Zelfverzekerd zijn hoe doe je dat?

06-09-2013 09:19 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Niet iedereen houd van pindakaas, friet, pannenkoeken, pasta, water , melk , eieren, kip, noem maar op.

Dus ook niet iedereen kan tevreden zijn met het zelfde.

Niet iedereen kan met jou op 1 lijn zitten en niet iedereen kan jou mooi leuk en normaal vinden.

Verschillende smaken, meningen, dus je kan je wel druk maken om hoe je er uit ziet, maar dan nog zullen er mensen zijn die niet van jou smaak houden.
Ik zeg altijd zo: wat een ander vindt, mag die naar de politie brengen. Ik weet heus dat niet iedereen mij leuk vindt, maar dat kan me aan mijn kont jeuken, want ik vind mezelf verdomd leuk.

Ga uit van je eigen kracht en van jou bestaat er echt geen ander hoor
Bij de meeste mensen wordt onzekerheid wel minder. Bij mij hielp kinderen krijgen (vrij drastische oplossing) en ouder worden.

En besef je, dat er mensen zijn die jou niet aardig vinden en dat dat niet erg is.
Die kinderen die heb ik ook al een paar jaar ;) maar toch lukt het me niet altijd om zelfverzekerd te zijn.

Het werkvoorbeeld wat ik aanhaalde is ook echt extreem. Ik heb echt veel tijd gestoken in dit persoon en ik heb me persoonlijk aangevallen gevoeld. Dat kwam doordat zij mij te kennen gaf( op een moment dat ze thuis in crisis zat) dat ik als persoon niks waard ben en mensen niet goed af zijn bij mij.

Ik kan het kennelijk niet loslaten. Heb er zelfs nachtmerries over gehad en nu zag ik haar vanmorgen weer voorbij lopen op mijn werk en dan krijg ik het spaansbenauwd. Het lijkt wel of ik dit niet los kan laten...zo maf. het blijft door mijn hoofd spoken ook al is het even geleden dat dit plaats gevonden heeft.
quote:shoplustige78 schreef op 06 september 2013 @ 10:02:

Ik heb echt veel tijd gestoken in dit persoon en ik heb me persoonlijk aangevallen gevoeld. Dat kwam doordat zij mij te kennen gaf( op een moment dat ze thuis in crisis zat) dat ik als persoon niks waard ben en mensen niet goed af zijn bij mij.

Ik zou echt zeggen weet je wat? Snoep verstandig, lik mijn reet!

Doordat zij een crisis thuis had kreeg jij voor 5 stuivers. Lekker zakelijk ingesteld was ze zeg. Weet je, ik denk heel eerlijk gezegd als je haar hier op aan zou spreken dat ze toe zal geven dat ze niet lekker in haar vel zat en dat het onredelijk naar jou toe was.
quote:shoplustige78 schreef op 06 september 2013 @ 10:02:

Dat kwam doordat zij mij te kennen gaf( op een moment dat ze thuis in crisis zat)

Zei zat in crisis zeg je? Dan zeg je wel vaker dingen die je niet bedoelt. Ik zou haar confronteren dat dit je heeft geraakt. Ze bedoelde het waarschijnlijk niet zo. .

Ik ben vrij direct en kan nog wel eens dingen zeggen die verkeerd aankomen. Zo heb ik jaren geleden wel eens aan een vriendin gevraagd of ze geen BH aan had toen ze door de stad liep in een niets verhullend schirtje.

In haar ogen was dat echt zo'n lelijke opmerking. En vond ik dat ze lelijke een kleine borsten had en ik had er nog bij gelachen ook!

Ik vind dat helemaal niet, dat vind zij zelf!

Ik vroeg alleen maar of ze geen BH aan had. 3 jaar later zei ze dat ik haar daar mee had gekwetst... ik was me van geen kwaad bewust.

Ga na waar je wel goed in bent of de eigenschappen die jou uniek maken. Wees daar trots op en accepteer dat je ook eigenschappen hebt die waarschijnlijk niet zo leuk zijn... en wees daar dan ook trots op!
Oh en dan vergeet ik te zeggen: mensen die je zo laten voelen moet je sowieso de rug toe keren. je hebt alleen jezelf er mee.

Als zij jou niet aardig vind.. prima. Vind jij wel iedereen aardig dan?
quote:boerderijgeit028 schreef op 06 september 2013 @ 10:14:

[...]

Ik zou echt zeggen weet je wat? Snoep verstandig, lik mijn reet!

Doordat zij een crisis thuis had kreeg jij voor 5 stuivers. Lekker zakelijk ingesteld was ze zeg. Weet je, ik denk heel eerlijk gezegd als je haar hier op aan zou spreken dat ze toe zal geven dat ze niet lekker in haar vel zat en dat het onredelijk naar jou toe was.

Hahaha die is grappig je eerste opmerking.

Ik zal je eerlijk zeggen. Ik heb haar op een later tijdstip ook echt geconfronteerd met wat ze gezegd had en wat dat voor effect op mij heeft gehad. Ze gaf toen aan dat ze niet eens meer wist wat ze allemaal geschreeuwd had tegen mij. Zegt genoeg denk ik.

Maar waarom kan ik het dan niet heel zakelijk zien en krijg ik spontaan buikpijn als ik haar zie?
Voor mij gaat het in eerste instantie om van jezelf houden.

Jij hebt een beeld van hoe de wereld hoort te zijn, je hebt een beeld van hoe een perfect mens zich behoort te gedragen. (Met wat speling aan verschillende kanten, natuurlijk)

En jij bent degene die het beste persoon kan zijn die jij kan bedenken te zijn, met haar fouten. Maar die zijn eigenlijk wel fijn.

Dat is hoe ik naar mijzelf kijk (behalve dat ik een man ben). Ik ben dol op mijzelf en ondanks dat ik nog een lange weg aan verbetering voor mij zie hou ik heel erg veel van mijzelf, ik wou niet dat ik iemand anders was.

Niet iedere persoonlijkheid gaat samen met een ander, sommige mensen botsen gewoon en dan hebben jullie simpelweg geen toegevoegde waarde in elkaars leven, dat hoort rationeel gezien geen probleem ze zijn.

Het kan alleen wel wat oefening kosten om je emoties op dezelfde golflengte te krijgen als je rationele gedachtengang. Stomme emoties toch altijd, luister naar mij!

Nu zien mensen mij als een zelfverzekerd persoon, maar ik ben vaak zat erg onzeker en zelfbewust. De grap is dat heb besloten niet onzeker te zijn over het feit dat ik onzeker ben, anders word het een vicieuze cirkel.

Ook deel ik mijn onzekerheden met mijn vrienden, de mensen die ik om mij heen wens te hebben zijn mensen die daar begrip voor kunnen tonen.

Als het zo is, dan is het nou eenmaal zo en kan ik alleen maar mijn best doen om te doen alsof ik zelfverzekerd ben, dit wipt me er nog wel eens uit.

Het lastigste is mischien om niet iedereens vriend te willen zijn, maar er vertrouwen in hebben dat jou persoonlijkheid de mensen aantrekt die je in je leven wilt hebben en geen wens te hebben om de rest van de wereld per se tevreden te stellen.

Als je daar last van hebt, tenminste.
quote:shoplustige78 schreef op 06 september 2013 @ 10:21:

[...]

Maar waarom kan ik het dan niet heel zakelijk zien en krijg ik spontaan buikpijn als ik haar zie?Omdat het mens eigen is om zich blind te staren op negatieve dingen. Geef iemand bijvoorbeeld 3 complimenten en 1 nare opmerking, wat blijft denk je hangen?
Zelfverzekerd zijn doe je niet. Dat ben je of dat ben je niet. Maar vergis je niet hoor. Veel mensen die heel zelfverzekerd zijn hebben ook echt wel momenten dat ze dat niet zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven