Echoscopiste worden
vrijdag 13 september 2013 om 20:03
Heei allemaal,
Ik wil heel graag echoscopiste worden en eventueel ook zwangerschapscontroles willen doen, maar welke opleiding of cursus heb je daar voor nodig? Waar zou dat kunnen en hoelang zou dat duren? Ik zou geen verloskundige willen worden trouwens.
Ik moet dit jaar een profiel gaan kiezen op HAVO, maar welke vakken zou ik dan bij natuur & gezondheid moeten kiezen?
Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden,
alvast bedankt.
Groetjes.
Ik wil heel graag echoscopiste worden en eventueel ook zwangerschapscontroles willen doen, maar welke opleiding of cursus heb je daar voor nodig? Waar zou dat kunnen en hoelang zou dat duren? Ik zou geen verloskundige willen worden trouwens.
Ik moet dit jaar een profiel gaan kiezen op HAVO, maar welke vakken zou ik dan bij natuur & gezondheid moeten kiezen?
Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden,
alvast bedankt.
Groetjes.
vrijdag 13 september 2013 om 20:07
Google zegt; http://www.echoscopisten.nl/Opleidingen_echoscopie.html
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
vrijdag 13 september 2013 om 20:25
Bij in holland kun je de opleiding volgen. Je moet dan wel een instap curcus doen van a 900 euro en dan krijg je pas de gewone cursus van a 3500 euro (als het niet meer is). Dit is de enige school die de opleiding/cursus geeft zonder verloskundige te zijn.
Andere scholen (zoals fontys) geeft deze cursus ook maar dan moet je minstens een hbo opleiding hebben.
Je hoeft dus niet perse verloskundige te zijn. Maar er gaat best wat aan vooraf.
Andere scholen (zoals fontys) geeft deze cursus ook maar dan moet je minstens een hbo opleiding hebben.
Je hoeft dus niet perse verloskundige te zijn. Maar er gaat best wat aan vooraf.
vrijdag 13 september 2013 om 22:11
Ik ben echoscopiste.
Ik heb eerst de opleiding tot röntgenlaborant gedaan en daarna de post-HBO echoscopie gynaecologie/obstetrie.
Je kunt kiezen voor de MBRT-opleiding http://www.mbrt.nl/ waarbij je breder wordt opgeleid, voor alle beeldvormende technieken. Daar kun je later meer mee.
Profiel Natuur en Gezondheid met natuurkunde, dan kom je een heel eind.
Ik heb eerst de opleiding tot röntgenlaborant gedaan en daarna de post-HBO echoscopie gynaecologie/obstetrie.
Je kunt kiezen voor de MBRT-opleiding http://www.mbrt.nl/ waarbij je breder wordt opgeleid, voor alle beeldvormende technieken. Daar kun je later meer mee.
Profiel Natuur en Gezondheid met natuurkunde, dan kom je een heel eind.
Be yourself, but maybe not always.
Week 28 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 28 van de Extremely Demotivational Calendar
woensdag 18 september 2013 om 09:08
Het is goed om je te realiseren dat de regels voor echoscopie (mbt het uitgeven van echo-vergunningen) gaan veranderen. Mensen die geen arts/verloskundige zijn mogen binnenkort geen vaginale echo's meer maken. Dit kun je wel omzeilen door in een soort verlengde arm constructie te gaan werken. (bijv bij een artsenlab), maar je kan dan niet meer zomaar een bord in de tuin zetten. Dit geldt niet voor pretecho's. Overigens kun je wel een minor echoscopie doen tijdens de verloskundige opleiding maar daarmee mag je je niet inschrijven in het echoregister. Kortom, het handigst is de route die solomio voorstelt.