Lijf & Lijn alle pijlers

hardlopen deel 3

20-04-2013 22:10 2709 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft.
Oh Peertje , shit happens girl..... wat kan/mag je hier nog wel mee ?

Mother , attent dat je naar me vraagt, hier alles z'n gangetje... van alles te doen, te weinig uren in een dag maar.... ME TIME hou ik er iedere dag in !

Baukje, inderdaad, nog hoge hartslag met dat gejump. Ben benieuwd hoe die duurloop dan gaat, lijkt mij echt niet makkelijk . Anky... ook weer de medische molen in dus ... Gaat dit langdurig zijn denk je ? Als ik moet meedenken , let me know.

Bibianne, goed bezig hoor , je doet het uitstekend lees ik ! Zo is het inderdaad te overzien en blijft het lopen vooral leuk .
Rowfoodje, zeg alsjeblieft dat griekse yoghurt met honing goed is voor mij, het is zo lekker
Ah wat extreem K*T voor je @Perenijsje! Echt zo balen na zo veel training... Sterkte mrt het verwerken, kan me voorstellen dat je even flink gehuild hebt!
Perenijsje: ontzettend balen!! Je hebt wel een leuk weblog trouwens, maar wat zonde dat je nu zo'n blessure hebt opgelopen!

De weersvoorspelling voor zondag is nu helemaal omgeslagen: 18 graden en 13 millimeter regen. Daar kan ik me ook niet op verheugen. Vanochtend om half 8 wel even 5 kilometer "losgelopen" als laatste voorbereiding. Tip van de trainer van de loopgroep.
@Perenijsje, ik heb je verhaal gelezen gisteren gelezen, wat ben jij een schrijftalent zeg! Ik vind het heel vervelend voor je, maar zoals ik al eerder heb geschreven, eerst volledig herstellen, veel rusten en ik weet zeker, die marathon komt er wel!

@Baukje, dank je wel, zoon is vanochtend weer naar school gegaan en dochter en ik blijven vandaag een dagje thuis!

@Anky, yep vandaag eerste week! Kan mij goed voorstellen dat het stil is met alleen een baby. Vermaak je je wel?

@Rawfoodje, graag gedaan ja viel mij gewoon op dat jij op bijna iedereen reageert maar je schrijft weinig over jezelf! Fijn dat het goed met je gaat.

@Bibianne, oh, ik vind griekse yoghurt met honing ook zo lekker, maar ook die met aardbei.

Vanavond weer lekker hardlopen in de hitte!
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
quote:bibianne schreef op 05 september 2013 @ 21:10:

Rowfoodje, zeg alsjeblieft dat griekse yoghurt met honing goed is voor mij, het is zo lekker Hahahaha Bibianne.... . YESSS girl.. . eet die Griekse yoghurt met honing maar lekker ! Als je nu Optimel of magere yoghurt met een smaakje had gezegd, was ik niet zo positief geweest maar Griekse yoghurt is onbewerkt en vol met goede zure bacterieen. ... Honing is een natuurprodukt . Helemaal goed !

Mother.... .

Bauk... hoe ging het springen ?

Anky, hoe gaat het vandaag ?

Peertje.. . wat leuks vandaag gedaan ter compensatie ?
Het jumpen ging super. ruim 10km gelopen. Wilde nog wel een rondje doen maar niemand ging nog mee. Volgende week zou een van de trainers nog wel een rondje extra doen.
Morgen trainingsdag van de lopersgroep waar ik tot twee jaar terug mee trainde. zou op de twee looptrainingen na gewoon meedoen. Fietsen en eten kan ik namelijk prima. Maar nu bedenk ik dat ik de duurloop voor het ontbijt ook gewoon mee kan doen op de jumps.
@Baukje: Je wordt nog een professionele kangaroo zo! Haha! Wel fijn dat je voor nu een leuk nieuw loopalternatief hebt gevonden! Zo hups je toch best wel weer wat kilometertjes zeg!

@hannah: Jij klaar voor morgen? Vind zelf in de regen lopen nooit zo erg, maar met een evenement is dat natuurlijk wel anders. Dan moet je wachten in een startvak enzo en dat is natuurlijk niet echt prettig. Zal hopen dus dat de regen in ieder geval niet met bakken uit de hemel komt (of dat er rond de tijd van vertrek alsnog een spontaan zonnetje doorbreekt )

@rawfoodje: Ja, shit happens, maar...we trappen er niet in! (is bij deze mijn nieuwe en zelfbedachte motto ) Mag op dit moment eigenlijk nog niet zoveel. Komende week vooral veel rust en eventueel wat zwemmen. Als het daarna goed gaat mag ik me eindelijk weer eens gaan uitleven op de sportschool op de crosstrainer. Met veel fietsen kan dan weer juist beter nog wat langer wachten (ivm druk van pedalen op voet). Lopen zal hoogstwaaschijnlijk over 5/6 weken pas weer zijn. Dan heb ik ook weer afspraak bij de fysio, dus kunnen we kijken hoe het gaat en of ik weer langzaam wat mag gaan opbouwen.

@Anky: Jij ook wellicht weer terug de ziekenboeg in? Hoop het niet! En zo wel...dan hoop ik dat het allemaal wel wat sneller gaat dan verwacht!

Hier gaat het verder wel goed. De eerste echte teleurstelling is gezakt en ben vooral erg verbaasd over al die lieve, leuke, opbeurende en meelevende reacties die ik van iedereen heb gehad. Dat doet toch wel erg goed moet ik zeggen! En geeft je wat minder een gevoel van 'falen'.

Verder blijft het natuurlijk zuur en dat zal het tot de dag van de marathon vast ook wel blijven. Maar het is natuurlijk niet het einde van de wereld, dus wil het ook wel relativeren en niet te lang blijven sippen. Het is klote en het is balen, maar het is ook gewoon nu eenmaal zo. Meer dan me erbij neerleggen kan ik niet doen. En we gaan er gewoon voor zorgen dat we zo snel mogelijk weer op de been zijn!
Owowow Peer, ik las het op twitter. Wat zuur blijft het! En je hebt het inderdaad leuk beschreven, maar de blessure blijft k*t.

@ Baukje.. haha, lijkt mij best grappig om eens te proberen!

@ anky.. jou zit het ook niet mee he! Jeetje. Maar wat onhandig dat het medische systeem zo traag lijkt te zijn! En maar wachten op artsen en uitslagen.. :s

@ Rawfoodje.. heel verstandig dat je de Me Time dagelijks terug laat komen☺ Wat is jou ultieme manier van Me Time? Hardlopen? Lezen? Iets lekkers (en rauws) te eten maken? Ben benieuwd☺ Mijn favorieten zijn hardlopen/fietsen met vrienden/een lekker brood bakken/ samen met vriend een serie ofzo kijken.

@ Hannah, 18 graden met regen is perfect loopweer vind ik! Niet te warm kleden hoor! Die neiging hebben veel mensen merk ik steeds in mijn loopgroep..,

Ik hoop trouwens niet dat ik de 3e op dit topic met een geannuleerde marathon ga worden. De blessure lijkt onder controle. Lopen gaat pijnloos maar behoorlijk stijf en zwaar. De pijn is nog niet weg, maar wel onder controle. Hopelijk gaat dat snel beter. Maandag gelopen (10km) dinsdag training gegeven (ong 8 gelopen maar heel rustig voor mijn doen), woensdag 12 uur van huis voor werk, donderdag 15 km gelopen, vrijdag weer 12 uur van huis voor werk, zonet training gegeven (8 km zelf gelopen maar erg langzaam) en morgen lange duurloop.

Moet zeggen dat het lopen gecombineerd met werken ook nog even wennen is. Een aantal dagen in de week bestaat nu uit een uurtje fietsen, 10 uur staan en weer een uur fietsen. Voor ik dan thuis ben en gekookt heb (direct lopen werkt niet omdat ik omval van de honger met mn half uurtje pauze, maar eerst eten werkt al helemaal niet!) wordt lopen wat lastiger in te passen. Het kan natuurlijk wel, maar het vereist wel wat meer planning.

Vanochtend is hier trouwens weer de nieuwe start to run groep gegeven. Ik geef ze zelf geen training maar de groep die na het lopen van de 3 of 5 km door willen komen weer bij mij in de groep. Maar liefst 72 man stond hier vanochtend klaar! Super toch om zo’n grote groep te hebben!!
Mijn trainingsdagje zit er weer op. Om zeven uur begonnen met het duurloopje wat voor mij dus de duurjump werd. Het tempo was geen enkel probleem alleen de ondergrond. Zandpaadjes en vervolgens nog meer zandpaadjes. En nu kon de trainster wel beweren dat je op elke ondergrond kon jumpen maar echt gemakkelijk is het niet in los zand.

Dus op een gegeven moment maar eieren voor mijn geld gekozen en een alternatieve weg gezocht.
Na het ontbijt een fietstocht met koffie pauze onderweg om daarna nog een training af te werken, voor mij dus weer een jumpsessie.
computer doet raar vandaar de korte berichten. Toch leuk zo'n dag met mijn oude loopgroepje.
Pff, al vanaf vrijdag buikgriep. Argh! Werd vrijdagnacht wakker en voelde me niet heel erg lekker. Opgestaan, even rondgelopen en maar weer terug naar bed. In de ochtend rennen naar het toilet om er vervolgens tot ver in de middag boven te hangen of op te zitten.

Beroerd. Slokjes water kwamen ook meteen terug. Nu nog steeds slap, moe en misselijk. Nul eetlust. Had donderdag zwaar getraind met PT, dus daar ook - naast van de griep - behoorlijke spierpijn van. Geen shred, geen hardlopen, helemaal niks nu.

Zo saaaaai, maar het kan niet anders. Ben te slap en moe om ook maar iets te ondernemen. Uitrusten dan maar.
Wat vervelend pollewop. Beterschap. Mogelijk ook extra spierpijn omdat je donderdag al wat onder de leden had.

Leg de lat niet te hoog als je weer opgeknapt bent en weer wil gaan sporten wat zo'n griepje hakt er behoorlijk in. Ook als je denkt weer opgeknapt te zijn valt dat vaak toch erg tegen als je weer aan de slag wil gaan.

ik was gisterenavond toch ook wel erg moe van mijn sportief dagje met de groep. Had me dus een rustdag voorgenomen. Maar had al eerder met zoon afgesproken een lange fietstocht richting ons oude huis te maken. Dus toen hij vanmorgen kwam vragen van hoe laat vetrekken we vond ik het ook een beetje lullig om te zeggen dat ik toch maar niet ging.

Uiteindelijk een hele mooie tocht van bijna 90km gemaakt. Langs zijn oude altetiekvereniging geweest, langs zijn oude school en langs onze vorige woning. Tussen door nog een hapje gegeten dus niets geleden maar vooral genoten.

Alleen een heel slecht fietspad gehad dus dat schokken voorkomen is niet helemaal gelukt.

Morgen denk ik alleen maar een jumplesje. Misschien dat ik donderdag wel mijn eerste rondje ga hardlopen.
@Pollepop, beterschap toegewenst.

@Bibianne, ok, belangrijkste is dat je lekker loopt en die manier heb jij gevonden.

@Hannah, hoe is vandaag de 10 mijl gegaan?

@Baukje,fijn dat je een nieuw loopalternatief heb gevonden. Goed bezig.

@Fiekes, goed nieuws dat je de blessure onder controle lijkt te hebben.

@Rawfoodje,

@Perenijsje. nee joh jij heb zeker niet gefaald! Komt goed weet ik zeker.

@Rozehanddoek, en... hoe gaat het met jou?

Zo, gistermiddag heb ik mijn zwaarste training ooit gelopen. 10 km. over het strand en door de duinen. Er stond best een wind, ineens begon te zon te schijnen en het was vloed. Ik was aan het proberen om de golven te ontwijken toen ik ineens 10 cm. in het zand zakte. Mijn schoenen waren dus nat. Tijd: 1 uur 11 min. Deze week wil ik nog 1 keer lopen, daarna ben ik er klaar voor.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Pollewop wat rot, beterschap ! Neem je rust. .. en goed uitzieken.... een griep moet inderdaad nooit onderschat worden .

Fiekes. ... dus ook blessureleed ? Welliswaar onder controle zeg je maar stijfheid en "zwaar in de benen" is toch niet hoe het zou moeten zijn . Investeer in jezelf en wees vooral zuinig(er) op je waardevolle lijf...

Ha... ME time. .. lekker ravotten met mijn honden , met vrienden cappuccinootjes drinken en heerlijk eten en vooral het buiten zijn - in de zon - vind ik heerlijk!

Mother , wow. .. bikkelen dus! Nu nog 1x een loopje en dan rust tot de wedstrijd ? Spannend!

Bauk, het lijkt mij inderdaad geen pretje om te jumpen over zandpaden . En vandaag toch weer gezwicht. ... en maar liefst 90 km weggefietst . Afin... ik hou mijn mond .

Ik zie jou trouwens nog wel eens wedstrijden JUMPEN gaan doen haahaha... bestaan deze trouwens ?
Jullie zullen het niet geloven maar tijdens de 10 mijl in Friesland scheen de zon vandaag! We kwamen om 1 uur aan en toen stopte het met regenen. De wedstrijd begon om 2 uur en het was echt heerlijk weer, een zonnetje en een lekkere koele omgeving door de regen van vanochtend. Een officiele tijd heb ik nog niet gezien maar mijn Garmin zei 1.38.07 Morgen nog een dagje in onze bed en breakfast en dinsdagochtend weer naar huis. Deel 1 van ons lange weekend is in ieder geval al geslaagd!
Mother, had je ook een extra goed gevoel na zo`n zware training, je hebt het toch maar mooi gedaan. Van de week nog 1 keer de beentjes loslopen en dan ben je er klaar voor.

Baukje, jij lekker een eindje gefietst dus, en lekker aan het jumpen, en al weer een hardloopdingentje aan het plannen, stilzitten is niet echt jou ding maar dat was al wel bekent

Pollewop, beterschap, eerst weer wat aansterken hoor voor je weer aan de sport gaat.

Fiekes, nou dat is inderdaad aardig plannen als ik het zo lees met je werk en lopen. Kan je niet voor het lopen even een banaan pakken ofzo , of loop je teveel km om daar op te kunnen lopen. Of om 3 uur iets eten.

Ik heb vandaag de Bridge tot Bridge loop gedaan. Er komen was nog een hele tour. Ik wou de auto bij het station neerzetten maar daar ben ik nooit gekomen. Na 2x hetzelfde foute rondje te hebben gereden was ik bijna klaar om weer naar huis te gaan. Toen weer richting het centrum en de eerste de beste parkeerplaats opgereden, en die was bijna naast de start haha

De start opgezocht en de kleedruimtes waar ik mijn tas en trui achter kon laten, gelukkig was het droog dus kon ik in mijn t-shirt en korte broek naar buiten. We moesten eerst een rondje van 5 km en kwam je weer langs de start en daarna een andere route voor de laatste 11 km. Het lopen ging goed, was van plan om de eerste 10 km rustig aan te doen en de laatste 6 wat te versnellen, maar het liep lekker en heb alles rond de 10 km p/u gelopen. Heb er ook 1.36.01 uur over gedaan. Nu een weekend vrij en dan de dam tot dam loop, ga ik mooi met de trein heen haha
Hannah, goed gedaan en lekker in het zonnetje, geniet nog een dagje van je vakantie.
Hannah en bibianne super gedaan. En Hannah geniet nog van de komende dagen.
Rawfoodje je zult het niet geloven maar ik ben inderdaad gevraagd voor een wedstrijd jumpen. Maar ik heb nog niet toegezegd hoor. Het is overigens tijdens een gewoon hardloop evenement.
@hannah: Klinkt inderdaad als een geslaagd weekend! Fijn zeg dat het alsnog zulk goed loopweer werd! En netjes gelopen ook!

@bibianne: Gelukkig toch een parkeerplaats kunnen vinden! Haha! En ook lekker gelopen dus! Lijkt er wel op dat de route wat is aangepast (tenminste, sinds ik de 10EM liep in 2010). Kan me niet herinneren dat ik toen eerst nog een keer langs start kwam. Was gewoon één grote ronde. Maar netjes gelopen hoor! En volgende week DtD dus! Succes alvast!

@pollewop: He gets, buikgriep! Tja, dan doe je niet zoveel nee. Goed uitzieken en daar voldoende tijd voor nemen. Saai maar verstandig. Beterschap bij deze!

@mother: De elementen getrotseerd! Klinkt inderdaad als een pittig loopje! Maar nog netjes gedaan hoor in die tijd! En zo ervaar je een keer wat anders (hoewel die natte voeten niet echt fijn zijn natuurlijk!)

@baukje: Jumpen op een wedstrijd. Maar dan mag je dus gewoon tussen de gewone lopers? Ga jij dan niet veel harder? Ben wel benieuwd wat anderen zullen vinden. Zal er vast wel een beetje gek uitzien!

Hier ook een leuk weekend gehad. Vrijdagmiddag na werk even gezellig met vriendinnetje geborreld op het terras (dat kan nu wat makkelijk aangezien ik geen rekening hoef te houden met of ik loop de volgende dag ) Zaterdag weer met filmhuis in de weer geweest, want hadden proefvertoning voor de leden. Was erg leuk en veel enthousiaste, positieve reacties. Komende zaterdag de officiële opening!

Zondag iets héél anders gedaan. Ben namelijk naar Utrecht geweest om samen met mijn vriendje een tatoeage te laten zetten voor de mensenrechten (www.humanrightstattoo.org) Mijn eerste (en waarschijnlijk ook enige) tattoo ooit. Maar ben er erg blij mee!

Straks even naar de sportschool om gewoon wat krachtoefeningen te doen. Voet is nog redelijk gevoelig als ik veel loop of actief bezig ben. Maar hoop volgende week we ook weer de crosstrainer te kunnen betreden, want begin het actief zijn wel te missen!

Nou, fijne eerste dag van de week allemaal en loopze!
Perenijsje het mag niet op alle wedstrijden hoor, er moet eerst toestemming voor gevraagd worden. En normaal gesproken zitten de jumpers een beetje achterin het veld.

En zelf heb ik helemaal geen ambitie om een wedstrijd mee te doen hoor, maar waarschijnlijk denken ze die baukje op haar jumps is een goede reclame voor de sport.

Ben je al een beetje over je grootste teleurstelling heen?
Vanmiddag nog 42km op tempo gefietst en zojuist nog een jump les. Vervolgens in de stromende regen weer naar huis De kinderen hebben nu training dus die zijn ook lekker nat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven