sollicitatiebrief
zondag 8 september 2013 om 18:24
Ik heb een leuke vacature gezien in mijn vakgebied en ben dus druk aan het typen geslagen wat nog niet meeviel. Maar uiteindelijk heb ik een leuke brief voor elkaar gebokst. Maar nu het volgende; Ik solliciteer online, dus via de mail. Wat ik mij nu afvroeg is, voeg je je brief en CV beide als bijlage toe? En typ je dus als voorblad zeg maarzoiets als; "Ik doe u mijn solliciatiebrief toekomen voor de vacature van ...... met vacature nummer 123. In de bijlage vind u mijn sollicitatie en mijn CV". Of typ je zeg maar op een "voorblad" (dus zodra ze je mail openen) gelijk je brief? En voeg je alleen als bijlage je CV toe?
Hoop dat jullie mijn verhaal een beetje snappen. Alle tips zijn welkom.
Hoop dat jullie mijn verhaal een beetje snappen. Alle tips zijn welkom.
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
zondag 8 september 2013 om 18:31
zondag 8 september 2013 om 18:34
Wat grappig, ik heb maar één keer een brief op papier moeten sturen. Was nog een beetje verontwaardigd ook, dat de sollicitatie niet gewoon per mail kon
Maar als antwoord op je vraag, niet je brief als mail sturen, gewoon netjes als pdf in de bijlage en zo ook je cv. Waarschijnlijk stuur jij je brief naar een algemeen adres/ secretariaat, daar hoeven alleen twee algemene zinnen in te staan, zoals je eerste suggestie dus. Succes!
Maar als antwoord op je vraag, niet je brief als mail sturen, gewoon netjes als pdf in de bijlage en zo ook je cv. Waarschijnlijk stuur jij je brief naar een algemeen adres/ secretariaat, daar hoeven alleen twee algemene zinnen in te staan, zoals je eerste suggestie dus. Succes!
zondag 8 september 2013 om 18:49
quote:miracle75 schreef op 08 september 2013 @ 18:42:
Ok thx voor de reacties. Ga het dus idd doen als bijlages. Ga de brief zo versturen....daarna heel hard duimen draaien of ik uberhaupt word uitgenodigd.
Lijkt me prima.
Begin alleen je begeleidende mail niet met "ik", zoals in je OP.
Dan iets van "Hierbij doe ik u ... toekomen." Een zin hoort nooit te beginnen met ik (en zeker niet bij een sollicitatie).
Ok thx voor de reacties. Ga het dus idd doen als bijlages. Ga de brief zo versturen....daarna heel hard duimen draaien of ik uberhaupt word uitgenodigd.
Lijkt me prima.
Begin alleen je begeleidende mail niet met "ik", zoals in je OP.
Dan iets van "Hierbij doe ik u ... toekomen." Een zin hoort nooit te beginnen met ik (en zeker niet bij een sollicitatie).
zondag 8 september 2013 om 19:09
zondag 8 september 2013 om 19:51
Ik heb veel tips en trucs (ook voorbeeld brieven) over solliciteren via Google gevonden. Zo kwam ik ook bij [...] uit. Hier vind je voorbeeld brieven en tips en adviezen. Vond het wel nuttig.
In kun meestal kiezen "opslaan als" of "save as" en dan kies je "PDF" voila daar is je pdf versie.
In kun meestal kiezen "opslaan als" of "save as" en dan kies je "PDF" voila daar is je pdf versie.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-09-2013 12:30
Reden: Spam
Reden: Spam
% gewijzigd
maandag 9 september 2013 om 08:50
Grrrrr nog ff en ik ga gooien met de pc. Krijg het niet voor elkaar, doe toch nog iets verkeerd. Na ja ik ga nu douchen, kop koffie en dan maar weer kijken of het lukt.
Heb al gedownload en alles maar dus nog niks. Echt de maandagochtend bleus en dan is het ook nog eens zulk triest weer. Maar goed de aanhouder wint.
Heb al gedownload en alles maar dus nog niks. Echt de maandagochtend bleus en dan is het ook nog eens zulk triest weer. Maar goed de aanhouder wint.
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
maandag 9 september 2013 om 09:07
maandag 9 september 2013 om 10:46
quote:woepsie schreef op 08 september 2013 @ 18:42:
Brief en cv in bijlage.
In de mail zet ik altijd:
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij toegevoegd mijn sollicitatie en curriculum vitae.
Vriendelijke groet,Slechte zin. Hierbij en toegevoegd is dubbelop. Sommige recruiters nemen dan niet eens meer de moeite om brief en cv te openen.
Brief en cv in bijlage.
In de mail zet ik altijd:
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij toegevoegd mijn sollicitatie en curriculum vitae.
Vriendelijke groet,Slechte zin. Hierbij en toegevoegd is dubbelop. Sommige recruiters nemen dan niet eens meer de moeite om brief en cv te openen.