Werkeloos, ik?
dinsdag 10 september 2013 om 11:38
Ik heb altijd keihard gewerkt, heb meerdere studies gedaan en rond over een paar maanden mijn master af waar ik een paar jaar mee bezig ben geweest. De opleiding wordt gesubsidieerd door het bedrijf waar ik werk en mijn contract duurt dan ook zo lang mijn opleiding loopt.Dit betekent dat zodra ik mijn papiertje behaal, geen baan zal hebben. Dit was niet helemaal de verwachting, maar momenteel ligt het hele aanbod van vacatures in mijn vakgebied compleet op z'n gat.
Ik had gedacht dat het allemaal wel mee zou vallen, maar dat doet het niet. Los van dat mensen me graag zouden willen 'houden', kan me simpelweg niets geboden worden. Er is een kleine kans dat er hierin wat verandert de komende maanden, dus tja...eerlijk gezegd begin ik me nu toch wel zorgen te maken. Want wat dan? Onder mijn niveau gaan werken is de enige optie lijkt me, maar ook daarin zijn nauwelijks vacatures te vinden. En als ik dat doe, wat betekent dat voor mijn cv en de functie waarvoor ik eigenlijk word opgeleid?
Wat betekent het als ik ww aanvraag (wachtende op die vacatures die hopelijk komen gaan). Ik word hier vrij somber van eigenlijk. Nooit gedacht dat het zover zou komen.
Ik had gedacht dat het allemaal wel mee zou vallen, maar dat doet het niet. Los van dat mensen me graag zouden willen 'houden', kan me simpelweg niets geboden worden. Er is een kleine kans dat er hierin wat verandert de komende maanden, dus tja...eerlijk gezegd begin ik me nu toch wel zorgen te maken. Want wat dan? Onder mijn niveau gaan werken is de enige optie lijkt me, maar ook daarin zijn nauwelijks vacatures te vinden. En als ik dat doe, wat betekent dat voor mijn cv en de functie waarvoor ik eigenlijk word opgeleid?
Wat betekent het als ik ww aanvraag (wachtende op die vacatures die hopelijk komen gaan). Ik word hier vrij somber van eigenlijk. Nooit gedacht dat het zover zou komen.
dinsdag 10 september 2013 om 19:46
Nummerzoveel, heb je ook helemaal gelijk in hoor. Ik geef het ook niet al bij voorbaat op, maar heb er wel een hard hoofd in. Moet inderdaad oppassen dat ik er niet te negatief in ga staan, maar dat zal wel meevallen uiteindelijk, mezelf kennende. Natuurlijk kan ik proberen om op net iets andere vlakken een ingang te vinden, zal daarvoor ook mijn uiterste best voor doen, maar houd tegelijkertijd ook rekening met het minder gunstige scenario. En toch wel bezorgd in die zin, omdat ik vrij ruim leef (bijv. koophuis en paard). Ik hoop uiteraard gewoon dat het allemaal goed zal komen!
zondag 15 september 2013 om 07:53
quote:slwhisper schreef op 10 september 2013 @ 13:03:
Tja, de keiharde realiteit van de crisis.
Ik zie het ook bij mijn schoonvader. Hele goede diploma's, jaren werkervaring, werkt zijn hele leven al hard en verdiende ruim dubbel modaal... en toen ging het bedrijf failliet.
Zelfs met zijn werkervaring en universitaire opleidingen en vele cursussen komt hij niet meer aan de bak, zijn WW loopt binnenkort af en dan wordt het dus bijstand.
Heel erg triest!dit begrijp ik niet. hele leven dubbel modaal verdiend,en dan ineens bijstand? Niet gespaard dus en geen hypotheek?
Tja, de keiharde realiteit van de crisis.
Ik zie het ook bij mijn schoonvader. Hele goede diploma's, jaren werkervaring, werkt zijn hele leven al hard en verdiende ruim dubbel modaal... en toen ging het bedrijf failliet.
Zelfs met zijn werkervaring en universitaire opleidingen en vele cursussen komt hij niet meer aan de bak, zijn WW loopt binnenkort af en dan wordt het dus bijstand.
Heel erg triest!dit begrijp ik niet. hele leven dubbel modaal verdiend,en dan ineens bijstand? Niet gespaard dus en geen hypotheek?
zondag 15 september 2013 om 17:14
Bijstand krijg je als je ww afgelopen is. Je mag dan wel een bepaald bedrag aan spaargeld hebben, ik dacht 10.000 euro. Als je meer hebt moet je dat eerst opmaken (op een normale.manier, je mag niet ineens 10.000 euro opnemen en uitgeven aan luxe. De regels hiervoor zijn vast wel te vinden op internet.
Enfin, als deze man dus geen ww-rechten meer heeft, krijgt hij bijstand.
Enfin, als deze man dus geen ww-rechten meer heeft, krijgt hij bijstand.
dinsdag 17 september 2013 om 13:22
donderdag 19 september 2013 om 05:26
Solliciteren op een baan onder je niveau is ook redelijk kansloos in deze tijd, want bedrijven willen geen ongemotiveerde medewerkers die zo weer weg zijn als ze wat beters hebben gevonden. Dat kost hen tenslotte ook een hoop tijd en geld en daarom nemen ze liever mensen aan die op hun niveau opereren. UWV roept wel dat je op alles moet solliciteren, maar dat moet je met een kruiwagen zout nemen, want het UWV loopt 10 jaar achter. Die denken nog steeds dat ieder uitzendbureau je zo inschrijft als je er naar binnen loopt...
donderdag 19 september 2013 om 10:43
quote:dobermann schreef op 19 september 2013 @ 05:26:
Solliciteren op een baan onder je niveau is ook redelijk kansloos in deze tijd, want bedrijven willen geen ongemotiveerde medewerkers die zo weer weg zijn als ze wat beters hebben gevonden. Dat kost hen tenslotte ook een hoop tijd en geld en daarom nemen ze liever mensen aan die op hun niveau opereren. UWV roept wel dat je op alles moet solliciteren, maar dat moet je met een kruiwagen zout nemen, want het UWV loopt 10 jaar achter. Die denken nog steeds dat ieder uitzendbureau je zo inschrijft als je er naar binnen loopt...Ja, dat effect krijg je dan inderdaad. Ik ben benieuwd hoe alles lopen gaat. Begint toch wel spannend te worden nu.
Solliciteren op een baan onder je niveau is ook redelijk kansloos in deze tijd, want bedrijven willen geen ongemotiveerde medewerkers die zo weer weg zijn als ze wat beters hebben gevonden. Dat kost hen tenslotte ook een hoop tijd en geld en daarom nemen ze liever mensen aan die op hun niveau opereren. UWV roept wel dat je op alles moet solliciteren, maar dat moet je met een kruiwagen zout nemen, want het UWV loopt 10 jaar achter. Die denken nog steeds dat ieder uitzendbureau je zo inschrijft als je er naar binnen loopt...Ja, dat effect krijg je dan inderdaad. Ik ben benieuwd hoe alles lopen gaat. Begint toch wel spannend te worden nu.