Gezondheid alle pijlers

Altijd witte afscheiding..

04-09-2013 17:39 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik zag net dat ik dit bericht bij het verkeerde onderwerp had geplaatst, dus daarom hier nog een keer.

Zoals de titel al zegt heb ik altijd witte afscheiding. (vaginaal)

Dit heb ik eigenlijk al vanaf mijn puberteit, dus ook voordat ik seksueel actief was. Verder heb ik nergens last van, geen jeuk o.e.d.

Maar de laatste tijd schaam ik me er een beetje voor (helemaal omdat er nu bijna heeel misschien wel een relatie aan zit te komen )

Want vaak heb ik vieze dikke witte slieren (iieel sorry!) die ik dan ineens verlies.

Herkent iemand dit of weet iemand hier raad mee?

Alvast bedankt!
Ik heb er ook last van al vanaf mijn vroege pubertijd. Moet toch echt een inlegkruisje gebruiken hoor anders kan ik wel 3 x per dag een schone onderbroek aandoen.

Ook vaginaal douches gebruik ik en dan ook met de speciale vloeistof erbij is me vroeger door de Gyneacoloog aangeraden.

Niet meer zo vaak als vroeger (toen iedere dag en nooit problemen met schimmels gehad).

Gebruik het nu alleen nog als ik op vakantie naar het strand ga, wil echt geen natte plek in mijn bikinibroekje.

Ik koop altijd die van het Kruidvat eigen merk, goedkoper dan Lactacyd en net zo goed.
Jullie hebben het steeds over een 'vislucht' die kan duiden op een schimmel/infectie, maar als het nou enorm 'zurig' ruikt dan? Dat heb ik namelijk Best een sterke geur.

Verder vind ik het lastig te bepalen wat 'abnormale' afscheiding is. De ene keer is het witter dan normaal.
Sorry voor mijn late reactie! Maar bedankt voor jullie antwoorden.

En Annemary64 ik geloof dat ik wel wat in jouw verhaal herken.. Echt zo irritant vind ik het en vooral vies (voor anderen)

Maarja! dan maar hopen dat het betekent dat we extra vruchtbaar zijn, is het toch nog ergens goed voor!
quote:Lady-Voldemort schreef op woensdag 04 september 2013 18:22 Ja hoor, is heel normaal. Ik heb me hier zelfs laten vertellen dat je je vruchtbare periode kunt herkennen aan het feit dat je er draden van kunt trekken .

Ga nou geen inlegkruisjes gebruiken, die dingen broeien en dan maak je het alleen maar erger. Om maar niet te spreken van vaginaaldouches en zo. Gewoon katoenen ondergoed dragen en je elke dag wassen met water is prima. "Ja hoor, is heel normaal. Ik heb me hier zelfs laten vertellen dat je je vruchtbare periode kunt herkennen aan het feit dat je er draden van kunt trekken .

"

Ja, EWCM noemt men dat in het jargon. Egg white cervical mucous. Eet smakelijk.
Palmera, dat zurige heb ik ook. Soms wat sterker dan anders.

Vislucht heb ik niet, maar volgens mij kan het luchtje variëren van zurig naar vissig, zonder dat het echt stinkt. Als het echt stinkt kan het zijn dat je een infectie hebt. Bij een schimmelinfectie heb je over het algemeen ook last van JEUK! Met hoofdletters.

Beetje afwijkend luchtje zonder jeuk lost je lijf zelf wel op, bij mij dan.

Goed wassen met water, even een nat washandje eroverheen voor je seks hebt, katoenen ondergoed, en geen inlegkruisjes helpt het beste.
Er zijn twee verschillende dingen:

Schimmelinfectie (meestal candida albicans) > schimmel > afscheiding, zurige lucht

Vaginose (garnerella vaginalis) > bacterie > visserige lucht

Beiden zijn te behandelen, maar op verschillende manieren.

En het is niet normaal om afscheiding te hebben buiten je menstruatie om.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
@ Miss Innuendo; niet normaal om afscheiding te hebben buiten je menstruaties om? Dan is er iets goed mis met mij denk ik! Mijn eerste menstruatie was op mijn 12e, ik ben nu 23 en ik heb tijdens al die 11 jaren regelmatig afscheiding tussen de menstruaties in... Afscheiding is volgens mij dus heel normaal en beschermt de vaginale flora tegen infecties van buitenaf.

http://mens-en-gezondheid ... vaginale-afscheiding.html
Eh jawel, het is wel normaal om afscheiding te hebben buiten je menstruatie om. Het dient om de vagina gezond te houden en is cervixslijm. Rond de eisprong kan het wat meer zijn.

Zolang het niet stinkt is dat helemaal gezond.
Moet je voor de grap eens zwanger worden, dan wordt het alleen maar meer!

Miss Innuendo, waar haal je die wijsheid vandaan, dat je geen afscheiding hoort te hebben?

Ik heb altijd last van afscheiding, licht zurig luchtje, ook wel eens richting ziltig luchtje, maar geen stank, geen jeuk en na een behandeling van een fikse schimmelinfectie nog niet zo lang geleden, ruikt het weer normaal. Voor mijn doen normaal: zurig.
Dat heb ik me ooit eens laten vertellen.

Ik heb zelf ook zelden tot nooit afscheiding.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Ik heb wel altijd afscheiding, die van mij ruikt zoet. En soms naar gekookte aardappelen (nou jij weer )
Door wie dan, Miss Innuendo? Door een arts?

Want ik weet niet anders dan dat het normaal is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven