opgelicht op marktplaats.

14-09-2013 07:45 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben er achter gekomen dat ik ben opgelicht op marktplaats.

Had een jasje gekocht voor mijn zoontje...maar nooit ontvangen!!

Heb al aangifte gedaan bij politie...maar volgens mij doen ze niets.

Heb de persoon ook helemaal gek gemaild.

Wat zou ik nog meer kunnen doen om de persoon mijn geld terug te laten betalen.
Wanneer heb je dat jasje gekocht? Kan het niet nog onderweg zijn?
Bij MP weet je het nooit helemaal zeker....dus je bent je geld kwijt helaas...

Ging het om een groot bedrag?
Dat is t risico bij mp. Wat zou de politie moeten doen dan?
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Ga eens naar opgelet op internet.

Daar kun je de aangifte melden en als er meer zijn wordt er uiteindelijk wel actie ondernomen.
je hebt hem helemaal niet gek gemaild. jij bent er druk mee en hij delete ze binnen een seconde.
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
Niets, dat geld zie je niet meer terug.
Van de 100 aankopen die ik doe gaan er twee mis. Heel irritant, maar zo gaat het. Dát is ook mp.
DTEEZ!
En welke gegevens het je dan van de verkoper? Want ik neem aan dat je daar om vraagt en checkt voordat je veel geld overmaakt.
- mosterd -
Kan het niet zijn dat het zoek is geraakt bij de post?
Politie doet hier niets mee. Kan net zo goed zoek geraakt zijn in de post. Kortom, echt geen bewijslast.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
quote:grenada schreef op 14 september 2013 @ 07:55:

je hebt hem helemaal niet gek gemaild. jij bent er druk mee en hij delete ze binnen een seconde.

Eigenlijk heb je jezelf dus gek gemaild. En nu jezelf ook nog gek gepost hier

Alle gekheid. Dat is het risico van MP. Goedkopere dingen kun je eerst betalen en dan op laten sturen - met het risico dat ze niet verstuurd worden danwel aankomen. Iets duurdere spullen ga ik persoonlijk altijd hoogstpersoonlijk halen. Of ik koop ze niet.... TO je bent je geld gewoon kwijt dus
Ik heb geen slechte ervaringen met mp, behalve 1 keer een nep parfum gekocht maar die heb ik net zo snel terug verkocht.

Dure spullen van boven de 50 euro ga ik altijd persoonlijk halen.
There is only one way to avoid criticism: do nothing, say nothing, and be nothing.
Ik ben 100 euro kwijt....maar na dreigementen mailde de persoon iedere keer wel terug.

Maar nog steeds niets ontvangen.
quote:marisely schreef op 14 september 2013 @ 09:31:

Ik heb geen slechte ervaringen met mp, behalve 1 keer een nep parfum gekocht maar die heb ik net zo snel terug verkocht.

BAM. En dat is ook MP.
Publiceer het rekeningnummer op een oplichtingssite. Ik google rekeningnummers en gegevens altijd om te kijken of ik niks verdachts tegenkom. Zo help je ook andere mensen en jezelf mocht iemand wat weten over diegene.

Ik heb nog geen slechte ervaringen met MP. Ben erg voorzichtig en haal het liefst bij grotere bedragen het spul af of laten bezorgen door de persoon zelf.
No love without lost
quote:marisely schreef op 14 september 2013 @ 09:31:

Dure spullen van boven de 50 euro ga ik altijd persoonlijk halen.Heb je er toen wel netjes bij vermeld dat het nep was?
Dat zou ik nog kunnen doen.

Ze heeft ook gelijk alle overige advertenties verwijderd.
Iemand z'n gegevens online gooien, naar het politiebureau?! Joh, ik vind het heel erg vervelend voor je, maar dit is het risico van mp he! Als je zekerheid wil dan haal je het op óf je koopt het gewoon in de winkel (maar de volle mep betalen willen mensen ook niet toch?...)

Erg vervelend dat zulke oplichters actief zijn, maar je doet er niks aan. Wie weet is het wel echt vermist bij de post. Of denkt de verkoper dat JIJ de oplichter bent (dat je het product gratis wilt). Les voor de volgende keer; duurdere producten alleen ophalen, of akkoord gaan met het risico dat er weleens wat fout kan gaan.
100.euro voor een kinderjasje? Kolere......
Wanneer is het opgestuurd?
quote:mafalda schreef op 14 september 2013 @ 09:40:

[...]

Heb je er toen wel netjes bij vermeld dat het nep was?Dat vroeg ik me ook af.
Een paar weken geleden heb ik een jurkje verkocht via mp. Na een week kreeg ik opknopen mails waar het bleef terwijl ik het gewoon netjes op de post had gedaan en de bon haar kon laten zien.

Uiteindelijk kreeg ik een excuus mail. Het jurkje was aangenomen door haar buurvrouw en die was het vervolgens vergeten......
Ze komt telkens met een verhaal van ..mijn luie moeder heeft het nog niet verstuurd..

Het is al 2 weken aan de gang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven