Het mooie inrichtingen-topic.
woensdag 7 augustus 2013 om 10:34
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.
TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.
Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)
TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.
Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)
vrijdag 23 augustus 2013 om 11:24
vrijdag 23 augustus 2013 om 11:58
Mbt die bordjes: ik ben vooral op die vrouwenhoofden. Is van Fornasetti, ben ik achter gekomen, een Italiaanse kunstenaar/designer.
Helaas erg aan de prijs. Zo'n bord kost 200,-.
Ik zoek nu op marktplaats maar werd net met een asbak met mijn bod van 50,- ook al overboden.
Helaas, maar kan mijn geld nu beter gebruiken.
Helaas erg aan de prijs. Zo'n bord kost 200,-.
Ik zoek nu op marktplaats maar werd net met een asbak met mijn bod van 50,- ook al overboden.
Helaas, maar kan mijn geld nu beter gebruiken.
vrijdag 23 augustus 2013 om 12:31
Ik mag nu ook plaatjes plakken
Dus nu alsnog de plaatjes van de dingen die ik mooi vind voor mijn huis:
[img]]http://productimages.wehkamp.nl/is/imag ... egroen.jpg[/img]
Dus nu alsnog de plaatjes van de dingen die ik mooi vind voor mijn huis:
[img]]http://productimages.wehkamp.nl/is/imag ... egroen.jpg[/img]
Semper ubi sub ubi
vrijdag 23 augustus 2013 om 21:51
Haha, ik moet opbiechten dat ik in mijn nieuwe huis zo'n nep zebra-kop heb hangen. Ziggy heet hij. Hier vind ik op de foto al die vlinderlijstjes erbij erg leuk, maar in het echt is dat toch wel wat druk, denk ik.
Maar het hele huis vind ik erg leuk. Echt helemaal mijn smaak!
Dit is ook een van de tips die ik heel nuttig vond: gebruik dienblaadjes en platte schaaltjes. Dan staat het gelijk veel minder rommelig dan als je de dingetjes los neerzet/legt. Was ik nog nooit opgekomen, ik had 0 dienblaadjes in mijn huis.
En ja hoor, de fornasettiborden waar ik zo dol op ben (a 200,- per stuk)
Super leuk dit huis. Maar niet echt minimalistisch.....
Maar ik was er al lang achter dan mijn credo 'more is more' is.
Maar het hele huis vind ik erg leuk. Echt helemaal mijn smaak!
Dit is ook een van de tips die ik heel nuttig vond: gebruik dienblaadjes en platte schaaltjes. Dan staat het gelijk veel minder rommelig dan als je de dingetjes los neerzet/legt. Was ik nog nooit opgekomen, ik had 0 dienblaadjes in mijn huis.
En ja hoor, de fornasettiborden waar ik zo dol op ben (a 200,- per stuk)
Super leuk dit huis. Maar niet echt minimalistisch.....
Maar ik was er al lang achter dan mijn credo 'more is more' is.

maandag 26 augustus 2013 om 17:59
Die kussens met die hoofden zijn leuk!
En die bordjes stonden als zelfmaaktip van servetten
Moet je wel een aantal leuke servetten hebben. Maar voor een feestje en dan bordjes met hetzelfde motief aan de muur.
Je moet er maar net een aantal hebben liggen. De bordjes kan je niet gebruiken anders dan voor decoratie.
En van transferpapier en bij Pipoos hebben ze het materiaal. (Nee, ik heb geen aandelen.) Maar de afbeeldingen moet je laten printen.
En die bordjes stonden als zelfmaaktip van servetten
Moet je wel een aantal leuke servetten hebben. Maar voor een feestje en dan bordjes met hetzelfde motief aan de muur.
Je moet er maar net een aantal hebben liggen. De bordjes kan je niet gebruiken anders dan voor decoratie.
En van transferpapier en bij Pipoos hebben ze het materiaal. (Nee, ik heb geen aandelen.) Maar de afbeeldingen moet je laten printen.

woensdag 28 augustus 2013 om 11:14
woensdag 28 augustus 2013 om 11:39
Ik ben al op zoek naar een goedkopere manier om aan zo'n tafel te komen. Een vriendin van mij heeft een cursus meubelmaken gevolgd en die wil ik vragen om zo'n soort tafel voor me te maken. Ik heb al gezien dat er dit soort planken te koop zijn en als ik er dan kant en klare Ikea poten onder zet, ben ik nog redelijk goedkoop klaar.
Helaas geen kennissen doe bomen moeten kappen.
Helaas geen kennissen doe bomen moeten kappen.
Semper ubi sub ubi

woensdag 28 augustus 2013 om 19:25
Zo, ik ben vandaag verhuisd.....wat een gedoe.
Dus na gaat langzaam het echte leuke werk beginnen: inrichten. De basis is grijs en zwart wit en er moet dus een hele flinke dosis kleur bij komen.
Muren zijn grijs en mijn huidige bank en fauteuils ook. En dat is me allemaal wat teveel grijs. Bovendien is 1 fauteuil echt te groot en te massief.
Vriend van mij heeft 2 moderne designer fauteuiltjes (via zijn werk, uit de directiekamer) die ik mag hebben. eerst twijfelde ik erover. Ze zijn klein (maar zitten wel top, wat vaak is met die dure designergrappen) dus ik twijfelde erover, maar nu ik hier op de bank zit, zie ik het toch zo voor me. Moet ik wel opnieuw laten bekleden maar dan kan ik ook echt een mooie kleur gaan kiezen.
Dus na gaat langzaam het echte leuke werk beginnen: inrichten. De basis is grijs en zwart wit en er moet dus een hele flinke dosis kleur bij komen.
Muren zijn grijs en mijn huidige bank en fauteuils ook. En dat is me allemaal wat teveel grijs. Bovendien is 1 fauteuil echt te groot en te massief.
Vriend van mij heeft 2 moderne designer fauteuiltjes (via zijn werk, uit de directiekamer) die ik mag hebben. eerst twijfelde ik erover. Ze zijn klein (maar zitten wel top, wat vaak is met die dure designergrappen) dus ik twijfelde erover, maar nu ik hier op de bank zit, zie ik het toch zo voor me. Moet ik wel opnieuw laten bekleden maar dan kan ik ook echt een mooie kleur gaan kiezen.
donderdag 29 augustus 2013 om 14:37
Die vloertegels (en achterwanden) zijn me te druk. De zwarte trap met gele leuning vind ik prachtig! En die witte ruimte met het zwevende dressoir met de olifant erboven ook. Komt vast omdat mijn dressoir er sprekend op lijkt.
Ik ben gewoon niet zo fan van patroontjes, of iig ernstig met mate.
Hiltje lekker dat je over bent. Gek hé hoe je er zo goed over na kunt hebben gedacht en dan toch pas als je er woont kunt zien wat wel en niet werkt.
Ik ben gewoon niet zo fan van patroontjes, of iig ernstig met mate.
Hiltje lekker dat je over bent. Gek hé hoe je er zo goed over na kunt hebben gedacht en dan toch pas als je er woont kunt zien wat wel en niet werkt.