Ervaring met Aldi (Memopur) matras?
zondag 1 september 2013 om 13:36
Helaas kon ik via Google niet veel vinden over dit matras, dus hopelijk zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben (of met het soort matras). Het gaat om deze aanbieding: Aldi Memopur matras
Dit wordt erover gezegd:
De koudschuim kern van dit medium-stevige matras is aan beide zijden omgeven door visco-elastisch memopur® traagschuim.
- 7 lichaamszones voor ergonomisch ligcomfort
- elastische tijk van bi-elastisch polyester
- in compacte meeneemverpakking
- 15 jaar garantie op de matraskern
- afmetingen: 90x200x17 cm
Wat ik begrijp is dat het een koudschuim matras is, met traagschuim aan de buitenkanten. Ik heb totaal geen verstand van matrassen, maar voor zover ik gelezen heb schijnt deze soort best goed te zijn voor een matras.
Ervaringen, mening en tips zijn welkom!
Dit wordt erover gezegd:
De koudschuim kern van dit medium-stevige matras is aan beide zijden omgeven door visco-elastisch memopur® traagschuim.
- 7 lichaamszones voor ergonomisch ligcomfort
- elastische tijk van bi-elastisch polyester
- in compacte meeneemverpakking
- 15 jaar garantie op de matraskern
- afmetingen: 90x200x17 cm
Wat ik begrijp is dat het een koudschuim matras is, met traagschuim aan de buitenkanten. Ik heb totaal geen verstand van matrassen, maar voor zover ik gelezen heb schijnt deze soort best goed te zijn voor een matras.
Ervaringen, mening en tips zijn welkom!
zondag 1 september 2013 om 13:59
Traagschuim is een crime. Als het koud is wordt het keihard en weer zachter als het door je lichaam warm wordt en dan zak je er in weg. Je krijgt zolang garantie op de matraskern, maar het is het traagschuimomhulsel waar je dus geen garantie op krijgt en terecht, want het is meuk.
Als je een dergelijk matras wenst, neem dan een matras dat geheel uit koudschuim bestaat, die zijn alleen nooit in de aanbieding.
Als je een dergelijk matras wenst, neem dan een matras dat geheel uit koudschuim bestaat, die zijn alleen nooit in de aanbieding.
zondag 1 september 2013 om 19:27
Geen ervaring met de aldi maar wel met zo'n soort matras van de kwantum en ik vind ze prima. Ik vind traagschuim erg fijn, nooit meer last van mijn rug en nek, in de winter inderdaad even hard maar zodra je plekje lekker warm is, is dat ook over. Een koud bed is nooit fijn. Zelf heb ik een tempur, maar de kinderen hebben de kwantumversie. Gezien het feit dat ze erg veel moeite hebben met uit bed komen, denk ik dat zij het ook prettig vinden.