Vetluis in de wasmachine

05-09-2013 09:53 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben er na een tijdje zoeken achter dat ik vetluis in de wasmachine heb... De was ruikt muf als die uit de machine komt. Ik heb al van alles geprobeerd om het eruit te krijgen: goed van binnen schoonmaken, op 90 graden de machine laten draaien met soda, enz enz. Het lijkt niet te helpen.

Iemand nog tips om dit op te lossen?
En gewoon nog eens een keer op 90 graden wassen= (vraagteken)
Kookwas met beker chloor en een oude handdoek er in.

Dat hielp bij mij.
Heb je al dat klepje onderaan (heeft iedereen dat?) eruit gehaald en schoongemaakt?

Daar kwam bij mij ook een boel vettigheid en viezigheid vanaf.
Ik heb er ook last van, draai NU een machine met een vaatwastablet (dreft all in one), ik laat je weten als het helpt!
Misschien zijn je kleren te vuil voor de wastemperatuur.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb het ook en de wasmachine is nog vrij nieuw.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb het ook, ik draai zeker 1x per maand een kookwas en ook soda helpt niet. De wasmachine is nog geen 3 jaar oud en ik zie geen viezigheid bij de randen. Ben heel benieuwd of iemand hier een oplossing heeft.
Ik heb nergens last van. Ik draai wekelijks een handdoekenwas op 60 graden met waspoeder.
Been there, done that, got the T-shirt.
Schoonmaakazijn en een handdoek erin op 90 graden.

Dat heeft bij mij destijds wel geholpen.
Ik draai mijn wassen standaard met een scheut schoonmaakazijn. Mijn man niet en ik merk echt verschil in geur tussen de wassen. Maar dat kan ook komen doordat ik omo gewoon niet zo fris vind ruiken. De was stinkt niet hoor, maar zonder azijn ruikt hij echt minder fris.

Maar goed, hier geen wasluis meer sinds ik dat doe.
Ben ik de enige die nog nooit van wasluis had gehoord????
En die schoonmaakazijn, waar gooi je die in dan? Gewoon int bakje bij de waspoeder of in die van de wasverzachter?
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
quote:miracle75 schreef op 05 september 2013 @ 11:00:

En die schoonmaakazijn, waar gooi je die in dan? Gewoon int bakje bij de waspoeder of in die van de wasverzachter?Heel eerlijk: beide. Een scheutje om het wasmiddel niet zo aan het bakje te laten plakken en de rest in het vak van de wasverzachter (die ik toch niet gebruik ivm allergie man), gewoon net zoveel als de wasverzachter zeg maar.
Maar schoonmaakazijn stinkt echt onwijs. Ruikt je hele was daar niet naar dan? Ook niet als het weer nat wordt?
quote:Nonovrouw schreef op 05 september 2013 @ 10:59:

Ben ik de enige die nog nooit van wasluis had gehoord????

You are not alone

I am here with you
Vetluis?

Ben ff Googlen...
quote:Murdoch schreef op 05 september 2013 @ 11:30:

[...]

You are not alone

I am here with you

Jij bent zo droog...
Ik heb het ook gehad. Ik heb met een oude handdoek twee keer op 90 graden gewassen. Een keer met een vaatwastablet, een keer met chloor. Het volledige programma, niet het korte programma. Verder idd eerst het bakje onderaan leeg laten lopen. Let op; handdoek eronder leggen. En daarna zorgen dat je regelmatig op een hogere temperatuur, minimaal 60 graden, wast.

Daarnaast is het beter geen vloeibaar wasmiddel te gebruiken en het wasmiddel in een bolletje te doen, direct bij het wasgoed.

Een heel vervelend probleem is het! Het ontstaat meestal door op te lage temperaturen met te weinig water (eco/kort programma) te wassen.
Geen azijn gebruiken...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vetluis
Bedankt voor de tips! Ik ga maar aan de slag.

Ik heb dat klepje onder er ook afgehaald en schoongemaakt. Kwam idd veel viezigheid uit..
alles geprobeerd, het enige wat helpt is 2 bekers chloor rechtstreeks in de trommel gooien en 95 graden wassen zonder was erin.

Voorkomen: af en toe was draaien op 95 graden met waspoeder. Wasluis (= vetaanslag van vloeibaar wasmiddel)
Lieveheersbeestjes eten toch luizen...
quote:Lulu62 schreef op 05 september 2013 @ 11:27:

Maar schoonmaakazijn stinkt echt onwijs. Ruikt je hele was daar niet naar dan? Ook niet als het weer nat wordt?Ik ruik niks, alleen frisse was. Mijn man ruikt ook niks van de azijn.
quote:Iwannalive schreef op 05 september 2013 @ 11:54:

Lieveheersbeestjes eten toch luizen... Ja, maar ze houden niet van zwemmen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven