Bah! Gekookte aardappels!

01-09-2013 17:36 134 berichten
Ik lust vrij veel, heb weinig wensen waar mensen rekening mee moeten houden als ik bij hen kom eten. Vlees, vis, vegetarisch, alle groenten, alle kruiden. Maar gewoon een gekookte aardappel als in een Hollandse maaltijd, die lust ik echt niet... We maken zelf vaak gerechten met pasta, rijst, wraps, taco's, soms gebakken aardappels of aardappelkroketten en varianten, maar nooit de gewone gekookte aardappel. Hooguit om stamppot van te maken.

Ik krijg hier vreemde reacties op. Mensen moeten ook altijd meteen vragen of ik wel frites of chips lust. Of mensen vinden me een lekkerbek omdat ik de aardappels liever bak of rijst en pasta boven de aardappel verkies.

Waarom is dat zo raar? Wanneer mensen wel 10 groenten of kruiden afwijzen, of zeggen geen vis te lusten krijgen ze niet zulke lacherige opmerkingen...

Herkenbaar voor meer mensen?
Alle reacties Link kopieren
Ja! vind het ook niet lekker.

Purree, gebakken, uit de oven allemaal lekker, maar gekookt vind ik aardappelen vies.

Man gelukkig ook.
De opmerkingen zijn niet herkenbaar, maar de aversie tegen gewone gekookte aardappelen wel. Blegh
Ik weet niet of ik het echt vies vindt, heb het al in geen vijf jaar meer gegeten denk ik. Maar hier hetzelfde dus: ik maak het nooooit!
Ja, ik vind het smerig, gekookte aardappelen.
Ik heb ze al 10 jaar niet gegeten. Nog nooit opmerkingen over gehad.

Maarja, mij interesseert het dan ook niet wat anderen vinden. Maakt alles een stuk makkelijker.
Wij eten alles met aardappel. Behalve gekookte aardappels.
Mijn kind lust alles, behalve gekookte aardappelen.

Ik vind ze lekker bij gekookte bietjes en verder onnodig.

(wel heel veel andere varianten gemaakt van aardappel)
Dat van die opmerkingen is niet herkenbaar trouwens. Ik eet niet bij mensen die me gekookte aardappelen voorzetten
Ik lust van de gekookte pieper alleen de 'nieuwe oogst' pieper. Verder zijn het armoeiige melige ballen zonder smaak die hooguit vullen.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Ik eet het af en toe wel want mijn gezin vindt het heerlijk, maar ik vind er echt helemaal niets aan.

Wel in de stampot of gebakken, maar gekookt, nee!
Ik vind ze ook niet lekker en eet ze ook nooit. Vriend wil soms wel maar dan eet ik gewoon ietd anders. Ik vind de mensen die het dagelijks eten waarschijnlijk gekker dan zij mij vinden dus opmerkingen erover trek ik me niks van aan.

Gepofte aardappelen zijn wel lekker trouwens!
Misschien een keer goede aardappelen halen, niet bij de supermarkt dus.
Vind het niet te vreten!!!Kom je wel eens bij de Lidle?Daar hebben ze van die bakjes met krieltjes...koken of bakken,Die zijn echt super lekker!Althans vind ik;)
Stel niet uit tot morgen,wat je vandaag kunt doen
Alleen met heel veel jus lust ik het nog wel. Verder ook liever in de andere varianten; geroosterd, gepoft, puree, friet, wedges. Gelukkig van alles mee te doen.
Krieltjes vind ik ook echt niet lekker. Er gaat niks boven gebakken aardappelen. Zelf gemaakte dus, niet van die voorgesneden plakjes.
Geen idee waarom mensen dat raar vinden. Misschien omdat gekookte aardappels eeuwenlang een wezenlijk bestanddeel van de maaltijd hebben uitgemaakt en mensen daardoor het idee krijgen dat je die dingen nou eenmaal hoort te eten of zo.

Ik ben zelf ook jarenlang niet zo dol geweest op gekookte aardappels. Tegenwoordig vind ik ze af en toe wel weer lekker, maar ik moet er nog steeds niet aan denken om ze iedere dag te eten zoals vroeger.
quote:Star schreef op 01 september 2013 @ 17:52:

Krieltjes vind ik ook echt niet lekker. Er gaat niks boven gebakken aardappelen. Zelf gemaakte dus, niet van die voorgesneden plakjes.Nee ik ook niet,maar die zijn echt lekker,met schil dan he..die krieltjes in een zakje bij de supermarkt vind ik ook nix!Verse kriel! oke draaf nu door!
Ik heb een keer gehad dat iemand het raar vond want "Dat is gewoon hollandse pot."

Tja. Maar ik ben geen gewone hollandse dame.
Zelf kook ik nooit aardappelen, maar eet ze wel met smaak als ik bij mijn ouders eet.
Gekookte aardappelen lust ik. Maar aardappelpuree. Daarvan snap ik écht niet dat mensen het kunnen eten.

Stamppot dan weer wel. Heerlijk.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Ja, ik kook ze wel soms, om ze vervolgens te bakken.
quote:matroesjka_ schreef op 01 september 2013 @ 17:56:

Ik heb een keer gehad dat iemand het raar vond want "Dat is gewoon hollandse pot."

Tja. Maar ik ben geen gewone hollandse dame.Ja maar een Hollandse stampot vind ik ook lekker!(alleen in de winter)
Een keer Opperdoezer Ronde bij de groentejuwelier halen, héérlijk!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Volgens Hollandsche traditie aten wij trouwens de aardappels geschild. Ik was dan ook 23 voordat ik doorhad dat je ook aardappels met schil kunt eten. Zoveel lekkerder!
If at first you don’t succeed, call it version 1.0

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven