Weer eens advies nodig, stalkende ex

09-09-2013 09:32 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha lieve mede forummers,

Ik heb weer wat hulp nodig mbt tot mijn ex..

Hij blijft elke dag rot sms'jes, whatsappjes sturen.

Ook verzint hij steeds mbt de kinderen iets nieuws, ik kom ze nooit meer halen, ik wil ze vaker zien etc. Hij komt labiel over en wisselt rustig om de paar uur van opvatting.

Ik heb hem al proberen te negeren. Dit escaleerde volledig!! Een hele voicemailbox vol verwensingen.

Ik heb al begrip getoond dit hielp even, ben al kwaad geweest, gehuild etc.

Vannacht kreeg ik weer sms'jes binnen en vanmorgen weer en nu kan ik er niet meer tegen. Ik ga er volledig aan onder door nu. Dit duurt nu al 6/7 maanden en kost zoveel energie.

Het naast me neerleggen lukt gewoon niet meer.

Zijn nummer blokkeren gaat niet zomaar, moet je eerst een maand ofzo geen contact meer zelf opzoeken (kan niet want de kinderen bellen papa, kan evt wel met een ander nummer)

En blokkeren gaat zeker weer een tijd overheen. En dan ben ik nog steeds niet van zijn gedrag af want dan vind ex kennende wel een andere manier.

Een ander nummer nemen kan evt. Maar deze heeft hij zo via via weer en bovendien heb ik veel sollicitaties uitstaan en wil ik bereikbaar blijven.

Ik heb net zelfs met steunpunt huiselijk geweld gebeld en die verwezen mij door naar centrum jeugd en gezin...

Wie heeft er nog andere tips? Evt. Toch aangifte doen?

Ik praat er wel met familie en vrienden over maar die weten het ook niet meer. Ik voel me heel alleen en op. En een slappeling dat ik de woorden van ex niet gewoon naast me neer kan leggen.elke keer als mijn telefoon gaat, krijg ik het benauwd.
Aangifte doen en al het (bewijs) materiaal archiveren.

Elke volgende keer dat hij een poging onderneemt om met je in contact te komen weer aangifte doen.
Ander nummer nemen en aangifte doen of een melding dat kan ook. Vraag of een van je ouders als toegangspoort dient, dus wil hij wat mbt de kinderen bel dat nummer van die persoon.

Wil je geen ander nummer nemen, spreek een tijdstip af dat hij kan bellen, bv vlak voor het slapen gaan van de kindjes, kan die ze dan spreken.

En op alle voicemials.whatsapp en smsjes die niet gaan over belangrijke dingen mbt de kinderen niet reageren, niet opnemen voor de afgesproken tijd.

Bewaar alle berichtjes enz... maak een logboek en meld dit anders ook bij hem, dat je melding gaat doen en bewijs aan het verzamelen ben.

Ook zou ik de kinderen niet zonder toezicht aan zo'n engerd meegeven, hij komt maar naar de kinderen toe.

En kies dan een openbare plek, bv kinderboerderij of speelparadijs, of vraag een opa of oma of een grote vriend bij je in huis als ie daar komt voor de kinderen.
Wanneer kan ik aangifte doen van stalking/belaging?

- Als u zo hinderlijk wordt lastiggevallen dat het gevolgen krijgt voor uw functioneren. Of als het om strafbare feiten gaat, zoals mishandeling, bedreiging, huisvredebreuk, vernielingen, hinderlijk tegen uw wil blijven volgen/opdringen, hinderlijk ophouden op de openbare weg, u de weg versperren of u klemrijden met een voertuig.

- Neem contact op met de politie via 0900-8844. U hoeft niet direct aangifte te doen. U kunt ook een gesprek aangaan met de politie waarin u nagaat wat de gevolgen zijn van het doen van aangifte. Ook kunt u als u (nog) geen aangifte wilt doen, melding doen van de stalking. De politie onderneemt dan geen actie en maakt geen proces-verbaal op. Maar de politie is wel op de hoogte. Een melding kan van belang zijn voor eventuele vervolgmeldingen of andere (latere) aangiftes. Tijdens de melding kunt u tegelijkertijd informeren bij de politie wat de gevolgen zijn van het doen van aangifte.

http://www.politie.nl/onderwerpen/stalking.html
Aangifte doen en aangeven dat je bij elk ongewenst gedrag aangifte doet.

Melding maken bij AMK van gedrag vader.

Ander nummer nemen (die je vanaf nu vooor niuewe/contacten zoals sollicitaties kunt gebruiken) op andere telefoon zodat je op je oude telefoon bewijsmateriaal kunt verzamelen.

Contact opnemen met zijn ouders en aangeven dat hij ontspoord gedrag vertoond.

Niet reageren op zijn berichten.

Contactpersoon zoeken via wie het contact met de kinderen loopt.

School inlichten.

Juridisch advies inwinnen (om te beginnen via juridisch loket = gratis)

Psycholoog zoeken om te zorgen dat je er niet aan onderdoor gaat (= in het belang van je kinderen).

Sterkte
Waar zit de any-key?
Ik zou toch proberen eerst een ander tel.nr te nemen. Hou dit nr. wel waarmee hij kan bellen voor de kinderen en de kinderen hem. Dat mobieltje kan je dan lekker op trillen zetten en bekijken als het jou uitkomt.

Je kan dat nr wat ex heeft verplaatsen naar een sim only abo van 2,50 per maand, zodat het je niet veel kost. Bij die 2,50 zit bij mij bijv al 120 gratis belminuten.

Het nieuwe huisnr. en mobiel die geef je aan bekende met de boodschap dat ex dat nr absoluut niet mag hebben.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Bedankt voor jullie reacties.

Er was een vriendin bij mij die me even opving.

Heb gebeld met de politie voor advies en heb morgen een afspraak op het buro..

Ik ben geen heilig boontje en soms ook gemene dingen gezegd. Gewoon omdat ik van gekkigheid en ellende niet meer wist wat ik moest doen.

Zie nu in dat ik het weer voor mezelf te ver heb laten komen. Ik had al eerder passende maatregelen moeten nemen..

ik laat me steeds beïnvloeden door ex.. Nog steeds..
succes en sterkte morgen
quote:meesje2010 schreef op 09 september 2013 @ 11:37:

Ik ben geen heilig boontje en soms ook gemene dingen gezegd. Gewoon omdat ik van gekkigheid en ellende niet meer wist wat ik moest doen.

Zie nu in dat ik het weer voor mezelf te ver heb laten komen. Ik had al eerder passende maatregelen moeten nemen..

ik laat me steeds beïnvloeden door ex.. Nog steeds..

Ik denk dat dit het probleem is en de reden waarom hij doorgaat. Hij weet dat hij jou nog steeds raakt met zijn berichten, telefoontjes enz. Je hebt al goede tips gekregen. Ik denk dat het essentieel is dat hij aan niets meer kan merken dat hij je raakt. Negeren werkt niet als hij je daarna toch weer uit je tent weet te lokken.

Sterkte ermee.
Ga in therapie!
Ja dubiootje, daar heb ik ook al vaak over na gedacht.

Maar ik kan het simpel weg niet altijd negeren. Hij raakt mij en de kinderen tot op het bot. Mag iemand je dan volkomen de grond in stampen? En moet je maar negeren. Overigens de keren dat ik het negeerde liep het volkomen uit de hand..

De keren dan ik rustig bleef, bleef hij gewoon door gaan. De keren dat ik zwaar pissig werd stopte hij.

Maar ik zie nu dat ik meteen aan de bel had moeten trekken. Bij de eerste bedreiging naar de politie en korte metten mee maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven