Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.

We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!

Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!

NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
@ Sneeuwwitje; Ik hoop dat je je gauw weer fit voelt.

Ik moet eerlijk zeggen dat dit topic echt een hele goede stok achter de deur is wat mijn gewicht betreft. Vooral met al die verjaardagen. Dan heb ik het soms echt moeilijk. Want nu ik dus op gewicht ben, hoef ik niet meer alles te laten staan. Eigenlijk was het gemakkelijker toen ik nog moest afvallen. Kon ik gewoon zeggen; Sorry, sla mij maar over, ik doe aan de lijn. Nu komt het echt aan op keuzes maken (en daar ben ik niet de beste in ). Maar dan denk ik in mijn achterhoofd; Vrijdag weer wegen. Dus let even op wat je pakt. En dan is het makkelijker om toch een plakje komkommer te pakken dan de zoveelste graai naar borrelnootjes bijvoorbeeld.

En als ik in het weekend een beetje vrij ben geweest, is het makkelijker om jezelf te herpakken als je weet dat je op vrijdag weer op de weegschaal moet. Echt, dit topic helpt me heel erg goed om op gewicht te blijven. Dus eigenlijk moet ik iedereen hier maar even bedanken..

Dus bij deze; BEDANKT!

Hvm
hallo,

Hier ben ik ook weer eens een keertje. Wat vervelend voor je Sneeuwitje dat je helemaal niet fit bent. Het is dan wel extra knap dat je de acht km hebt volgehouden! Voor nu iig heel veel beterschap gewenst.

Hier was de weegschaal mij ook goed gezind:

63.3 kg

af: 1.6 kg

Het gaat wel heel snel, dus dat zal volgende week wel weer wat gestabiliseerd zijn, denk ik.

Ik loop trouwens ook hard. Gemiddeld loop ik zo tussen de 7 km en de 10 km. Ik ben destijds ook begonnen met Evy en vond van 0 naar 5 km echt heel zwaar. Als je eenmaal op de 5 km zit, vind ik dat het uitbouwen best makkelijk gaat. Ik heb laatst trouwens ook een keer gefietst met een groep op de racefiets en dat vond ik ook heel leuk. Nadeel is dat dat niet in het donker kan en dat je toch al gauw twee uur weg bent.

Het forum is inderdaad een goede stok achter de deur. Ook houd ik mij calorieën bij in een app: myfitnesspal. Dat werkt ook goed. Ik stopte toch ook nog best vaak zomaar even wat in mijn mond. Niet eens altijd ongezonde dingen hoor, maar wel onbewust.

@hvm ik meende dat voor jou 66 kg altijd je ondergrens was, of had ik dat verkeerd begrepen?

Voor nu iig een heel fijn weekend en ik zal proberen volgende week iets meer te posten zodat we elkaar lekker scherp kunnen houden!
@Lies;

Erg goed van je hoor! 1,6 in één week. Ik vind dat hardlopen van jullie echt knap. Waar doen jullie dat? Gewoon in jullie buurt? Of heb je een speciaal parcours? Ik krijg dan altijd zo'n enorm rood hoofd...oeh.

Over mijn gewicht had je goed begrepen hoor. Ik zou eerst naar de 65, maar toen ik bij 66 was, vond ik het eigenlijk dun genoeg. En nu probeer ik tussen de 66 en 67 kilo te blijven. Dat gaat redelijk goed. Ik moet zeggen dat ik in mijn hoofd nog lang niet klaar ben. Het moet echt indalen. En ben daarom ook blij dat ik dit forum als stok achter de deur heb. Maar het is moeilijk om de balans te vinden en dan ook echt te houden. Want wat ik net al zei; Wat neem je nou op een verjaardag? Ik hoef niet meer alles af te slaan, maar alles is weer het andere uiterste. Moet nu echt leren omgaan met alle verleidingen. En dat is soms toch lastiger dan ik zelf zou willen. Maar gewoontes slijten uiteindelijk wel in, maar het duurt gewoon even. Ben er nu wel achter dat je nog niet klaar bent als je op gewicht bent.

Hvm
Ik heb het gisteren even moeilijk gehad! Was brownies aan het bakken voor de verjaardag vandaag. Oh oh oh, wat had ik trek om er een stukje van te proeven. Maar ik heb het niet gedaan! Heb wel 2 kletskoppen en 2 donkerbruintjes (van de AH) gehad. Is ook niet goed, maar vast beter dan een stuk brownie...

Maar vanmiddag mag ik er één.

Iedereen een heel fijn weekend gewenst!

Hvm
Gisteren de hele dag niet helemaal fit geweest. Nu gaat het al weer veel beter, maar ga toch nog maar niet sporten. Heb vanmiddag en vanavond afspraken en het zou jammer zijn als ik me na het sporten weer zo rot voel. Wil morgen een klein rondje hardlopen om te kijken hoe het daarna gaat.

@ Lies: wat leuk dat jij ook aan het hardlopen bent. Jij loopt dus behoorlijke afstanden, hoe vaak loop jij per week? Op de racefiets lijkt mij ook wel wat, je ziet steeds meer mensen die dat ook doen. Maar ik hou het eerst bij hardlopen en de sportschool, daar heb ik het al druk genoeg mee Enne, je gaat goed met afvallen!

@ HVM: wat leuk jouw bedank berichtje Het is voor mij ook een stok achter de deur en een goede motivatie. Ik vind het echt zo knap dat jij al weken zo op gewicht bent en blijft, een voorbeeld voor hoe ik het straks ook wil!

@ De rest: hoe gaat het met jullie??
Hoi,

Hier heb ik besloten om even 2 weken de weegschaal te negeren. Ik stond er 2x per dag op laatste week en ben bang dat het te obsessief gaat worden

ik lees steeds mee, maar gewicht gaat even ondergeschikt worden. mezelf wat beter in vel voelen is voor nu het belangrijkste.

Fijn weekend allen en hoewel ik misschien wat minder post, lees ik dus gewoon mee
Vanochtend een licht ontbijt genomen en toen een rondje gelopen. Het ging lekker, maar de zon was al best fel. Heb bijna 5 kilometer gelopen in een rondje van 30 minuten. Was tevreden en ik voel me nu veel beter dan de vorige keer.

Morgen ga ik voor het eerst kijken bij een hardloopvereniging hier in de buurt, vind het wel een beetje spannend

@ Daim-y: wat goed dat je de weegschaal even op zij zet. Ik kan het op dit moment nog niet, maar dat komt vast wel een keer! En goed in je vel zitten is inderdaad het belangrijkste!
Vanaf morgen is het gedaan met mijn luie leven want dan ga ik weer aan het werk. Ik heb er zin in, maar het zal behoorlijk wennen worden na al die weken vakantie.

Ik hoop dat ik weer beter in het ritme kom, want ik vind dat ik de laatste tijd qua eten niet goed genoeg heb opgelet. Dus moet weer wat strenger zijn, ook als ik ergens anders ben. Wil toch echt snel onder die 70 komen, ben er bijna...

Hoe gaat het met de rest en met de geen-chocolade-dames?
Zo, na een hele week lang feesten, drinken, roken, zuipen en ongezond doen gaan we nu weer opnieuw van start. Het schoolleven is weer begonnen, en toch vind ik het moeilijker om gezond te leven als ik naar school moet. Vooral in de trein moet ik echt wat eten en ook als ik een tussenuur heb en me dus verveel, moet ik gewoon eten van mezelf..

Vandaag ben ik begonnen met het volgende:

O: 2 boterhammen met appel/kaneelstroop, kop melk

T: Bammetje

L: 2 boterhammen met gelderse worst, halve komkommer

T: Kopje maissoep

Planning:

In de trein wil ik iets gaan halen bij de supermarkt, iets gezonds als een stuk fruit en anders heb ik altijd nog een liga in mijn tas.

D: wat de pot schaft

En vanavond wil ik les 4 gaan doen van Keep Running 5 - 10.

Heb mezelf voorgenomen een halve kilo per week af te vallen dat zou ik een mooi tempo vinden en dan ben ik op 31-12 ongeveer 10 kilo afgevallen en dat lijkt me een mooi streven!
De eerste werkdag zit er weer op, was lekker om weer aan het werk te zijn en je zit er ook zo weer in na de vakantie.

Gisteravond eerste keer bij de hardloopvereniging geweest. Het was heel erg leuk. Genoeg uitdaging, maar wel goed te doen. Zat in de laagste groep en dat is een prima niveau voor mij. Voel mijn spieren best wel nu
Helemaal vergeten dat ik hier gepost had. Maar stond vanochtend op de weegschaal en toen wist ik het ineens weer. Heel gek.

Ben met Evy ergens aan het eind 2x15, 1x10-1x20 - rond die lessen. Beetje annoyed dat ik zo ontzettend langzaam loop (4km in 30 minuten) maar wel blij dat ik er 2x per week mezelf toe kan zetten.

Hardloopvereniging lijkt me trouwens ook best leuk om te doen. Stok achter de deur, en wellicht ook iets dat jezelf pusht om iets harder te lopen. Of beter qua techniek.
@ Flutser. Dat had ik in het begin ook hoor, 4km in 30 min. Nu is het meestal 5 km in 30 min. Maar vandaag les 5 gedaan van Keep Running 5-10 en toen moest ik 38 min lopen en niet eens 6 km! Die doe ik morgen dus nog een keertje over en probeer ik hem wat sneller te doen. Van het weekend wil ik les 6 doen, want die is met versnellen erin en dat vind ik niets (dus doordeweeks lekker duurloopjes doen).

Met eten gaat het wel redelijk. Probeer mezelf er continu eraan te herinneren dat ik eet door verveling en dat ik geen honger heb!
Ik heb vandaag een extra dagje vrij. Vanochtend naar de sportschool geweest en me voorgenomen om eens wat intensiever te sporten. Dus alles wat zwaarder gezet en in totaal 1,5 uur aan het sporten geweest. Nu een heerlijk gevoel in mijn spieren.

@ Fluster: balen is dat he als je tempo nog niet zo hoog is, maar het komt ECHT. Ik ben ook nog steeds niet de snelste, maar hoe meer je traint hoe sneller je wordt. Het gaat langzaam, maar je gaat steeds een stukje vooruit. Het is nu belangrijk dat je de les uitloop, snelheid volgt vanzelf.

@ Dame: kijk je wel uit met overbelasting, een rustdagje tussen de loopdagen is belangrijk voor je spieren. Die intervallessen vind ik ook niet leuk, maar zijn wel heel belangrijk voor je snelheid. Daardoor ga je juist vooruit. Ik vind ze zelf erg zwaar, maar ze zijn helaas wel belangrijk...

Ik had gisteren super veel zin in chocola (en het was ook in huis) moest bijna op mijn handen zitten om niets te pakken. Ben toen (ja, echt heel slecht en leedvermaak) De biggest loser gaan kijken op SBS, uiteindelijk mezelf in kunnen houden om wat te pakken Ik wil door de week streng voor mezelf zijn, zodat je in het weekend eens iets lekkers kunt eten en je toch in balans blijft.
Goed om te horen dat het echt wel gaat komen. Heb Evy wel vaker afgerond maar deze keer wil ik ook door gaan trainen naar langer lopen. Sowieso wel nodig omdat ik als ik nu klaar ben nog geen 5k zal lopen in die 30 minuten, en de weg naar de 10 k is dan nog best lang.

Wel 'eng' dat het de eerste keer is dat ik af wil vallen door erbij te sporten. Vroeger deed ik het alleen door minder te gaan eten en dat werkte prima. Nu doe ik het dus in principe op een gezondere manier en gaat er weinig tot niets af. Dat is wel een beetje jammer.
Oooh ik heb het moeilijk! Zit in de week voor mijn ongesteldheid en heb last van PMS! Heb de hele tijd zin in chocolade en chips. En het erge is, dat het ook nog in huis is. Over van de verjaardag. AAARG! En ik vind het niet erg om af en toe mezelf wat toe te staan, maar in deze week vind ik het altijd zo moeilijk om niet gelijk die hele zak leeg te eten. Dat is echt naar. De rest van de maand heb ik er veel minder moeite mee. En het is alsof mijn lijf deze week om ongezonde dingen schreeuwt. We zullen het morgen merken.

Hvm
Hoi dames,

Even snel. Ik ben er nog, we hebben twee heftige weken met de gezondheid van mijn zoontje achter de rug. Gelukkig gaat het nu weer goed. Hoop echt snel terug te komen!
Hey allemaal,

Wat goed dat jullie op een gezonde manier willen afvallen. Aangezien ik al jarenlang modellenwerk doe, ben ik heel erg geïnteresseerd in voeding en er volop mee bezig. Ik ben fan van superfoods en maak daar de lekkerste gerechten mee: van salades tot pannenkoeken. Ik kan eventueel wat lekkere recepten met jullie delen. Vanochtend heb ik bijvoorbeeld havermoutpap op, gemengd met aardbeien, chia seeds, gemalen lijnzaad, gemalen goji bessen, kaneel en een beetje proteine poeder. Echt heerlijk! En ook nog eens super gezond!

Chia seeds en goji bessen zijn voorbeelden van superfoods. Hierin zitten nog meer goede dingen dan in normaal voedsel. Het bevat meer vitaminen dan welke vitaminepil dan ook en het is dus echt een aanrader om een paar superfoods toe te voegen aan je dagelijkse voeding.

[...]

En het is af en toe best lastig om ongezonde dingen te laten staan, daarom hierbij een tip om een lekkere en gezonde havermoutpannenkoek te maken: Maak een mengsel van 1,5 dl havermout, 0,5 dl (soya, amandel of koe-)melk, eiwit van 2 eieren, 1,5 lepel kaneel. Doe dit mengsel in een pan en maak er kleine pannenkoekjes van. Doe kleine stukjes appel in de magnetron en strooi er nog wat kaneel over. Bedek de pannenkoekjes als ze klaar zijn met de stukjes appel en eventueel ander fruit. Gemakkelijk, lekker en gezond!

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-08-2013 09:34
Reden: Spam
% gewijzigd
Beste foodexpert,

dit riekt naar SPAM, en dat mag niet op het Viva -forum.

En ik weet niet hoe de anderen er over denken. Maar ik hou er niet van.

Hvm
Foodexpert ik heb je gestaft (voor het eerst in mijn forum-carriere) en een melding gedaan bij de moderators vanwege spam.

@ Melody: ik moest toevallig laatst aan je denken na je berichtje over de griep van het hele gezin. Wat super vervelend dat je zoontje erg ziek is geweest. Gaat het inmiddels weer wat beter?

@ HVM: wat verschrikkelijk he die periode voor je ongesteldheid. Ik heb dan ook zo'n zin in chocolade en wordt mega chagrijnig Dat wordt nog wat als ik een keer zwanger wordt met die hormonen Is het dan net zo erg (please zeg dat het niet zo erg is, haha)

@ Fluster: ja, echt je komt er vanzelf. Gewoon deze Evy afmaken, ik zou daarna een paar weken werken aan het lopen van 5 km en vervolgens doorgaan naar Keep Running 5-10. Wat balen dat er zo weinig af gaat, wat is je eetpatroon?

Ik ben vandaag op de fiets naar het werk geweest (ruim 10 km gefietst) en heb vervolgens hardgelopen. Het was warm, dus ik heb het rustig aan gedaan om te voorkomen dat ik weer zo beroerd zou worden als vorige week. Heb een intervaltraining gedaan, Keep Running Les 15 (ben nu op de helft met deze lessenserie). Het ging lekker en heb 6 km gelopen, nu lekker rustig op de bank

Morgen weegdag, ik hoop op allemaal minnetjes dames!
@Melody; Fijn dat het weer beter gaat met je zoontje. Naar als ze zo ziek zijn.

@Sneeuwwitje; Ik vind het zo knap hoe je aan het sporten bent. Ik ben zelf helemaal niet zo sportief. Mijn man vindt het een wonder dat ik al zo lang iedere week een keer ga sporten. Maarja, dat betekent niet dat ik de rest van de week op mijn kont zit. Maar het heet dan niet officieel sporten. Zo loop ik iedere dag minimaal een uur buiten met de jongens. Handel ik met verscheidene flinke driftbuien op een dag (dat zijn energievreters kan ik je vertellen). Sjouw meerdere keren met flink wat kilo's (de jongens) de trap op en af. Doe het huishouden. Nou noem maar op. In beweging blijf ik wel. Meestal post ik ook lekker vroeg in de ochtend. Dan liggen ze nog op bed, heb ik even rust. Nouja, rust, ik hoor ze nu ook al weer.

Over dat zwanger zijn, ik denk dat dat voor iedereen anders is. Maar hormonen nemen gemakkelijk een loopje met je. En die zijn met een zwangerschap toch wel redelijk heftig. De eerste keer was ik net mijn baan kwijt, dus ik zat redelijk depri thuis, Was misselijk, en als ik wel wat binnen kon houden, at ik maar wat ik kon. En niet het meest gezonde. Wat resulteerde in heel wat extra kilo's, waar ik me ook weer rot en onzeker over voelde. En dus nog weer wat extra ging troosteten. Het eindigde ermee dat ik na de zwangerschap meer dan 30! kilo was aangekomen. Niet leuk!

En toen ik de moed had verzameld om te gaan lijnen, toen was ik zwanger van nr. 2. Dus de lijnpoging weer in de ijskast, en proberen deze keer zo netjes mogelijk te eten. En af en toe was het moeilijk, maar de tweede keer was ik in totaal 3 kilo aangekomen. Nouja, en nu zijn gelukkig alle kilo's weer weg, maar ik kan het niemand aanraden om zoveel aan te komen tijdens een zwangerschap. Maar ik weet ook dat hormonen een vreselijke invloed op je hebben.

In ieder geval gaat het nu goed! Weegschaal zei vanmorgen;

65,7

dus ik mag vanavond lekker eten bestellen. Heb ik een aantal weken niet gedaan vanwege verjaardagen en dus toch al teveel lekkere dingen.

Iedereen een heel fijn weekend gewenst!

Hvm
Het streng zijn heeft effect gehad. Vanochtend woog ik 70,7! Echt bijna bij mijn streefgewicht Merk ook dat ik met dit gewicht veel lekkerder in mijn vel zit!!

HVM: bedankt voor je uitgebreide bericht. Hormonen zijn dus een grote invloed! En qua eten moet je ook super goed opletten. Wel super goed dat je nu al die kilo's weer kwijt bent en zo op gewicht blijft. Wat betreft het sporten: ik had zelf ook nooit gedacht dat ik zo actief zou zijn, maar vooral het hardlopen vind ik nu erg leuk en ik merk dat ik hierdoor beter af val
Ola ladies! Wat zijn jullie goed bezig.

Ik schrijf niet meer zoveel omdat ik t idee heb dat mijn bijdragen toch niet zo nuttig zijn...

Ik eet wel gezond, maar kom volgensmij gewoon aan. Mag nog steeds niet sporten, ontsteking is nu na 3 maanden nog niet weg, volgende week weer naar de dokter en dan met een injectie proberen de ontsteking weg te krijgen, maar zal alsnog een paar maanden duren voor ik weer kan sporten. Baal echt (nog steeds), merk ook dat ik t psychisch zwaar vind om niet te sporten, niks om mn hoofd leeg te maken. Maar goed we houden vol en als ik weer kan sporten gaat het vast weer goed komen!
Nou sneeuwwitje, veel werk heb je de afgelopen tijd niet met de tabel. Jammer dat zoveel niet meer reageren.

@Runrunrun; je blijft welkom! We kunnen elkaar toch blijven inspireren om gezond te leven en misschien op een andere manier gewicht te verliezen nu je niet mag sporten? Het is toch geen alles of niets verhaal?

Groetjes Hvm
Ik heb les 16 er op zitten! Heb 5,6 kilometer gelopen, gemiddeld 6.32 min/km. Heb flink doorgelopen, maar ben niet helemaal tevreden over mijn tempo. Maar goed, wel een lekker lesje gelopen

@ Runrunrun: ik kan me voorstellen dat je minder zin hebt om mee te schrijven, maar ik vind het altijd super gezellig als je mee schrijft. Je hebt zo'n drive! Super balen van je ontsteking en dat het nog zo lang gaat duren... Het is inderdaad fijn om je hoofd leeg te maken na je werk (jij begint maandag weer toch?). Hoe gaat het verder qua eten?

@ HVM: het is inderdaad erg rustig de laatste tijd, jammer. Maar misschien komen er toch nog nieuwe mensen bij.
Thanks hvm, doe mn best, maar weet dat ik t sporten gewoon nodig heb. En nee hoor geen alles of niets, maar zit gewoon ff tegen!

Thanks sneeuwwitje, doet me goed! Ga mn best doen! Eten gaat best oke, maar niet helemaal top, maandag idd weer beginnen met werken! Zal wel schelen dat ik dan weer wat meer een ritme heb!! Balen dat je tempo je tegen viel. Wat is de langste afstand die je gelopen hebt tot nu toe? En in wat voor tijd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven