hoe blijf jij positief?

29-08-2013 14:41 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi mensen,

Ik zit al een tijdje verplicht thuis, aangezien ik mijn voet op meerdere plekken gebroken heb. Irritante is ook nog dat ik mogelijk nogmaals onder het mes moet, dus hoe lang dit duurt is nog onduidelijk.

Mijn leven is dus plots stil gaan staan. Hiervoor leidde ik een erg actief leventje. Ik sportte echt heel veel (dit was echt mijn uitlaatklep en zorgde ervoor dat ik de obstakels makkelijker aankon), had een groot sociaal leven, ondernam veel spontane acties en bouwde een goede naam op op mijn werk.

Door de huidige ontwikkelingen kan ik dit allemaal niet meer. Ik heb allerlei dingen moeten cancelen waar ik al een jaar hard voor gewerkt en naartoe geleefd heb. Het voelt alsof iedereen doorleeft en ik stil sta.

Ik probeer positief te blijven door te denken aan wat ik wel kan en heb, maar blijf geconfronteerd worden met wat ik niet kan. Daarnaast zocht ik vrolijke nummers op, maar daar zou ik dan op willen bewegen of sporten en dat gaat niet.. dus is me dan weer te confronterend. En heb allerlei werkgerelateerde boeken gekocht, zodat ik nu aan kennisverrijking kan doen. Alleen is dit ook lastig, aangezien ik niet lang/lekker/ontspannen kan zitten en werken.

Maar ik raak toch echt heel verdrietig elke dag. Merk dat ik het wil oplossen dmv alcohol en/of drugs en dat beangstigt me (wat daarnaast ook niet handig is als je op krukken loopt ).

Heeft iemand tips? Hoe blijven jullie positief?

Ik zat zelf trouwens te denken aan een opbeurende korte quote of tekening op mn gips te zetten, waardoor ik daar telkens naar kan kijken als ik er doorheen zit. Dus mocht iemand iets weten...?
'We accept the love we think we deserve.' Stephen Chbosky
Misschien kun je bij het koken dan een bureaustoel gebruiken, zoeen op wieltjes?

Dan kun je heen en weer rijden.

Voor veel dingen zijn wel praktische oplossingen te bedenken...
@Marrie3; Moest hard lachen om jouw tekst... Want: JA! Haha, ik heb al daarnet een dansje getracht op mijn krukken! Voor de spiegel om te kijken hoe dat eruit zag... Inderdaad fijn dat ik op zo'n moment alleen woon en niemand het kan zien...

Ja, ik opende dit topic ook om mezelf een schop onder mn k*nt te geven. En jullie helpen me daar aardig in, thanks!
quote:hayleyyy schreef op 29 augustus 2013 @ 16:27:

@Marrie3; Moest hard lachen om jouw tekst... Want: JA! Haha, ik heb al daarnet een dansje getracht op mijn krukken! Voor de spiegel om te kijken hoe dat eruit zag... Inderdaad fijn dat ik op zo'n moment alleen woon en niemand het kan zien...

Ook met "beperkingen" kun je er wat van maken hoor
Er zijn zoveel dingen die je zittend kunt doen. Loempias maken, wontons maken. Tortillas maken om in te vriezen. garnalen inrollen in loempia deeg en dan in de oven bakken. empanadas maken. enz enz. Alles waar je veel van maakt en wat je moet rollen, vouwen. Ohja dolmas kun je prachtig invriezen! en koolrolletjes ook. Dan heb je na een tijdje je hele vriezer vol met lekkere gezonde hapjes.
@hoppala; dat klinkt wel goed! Ik ga daar eens naar kijken. Lijkt me wel heel leuk om te doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven