Mode & Beauty alle pijlers

Broekpak dresscode feestelijk chique?

04-09-2013 08:20 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort heb ik een bruiloft waarvan de dresscode feestelijk chique is. Nu draag ik dus echt nooit jurkjes en voel mij hier ook niet prettig in. Nu vroeg ik me af of een broekpak ook feestelijk chique is voor een bruiloft?

Ik hoor t graag :-)
Dat ligt aan het broekpak. Maar ik vind een dresscode opleggen aan je gasten sowieso raar, dus ik zou in ieder geval iets aantrekken waar jij je lekker in voelt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nou, ik zie feestelijk chique toch als 'doe lekker aan wat je lekker vindt zitten maar een spijkerbroek vinden we minder gepast'.

Iets wat helaas nog te veel wél aan wordt getrokken naar zulke gelegenheden.
Als het een mooi en net broekpak is, ja hoor.
Broekpak?

Damn.. Hoe onvrouwelijk..

Bijna net zo erg als een broekrok!! ;)
quote:himalaya schreef op 04 september 2013 @ 08:28:

Dat ligt aan het broekpak. Maar ik vind een dresscode opleggen aan je gasten sowieso raar, dus ik zou in ieder geval iets aantrekken waar jij je lekker in voelt.

Helemaal eens!

Volgens mij heb je ook best mooie broekpakken(al is het niet mijn ding) maar anders een hele nette broek met een mooie feestelijke blouse en schoenen geen idee?
Ik bedoel met broekpak trouwens een nette broek met bijpassende colbert. Maar volgens mij wordt dit helemaal geen broekpak genoemd??
Doe er een waazinnig mooie top onder je haar mooi make up feestelijk en als finishing touch hakken en mooie assecoires zoals prachtige oorbellen ofzo.
..popcorn?
quote:kira1 schreef op 04 september 2013 @ 08:47:

Ik bedoel met broekpak trouwens een nette broek met bijpassende colbert. Maar volgens mij wordt dit helemaal geen broekpak genoemd??Jawel hoor.
Misschien een mooie jumpsuit?
Hoeft niet eens 'n officieel broekpak te zijn lijkt me. Gewoon 'n nette broek, een nette blouse en een net jasje erop volstaat prima. Althans, zo zou ik gekleed gaan naar 'n bruiloft. No way dat ik in 'n jurkje kom.
Je hoeft niet te proberen iets te zijn wat je niet bent. Dan zit je je de hele dag ongemakkelijk te voelen in een jurk.

Zoek maar eens op Maxima broekpak. Dan zie je genoeg voorbeelden van kleding die onze koningin heeft gedragen, OOK naar chique gelegenheden.

Wat misschien helpt: je haar feestelijk (laten) opsteken.
Wat vind je van zoiets met een jasje en hoge hakken?

Lijkt een jurk, maar is een broekpak.
Het staat of valt met je schoenen. Met de juiste hoge hakken wordt een broekpak of jumpsuit echt wel geschikt.
quote:elninjoo schreef op 04 september 2013 @ 09:34:

Hoeft niet eens 'n officieel broekpak te zijn lijkt me. Gewoon 'n nette broek, een nette blouse en een net jasje erop volstaat prima. Althans, zo zou ik gekleed gaan naar 'n bruiloft. No way dat ik in 'n jurkje kom.Hou je niet van jurken?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:sprokkelientje schreef op 04 september 2013 @ 09:46:

[...]

Hou je niet van jurken?nee, behalve 'n strandjurkje ofzo op vakantie, maar ik ga echt niet de nadruk leggen op mijn dikke kuiten door met 'n jurk rond te gaan lopen op 'n feestje waar iedereen elkaar af wil troeven op uiterlijkheden
quote:Anthonius schreef op 04 september 2013 @ 08:36:

Broekpak?

Damn.. Hoe onvrouwelijk..

Bijna net zo erg als een broekrok!! ;)

ben je niet door de war met tuinbroek?

Ik vind een pak ala marlene dietrich wel erg mooi hoor en vrouwelijk.

Maar wel meer voor mijn werk, bij feesten horen jurken.
TO wat vind je van de combi peplum top met broek? Dat staat netjes en feestelijk en je kunt gewoon een broek aan

Ik denk dat de dresscode feestelijk chique idd wel ruimte laat voor een pantalon en een colbertje. Ik hoop alleen wel dat je het dan wel een feestelijke invulling geeft en dat het er niet te werkachtig uitziet.

Ik vind het lastig om een goed voorbeeld te vinden, maar dat het bijvoorbeeld een kleurtje heeft.

Maar ik las hieronder de suggestie van een chique peplumtop, dat lijkt me eigenlijk nog geschikter. (moet je wel een geschikt figuur voor hebben)

Kan ook zonder riempje.

Zelf denk ik dat je alleen moet oppassen met een erg dikke buik of heel erg brede heupen, anders kan het echt wel. Let wel op de combinatie, hoe heftiger hoe rechter je figuur zou ik zeggen.
Classy

quote:wendy7474 schreef op 04 september 2013 @ 09:41:

Wat vind je van zoiets met een jasje en hoge hakken?

[afbeelding]

Lijkt een jurk, maar is een broekpak.Like!
Leuk, een peplum top. Alleen geen idee of het mij staat :-)

Het is idd wel een leuk idee om mijn haar dan wel feestelijk op te steken als ik voor een broekpak zou gaan.

Ik ben er nog niet uit, want nu ik er over nadenk draag ik geen feestelijke jurkjes omdat je daar hakken bij moet dragen, maar dat moet met een broekpak eigenlijk ook. Alleen draag ik geen hakken, omdat ik 1.85 ben en vind ik hakken geworden niet mooi bij mij staan....
Kira, er wordt wel al een aantal jaren gedaan of iedereen altijd hakken draagt, maar dat is geen must.

Ik draag regelmatig platte schoenen onder jurkjes en ik krijg toch complimenten over mijn outfit.

Ik zou zeggen draag wat je leuk vindt en waar je happy van wordt, dat kan ook zonder hakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven