Het klopt dat we elkaar geen dingen kunnen gaan onthouden en mensen moeten doen wat ze zelf willen waar ze de risico's van moeten accepteren. Zolang de rest van de maatschappij er maar geen last van heeft.*sarcasme modus aan*

Zo is het! En de obesitas behandeling mag dan ook wel geschrapt gaan worden. Sporten en bewegen hoeft niet meer ondersteund te worden door verzekeringsmaatschappijen en iedereen die een vetrol heeft hoeft bij mij in ieder geval niet meer in de buurt te komen. Hupsakee... de maatschappij heeft namelijk helemaal geen problemen en zo in ieder geval geen ruimte voor acceptatie en overleg.

Welnee gezeik zeg! Deleten die gasten die te dik zijn, roken, zuipen, spuiten of snuiven. Wellicht ook de debielen onder ons? Gewoon een vraag hè? Als we toch aan het opruimen zijn.

In ieder geval Ieder die op welk gebied dan ook buiten de pas loopt flikkeren we gewoon terug op zichzelf en het zal ons een zier schelen of ze creperen of niet!

De 'lepralijers' horen buiten de stadspoort ; Pek met veren en óver de muur ermee!'

*Sarcasmemodus uit*
Wat ben ik blij dat ik sinds een maand of vijf over ben op een elektrische sigaret (en ja, ik vind het lekkerder dan een echte). Nu heeft niemand meer last van mij. Ik waak ervoor om een anti roker te worden. Niets erger dan een ex-roker die constant commentaar levert op anderen die roken. Enige probleem nu is dat de staat dit ook wil gaan verbieden onder het mom van gezondheid (stiekem is het natuurlijk zo dat ze miljoenen aan accijns mislopen wanneer rokers overstappen naar de e-sigaret).
quote:oscarzetaacosta schreef op 25 augustus 2013 @ 15:10:

[...]

Als jou dat helpt om beter de nacht door te komen moet je dat vooral doen.Je argumenten zijn op? Geeft niet. Ik begin toch een beetje genoeg te krijgen van de discussie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven