Wachten, wachten, wachten, deel 2

29-05-2013 13:40 2662 berichten
Alle reacties Link kopieren
@Hop: Duidelijke nieuwe OP en ga er vanuit dat we nu geen meiden meer hier krijgen die toch op korte termijn beginnen.

@Tara: Wat leuk die schriftjes. Ik heb zo'n schriftje van mijn tante over de 2 nachtjes dat ik voor het eerst bij haar ging logeren. Schijn toen niet zo heel lief voor haar te zijn geweest en veel gehuild te hebben, maar gelukkig heeft ze het mij vergeven.

Wat mooi dat er ook een brief is van je oma. Had ook graag zo'n tastbare herinnering aan mijn opa gehad, maar helaas was dat niet zo'n prater. Echt een boer van de oude stempel, emoties die laat je niet zien.

@Sealight: Klinkt als vooruitgang inderdaad. Ik zou snel een opmerking hebben gemaakt in de trend van moet je nagaan hoe speciaal het is als dat mensje 50% van jou is

@Inspiratieloos: Fijn dat je het naar je zin hebt op je nieuwe werk. Hier gaat het ook lekker, al moet ik wel een hoop leren maar dat is juist leuk.

@Eerste woordjes: Ik lees hier wat over eerste woordjes en moet dan altijd denken aan mijn broertje. Die heeft zijn eerste woordje waarschijnlijk op straat gehoord en ik deed iets wat hij blijkbaar niet zo leuk vond en mijn ouders hoorde hem allebei heel duidelijk 'kootzak' zeggen, dit moest dus klootzak voorstellen.

@Hier: Gister te horen gekregen dat mijn nicht zwanger is van haar 2e. Ontzettend leuk voor haar en ondanks mijn rammels totaal geen jaloezie. Er is tot eind vorig jaar, toen mijn oma overleed, behoorlijk ruzie in de familie geweest waardoor ik haar 1ste pas heb leren kennen toen hij 3 was en vind het zo leuk dat dit het eerste achterkleinkind van mijn oma word die iedereen vanaf het begin gaat kennen, en dat terwijl het al achterkleinkind nr. 4 is. Wel ben ik voor mijn gevoel nu een beetje de volgende in die kant van de familie die aan de beurt is dus ik rammel wel weer mega erg sinds dit nieuwtje.
quote:hoppala schreef op 27 augustus 2013 @ 10:13:

Ik bedoel dat wij minder hallelujah-koetie-koetie zijn dan sommige andere topics op deze pijler.

Ah, duidelijk

Wat is het rustig hier trouwens. Ik moet zo ook weer aan de slag, maar kom er nog niet echt lekker weer in na de vakantie.. Dan maak ik me weer zorgen over of het ooit af gaat komen en of ik wel weer een baan vind etc.. Stomme gedachten die even aan de kant moeten.
Beste Meiden,

Mijn naam is F. en ik ben 27 jaar. Ik ben getrouwd met J. (37). En we hebben besloten dat we graag een kindje willen. Tot nu toe lijkt alles voorspelbaar saai en niet van toepassing op dit forum.

Maar... door dat ik genetische overdraagbaar ziektes in de familie heb is een helemaal eigen kind geen optie dus zijn we nu in limbo tussen pleegzorg en eiceldonatie beide zijn lange trajecten waarvoor we nog héél veel geduld voor moeten opbrengen en lang zullen moeten wachten.

Ik heb behoorlijk last van babybrein en buiten mijn man niet echt iemand die begrijpt hoe moeilijk het soms is om geduld op te brengen en je wensen pas in jaren te kunnen laten uitkomen.

Ik hoop dat ik ondanks dat mijn situatie misschien anders is dan andere ik toch deel mag uitmaken van dit forum.

Groetjes F.
Tafelkleed, wat een moeilijke situatie. Ik zou zeggen, voel je welkom in ons topic en kijk of je je er thuis voelt. Omdat je situatie zo anders dan die van ons (tenminste dat denken we, wij weten nog van niks), hoop ik dat je hier vind wat je zoekt.

Ik zou je wel aanraden je bericht aan te passen en de namen eruit te halen. Dan ben je minder snel herkenbaar.

Is eiceldonatie van een bekende een optie en zou dat sneller gaan?
Beste Hoppala,

Danwel voor je reactie en je tip.

Eiceldonatie in Nederland is duur en wordt meestal niet vergoed door de zorgverzekeraar. Alhoewel we dit nog moeten vragen nadat we een afspraak hebben gehad met een IVF-gynaecoloog. En we hebben ook geen geschikte donor. Dus zal hij waarschijnlijk het Buitenland worden. Maar we verwachten hier pas medio 2015 aan te kunnen beginnen. Maar we willen eerst kiezen tussen eiceldonatie en pleegzorg. En we hebben onszelf tot het nieuwe jaar de tijd gegeven om een keuze te maken.

Groetjes
@tafelkleedje: welkom!

@hier: vanmiddag waren de afleveringen van Friends op tv waarin Rachel bevalt. Rammel rammel rammel

Verder weer druk aan het werk, is weer wennen en dus slopend. Komend weekend home alone en eerlijk gezegd kijk ik er best naar uit. Hoop alleen dat ik m'n dieet een beetje vast kan houden.
Welkom tafelkleed! Wat een moeilijke keuze lijkt me dat! Goed dat jullie er volgend jaar eens goed over na gaan denken..en het duurt dus ook nog even..lijkt me best heftig..

Voel je vrij om mee te schrijven!

Dwergje leuk dat je nicht alweer zwanger is!

En ik zal die opmerking eens subtiel maken naar mijn vriend hier.. Haha.

Ik droomde vannacht dat ik beviel van een jongetje. Ik had hem Sten genoemd maar dat mocht niet van mijn moeder:p hoe ik bij de naam en de droom kom is me een raadsel.
*zucht* En weer een facebookbericht dat er een kindje geboren is. Hele lelijke naam, maar goed. Rammels zijn weer op en top aanwezig (morgen ook ongesteld, dus sowieso lekker emotioneel).
@J22 Ik begrijp helemaal wat bedoeld. Maar wat vervelend voor je!
@tafelkleed: wat een heftige beslissing! Adoptie is geen optie? (Of is dat traject erg lang en ingewikkeld?) Pleegzorg lijkt me erg heftig! Maar eiceldonatie lijkt me ook geen gemakkelijke weg.
@j22 We hebben adoptie en genetische eigen kind ook als opties gehad maar deze zijn afgevallen door de situatie waarin we ons verkeren. En we weten niet of pleegzorg ons wel wil. Maar we hebben binnenkort de eerste bijeenkomst en ik heb uiteraard alles wat er te lezen valt op internet gelezen als voorbereiding
Spannend, zo'n eerste bijeenkomst. Is dat meer een informatieavond of al een soort intake?
@J22 Een informatieavond. Maar vind het ook wel een beetje spannend wat mijn man ervan vind. Ik heb hem al het honderd uit vertelt en gevraagd over wat ik heb gelezen maar ik denk dat de informatie nog niet is aangekomen. Hij is net begonnen in een nieuwe functie en heeft momenteel even veel aan zijn hoofd.
@ Tafelkleed: Welkom. Wat een lastige beslissing. Hopelijk worden jullie wat wijzer bij die informatieavond. Ik kan me voorstellen dan je man nog wat tijd nodig heeft om al die informatie te verwerken. Bij jou is het geen vrijwillige keuze om te wachten zoals bij de rest hier, maar ik neem aan dat de frustraties wel het zelfde zullen zijn. Je mag hier lekker mopperen .

De rammels hier vallen mee. Dat komt vooral omdat mijn nichtje komt logeren. Gisteren bij de supermarkt wilde ik al van alles (ijsjes, snoepje enzo) halen voor haar. En dan ben ik heel erg van 'mijn toekomstige kinderen krijgen gezond eten en niet te veel snoepgoed', maar als tante vergeet ik dat blijkbaar in eens allemaal. Mijn vriend was gelukkig nog wel verstandig. We halen dus wel gewoon een pak vla en lekker fruit. Volgens mijn broer wil ze vooral dingen eten die jij ook eet. Grote kans dat boterhammen met pindakaas dan favoriet worden . Ik vrees alleen dat als we haar na 3 nachtjes weer terug brengen de rammels helemaal terug zullen zijn.
@Tara: Zo herkenbaar, ik geef mijn nichtje ook altijd veel te veel snoepjes als ze komt logeren. Waarschijnlijk is dat een grote reden dat ze altijd zo graag hier logeert

Owh en overigens wacht ik absoluut niet vrijwillig hoor, maar dwingen de omstandigheden mij helaas.

@Tafelkleed: Welkom. Je zit inderdaad in een andere situatie als wij, maar moet net zo goed wachten. Lijkt me heel lastig om zulke moeilijke keuzes te maken. Mag ik vragen waarom je niet in aanmerking komt voor adoptie, als je dat niet wil vertellen even goede vrienden hoor.

@Sealight: Raar hea die dromen? Ik verdwaal al 2 weken overal en nergens in mijn droom en als ik de uitgang bijna heb gevonden word ik opeens wakker, geen idee waar het vandaan komt.
Hallo dames!

Als het mag en kan zou ik mij ook graag aanmelden voor dit topic.

Ik ben zelf 26 jaar en mijn vriend is 34. We wonen sinds begin dit jaar samen en ik wil dolgraag kindjes. Het heeft even geduurd voordat mijn vriend ook aangaf dit (ooit) te willen, maar na een goed gesprek onlangs, in bad, onder het genot van een glaasje wijn hebben we onze eigen ideeën uitgewisseld. Mijn vriend wist al wel dat ik er liever vandaag dan morgen mee begin, maar heb mij rustig gehouden, omdat ik wist dat hij er nog niet aan toe was. Nu we eindelijk ons eigen huis hebben en samenwonen, ga je automatisch aan de volgende stap denken en in mijn geval is dat: kindje(s)! :D Mijn eierstokken rammelen als een tierelier en soms wordt ik er zelf helemaal gestoord van!

Nu is afgelopen maandag onze buurvrouw bevallen van een prachtige zoon, dus weer een flinke aanslag op mijn eierstokken Ik probeer het zoveel mogelijk te laten rusten, omdat ik niet wil drammen bij mijn vriend.

Maargoed, waar was ik gebleven? Oja het goede gesprek in bad :D Ik heb mijn vriend op de man af gevraagd waar hij eigenlijk aan denkt, qua termijn, dan kan ik mij daarop instellen en word het gerammel misschien ook iets minder. Mijn vriend wil dolgraag nog een keer met mij op reis en de planning is om dat volgend jaar in het voorjaar te doen (waarschijnlijk de maand mei). We hebben dus voor nu het idee om, vlak voordat we weggaan, mijn spiraal te laten verwijderen en het dan maar over ons heen te laten komen... Ik ben al zo opgelucht dat er eindelijk een soort van termijn is, dan kan ik me daar een beetje op instellen.

Nu is het wel zo dat ik waarschijnlijk binnenkort werkloos raak, omdat mijn werkgever failliet is, dus hopelijk kom ik wel snel weer aan de bak. Het klinkt misschien heel stom, maar op zo'n slecht nieuws moment, stort voor je gevoel even je toekomst plannetje in duigen.. Maar ik ga niet bij de pakken neer zitten en probeer zo snel mogelijk weer een baantje te vinden, zodat onze reis en hopelijk ook kinderwens gewoon in vervulling kan gaan :D Tot die tijd kunnen we ook mooi nog even sparen!

Groetjes

MissBalou
Rijd nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
@ Dwergje: Misschien is vrijwillig een beetje verkeerd gekozen term inderdaad. Sorry daar voor. Wachten op een vriend die er nog niet klaar voor is is natuurlijk ook niet echt vrijwillig.

En ik heb er natuurlijk ook niet voor gekozen dat mijn vriend werkeloos zou worden, maar wij hebben er wel voor gekozen om daarom te wachten tot hij een nieuwe baan heeft. Dat is voor mijn gevoel zo anders dan bij tafelkleed. Wachten om wat voor reden dan ook is gewoon niet leuk.

Verwennen mag natuurlijk ook best als tante en dat komt ook wel goed, maar ik schoot bijna een beetje door .
@ Missbalou: Welkom! Rammel gezellig mee. Wat naar dat je je baan gaat verliezen. Ik weet helaas hoe vervelend het is. Mijn vriend zit nu al een half jaar thuis.
Leuk tara, je nichtje op bezoek, volgens mij ben jij een hele lieve tante! ze vind het vast fantastisch!

Tafelkleed: ik snap wel dat je vriend nog even over pleegzorg na moet denken, want daar krijg je natuurlijk altijd kinderen met een rugzakje in huis, en het is meestal tijdelijk toch?

De regels voor adoptie zijn idd heel streng. Je moet bijv ¤80000 aan kapitaal hebben, wie heeft dat nou?

Missbalou: lastig dat je op je vriend moet wachten, maar fijn dat jullie een datum hebben. Begrijp ik het goed dat jullie in april/mei 2014 gaan beginnen? Als dat zo is, past het topic dreamgirls misschien beter bij je. Die zijn wat sneller met beginnen, wij zijn nogal van de lange adem.
@ Tara: Dankjewel! Jullie dus ook in een vervelende situatie m.b.t. werk(loosheid)... Sterkte en succes ermee!

@ Hoppala: Sorry als ik in de verkeerde topic zit. Wij hopen inderdaad rond mei/juni 2014 te beginnen. Ik zal het andere topic eens opzoeken Ik houd dit topic in ieder geval wel in de gaten, succes en sterkte iedereen!!
Rijd nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
@Tara: Ik snap wel wat je bedoeld hoor en ergens heb je ook wel een punt hoor, maar 't klonk een beetje alsof wij ook de keuze hebben om op dit moment te beginnen en dat is in mijn geval helaas niet waar.

Hahaha de neiging om door te slaan heb ik ook wel eens, maar ik kan zo slecht nee zeggen tegen die lieve koppies en daar weten ze beide goed misbruik van te maken. En zolang ze niet wekelijks bij mij logeren is verwennen niet zo erg. Met mijn eigen kinderen ga ik het zeker anders aanpakken.

@Missbalou: Ik denk dat Hop gelijk heeft, de meeste hier wachten nog wel iets langer. Ik denk dat je in het andere topic meer "gelijke" treft en dat is voor jezelf natuurlijk prettiger.

@Hop: Wist wel dat de regels streng waren, maar ¤80000 aan kapitaal is gewoon belachelijk. Dat hebben mijn ouders nooit gehad en die hebben 3 kinderen groot gebracht die nooit wat te kort zijn gekomen.
Fijn dat je nichtje komt logeren Tara. En ja ik ben ook van de snoepjes halen en dergelijke voor de neefjes van mijn vriend. Terwijl ik zelf mijn kinderen eigenlijk zoveel mogelijk fruit wil leren eten..

Balou, wat fijn dat je eindelijk een termijn hebt waarop jullie beginnen! Voor ons is het allemaal nog onzeker..

Wow wat zijn die adoptieregels streng zeg! Dan kom ik never nooit niet voor adoptie in aanmerking:p

En ik zag hier, net als J22, vanmorgen weer een aankondiging van een kindje dat was geboren. En ook nog eens een naamgenoot van mijn echte naam. En de ouders zijn volgens mij al tijden werkloos, wat ik even niet eerlijk vond..
@ Dwergje: Jij had ook gelijk hoor . Mijn eerste post was een beetje te snel getikt en te kort door de bocht.

Eigen kinderen is natuurlijk anders. Ooms, tantes, opa's en oma's zijn er gewoon voor om te ze te verwennen. Bij mijn vader had ze bij het kerstdiner bijna meer chocolade ijs op dan wij . Tja van opa mocht het en ze bleef ook bij hem logeren, dus hij had nog het meeste last van de het gestuiter daarna. Toen ze nog wat kleiner was kreeg ze het op verjaardagen ook voor elkaar om bij iedereen wel een hapje taart toe gestopt te krijgen. Dat koppie is inderdaad gewoon niet te weerstaan .

@ Hop; Wat een bedrag. Ik ken echt niemand die dat zo even heeft.
@ Sealight: Dan heeft ze wel een mooie naam gekregen , maar ik snap dat het erg oneerlijk voeld. Wij willen alles zo goed mogenlijk in orde hebben en andere doen maar wat (zo lijkt het af en toe iedergeval).
Sea, dat is ook oneerlijk! En ik snap dat je daar van baalt, zou ik ook doen. En die naam staat ook op ons lijstje.

@balou, je moet zelf maar even kijken waar je je het prettigst voelt. En je hoeft geen sorry te zeggen hoor! Je ben in beide topics welkom, kijk maar wat het best bij je past. Ook de stijl van schrijven verschilt wel bij beide topics, denk ik.

@dwergje: ik snap dondersgoed dat je niet vrijwillig wacht, maar tara bedoelde volgens mij, dat wij ervoor kunnen kiezen om wel of niet te beginnen met zwanger worden, en dat is een verschil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven