Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Op Phangan stikt het van de kleine guesthouses die in geen enkele reisgids staan. Ik zou me daar zeker niet al te druk om maken. Ik heb alleen in het noordwesten gezeten en dat was prima.

Je kunt ook ipv een paar nachten Chiang Mai een tripje naar Pai en Mae Hon Song inlassen (da's een rondje vanaf CM), erg leuk om te doen en adembenemend mooie omgeving.

Awana House is leuk (heeft zelfs een zwembadje). Ligt vlak achter de straat met de Sunday nightmarket.

Ach en of Kao San Road nou wel of niet leuk is...dat is toch heel subjectief. Ik zou er niet willen wonen, maar voor een dag of 2 vind ik het prima.
Ik vind het leuk om een avondje op Kao San en Rambuttri door te brengen maar daar slapen, echt niet!

Maar ja, ik ben dan ook geen jonge backpacker.

Mijn zoon gaat 19 sept weer en die overnacht daar uiteraard wel.

Maar hij is 24
Ik ben ook geen jonge backpacker (wel van binnen trouwens ). Rambuttri heeft ook een stil stuk en daar zit je prima. In één van de zijstraatjes daar ook trouwens. Maar het straatje bij MBK bevalt me toch beter. Ach ik vind heel Bangkok lekker om te zitten.
@mayou, ja ipb, ach er is altijd een risico, maar tot nu toe ben ik pas 1 keer blijven staan. En op de heenreis zijn er 2 vluchten die dag en op de terugreis heb ik wel een dag of 4 speling als het nodig is.
Misschien hebben deze nog wel plek https://airbnb.com/rooms/154308
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Wow, gaaf!
quote:boomberg81 schreef op 31 augustus 2013 @ 23:20:

@mayou, ja ipb, ach er is altijd een risico, maar tot nu toe ben ik pas 1 keer blijven staan. En op de heenreis zijn er 2 vluchten die dag en op de terugreis heb ik wel een dag of 4 speling als het nodig is.Hoop voor je dat het lukt. Ik vond het altijd een crime, ipb naar Bangkok.
Wow wat een gave villa. Alleen een beetje jammer dat je 80 meter moet lopen naar de pot (en er dan 's nachts vanaf vallen met je slaaphoofd...)
Weet niet meer wie me die tip toen gaf hier, maar ik vond River View in Bangkok echt heel fijn, blij dat ik dat onthouden had en geboekt had voor m'n laatste nacht Bangkok.

Bij aankomst wel een guesthouse vlakbij Khao San Road (Rambuttri, Lamphu House) genomen, was toen prima. Maar m'n laatste 2 dagen in Bangkok had ik geen behoefte aan die drukte en wilde ik wat meer van het 'echte' Bangkok proeven en dat vond ik zo leuk aan River View. En ideaal dat het zo dicht bij Hua Lampong treinstation en bij de Skytrain zat :-) En ik wist dus niet dat er een restaurant op 8 hoog zat met uitzicht, ik had nl. al plannen om m'n laatste avond Bangkok naar een Skybar te gaan, maar door dat restaurant (met prachtig uitzicht over de rivier) ben ik daar lekker blijven hangen met een stel Engelse gasten en biertjes, véél leuker dan naar zo'n dure skybar!

Pai vond ik trouwens ook heel leuk, zou ik zeker aanraden! Als je dan uit de bus stapt moet je gewoon de hele straat uitlopen (links) tot je bij de rivier bent en dan vind je daar overal heerlijk relaxte bungalows!

Chiang Mai vond ik ook erg leuk, al heb ik daar niet zoveel gedaan omdat ik toen zo ziek was. Zéker een kookcursus doen als het kan, ik ben bij Thai Farm Cooking geweest en dat was super! Zie je meteen het platteland, ook leuk. En leuker nog dan de Night Bazaar vond ik de Sunday Walking Street in Chiang Mai, heerlijk snuffelen tussen al die spulletjes!
quote:fromfebruary schreef op 01 september 2013 @ 12:59:

Pai vond ik trouwens ook heel leuk, zou ik zeker aanraden! Als je dan uit de bus stapt moet je gewoon de hele straat uitlopen (links) tot je bij de rivier bent en dan vind je daar overal heerlijk relaxte bungalows! Jaaa, dat hebben wij toen ook gedaan en langs een reggae bar gelopen, de rivier overgestoken en uiteindelijk een hutje gevonden aan de rivier, waar vrijwel niemand anders zat. Echte heerlijk. Rivier was ook prima om in te liggen overdag
Mhm, wij hebben er een halve dag regen gehad en verder vooral bewolking dus die rivier was toen minder aantrekkelijk Nu ik erover nadenk heb ik in Pai eigenlijk een klap uitgevoerd haha, beetje lezen in de hangmat, massage gedaan, smoothies drinken en ´s avonds naar één van de barretjes, geweldig!

Ik ben nu bezig met het uitzoeken van m´n foto´s en het maken van een filmpje met al die foto´s en de korte filmpjes die ik gemaakt heb. Zucht, alweer twee weken thuis en als ik dan die foto´s zie, geniet ik weer zo van de herinneringen

En gelijk weer kriebels voor de volgende reis, zeker weten dat ik dit vaker ga doen. En laat ik als leerkracht nu lekker veel vakantie hebben
quote:fromfebruary schreef op 01 september 2013 @ 12:59:

Weet niet meer wie me die tip toen gaf hier, maar ik vond River View in Bangkok echt heel fijn, blij dat ik dat onthouden had en geboekt had voor m'n laatste nacht Bangkok.

Ik raad het al jaren in diverse forums aan (want zie ook via foto's op hun site en in Tripadvisor reviews dat het alleen maar nóg leuker en beter is geworden) dus dat zou zomaar kunnen dat je ooit eens mijn tip had gelezen. Leuk dat het goed bevallen is!

Voor wie ook een leuk hotel in China Town in Bangkok zoekt: www.riverviewbkk.com
Riverview gaat op het lijstje voor BKK!

Misschien ga ik Koh Phangan toch maar inwisselen voor iets geheel anders. Wil misschien Koh Chang (Lonely Beach / Bailan Bay) combineren met Koh Mak of Koh Kut/Kood. Twijfel tussen die laatste twee. Koh Mak schijnt als gezinseiland gepromoot te worden, wat me als alleenreizger niet erg aanspreekt. Voordeel is wel weer dat Koh Mak goed te befietsen schijnt te zijn (mijn ideale transportmiddel) en Koh Kut minder.

Iemand op Koh Mak en/of Koh Kut geweest? Tips?

En Lonely Beach of Bailan Bay? Lees dat die eerste aardig op Haad Rin begint te lijken...
Oh echt? Dat zou jammer zijn zeg. Ik vond Lonely Beach erg relaxed toen ik er was (jaar of 6 geleden). Er waren wat barretjes waar het 's avonds lekker hangen was en het resort waar ik toen zat was prima (Paradise Cottages heette het geloof ik).

Ik vond Phangan trouwens wel leuker/rustiger dan Chang.

FF, juist daarom vond ik Pai ook zo lekker! Lekker de hele dag boekjes lezen, hangmat hangen, 's avonds heerlijk streetfood eten en naar jazz luisteren en overdag zwemmen en één of andere waterval.

Grappig, ben vaak langs Riverview gevaren, maar heb me er nooit in verdiept omdat ik dacht dat hotels aan de rivier altijd stervensduur zijn. Eens kijken voor volgende keer. Krijg zin om weer naar Bangkok te gaan!
Mayou, er zijn twee hotels met namen die lijken op riverview, degene waar wij het over hebben met restaurant op 8e verdieping is die van de website die ik eerder noemde. In mijn herinnering betaalde ik ongeveer 9 euro voor een kamer op de 7e verdieping met eigen badkamer, balkon en uitzicht op de rivier. Kan zijn dat het zonder airco maar met ventilator was.

Ja dat is die schuin tegenover het Hilton. Kamers zien er goed uit hoor.
@Mayou, het scheelt dat die vlucht niet meer met TPE gecombineerd wordt. Daavoor had ik het ook niet gedaan.

Ik zat even te kijken naar dat Riverview, maar zo te zien heeft het geen zwembad he? Dat vind ik toch wel erg fijn op zo'n warme bestemming en zwemmen is ook erg favoriet bij zoon dus voor ons is dat wel een must.Ik ben via booking.com aan het kijken welke hotels vrij zijn en die zoek ik dan ook even op via tripadvisor enzo. Ik weet alleen niet zo goed welke buurt handig is, ik probeer sowieso in de buurt van een skytrain station te zitten.
quote:boomberg81 schreef op 02 september 2013 @ 11:31:

Ik zat even te kijken naar dat Riverview, maar zo te zien heeft het geen zwembad he? Dat vind ik toch wel erg fijn op zo'n warme bestemming en zwemmen is ook erg favoriet bij zoon dus voor ons is dat wel een must.

Klopt, althans in 2009 had het geen zwembad en ik denk niet dat ze dat er in de tussentijd bij gebouwd hebben. Kan me voorstellen dat dat een grote pré is in zo'n heet land en ik heb er ook wel een beetje naar gezocht toen maar was toch lastig te vinden, waren al gauw dure boutique-hotels.

In Booking kan je wel handig dat vinkje aanzetten dat je alleen hotels met zwembad zoekt. Soms zijn het hooguit poedelbadjes van 3 meter lang, dus als je baantjes wilt trekken moet je daar wel even op letten. :-)
quote:boomberg81 schreef op 02 september 2013 @ 11:31:

Ik zat even te kijken naar dat Riverview, maar zo te zien heeft het geen zwembad he? Dat vind ik toch wel erg fijn op zo'n warme bestemming en zwemmen is ook erg favoriet bij zoon dus voor ons is dat wel een must.Ik ben via booking.com aan het kijken welke hotels vrij zijn en die zoek ik dan ook even op via tripadvisor enzo. Ik weet alleen niet zo goed welke buurt handig is, ik probeer sowieso in de buurt van een skytrain station te zitten.Ik heb voor mijn eerste twee dagen Ibis Riverside geboekt via Agoda voor 28 euro per (grote) kamer per nacht. Misschien niet heel authentiek of Thais ofzo, maar aan de Chao Praya, groot zwembad en redelijk dichtbij BTS station Saphan Taksin.
quote:Rasa schreef op 31 augustus 2013 @ 09:08:

Ja, daar twijfelde ik ook over. Maar ik hoef eigenlijk bij aankomst ook niet langer dan 2 nachten in BKK te zitten. En nog iets er tussenin proppen leek me niks. Ik moet sowieso de avond van dag 4 in Chiang Mai zijn ivm de week in ENP.Ayutthaya of Sukothai zo je heen kunnen gaan. Ayutthaya is dichtbij Bangkok, kan als dagtrip. Sukothai (vond ik zelf prettiger, rustig stadje met de tempels bij elkaar, wel meer gerestaureerd) is precies tussen BKK en CM in, dus 5 uur busje elke kant op, da's wel te handelen. Er is ook een vlucht va BKK naar Sukothai.
Misschien ten onrechte hoor, maar Ayutthaya en Sukothai hebben me nooit getrokken. Ik stel me daarbij heel veel toeristen voor die langs een historische site trekken (die zonder al die mensen vast heel bijzonder zou zijn). Ik ben dus ook zo iemand die in Delhi niet zo nodig naar de Taj Mahal hoeft en in Granada niet zo nodig naar het Alhambra...

Ik heb het eilanddeel van mijn vakantie geboekt! Durfde het in peak season niet op de bonne fooi aan. En ik heb nu wel echt leuke dingen, volgens mij. Eerst 4 nachten op Koh Chang bij Lonely Beach in http://www.oasis-kohchang.com/ en dan 3 nachten bij http://www.thaidaho.com/vista/ op Koh Mak! Ik lees voor beide plekken zeer enthousiaste recensies op Tripadvisor. Zin!!
Ayutthaya is juist een gewone stad waar her en der mooie tempels en historische sites staan. Overal wordt je omringd door het stadse leven, dat vind ik juist het leuke aan die stad. Kun je ook prima een fiets huren.

In het geval van Sukothai heb je gelijk (al vind ik het wel mooi).
Oasis is leuk. Daar hebben we een paar keer gegeten. Het ligt tegen de berg aan en je hebt heel mooi uitzicht vanuit het restaurant over zee.
Ik heb nog een vraagje. We komen op vrijdagochtend heel vroeg aan in Bangkok en ik wil er het liefst maar 2 nachten blijven.

Dat betekend dat we op zondag verder moeten. We twijfelen nog of we eerst naar Kanchanaburi willen of gelijk door naar Chang Mai.

Maar hoe is het met de treinen op een zondag? Rijden ze minder of is het prima te doen? Of kunnen we beter een extra nachtje in Bangkok blijven?
quote:perezosa schreef op 03 september 2013 @ 08:33:

Ayutthaya is juist een gewone stad waar her en der mooie tempels en historische sites staan. Overal wordt je omringd door het stadse leven, dat vind ik juist het leuke aan die stad. Kun je ook prima een fiets huren.

In het geval van Sukothai heb je gelijk (al vind ik het wel mooi).Inderdaad, het is echt niet een soort Disney of zo. Ik ben in beide plaatsen geweest. In Ayutthaya overal heen gefietst, door het drukke verkeer en met een pontje de rivier over naar een verderop gelegen tempel. In Sukhothai logeerde ik in de nieuwe stad, daar was een gewone avondmarkt waar je lekker kon eten. Volgende dag al gelijk rond openingstijd naar het historical park gegaan en ook daar een fiets gehuurd. Was heerlijk rustig nog en het rook heerlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven