Gezondheid alle pijlers

Hoofdluis verdrinken

14-09-2013 20:28 65 berichten
Bij ons op school is er een luizenuitbraak. Gelukkig hebben mijn kinderen het nog niet. Ik zat net even op luizenbestrijding te googelen en las dat luizen heel goed kunnen tegen haren wassen en zelfs tot 30 minuten onder water kunnen overleven. Dus denk ik dan, als je 40 minuten in bad gaat dobberen met je hoofd continue onder water dan zijn ze verdronken. Gek genoeg lees ik dit nergens als optie voor luizenbestrijding. Voor kinderen zal dat lastig zijn, maar ik zou dat best zo 40 minuten in bad vol kunnen houden.
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik ervaringsdeskundige ben (godzijdank tot nu eenmalig) heb ik trouwens ook een enorme aversie ontwikkeld tegen het taboe wat op hoofdluis rust.

Mensen schamen zich of durven het niet te melden. Die luizen lachen zich kapot. Die krijgen alle tijd om immuniteit te ontwikkelen tegen alle bestrijdingsmiddelen.
En ik krijg weer jeuk van dit topic.

Net mijn vriend gecheckt, die heeft ze gelukkig niet. Morgen de kinderen onderzoeken, mag je die zomaar thuishouden zonder dat je zeker weet of ze ze hebben? Ik ga het niet redden om ze op tijd op school te krijgen als ik ze allebei zo goed moet kammen, ze hebben megalang en dik haar. Zal ook nog een klus worden om die kokosolie uit mijn haar te wassen
Ik zou ze gewoon thuis houden om goed te controleren.
Nou, ik heb ze heel goed gecontroleerd en er zat helemaal niets. Pak van mijn hart, al snap ik met al dat geknuffel niet dat ze niet zijn overgelopen. Daarna 4 x alle kokosolie uit mijn haar gewassen en weer een uur gekamd, er kwamen geen luizen meer uit maar wel neten.

Weet iemand of er een middel is dat ook echt neten doodt?
De kraag van de jas besprenkelen met enkele druppels tea tree olie dan heb je er geen last meer van dat ze overlopen .
Volgens mij bestaat er geen middel wat de neten dood.
quote:aaquamarine schreef op 20 september 2013 @ 09:50:

Nou, ik heb ze heel goed gecontroleerd en er zat helemaal niets. Pak van mijn hart, al snap ik met al dat geknuffel niet dat ze niet zijn overgelopen. Daarna 4 x alle kokosolie uit mijn haar gewassen en weer een uur gekamd, er kwamen geen luizen meer uit maar wel neten.

Weet iemand of er een middel is dat ook echt neten doodt?

Goh, ik lees je net, ik zou toch verwachten dat je kinderen het van school hebben meegenomen en jou de luizen hebben overgedragen?

Hou je er rekening mee dat met alleen kijken en niet kammen je ze helaas lang niet altijd ziet? Heb je je dochters wel gekamd?

Ik zou niet lopen smeren met vette kokosolie. Van kruidvat eigen merk hebben ze een dimeticon behandeling , goedkoper en en zo goed als de prioderm dimeticon. Verder heel handig als je gaat kammen om een gaasje aan de luizenkam te doen, door de tandjes heen zeg hem.
Tijdens een luizen uitbraak op school worden bij ons de luizenkammen uit de kasten gerukt, flessen antiklitmiddel tevoorschijn getoverd en kammen maar liefst twee maal per dag. Met heel veel antiklitmiddel. Lekker glad hecht geen neet aan. Zo is het voor mijn dochter met heel erg lang haar ook vol te houden. Ze hebben wel een beetje vetter haar, maar het ruikt wel lekker.

Krijg ook spontaan jeuk
2x per dag kammen.

Bestrijdingsmiddelen schijnt niet nodig te zijn.

En bij de Tuinen teatree olie halen, druppel achter de oren, vinden luizen heeel vies.

Google er maar is op.
Ik zweer bj Prioderm lotion en kammen kammen kammen
quote:netniet schreef op 20 september 2013 @ 10:10:

[...]

Goh, ik lees je net, ik zou toch verwachten dat je kinderen het van school hebben meegenomen en jou de luizen hebben overgedragen?

Hou je er rekening mee dat met alleen kijken en niet kammen je ze helaas lang niet altijd ziet? Heb je je dochters wel gekamd?

Ik zou niet lopen smeren met vette kokosolie. Van kruidvat eigen merk hebben ze een dimeticon behandeling , goedkoper en en zo goed als de prioderm dimeticon. Verder heel handig als je gaat kammen om een gaasje aan de luizenkam te doen, door de tandjes heen zeg hem.

Ja, ik had ook verwacht dat ik ze van een van mijn kinderen had... maar ik kom vaker op drukke plaatsen en ik heb ook nog stiefkinderen, daar kunnen ze ook vandaan komen. Zij moeten ook zeker gecontroleerd worden.

Ik heb een goede luizenkam gebruikt, dus niet alleen maar gekeken. . Oudste dochter is daarna wel naar school gegaan, jongste zit pas net op school en die was toch al moe, die heb ik net in bad gezet en daarna met conditioner in haar haar nog een keer uitgebreid gekamd.

Weer niets tegengekomen.

Ik blijf kammen bij de hele familie, zal ook nog een middeltje kopen en ik ga straks ook xeker tea tree olie halen.

Ik ben er helemaal naar van, die smerige rotbeesten.
quote:meesmv3 schreef op 20 september 2013 @ 10:22:

Ik zweer bj Prioderm lotion en kammen kammen kammenMijn dochter heeft eens luizen gehad, maar ze gingen er niet allemaal dood van.
Kijk eerst of je niet allergisch bent voor Tea tree oil.

Ik kwam ooit eens met een klein beetje Tea tree oil aan mijn vinger aan mijn gezicht, onder mijn oog en heb een volle week met een dikke wang gelopen
Bedankt voor de tip, Ditzel. We hebben alledrie een gevoelige huid, dus ik zal er voorzichtig mee doen. Ik heb ook wel eens rondgelopen met een dikke nek door zo'n muggenstift.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven