Ik zit er even flink doorheen!

23-03-2008 14:32 608 berichten
Alle reacties Link kopieren
..............
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Heerlijk cynisch Dubio! .

Goed van je dat je het gemaild hebt Elmervrouw en jammer dat ze niet vrouws genoeg was om een echte reactie te geven. Heeft niets te maken met wat je haar waard bent, ze vond het wrs moeilijk om er goed op te reageren. Maar dat zegt idd wel iets over haar eigen professionaliteit.

Weet je al of je op zoek gaat naar iets anders qua therapie?
Nou, een paar maanden geleden had ik van iemand die ik ken, goede dingen gehoord over EMDR. Deze vrouw uit mijn woonplaats kwam bij een psycholoog die dit doet en was helemaal van haar ziekenhuistrauma afgeholpen. Ook op internet (elders bijv. op het vivaforum) lees ik goede dingen.

Intussen heb ik een datum staan voor een intakegesprek bij deze man, en ook een afspraak bij de ha voor een verwijsbriefje. Ik heb er geen gras over laten groeien.

(Vind ik wel een schouderklopje voor mezelf waard )
Goed van je! Je klinkt steeds sterker en doortastender, weet je dat?

Ik ben met de eerdere hulp wel een stukje verder gekomen, maar het is nog wel nodig. Zulke heftige angstreacties op zo'n man, en andere triggers, daar wil ik echt nog iets mee. Vanmiddag ga ik ook op zoek naar die Bach bloesems.

Inderdaad voor mezelf wel een mooie constatering dat mijn gevoel klopt.. na alle verwarring die ik heb gehad. Blijkbaar begin ik wel te leren vertrouwen op mijn gevoel én ernaar te handelen ook. Jaja, Elmervrouw is nu, vandaag, dit moment, best tevreden over zichzelf
Tegelijk gepost gezellig
Haha yep, ben heel blij voor je . Dat goede gevoel verdien je volledig, je bent zo sterk.
Nou, ik heb de BB: Larch. 'Bij gebrek aan zelfvertrouwen, verwachting te falen, moedeloosheid, examenspanning begint al weken voor het examen'.

De vrouw in de winkel wist meteen wat ik nodig had. Bovendien voelde ik me erg begrepen, toen ze ook nog eens begon over HSP, indrukken die je oppikt, dat soort dingen waar ik ook allemaal mee te maken heb! Echt geweldig.

Van uitbundigheid heb ik ook maar meteen een supermooie leren werktas gekocht, want ik ga nu toch zeker wel slagen voor dat examen
quote:Elmervrouw schreef op 07 juni 2008 @ 18:33:

want ik ga nu toch zeker wel slagen voor dat examen

Haha goed om te horen dat je er zo over denkt!!!

En ook goed dat je voor jezelf hebt gekozen mbt op de therapie....je gevoel heeft je niet voorgelogen.

Ze laat zich wel erg kennen....vreemd.

Ik ben benieuwd hoe die BB je gaat bevallen....vind het ook wel iets voor mij....ook dat HSP herken ik erg.
Vanmorgen zit ik even gewoon rustig, wil vandaag niks, beetje lekker thuistutten en iets van de balans opmaken van de afgelopen week. En ik zie hoeveel ik geleerd heb. Echt geluisterd naar mijn gevoel wat de therapeute betreft, netjes gehandeld, dit voelt goed zo, al zal ik de groep zeker missen. Het was een plek waar ik me wél gezien en begrepen voelde, maar hoe het de laatste weken liep, dat voelde absoluut niet meer goed.

Ik durf knopen door te hakken, zie ik. Ik ga niet meer voor compromissen, wat belangrijke dingen betreft. Ik sjoemel niet meer met mezelf. Dat voelt krachtig.

Mijn zus, dat laat ik even zo.... ik weet nog steeds niet hoe te reageren.

Gisteren naar de kapper geweest, leuk tuniekje gekocht en de tas voor mijn werk; al deze dingen voelen ook echt als beloning (haha, als ik met mijn man ga winkelen koop ik tenminste iets). Ik geloof dat ik zomaar zelfs een beetje zit te genieten vanmorgen.
Heerlijk, zo'n zondag. Lijst hem in en denk eraan terug als je een budtdag hebt.

Ben je al begonnen met de bachbloesem?
Ja, gisteren meteen mee begonnen. Nu heb ik hier een flesje water voor me staan met druppels erin, grijns. Af en toe een slokje en 's kijken hoe ik me morgen op het werk voel.

Ik vroeg in de winkel of het wekenlang duurde voordat je effect merkt, maar dat schijnt toch veel sneller te gebeuren. Ben benieuwd!

En ja, deze zondag, en het tevreden gevoel, dat ga ik bewaren.
Je bent echt goed bezig, Elmervrouw!

Hou dit gevoel vast, hè!

Fijn dat je iemand trof die je goed kon helpen met de Bach-bloesem. Hopen dat 't iets doet! (Uit solidariteit neem ik er zelf ook maar eentje ;))
Ha, gezellig Puck

Vanavond bijkletsen met twee vriendinnen die ik niet al te vaak zie. Meidenavond! Daar verheug ik me op, al moet ik alwéér de auto in en een heel eind rijden, dat is minder na al de hele dag in de auto te hebben rondgehobbeld. Maar ja, hoort erbij.

Ik weet niet of ik al iets merk van de bb. Misschien ook nog wel te vroeg om er iets over te zeggen. Wat zeggen de ervaringsdeskundigen onder de meelezers en -schrijvers ervan?
Veel plezier vanaaf.

Geen ervaring met bb dus ik ben heel benieuwd naar de jouwe.
Veel plezier!!!!
Vandaag ben ik zó geschrokken!!

(werksituatie verwijderd)
Jeetje zeg!! Echt bizar dat iemand zoiets doet! Kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent. Ik zou hem eigenlijk al direct uit de auto gezet willen hebben, maar je bent op zo'n moment natuurlijk helemaal in shock.
Zie het andere topic voor mijn reactie. Maar dat had je al gedaan dus.

Misschien helpt het je om als je een niet goed gevoel hebt de persoon inderdaad achterin te laten zitten. Jij houdt toch de deur open? Bij voorkeur rechts achter natuurlijk. Al zal dat niet erg gebruikelijk zijn.
Nee, bij ons is het gebruikelijk om mensen voorin te laten zitten. Dat is anders dan bij de straattaxi's (wij doen contractvervoer). Bij gehandicapten en ouderen heeft voorin zitten ook een praktische reden, omdat ze zich vaak moeilijker bewegen.

(werksituatie verwijderd)
quote:Elmervrouw schreef op 11 juni 2008 @ 20:10:

(Alleen: waarom heeft die me dan niet beschermd voor zulke types? Dat ik die niet tegenkom?)

Dat kun je je afvragen...Maar dat maakt je alleen maar banger.ik zou eerder denken: hoe kan ik de volgende keer reageren?

Dat je rare vreemde mensen tegen gaat komen kun je gewoon niet voorkomen. Nu niet maar ook niet als je bv..gewoon even naar de winkel gaat. Dat soort mensen hebben er een neus voor: die hebben je angst gelijk in de peiling. Ik zou me weerbaarder gaan maken door het besluit te maken: Don`t fuck with me.

Dit schrijf ik omdat ik al een tijd word lastig gevallen via mijn mobiel. Ik was ook bang en dacht hetzelfde waarom ik...is het dan nooit eens genoeg? Ik werd steeds banger en ging me daar ook naar gedragen....met als gevolg dat ik meer rare dingen meemaakte met ( in mijn geval) mannen.

Nu heb ik een tijdje geleden gedacht...fuck it!! Ik laat me niet meer bang maken...mocht er iets met mij gebeuren dan kan ik dat toch niet voorkomen.

Ik moet echt zeggen dat deze houding me een stuk beter bevalt. Voel me veel sterker en merk dat ook als ik weer eens zo`n vervelend type tegenkom. Hup mijn rug recht en gaan met die banaan.....stelletje zielige mensen zijn het!!!

Wel een dikke knuf voor je hoor!! Wat een enorme eikel!! Hij moet met zijn poten van je stuur afblijven!
Lieve Elmer, je bent een heel spiritueel mens en ik denk dat je daar veel kracht uit put. Maar dit soort gedachten kan juist heel destructief werken, want als een beschermengel instaat voor jouw geluk en veiligheid, dan heb je daar zelf weinig meer over te zeggen.

Misschien moet je dit soort incidenten wat aardser bekijken. Je bent taxichauffeur en zult af en toe mensen treffen die zichzelf niet goed beheersen. Dat is iets wat je vooral door ervaring zal leren. Het feit dat je geen ongeluk hebt gekregen, is onder andere te danken aan jouw alerte reactie, waarmee je je auto snel weer onder controle kreeg.

Dat is dus positief. Negatief is dat je vindt dat je niet goed op het agressieve gedrag zelf hebt gereageerd. Zoals Claire schreef, kun je bedenken hoe je het achteraf anders had willen doen, voor een volgende keer.

De realiteit is dat geen enkele beschermengel jou gaat beschermen tegen vervelende invloeden, mensen en gebeurtenissen. Die komen er weer. Jij bent je eigen beschermengel, doordat jij sterk genoeg bent om je te verweren. Wat je nu nog niet kan, leer je. Je bent slim en moedig, het is alleen een vaardigheid die je moet opdoen. Meer niet.

Ik snap trouwens goed dat je je rotgeschrokken bent! Wat denkt die vent wel niet!

liefs,

dubio
Ga in therapie!
quote:[message=1505125,noline]Elmervrouw schreef op 11

(Alleen: waarom heeft die me dan niet beschermd voor zulke types? Dat ik die niet tegenkom?)

Als goedheid beloond werd in deze wereld door permanente bescherming tegen alle narigheid en slechtheid afgestraft werd door alle ellende die kant op te sturen, zou de wereld er heel anders uitzien met alleen nog maar leuke, gezellige, lieve mensen . Aan de realiteit te zien werkt het zo niet haha.

Het heeft geen zin om te proberen je te verstoppen voor dit soort mensen, je zult ze zotussendoor tegenkomen. Wat Claire al zei, denk erover na wat je een volgende keer doet, wees voorbereid op het feit dat het weer kan gebeuren. Ik weet zeker dat er iemand in jou zit die dat niet meer pikt en kordaat en doeltreffend om kan gaan met de situatie.

Daarnaast: wat een eikel en wat zul je geschrokken zijn. Dikke . Hoe gaat het nu?
Door de stromende regen 20 min. naar de ha gefietst voor het verwijsbriefje, doorgefietst naar een vriendin en daarna, nog steeds in de stromende regen, de hond uitgelaten. Behalve dat ik voor vandaag genoeg nattigheid gezien heb, gaat het wel

Met deze vriendin kan ik heel goed praten.. dat is zo fijn! Als ik het over die situatie heb, voel ik de angst weer, maar ik leer er wel weer van: je kunt inderdaad overal en op elke plek mensen tegenkomen die 'rare acties uitvoeren' om het zo maar even te noemen. Alleen had ik dit echt nooit verwacht.. maar ik weet nu wel dat zoiets extreems dus ook kan gebeuren in de taxi. Het was een hele fijne ochtend zo samen!

Mijn ha kende trouwens die psycholoog waar ik heenga voor EMDR, persoonlijk en ook door ervaringen die hij weer van mensen hoorde. Die man staat heel goed bekend. En dat zegt zo'n ha ook niet zomaar; bovendien heb ik ook van anderen goede dingen over deze man gehoord.

Mijn ex-therapeute stond vanmorgen overigens op het antwoordapparaat; was ik even blij dat ik de telefoon niet gehoord had, want ze zei dus dat ik welkom was om persoonlijk afscheid te nemen van de groep. Nou, dat zie ik echt niet zitten. Dat ga ik niet doen. Wel ga ik een kaart sturen met een persoonlijke tekst aan alle groepsleden, om afscheid te nemen. Als ik haar wel gesproken had, had ik me misschien weer laten overhalen, mezelf kennende.
quote:Feliciaatje schreef op 12 juni 2008 @ 09:18:

Wat Claire al zei, denk erover na wat je een volgende keer doet, wees voorbereid op het feit dat het weer kan gebeuren. Ik weet zeker dat er iemand in jou zit die dat niet meer pikt en kordaat en doeltreffend om kan gaan met de situatie.Als ik nu terugkijk, vind ik ook dat ik het, met die hevige schrik, toch goed opgelost heb. Ik bleef uiterlijk kalm, heb niets onvertogens tegen die man gezegd, heb hem veilig afgeleverd. Ik ben mezelf dus niet kwijtgeraakt en heb nog steeds verantwoord gehandeld. Dat vind ik wel iets om tevreden over te zijn, achteraf. Er zijn geen ongelukken gebeurd, al heb ik hard op de rem gestaan..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven