Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.

We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!

Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!

NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
@ Runrunrun: wat super balen dat je zo'n slechte week hebt, succes zo meteen!

@ Problemo: natuurlijk kun je meedoen, iedereen is welkom hier! Wat goed dat je al 10 kilo kwijt bent. Wat doe je naast het sporten nog meer om af te vallen (qua eten ed)?
@sneeuwitje. Ik let op mijn voeding. Ok eet heus eens een patatje samen met de kids. Maar verder groente fruit. Yoghurt. Overal wat minder van zeg maar.
Het is gelukt! Hij kwam erachter dat er nog meer (in mn rug) niet goed zit, dat heeft hij recht gezet, au, en denkt de oorzaak gevonden te hebben. Morgen hebben ze overleg en ik s middags een afspraak met de arts om te kijken naar pijnstilling. Ben dus eigenlijk heel blij!

Lijstje:

O 2 crackers jam

L 3 crackers kaas

D groentepaella

T 2 lolly s

He problemo, miss de zwaarste, maar.... Ik ben 164 en woog 73, is wel minder, maar in verhouding miaschien niet. Succes!

Sneeuwwitje wat goed van die interval! Zwaar he. Ik ben ff kwijt hoeveel jij al kwijt bent in totaal, ben nieuwsgierig
@problemo:wat goed, en ach een keer een patatje moet ook kunnen!

@ Runrunrun: oef, dus even op de tanden bijten met het rechtzetten. Hopelijk werkt dit en heb je straks samen met de pijnstiller geen pijn meer. En dan dan natuurlijk weer richting sporten! Ik ben nu bijna 14 kilo kwijt, maar (net als jij ) nog niet tevreden. Als ik straks echt onder de 70 weeg wil ik naar de 66-67 toe. Dat lijkt me een mooi gewicht bij mijn lengte. Maar daar moet ik nog wel even heel goed mijn best voor doen. Vakantie kilo's zijn er nu bijna af, maar dit weekend zal er wel weer wat bijkomen

Heb jij de laatste tijd nog op de weegschaal gestaan, of doe je dat nu even niet?
Goedemorgen, nog even voordat we weg gaan:

Gewicht: 71, 0

Deze week af: 1,3

Totaal af: 13,7

Nog 1 kilo tot mijn streefgewicht, zit er echt dicht bij nu.
Zo, was ik ook weer. Weegschaal is een beetje te vriendelijk. Ben een beetje te licht voor mijn doen. Jaja, het kan. Dus daar moeten we vandaag dan maar even wat aan doen

65,5

@Problemo; Je bent misschien nu de zwaarste, maar vergeet niet dat we allemaal gewicht kwijt zijn geraakt, en ooit dus zwaarder waren. Ik ben nu op gewicht, en probeer de balans te houden. Maar vorig jaar woog ik na de geboorte van de jongste meer dan 108 kilo. Ben nu dus in totaal meer dan 42 kilo kwijt. Dus je bent niet de zwaarste. Alleen staat het niet in de tabel. En het kan dus echt goed komen. Kijk naar mij.

Hvm
Ohja, heb weer een leuke serie op youtube ontdekt. De BBC is echt te gek wat dat betreft.

Supersize vs superskinny is een hele leuke om te kijken.

Maar 'Secret Eaters' is ook hilarisch! Mensen die te zwaar zijn en echt niet te veel eten volgens hunzelf. Die worden dan gevolgd om te kijken wat ze eten.

Een goede uploader van deze series is ErmmTV.

Hvm
Bonjour afvallers, goed bezig! En welkom Problemo, wacht maar, bij jou gaat het er ook af. Niet te hoge eisen stellen aan jezelf en er vooral de tijd voor uittrekken. Je kan niet over 2 maanden weer op je streefgewicht zijn, gewoon gezond en rustig langzaam afvallen en dan blijft het er ook af.

Want...... eigenlijk lijn ik niet echt meer. Ik heb nu gewoon een nieuw eetpatroon, let wel op, snoep bv nauwelijks, af en toe een waterijsje, maar heb er ook de behoefte niet aan. Ik gun mezelf best wel een keer wat lekkers, wat friet of afgelopen week met dochtertje een pannenkoek. En toen ik vanmorgen op de weegschaal stond woog ik gewoon 72,1

dus weer 2 onsjes eraf en ik hoef er gewoon niks voor te doen. Erger nog, had 2 weken ook niet gesport. Gisteravond weer wel dus nu spierpijn!

Volgende week gaan we 3 weken naar La Douce France. Ook daar blijf ik opletten zonder het ongezellig te laten worden. Bovendien is het pain cereales daar heeel erg lekker! En we gaan veel fietsen en heb mezelf voorgenomen om 's nachts, als niemand het ziet, met lunges naar het sanitairgebouw te lopen. Ik kom vast met een heel strak kontje terug!

Nee serieus, ik hou er rekening mee dat ik ietsje aankom, maar dat gaat er daarna echt wel weer af.

Fijn weekend allemaal!!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
That's the spirit Felice!

Hartstikke goed. Zoiets deed en doe ik ook. Gaat hartstikke goed. Diëten werkt maar tijdelijk. Want je gaat op dieet, en als je op gewicht bent, ga je weer gewoon eten. En dan? Dan komen alle kilo's weer net zo hard terug. Het is idd een verandering van levensstijl. Een mindset die veranderen moet. Dat kost tijd, af en toe moeite. Want iets afleren is moeilijker dan iets aanleren. Maar het is de moeite waard. Want je wordt er gezonder door. En het werkt op de lange termijn. Het duurt misschien ietsjes langer, maar het effect is veel blijvender.

Noumoe, had een heel verhaal getypt hier..foetsie. Opnieuw dan maar.

Zag gisteren in Een Vandaag een mevrouw op tv, en ik heb me kapot geërgerd. Ze had een aantal jaren geleden een maagband laten plaatsen, maar die werkte niet goed. Ze at er gewoon doorheen, want ze bleef honger houden volgens haar. Vervolgens had ze een maagverkleining gehad. Waar ze bijna aan dood was gegaan. En die werkte ook niet goed genoeg, ze was nog steeds te dik. En nu verzuchtte ze dat ze niet meer wist of de medische wetenschap nog wel goede oplossingen voor haar had. AAARRGGG mijn mond viel open.

Echt. Zijn we dan helemaal vergeten om zelf verantwoordelijkheid te nemen voor wat we in onze mond stoppen? Ik snap dat het heel moeilijk kan zijn. Maar het is niet onmogelijk. Zoiets is toch een laatste redmiddel. En je kan de verantwoordelijkheid voor je dikzijn toch niet afwentelen op de medische wetenschap??

Intussen zag je haar op tv een wit bolletje als lunch eten. TJa, denk ik dan; daar ga je al. Wit brood en nog een bolletje ook. Die heeft dus echt helemaal niets geleerd! Kan je heus af en toe wel eens doen. Maar als je wilt afvallen is het niet echt een goede keuze. Maar goed....laat maar. Ik moet me zulke dingen niet zo aantrekken. Maar ik denk dan weer aan de torenhoge zorgpremies waar we weer lekker krom voor mogen liggen en het eigen risico wat steeds meer omhoog gaat. Ga toch eens wat minder eten denk ik dan. Nouja. Genoeg getetterd.

Felice, ik wens je een hele fijne vakantie toe, en voor de rest;

Iedereen een heel fijn weekend!

Hvm
Mooie resultaten komen weer voorbij

Ik als ivm vakantie weegdag vandaag over. Volgende werkwillig ik weer op mijn tabel gewicht zijn. En dan langzaam verder richting mijn doel.

hvm ik ben erg benieuwd naar de uitzending, vind dat ook altijd erg interessant/opvallend straks als ik nog tijd heb het proberen terug te kijken.

felice fijne vakantie, de rest een goed weekend!

Mijn lijstje:

O: smoothie van water, banaan, appel, kiwi en andijvie

T: magere yoghurt met havermout en kaneel

L: linzen met tomaat, paprika, feta en balakovo

T: speltcracker en stukjes komkommer

D:: speltpasta met tomatenpuree, paprika, prei en kruiden

Beweging : 1,5 uur trainen

T: cracker avocado en tomaat, schaaltje kwark met cacao en paar noten
Hey hoi,

Ik ben er ook weer. Lekker een paar weekjes op vakantie geweest. zie dat er nu veel meer reacties komen dan op het moment dat ik voor de eerste keer postte. Ik heb me vanochtend gewogen en woog 64.9. Dus toch 0.1 kg eraf en dat viel me zeer mee. Toch de nodige wijntjes gehad en elke dag stokbrood. Wel heb ik vier keer hardgelopen in de Franse bergen. Mijn lijst van vandaag ziet er als volgt uit:

O: twee volkoren crackers, een met kipfilet en augurk 1 met kaas en komkommer

T: banaan

L: salade van rode bietjes, appel en een uitje

D: rijst met mais, tomaat, uitje, paprika en kipfilet

T: waarschijnlijk toch wel een wijntje (om het af te leren)

Nu druk bezig met het schrijven van mijn scriptie, maar vind het lastig om de motivatie te vinden.

@hvm ik vind dat soort programma's ook altijd heel fascinerend om te zien. Wat ik me wel soms afvraag is of deze mensen er wel iets aan kunnen doen. Ik heb ook wel eens gelezen dat er bij mensen met een gezond eetpatroon een automatisch 'volgevoel' aanwezig is, maar dat er ook een aantal mensen zijn die dit automatisme niet hebben. Lees dit artikel maar eens: http://mobiel.nu.nl/wetenschap/2305195/ ... itten.html

@runrunrun wat ontzettend fijn dat de oorzaak van de klachten nu boven tafel lijkt. Ik hoop voor je dat de pijn ook snel afneemt!

@felice fijne vakantie

@sneeuwwitje een fijn weekend weg gewenst

en voor de anderen uiteraard ook een heel fijn weekend
Oh ja, Sneeuwwitje zou je mij ook willen opnemen in de tabel, mijn gegevens zijn:

Startgewicht: 65 kg

Huidig gewicht: 64.9 kg

lengte: 1.65 m

streefgewicht: 60 kg
@Lies; Kijk, het zal best zijn dat er mensen zijn die het 'vol'gevoel niet kennen. Maar dan nog kun je de verantwoordelijkheid voor je dikzijn niet afwentelen op de medische wetenschap. Je bent altijd zelf verantwoordelijk voor wat voor voedingsmiddelen je in je mond stopt. Of je goede keuzes maakt of slechte. En als je wilt afvallen dan is het gewoon niet slim om witte bolletjes te gaan eten. Dan kun je beter een sneetje bruin volkoren eten bijvoorbeeld.

Operaties zijn geen quick-fix. Deze mevrouw heeft notabene aan den lijve ondervonden dat ze bijna doodging aan een operatie. Naast het risico van een operatie zitten ook nog de kosten van de medische wetenschap. Terwijl je ook zelf verantwoordelijkheid kunt proberen te nemen. Let wel, ik zeg proberen. Want ik weet ook dat er mensen zijn die dit erg moeilijk vinden. Maar daar heb je dan ook weer dieetbegeleiding voor.

Hvm
Ik heb eerder het idee dat mensen geen flauw benul hebben van wat goede keuzes zijn. Wat het effect van bepaald voedsel is. Hoe je gezond eet. Hoe je magerder eet. Dat het veel gewoontes zijn die we niet van plan zijn te veranderen. Omdat het veel te lekker is. Steek je je hoofd toch lekker in het zand, en schuif je de verantwoordelijkheid af op een ander. Ik denk serieus dat er te weinig kennis van voedsel is. En dat de meeste mensen geen benul hebben van wat normale porties zijn. Komt ook omdat je tegenwoordig veel grotere porties geserveerd krijgt als je buiten de deur gaat eten. Dan denk je dat dat normaal is. Ik deed een aantal jaren geleden een vwo-opleiding aan het vavo. En echt waar, er was iemand in de biologieklas die met de opmerking kwam; Maar we eten toch helemaal geen planten?

Hvm
Ik denk dat veel te maken heeft met het je niet bewust zijn met wat je eet, veel mensen proppen zich maar vol en hebben niet eens door dat ze eten. Kijk maar eens na de kassa bij Ikea, heerlijk die hotdogs, maar hoeveel mensen zouden ze eten omdat ze echt honger hebben en er bewust van genieten? Ik denk 0

Ik ben me in ieder geval veel bewuster geworden, hoe makkelijk was het vroeger om als ik in de keuken stond, even een koekje te pakken, of een stukje kaas ofzo. En waarom, had ik honger? Nee, gewoon snaaitrek. Nu is mijn maag de hele dag door gevuld met gezonde dingen en heb ik echt nog wel eens zin in wat lekkers. Maar dat besluit ik dan weloverwogen wel of niet te nemen. En als ik het al neem, zorg ik ervoor dat ik er uitgebreid van geniet. En zo werkt het
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Zo wat een discussie! Maar ik ben het er wel mee eens hoor, tegenwoordig grijpen mensen ook snel naar het makkelijke, lekker opwarmmaaltijden waar je niets voor hoeft te doen, een chipje want dat is ook zo klaar. Terwijl je zelf ook gezonde hapjes zou kunnen maken, komkommertje snijden, lekkere kruiden erover heen en tadaa een gezond snaaitje! Maargoed, nu terug naar mij

Gisteren (vrij):

O: 2 crackers kipfilet, kop melk

-- Les 2 Start to run 5-10

L: 2 witte bolletjes groene pesto/mozzarella onder het tosti-ijzer, kop melk

T: cracker slankie zwarte peper

D: Bietjes met spekjes, aardappels, boomstammetje wat majonaise en als toetje magere yoghurt perzik 0%

T: 1 Amstel Radler, 3 rosé, handje chips

Wil zo les 3 doen, maar zie er een beetje tegenop, vindt dat versnellen tijdens een loop echt niet fijn, loop liever lang op 1 tempo, maarja. Toch maar doen!
Goedemorgen! Ik ben weer terug van mijn weekendje weg. Het was erg leuk, maar eet-technisch iets minder goed

Vanaf nu is de vakantie voorbij (begin vrijdag weer met werken), dus ik moet echt weer aan de bak!

Ga straks, als mijn ontbijt gezakt is, hardlopen.

@ HVM: vriend en ik hebben ook met veel verbazing de reportage van Eén Vandaag gekeken. Die mevrouw deed net alsof het de schuld was van de artsen dat ze zo dik was geworden Ze was bijna dood tijdens de vorige operatie en toch wilde ze weer onder het mes, echt niet te bevatten. En het witte bolletje tijdens de lunch viel mij ook op. Ik vraag me echt af hoe bewust zo iemand zich is van wat ze eet en hoeveel.

Ik merk ook wel wat Felice zegt; ik ben niet meer aan het diëten, maar ik eet gewoon anders en dat is normaal geworden. Als ik ook mensen bijvoorbeeld lopend zie eten dan vind ik dat zo zonde. Je geniet er helemaal niet van en eet niet bewust. Afgelopen weekend heb ik gezondigd, maar ik heb er wel echt van genoten en was me er van bewust dat dit een uitzondering was.

@ Felice: jij hebt de goede instelling nu, ik denk dat dit de enige manier is om het vol te houden. Maar voordat je op dat punt bent, ben je wel even bezig. Ik ben daar bijna volgens mij

@ Lies: ik zal je zo even in de tabel zetten.

@ Dame: hoe ging les 3? Die versnellingen zijn inderdaad erg zwaar, maar wel heel goed voor je vooruitgang!

@ Runrunrun: hoe is het met je en helpen de pijnstillers al?
Ik heb mijn rondje er weer op zitten. Heb les 14 gelopen, 5 kilometer in 6;20 min/km. Heb lekker doorgelopen en ben tevreden over de tijd. Loop weer wat sneller dan toen ik net van vakantie terug was Morgen naar de sportschool en dan donderdag een les van 50 minuten, dat gaat wel even pittig worden denk ik.
Hi! Hier een beetje aan het meelezen en volgens mij allemaal mensen hier die op een gezonde manier met het afvallen bezig zijn: precies wat ik zoek. Dus als ik mee mag schrijven, graag!

Ik wil graag een kilo of 8 kwijt, en tegelijkertijd nog iets meer focusen op gezond eten (en vooral zelf ook eindelijk eens wat meer gaan koken, eet niets kant en klaar maar besteed weinig tijd aan het koken en dan wordt het soms toch wel wat saai). Oh, en hardlopen, dat doe ik ook. Ben echt heel erg traag (vroeger niet, maar tegenwoordig lijk ik niet meer vooruit te komen) maar vind het wel lekker, dus langzaam aan het opbouwen (met Evy).
Vanochtend naar de sportschool geweest, maar was niet echt vooruit te branden. Had vanochtend de wekker uitgedrukt en werd dus best laat wakker Uiteindelijk toch lekker gesport, maar in een iets langzamer tempo dan normaal

Ga zo met het fotoboek van de vakantie aan de slag en tussendoor lekker buiten zitten met dit mooie weer!

@ Fluster: welkom! Leuk dat je met Evy loopt, bij welke les ben je nu?
Eetlijstje voor vandaag:

O: yoghurt met muesli

L: boterham met kipfilet en plakje krentenbrood

T: appel en koekje

D: aardappels met rode kool en appelmoes, runderburger

Daar ben ik wel tevreden over voor vandaag Ondanks dat ik de hele middag thuis was heb ik de verleiding kunnen weerstaan om me te vergrijpen aan de dropjes die nog over zijn van de vakantie
Jaaa ik heb 8 kilometer gelopen. Voor het eerst dat ik zo ver heb gelopen! Deed er ruim 53 minuten over, maar ik heb het gedaan en de Evy-les uitgelopen. Had het erg zwaar, was een beetje te snel gestart... De laatste twee kilometer waren moeilijk, maar uiteindelijk toch nog best constant gelopen. Nu als beloning lekker onder de douche
Oeps, ik ben iets te hard voor mezelf geweest volgens mij vanochtend. Na het douchen voelde ik me niet lekker (warm-koud-warm) en mijn ontbijt kwam er weer uit, blegh. Vanmiddag dus in bed gelegen en nu langzaam aan weer wat eten. Denk toch dat het iets te zwaar was, misschien dat de appel na het lopen ook niet helemaal goed is gevallen. Voel me nu wel iets beter...

Hoe gaat het met de rest? Morgen weer weegdag (al zal het bij mij niet helemaal betrouwbaar zijn na zo'n dagje heel weinig eten)!
Hoi Sneeuwwitje,

Knap van je hoor, 8 kilometer. Jammer dat je jezelf daarna zo rot voelde.

Hier was de weegschaal weer vriendelijk vanmorgen,

66,0

Valt me heel erg mee, want ik zit midden in de verjaardagen, en dat blijft de komende weken zo. Dus doe ik door de week maar een beetje extra rustig aan door 's avonds geen snackjes meer te nemen.

Hvm
Gaat goed zeg met jou HVM, je blijft super stabiel.

Hier vanochtend 71,3, ben benieuwd wat de weegschaal morgen zegt als ik een dag normaal heb gegeten. Voel me nog steeds niet helemaal fit, dus ga niet sporten vandaag. Morgen maar even kijken hoe ik me dan voel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven