Gezondheid alle pijlers

nuva-ring

11-09-2013 22:08 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi.

Wegens Endometrios 'mag' ik niet ongesteld worden en heb daarvoor anticonceptiemiddelen. Helaas reageer ik niet op alles even goed dus de zoektocht gaat al jaren onverminderd door. Nu ben ik 2,5 maand bezig aan de Zoely en hoewel ik hoge verwachtingen had is dit ook niet optimaal. Misselijk, pijnlijke borsten en ontzettend neerslachtig.

Een van de volgende opties is de nuva-ring. Nu lijkt dit me eigenlijk helemaal niets maar proberen kan geen kwaad. Toch een paar vraagjes hierover! Ik heb sinds kort een nieuwe vriend en zie hem niet erg vaak dus als we elkaar zien is het meestal een hoop seks Mijn vriend is nogal groot geschapen en zit al vaak tegen mijn baarmoedermond, iemand ervaring? Voelt dat vervelend voor haar of de partner? Nu weet ik dat de nuva-ring 3 uur uit mag, maar mag dat ook bijv. 3x een uur of is het maar max. 1 keer uit per 24 uur en maximaal 3 uur?

Qua bijwerkingen ben ik sowieso wel de pineut vrees ik dus dat merk ik vanzelf wel.
De vraag of je hem vaker per 24 uit mag doen zou ik als ik jou was aan je huisarts vragen, die geeft je volledig uitsluitsel. Mijn ervaring is dat ik hem 's ochtends, (soms 's middags) en 's avonds eruit kan halen voor de seks (mijn vriend woont in een andere stad dus als we elkaar dan zien...;) zonder dat ik ooit zwanger ben geworden, maar dat kan ook toeval zijn!!

Mijn vriend voelt de ring wel zitten namelijk.

Verder slechts positieve ervaringen met de rig!
Ja, wij hebben vaak meerdere keren op een dag seks, en als je de ring dan voelt en dan 'maar' 3 uur de ring mag verwijderen lijkt me dat niet echt fijn. Vandaar de vraag. Morgen afspraak dus sowieso even overleggen maar kon het niet vinden in de bijsluiter iig.
Oh, en nog een vraag die ik me net bedacht. Stel je hebt hem in, is dat met orale seks niet 'schadelijk' voor hem? Misschien een superdomme vraag hoor maar vroeg het me opeens af.
De ring voel je bij de seks soms wel, soms niet zitten. Ligt aan standje en hoe de ring in je zit.

Partner voelt de ring niet en als hij hem voelt is het eerder positief qua gevoel dan negatief. Aldus mijn groot geschapen vriend.

Uitproberen en er niet teveel op focussen is mijn advies.
Wil je mij het antwoord laten weten? Ik kon het nl ook niet in de bijsluiter vinden en ook niet op internet (hoewel ik die betrouwbaarheid zou betwijfelen). Bij orale seks is het volgens mij net schadelijk, mijn vriend heeft iig nog geen borsten ;) Bovendien, de ring mag drie uur uit, daarna heb je een probleem, en ik neem aan dat je niet drie uur gebeft wordt? (Ik weet niet of dit een reëele vergelijking is)
Vergeet die laatste zin over drie uur beffen, op 'papier' leest hij heel anders dan wat ik ermee bedoel!
Haha nee, dat zou niet eens meer leuk zijn. Maar die 3 uur is in geval dat de ring onprettig zit bij seks. Als we elkaar zien hebben we gewoon 3/4x op een dag seks soms, vandaar. Dus de vraag is, kan hij 3x op een dag een uurtje uit of is dat weer niet de bedoeling. Maar goed, morgen even navragen ook!
Arts snapte dat ik niet echt een nuvaring persoon ben dus voorlopig is deze van de baan. Alsnog bedankt voor de antwoorden!
Ik werd er kotsmisselijk van dus hij is er weer uit...rothormonen
Ja, dat heb ik bij bijna elke AC Lily dus daar maak ik de afweging niet eens meer voor. Ging mij vooral om gebruikersgemak maar gelukkig neit meer nodig! Blijf voorlopig aan Zoely en als de bijwerkingen over 2 maanden niet minder zijn ga ik aan de qlaira.
Mijn vriend voelt hem niet! Wel heeft mijn ha afgeraden om 'door te ringen' omdat het dan kan gaan irriteren..

Ohja en hij is niet schadelijk voor je vriend
Maar is hij ook groot geschapen?

Ik wil dus wel doorringen, word doodziek van ongesteld zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven