Gezondheid alle pijlers

Hoofdluis verdrinken

14-09-2013 20:28 65 berichten
Bij ons op school is er een luizenuitbraak. Gelukkig hebben mijn kinderen het nog niet. Ik zat net even op luizenbestrijding te googelen en las dat luizen heel goed kunnen tegen haren wassen en zelfs tot 30 minuten onder water kunnen overleven. Dus denk ik dan, als je 40 minuten in bad gaat dobberen met je hoofd continue onder water dan zijn ze verdronken. Gek genoeg lees ik dit nergens als optie voor luizenbestrijding. Voor kinderen zal dat lastig zijn, maar ik zou dat best zo 40 minuten in bad vol kunnen houden.
Alle reacties Link kopieren
De eitjes overleven dat prima
Grootmoeders advies:

Dik insmeren met appelstroop dan kunnen ze zich niet aan de haarwortels hechten. En de eitjes verschrompelen door het appelzuur.
Omdat het de neten niet dood. Kammen is het enige echt effectieve middel.

En minder tijdrovend als dagelijks 40 minuten met je hoofd onder water liggen
Zouden ze de sauna overleven?
Klinkt heel smerig appelstroop in je haar, krijg je dat nog wel makkelijk uitgespoeld?

Maar als het werkt ga ik hem onthouden voor als er bij de kinderen ook een uitbraak is.
Hoofd in de oven?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:sehnsucht schreef op 14 september 2013 @ 20:45:

Grootmoeders advies:

Dik insmeren met appelstroop dan kunnen ze zich niet aan de haarwortels hechten. En de eitjes verschrompelen door het appelzuur.Goh zeg, die had ik nog nooit gehoord, maar die is wel heel logisch. Ik weet dat je met azijn de kit van neten op kunt lossen. Appelzuur zal denk ik dezelfde werking hebben zonder de stank van azijn.
quote:bloem2012 schreef op 14 september 2013 @ 20:51:

Zouden ze de sauna overleven?Ik denk het wel, lekker warm toch?
quote:happymama3 schreef op 14 september 2013 @ 20:52:

Klinkt heel smerig appelstroop in je haar, krijg je dat nog wel makkelijk uitgespoeld?

Maar als het werkt ga ik hem onthouden voor als er bij de kinderen ook een uitbraak is.Gaat heel makkelijk met een scheutje wilde wijnazijn
wie ligt er comfortabel 40 minuten met zijn hoofd onder water?

en wat doe je met de eitjes?
Ik heb geen tip, maar kreeg spontaan jeuk op mijn hoofd bij het lezen van de OP.
Waar zit de any-key?
quote:sabbaticalmeds schreef op 14 september 2013 @ 20:57:

en wat doe je met de eitjes?Een week later weer, dan zijn de jonge luizen die uit de eitjes kwamen ook dood en die konden nog geen neten produceren, zoiets?
quote:Nouschi schreef op 14 september 2013 @ 20:52:

Hoofd in de oven?Diepvries toch?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 14 september 2013 @ 21:04:

[...]

Diepvries toch?Mag ook!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Trouwens ik denk dat je een nog niet ontdekte luisaanpak hebt uitgedacht en ik zou er patent op aanvragen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ze kunnen slecht tegen hitte, je zou ook je hoofd in de brand kunnen steken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Oven en diepvries kan wel maar dat duurt even.

De magnetron 30 sec. op vol vermogen!

Ik heb mijn schaamluis compleet uitgeroeid.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gewoon haar afscheren, kan ik nog patent aanvragen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Misschien een domme vraag, mijn kinderen hebben nog geen luizen gehad, dus ik weet alleen nog iets van vroeger. Maar er zijn toch gewoon allerlei spullen voor te koop. Werken die niet dan, dat appelstroop of verdrinken nodig zijn?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 september 2013 @ 21:09:

[afbeelding]

Ik heb mijn schaamluis compleet uitgeroeid.
Gewoon op school alle kinderen blonderen met waterstofperoxide. Gaan ze vast van dood en zo niet, "blonde luizen vallen minder op".
quote:Sterre75 schreef op 14 september 2013 @ 21:11:

Misschien een domme vraag, mijn kinderen hebben nog geen luizen gehad, dus ik weet alleen nog iets van vroeger. Maar er zijn toch gewoon allerlei spullen voor te koop. Werken die niet dan, dat appelstroop of verdrinken nodig zijn?http://www.landelijksteun ... is.nl/default.asp?pid=104
quote:Enn schreef op 14 september 2013 @ 21:12:

[...]

Daar kun jij wel om lachen, ik noem het gewoon genocide

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven