Gezondheid alle pijlers

ontstoken haarzakje oksel ! morgen vakantie :s

05-09-2013 19:07 21 berichten
Hoi!

ik kom er net achter dat ik een ontstoken haarzakje onder mijn oksel heb. het is nu nog een klein bultje maar ik krijg er niks uit (ben een knijper ;p)

Morgen ga ik op vakantie en dus geen tijd om de dokter te bezoeken.

heeft iemand tips hoe ik het bultje zo klein mogelijk kan houden of kan laten weg gaan?????

thanks!
Alle reacties Link kopieren
De dokter voor zo'n bultje???
Frankly my dear, I don"t give a damn
Neem een flesje betadine scrub mee. Ik ben ook erg van het knijpen maar doe dit met een pincet. Eerst even ontsmetten natuurlijk
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Waarschijnlijk een ingegroeid haartje.

Even met een dun naaldje in prikken en dan het haartje er uit wippen.
het kan een grotere ontsteking worden. heb ik wel eens gehad.heel irritant

ik zou betadine meenemen, of sterilon. verder niet aanzitten en als het open gaat elke dag ontsmetten

fijne vakantie!
Ik heb het nu ook. Ik doe er verder niks mee het is nu een steenpuist geworden. Het gaat af en toe open dan steriliseer is het ivm bacteriën die eruit kunnen komen en laat het gewoon gaan, volgens mij heeft je lichaam hier geen hulp bij nodig toch. Tenzij je in extreme gevallen koorts ofzo gaat krijgen maar dit lijkt me doorgaans niet aan de orde.

Vervelend is het wel met bepaalde kleding maar ja..
Naar de dokter voor een ingegroeid haartje? Nee toch?
ja ik heb het al een keer eerder gehad die kon ik ook niet kapot maken maar uiteindelijk knapte die (sorry voor het onsmakelijke beeld)

En ja waarom zou ik niet naar de dokter gaan? dokter is er om je van je ongemakken af te helpen toch?

maar ik zal idd ontsmettings middel meenemen of daar kopen.

Hopen dat het niet te veel gaat irriteren
niet voor het ingegroeide haar maar voor de pus bult die eronder kan komen!!!

Eerst lezen dan reageren graag ;p
Als ik hiervoor naar de dokter zou gaan, zou ik snel door mn eigen risico heen zijn...
ja dus???

Sorry hoor maar als ik ergens last van heb of weet dat ik iets kan voorkomen door naar de dokter te gaan doe ik dat.

Dit is ook niet de vraag van mij toch???

Tips welkom gezeur buiten de deur! Dank je wel
Tip: Je hoeft hiervoor niet naar de dokter.
odi et amo
quote:lamaatje schreef op 05 september 2013 @ 19:31:

Tip: Je hoeft hiervoor niet naar de dokter.
Gemma zoiets is denk ik niet geschikt om mee naar de huisarts te gaan, dit kan je lichaam prima zelf oplossen met wat tijd. Bij mij is het dus een steenpuist geworden, echt een ongemak! Maar niet iets om mee naar de huisarts te gaan tenzij koortsklachten etc.
Een tip: als het open gaat even ontsmetten, niet in gaan knijpen en prikken.
En dit soort onzin dingen zorgt er dus voor dat de zorg alsmaar duurder wordt.

Je zou voor de grap de hap eens moeten bellen, misschien als je goed luistert hoor je ze op de achtergrond wel lachen
Maar goed dat niet iedereen met zulke kleinigheden naar de dokter zou gaan, en wat is het daarom fijn dat er forums zijn ;).

Heel vervelend zo'n ontstoken haarzakje, goed wassen en ongeparfumeerde deo gebruiken. Je lichaam lost het zelf wel op.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
had ik laatst ook bij mijn lies.... Dat is wel een abces geworden, operatief verwijderd.

Goed in de gaten houden dat het niet groter word. Bij mij ging het van niks naar mega binnen 2 dagen

Hoop dat het snel over is. fijne vakantie
Germa is duidelijk aan vakantie toe aan de kootdazuur.
Badedas groen.
Niet aanzitten, geneest vanzelf. Pas wel op met ontharen dat je er geen wondje van maakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven