Thuisstudie
donderdag 29 augustus 2013 om 08:51
Hallo,
Ik ben nieuw hier op dit forum en ik heb me eigenlijk aangemeld om wat ervaringen te horen over de thuisstudies van de LOI en NHA.
Ik wil me graag omscholen omdat ik in mij huidige werk geen uitdaging meer kan vinden en niet meer echt gelukkig ben, ik wil daarom de studie Medische Secretaresse gaan volgen. Aangezien mijn huidige werk veel tijd opslokt (en ik ook nog een man en een zoontje van 3 jaar heb), ben ik niet in de gelegenheid om naar een avondschool of iets dergelijks te gaan. Vandaar de keuze voor een thuisstudie. Maar welke is nou de beste? Worden de diploma's wel erkend door werkgevers?
Graag jullie mening hierover
Ik ben nieuw hier op dit forum en ik heb me eigenlijk aangemeld om wat ervaringen te horen over de thuisstudies van de LOI en NHA.
Ik wil me graag omscholen omdat ik in mij huidige werk geen uitdaging meer kan vinden en niet meer echt gelukkig ben, ik wil daarom de studie Medische Secretaresse gaan volgen. Aangezien mijn huidige werk veel tijd opslokt (en ik ook nog een man en een zoontje van 3 jaar heb), ben ik niet in de gelegenheid om naar een avondschool of iets dergelijks te gaan. Vandaar de keuze voor een thuisstudie. Maar welke is nou de beste? Worden de diploma's wel erkend door werkgevers?
Graag jullie mening hierover
donderdag 29 augustus 2013 om 09:01
Ik heb zelf geen ervaring met een studie op de LOI of NHA, en in principe krijg je daarmee natuurlijk een wettelijk erkend diploma.
Wel is het zo dat er momenteel erg veel mensen zich aan het omscholen zijn en als een werkgever de keus heeft uit zoveel mensen voor 1 vacature kiest hij toch liever iemand die van een 'normale' vorm van onderwijs afrolt i.p.v. een thuisstudie.
Zijn er geen deeltijd opleidingen in de richting van medische secretaresse? Waarbij je op een gegeven moment een werken-leren traject in kunt gaan?
Wel is het zo dat er momenteel erg veel mensen zich aan het omscholen zijn en als een werkgever de keus heeft uit zoveel mensen voor 1 vacature kiest hij toch liever iemand die van een 'normale' vorm van onderwijs afrolt i.p.v. een thuisstudie.
Zijn er geen deeltijd opleidingen in de richting van medische secretaresse? Waarbij je op een gegeven moment een werken-leren traject in kunt gaan?
donderdag 29 augustus 2013 om 09:02
donderdag 29 augustus 2013 om 09:32
Waarom heb je geen tijd om naar een avondschool te gaan? Kan je man niet 1 keer per week een avondje oppassen?
Ik ken iemand die volgt een opleiding bij Nipo. Zij hebben opleidingen in Eindhoven en Amsterdam, je kunt er een opleiding tot doktersassistente en medisch secretaresse volgen en ze staan erg goed aangeschreven in de branche.
Ik zou eerder voor zoiets gaan dan voor een opleiding via de NHA. Denk niet dat je dan serieus genomen wordt met een NHA diploma in een ziekenhuis.
Ik ken iemand die volgt een opleiding bij Nipo. Zij hebben opleidingen in Eindhoven en Amsterdam, je kunt er een opleiding tot doktersassistente en medisch secretaresse volgen en ze staan erg goed aangeschreven in de branche.
Ik zou eerder voor zoiets gaan dan voor een opleiding via de NHA. Denk niet dat je dan serieus genomen wordt met een NHA diploma in een ziekenhuis.
donderdag 29 augustus 2013 om 10:43
Ik heb een MBO opleiding gedaan via NHA. Het probleem was het vinden van een stage maar ik denk dat niet nodig voor de opleiding die jij wil doen. Ik had veel aan het contact met een mede-student. Er was een soort forum waar ik haar leerde kennen en wij hebben veel gemaild. De begeleiding vanuit de opleiding vond ik matig. Je moet heel veel discipline hebben.
Hierna ben ik een HBO opleiding gaan doen in de avonduren. Twee avonden per week naar school. Die avonden waren pittig maar toch was dit makkelijker. Echt contact vind ik prettiger.
Ik ken ook iemand die via de LOI de opleiding medische secr. heeft gedaan en daar inmiddels werk in heeft.
Hierna ben ik een HBO opleiding gaan doen in de avonduren. Twee avonden per week naar school. Die avonden waren pittig maar toch was dit makkelijker. Echt contact vind ik prettiger.
Ik ken ook iemand die via de LOI de opleiding medische secr. heeft gedaan en daar inmiddels werk in heeft.
Before you assume, there is this thing called asking.
donderdag 29 augustus 2013 om 11:31
Discipline heb ik wel, dat is niet zo’n probleem. Wat mij opvalt is dat er zoveel prijsverschil in zit. NHA stunt nu met een prijs van ¤799,- terwijl je bij de LOI ¤1340,- betaald. Scheidegger schijnt ook een thuisstudie variant van MBO Medisch Secretaresse te hebben, dat trekt mij dan meer, dan heb je ook een MBO diploma (tenminste daar ga ik van uit), je zal dan denk ik wel het volledige bedrag aan lesgeld moeten betalen wat je ook bij een ‘normale’ MBO opleiding zal moeten betalen (als je voltijd/avond zou doen). Er zijn zoveel smaken, ik zie door de bomen het bos niet meer.
donderdag 29 augustus 2013 om 12:49
quote:rojerogi schreef op 29 augustus 2013 @ 11:31:
Discipline heb ik wel, dat is niet zo’n probleem. Wat mij opvalt is dat er zoveel prijsverschil in zit. NHA stunt nu met een prijs van ¤799,- terwijl je bij de LOI ¤1340,- betaald. Scheidegger schijnt ook een thuisstudie variant van MBO Medisch Secretaresse te hebben, dat trekt mij dan meer, dan heb je ook een MBO diploma (tenminste daar ga ik van uit), je zal dan denk ik wel het volledige bedrag aan lesgeld moeten betalen wat je ook bij een ‘normale’ MBO opleiding zal moeten betalen (als je voltijd/avond zou doen). Er zijn zoveel smaken, ik zie door de bomen het bos niet meer.Nogmaals, ik raad het je het af. En Nha stunt met prijzen maar achteraf ben je veel meer kwijt. En wat al eerder is geschreven kijk eens naar de klacht sites. Daar staan ontzettend veel klachten over de thuis studies met name over Nha en scheidegger.
Discipline heb ik wel, dat is niet zo’n probleem. Wat mij opvalt is dat er zoveel prijsverschil in zit. NHA stunt nu met een prijs van ¤799,- terwijl je bij de LOI ¤1340,- betaald. Scheidegger schijnt ook een thuisstudie variant van MBO Medisch Secretaresse te hebben, dat trekt mij dan meer, dan heb je ook een MBO diploma (tenminste daar ga ik van uit), je zal dan denk ik wel het volledige bedrag aan lesgeld moeten betalen wat je ook bij een ‘normale’ MBO opleiding zal moeten betalen (als je voltijd/avond zou doen). Er zijn zoveel smaken, ik zie door de bomen het bos niet meer.Nogmaals, ik raad het je het af. En Nha stunt met prijzen maar achteraf ben je veel meer kwijt. En wat al eerder is geschreven kijk eens naar de klacht sites. Daar staan ontzettend veel klachten over de thuis studies met name over Nha en scheidegger.
Als ik mezelf voorbij loop, lach ik wel even vriendelijk