Wachten, wachten, wachten, deel 2

29-05-2013 13:40 2662 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoppala, bedankt, ik vind mijn plekkie wel ;)
Rijd nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
@Tafelkleed en missbalou; welkom! Tafelkleed, wat lijkt me dat een lastige situatie!

@verwennen: haha, ik ben ook zo'n tante die bij het eten neefje nog een extra lekker hapje pudding toestopt en daarna krijg je zijn grootste glimlach

@Sealight; mooie naam inderdaad, snap wel dat het even vervelend voelt. Ik ben zelf wel eens een beetje bang dat de zwangeren van nu straks de namen die wij in gedachten hebben al 'ingepikt' hebben.. Maar goed, dat zou wel heel toevallig zijn en we hebben ze verder aan niemand verteld.
@Hop: I know, maar het klonk een beetje vervelend. Ik las het meer alsof wij de keuze hadden om te beginnen wanneer we dat zouden willen en als dat zou was dan had ik hier niet meegeschreven. Goh nu ik dit schrijf heb ik toch even het eerste voordeel van dat wachten ontdekt, dat is toch zeker dit fijne topic!
Lieve mede rammelaars,

Ik ben er nog hoor, ik lees nog mee, alleen komt er weinig van reageren (ook op facebook).

Welkom nieuwe schrijfsters!

Ik rammel wat af hier, zie alleen maar dikke buiken overal waar ik kijk..

Morgen begint mijn weekend en ga ik weer meer meeschrijven.

Liefs
Thanks dames! Het is ook een mooie naam, (al zeg ik het zelf) maar die herinnert mij extra aan mijn rammels...

Heb al een baaldag, ben gevallen (blauwe voet) en ben door een wesp gestoken en het zit ff niet mee. Gelukkig zijn het maar kleine dingetjes;-)
Ook sealight wat balen!!

Dan zit het je niet mee vandaag zeg. Waar ben je gestoken?
@Noodles, nee soms heb je van die dagen he..

Ben in mijn hand gestoken, gelukkig is de zwelling en de pijn alweer weg. Agressieve beesten die wespen..
Zo ik heb even bijgelegen, ik heb het best druk nu dus zal wel wat minder schrijven maar lees elke dag even mee ;)

Ik denk dat misbalou idd beter in het dromen topic kan schrijven, ik denk namelijk dat ik het moeilijk vind als er een nieuweling bij komt die al vrij snel begint... Is niet zo leuk voor de rest..

Misschien dat ik de enige ben die hier zo over denkt.

Lezen dat iemand zwanger is of bevallen op FB is echt niet leuk, ik kan soms wel janken als ik het lees want ik wil ook zo graag. Ik probeer me de laatste dagen echt af te sluiten van alles wat met kindjes of zwanger zijn te maken heeft omdat ik het even niet meer trek :( soms bereiken je rammels het hoogtepunt, dat is bij mij nu dus.

@ dwerg, heb je je draai al gevonden op je werk?

Ik moet heeeeeeel erg wennen, ben echt moe.

Verder een zwaai voor iedereen en ik schrijf morgen even wat uitgebreider!!
Hay inspiratieloos, ik begrijp je gevoel helemaal

Ik heb het dromentopic inmiddels gevonden Ik leef en lees met jullie mee
Rijd nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
Beste Medekleppertjes,

Er zijn mij wat vragen gesteld over adoptie. Ik heb deze niet meteen beantwoord omdat ik eerst het een en ander moet uitleggen en ik niet altijd hele goede ervaringen heb als ik mijn verhaal vertel.

Voor de duidelijkheid: ik ben A. Niet zielig, ik ben eigenlijk beste positief. B. Als ik JOUW zuurverdiende belastingcenten verkwist dan bij voorbaat: Sorry C. Ik echt wel na heb gedacht of een kindje wel een goede keus is en of hij/zij goed terecht komt.

Dit is mijn mijn verhaal: Ik ben al vanaf mijn kindertijd psychisch ziek. Daardoor ben ik afgekeurd vanaf mijn 17e. Dit komt veel in mijn familie voor en daarom wil ik het ook niet doorgeven aan ons eventuele kind.

Hierdoor komen wij ook alleen in aanmerking voor adoptie in Thailand. Die vragen geen gezondheidsverklaring. En je hoeft daar maar een modaal inkomen (Check) te hebben maar wel getrouwd zijn (Wat wij toevallig ook zijn). Wel wordt je eerst door de kinderbescherming gekeurd. Maar veel landen sluiten hun grenzen voor adoptie en wij hebben dus maar keuze uit 1 land.

Verder denk ik echt dat adoptie in eigen land beter is voor kinderen omdat ze dan niet zo ontheemd worden en dus voeg ik daad bij het woord en viel de keuze op pleegzorg.

Maar ook wij hebben nog met wat stomme aardse dingen te maken voordat we kunnen beginnen aan ons avontuur. Dingen in huis vervangen/afmaken, afvallen stoppen met medicatie etc. en ik klepper dus ook zo hard dat ik misschien wel de hele wijk het kan horen...

Verder heb ik juist heel veel respect voor jullie omdat jullie graag een hele goede situatie willen creëren voordat jullie aan kinderen beginnen (ik zie vaak ook dat mensen maar zomaar aan kinderen beginnen en er dan achter komen dat dat toch niet zo handig was) en ik dat ook ambieer.

Ow en voor diegene die denken dat het allemaal 1 nare boel is in mijn leven, om het klepperen een outlet te geven werk ik voor de Dierenbescherming als vrijwilliger en van ik verweesde of gedumpte kittens op die ik met de fles groot breng. Als iets je kan laten lachen zijn het wel de domme dingen die kittens doen... Heb momenteel 3 kleuters in huis die alles interessant vinden.

En ik zorg, al een half jaar, twee dagen in de week voor mijn petekind van 9 maanden. Dat ook een lekker lachebekje is.
@ tafelkleed: Volgens mij heb je er ook goed over nagedacht. Heb je verder veel last van je ziekte of gaat het nu "relatief" goed met je? Goede pleegouders zijn altijd nodig en als jullie samen een kind een veilig en liefdevol thuis kunnen bieden is dat prachtig. Ik zie mijn schoonzusje ook ooit nog wel eens pleegmoeder worden. Bij haar is het dan meer vanwegen de lichamelijke belasting die een zwangerschap met zich mee brengt en haar lichaam heeft al zo vreselijk veel moeten doorstaan. Maar dat moet ze natuurlijk zelf met haar artsen overleggen, maar zo ver ik weet heeft ze voorlopig nog geen plannen.

Je bent dus nu al een poezenpleegmoeder . Mijn moeder heeft dat ook een tijd gedaan. Wat een werk is dat zeg. Elke 2 uur flesje, wrijven en knuffelen als ze heel klein zijn. Wel heel mooi om ze groot te zien worden. Jij kan dan vast ook niet meer met blote benen rondlopen of hebben ze het klimmen nog niet uitgevonden .
@Tara Ik zit inderdaad altijd onder de krassen en ja die nachtvoedingen en nachtjes doorhalen met een zieke kitten zijn zwaar.

Leuk dat je schoonzusje ook pleegmoeder wil worden. Ze kan zich altijd vrijblijvend opgeven voor een introductieavond, als ze daar aan toe is natuurlijk. De onze is binnenkort!

Mijn ziekte is ongeneselijk maar wel stabiel zelfs met een rustig stijgende lijn (lees:jaren)
Ik weet niet echt of ze dat wil, maar ik zie het haar wel doen. We hebben het er wel eens over gehad dat als het niet gaat lukken om zelf kinderen te krijgen dat ze wel willen adopteren, maar met al die strenge regels zie ik dat niet zo snel gebeuren. Zij zit ook al heel lang thuis door haar ziekte en het gaat nu langzaam steeds beter. Misschien dat het dus wel gaat lukken om zelf kinderen te krijgen. Mijn vriend gaat zich dan echt heel veel zorgen maken om zijn zusje, maar hij heeft haar dan ook al zo vaak zo ziek gezien. Vriend en ik hebben ook al eens besproken dat als er iets gebeurt we zonder twijfel haar kinderen zo in huis zouden nemen. Dat geld trouwens ook voor de kinderen van mijn broer. Hopelijk is dat nooit nodig.

Mijn moeder heeft ook wat zwangere katten opgevangen en dan hadden we helemaal veel kittens door het huis heen rennen. Ik trok dan ook altijd eerst een broek aan als ik uit bed kwam, want ze klimmen in je blote benen net zo snel omhoog als in je spijkerbroek .
Wat een vervelende situatie voor je schoonzusje en wat heb je een lieve vriend dat hij zich zo zorgen maakt om zijn zusje.

En wat fijn dat jullie haar als het moet tot steun kunnen zijn.

Het is nooit makkelijk om thuis te zitten met een ziekte. Je kiest er niet voor en toch moet je er mee leren omgaan. Het beïnvloed alles wat je doet in je leven en niets is zo makkelijk als bij een ander.

Veel sterkte aan je schoonzusje toegewenst!

Hoe zit het trouwens met jullie trouwplannen? Ik heb niet het forum teruggelezen vond ik te privé. Of is dat een pijnlijk onderwerp (sorry in dat geval)
Onze trouwplannen zijn vooral nog erg vaag. Vriend wil graag eerst trouwen. Mij maakt het niet zo veel uit al lijkt het me wel erg leuk. We weten wel al in grote lijnen wat we zouden willen. Vooral klein, knus en niet al te duur. Vriend vind dat hij mij moet vragen. Ik vind dat onzin . Ik heb dus al een datum geprikt volgend jaar zomer. Of het wat gaat worden zien we wel. We hebben het er af en toe wel over, maar zijn er niet echt mee bezig.
Ik zou je laten vragen. Wij zaten in een soortgelijke situatie 5 jaar geleden en mijn man heeft me toen toch verrast door me te vragen en was toch erg leuk. Ook leuk om te vertellen later aan kinders en kleinkinders. Wel had ik gezegd dat mijn verlovingsring niet meer dan 10 euro mocht kosten.
@ tafelkleed, als ik jou verhaal lees denk ik echt wat doe ik moeilijk.. ik weet dat je zegt dat je niet zielig bent en zo denk ik echt niet over jou. Ik vind het knap dat je zo positief in het leven staat, jullie hebben hier zo te lezen al veel over gepraat en over na gedacht. En wat geweldig dat je vrijwilligers werk doet voor de dierenbescherming, dat lijkt me zo mooi! Als ik de tijd had had ik dat zeker ook gedaan! En ik ben gek op katten, dus ik kan me heel goed voorstellen wat een liefde en vreugde die kittens je moeten geven!

Verder heb ik juist heel veel respect voor jullie omdat jullie graag een hele goede situatie willen creëren voordat jullie aan kinderen beginnen

Hoe je dit beschrijft vind ik erg mooi, als ik dat lees bedenk ik me weer waar ik voor wacht, en dat het het wachten waard is..
@ inspiratieloos Dankjewel voor je lieve woorden.

Ik heb ook mijn goede en slechte dagen net als iedereen.

Maar ik meende wat ik schreef over dat ik respect heb voor jullie.

Ik denk er ook hetzelfde. Alleen bij mij is er een obstakel dat tijd niet kan oplossen. Verder hebben wij ook eerst een huis gekocht (en daarom ook getrouwd), geld gespaard enzovoort.

De benedeverdieping van ons huis is bijna af boven nog de badkamer en de elektra. En dat wil ik wel eerst afmaken.

Verder snap ik ook dat werk en studie belangrijk is niet alleen voor het geld maar ook voor je ontwikkeling nu maar ook later.
@tafelkleed: mijn vraag naar adoptie was niet bedoeld omdat ik je zielig vind of omdat ik betwijfel dat je er over hebt nagedacht. Ik was vooral benieuwd naar je overwegingen (en wist overigens niet van al die rare regels die blijkbaar voor adoptie gelden). Uit je eerste verhaal maakte ik wel al op dat jullie er al serieus mee bezig waren geweest!

@trouwen: wij hebben vorig jaar een huis gekocht, trouwen is de volgende stap zodra er geld voor is. Vriend begon er laatst weer over, maar het is lastig in te schatten hoeveel je nu moet sparen. Ik wilde toen wat dingen uit gaan zoeken, maar ben bang dat ik hem weer heb afgeschrikt. En zo kabbelen we verder

Ik denk ook niet dat vriend het zo waarderen als ik hem zou vragen. En ergens vind ik het ook wel romantisch om ooit gevraagd te worden.

@hier: verheugde me enorm op mijn weekendje home alone, maar mis vriend nu al. Door ongesteldheid lekker emo, dus behoefte aan een knuffel
@trouwen, er zijn ergens vage plannen, over een paar jaar. Vriend roept altijd dat hij naar Las Vegas wil. Ik wil dat niet, liever een 'echt' feest. We hadden laatst nog een discussie, hij wil echt dolgraag dat ik zijn naam aanneem, nu was ik daar a) nog niet over uit of ik dat wel wil en b) volgens mij kan ik mijn naam officieel niet veranderen in mijn paspoort enzo! Dat kan in Engeland wel.

@rammels, mijn vriend heeft het er iedere dag wel over, hoe graag hij een kindje met mij wil en dat hij echt niet kan wachten. Ik wil ook heel graag maar de tijd is er gewoon nog niet naar...
@ tafelkleed, bedankt voor je eerlijke verhaal! Als je had gezegd, we kunnen het niet betlen, had iedereen je ook gelooft. Dat je jed verhasl doert siert je. Bovendfien heb ik juiust respect voor jiu, je doet zo hard je best om alvast een goede omgeving voor je kind te scheepen en je moet err waarschijnlijk harder voor knokken. En vrijwilligerswerk is ook hartstikke belangrijk, bovendien verhoog jer daarmee je belastbaarheid. ( en ik betaal geen belasting in Nl )
Hee allemaal!

Inmiddels ben ik getrouwd en ik heb een ontzettend leuke dag gehad! Mooiste dag van mijn leven was het zeker wel en dat had ik niet helemaal verwacht. Helemaal leuk!

@Tafelkleed, jullie hebben het aardig te verduren lees ik. Fijn dat je er zo positief in staat! Enne, voor zulke situaties betaal ik graag wat extra belastingcenten ;)

@hier: nog even lekker uitrusten van de grote dag. Opruimen e.d. is nu weer gebeurd, al is het huis een dikke bende. Ach, dat komt vanzelf wel weer goed!
@ Wijnkonijn, Gefeliciteerd!! Wat ontzettend goed om te horen dat het een hele mooie en fijne dag is geweest! Goed weer gehad? Fijn dat je genoten hebt, is toch wel een hele bijzondere dag en een grote stap :-)

@ Sorcha, wat leuk dat jou vriend met jou mee rammelt haha! En gaan jullie eerst voor kinderen of eerst trouwen? Of is dit iets waar je nog niet over uit bent?

@ Trouwen, wij gaan niet trouwen maar voor geregistreerd partnerschap, we zijn er sinds kort over uit dat we die stap begin volgend jaar ergens gaan nemen. Het word simpel en klein, geen feest ofzo.

Even een vraagje, mijn vriend en ik praten de laatste tijd wat meer over kinderen en ook over namen. Wij hebben 2 namen boven aan ons lijstje staan maar willen graag wat meer namen achter de hand houden Nu kwam mijn vriend gister met de naam Tai, en ik vind het wel leuk maar weet niet of ik het 'super' leuk vind. Ik vind Kai ook wel een 'oke' naam maar zou dat nooit kiezen, Tai is toch wat apartere maar is het niet TE apart? Vriend en zijn wel van de aparte namen die je niet te vaak hoort. Overigens kwam hij op deze naam omdat hij iemand kent(gewoon nederlands)met deze naam. Ben wel benieuwd naar jullie (ongezouten)mening :-)
@Allemaal Bedankt voor al jullie positieve reacties, Het is echt héél fijn om niet meteen veroordeeld te worden.

@Wijnkonijn Gefeliciteerd!!! Fijn dat het een hele leuke dag is geweest!

@Sorcha Welke achternaam je ook kiest je meisjesnaam blijft altijd op je paspoort staan. Alleen komt er nadat je hem moet vervangen Echtgeno(o)t(e) van bij te staan.

@Inspiratieloos Ik zou de naam zelf niet kiezen maar het klinkt wel leuk en vrolijk. Wel de zelfde klank als Thai.

@Rammels Nu weet ik weer waarom ik niet op Koopzondag naar de stad moet gaan. Ik struikelen over de gelukkige papa's en Mama's die hun kleintjes voort duwen. Maar morgen mag ik weer lekker moederen over mijn petekind dat maakt alles weer wat beter.
@wijnkonijn: gefeliciteerd!! Geniet nog lekker na! Gaan jullie nog op huwelijksreis?

@inspiratieloos: ik ken ook een Tai, maar die is Aziatisch. Ik zou er zelf niet voor kiezen, maar vind het ook geen hele lelijke naam of zo.

@tafelkleed: koopzondagen zijn inderdaad nogal slecht voor de rammels. Veel plezier morgen? (Petekind wakkert de rammels niet aan?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven