Alleen uitgaan.
zaterdag 14 september 2013 om 16:44
Vanavond ga ik weer eens alleen op stap. Mijn vriendinnen gaan helaas nooit meer mee. Daarom ga ik de laatdte tijd steeds vaker alleen weg. Het alternatief is namelijk alleen thuis op de bank zitten. Ik heb er erg veel zin in, maar moet wel weer even een drempel over. Als ik eenmaal in de stad ben, valt het meestal alles mee. Zijn er meer mensen die wel eens alleen op stap gaan? En, wat zijn jullie ervaringen? Ben erg benieuwd.
zaterdag 14 september 2013 om 16:47
Nu niet meer maar vroeger (ca 10 jaar geleden) deed ik dat wel. Ontmoette dan wel in het kroegje vaak wat mensen die ik kende of ik leerde ter plekke wel nieuwe mensen kennen.
Sommige mensen vonden dat geloof ik wel raar, net als dat ik wel 's alleen ging uit eten. Iedereen vond dat altijd te duur/geldverspilling
Sommige mensen vonden dat geloof ik wel raar, net als dat ik wel 's alleen ging uit eten. Iedereen vond dat altijd te duur/geldverspilling
zaterdag 14 september 2013 om 17:54
Ik vind het heel stoer. Ik durfde het nooit. Zelfs als ik nu 10 min moet wachten op vriendin blijf ik buiten de kroeg. In rest. durf ik wel vast te wachten, maar alleen uit eten vind ik niet leuk dus dat heb ik nooit gedaan. Weet niet of ik dat durf. Ik raak wel altijd aan de praat met vreemde en we gingen ook vaak mee naar volgende tent als het gezellige mensen waren. Alleen zou dus prima lukken. Alleen de opstart vind ik lastig.
zaterdag 14 september 2013 om 18:00
ja cker! als ik zin had en niemand anders ging, ging ik gewoon alleen. Ik hou voornamelijk van hiphop en r&b en helaas leent het publiek zich niet altijd voor om dan alleen te gaan, op een of andere manier krijg je op veel van deze feesten minder snel contact...veel (vooral dames) hebben nogal een attitude hier.. dus ik kijk dan wel naar welk specifiek feest ik ga.
zaterdag 14 september 2013 om 18:07
Ja hoor! In mijn studententijd vaak gedaan, daarna ook nog wel. En eigenlijk nu ook weer. Soms moet ik even over een drempel heen, maar er is altijd wel iemand die ik ken of er zijn leuke nieuwe mensen.
Mijn vriendinnen waren al snel gesetteld, die wilden niet meer op stap. De keuze was thuiszitten, alleen, of op stap.
Mijn vriendinnen waren al snel gesetteld, die wilden niet meer op stap. De keuze was thuiszitten, alleen, of op stap.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
zaterdag 14 september 2013 om 18:22
Ja! ook gedaan en pas geleden ook weer. Heb ondertussen een stamkroeg, als ik daar aankom zetten zijn er altijd wel bekende stamgasten voor een babbeltje. Ook alleen naar festivals geweest en heel vaak naar de bioscoop. Tegenwoordig wat minder omdat ik een vriend heb en mijn vriendinnen ook weer wat meer de hort op gaan.
zaterdag 14 september 2013 om 18:42
Wat een leuke reacties! Ik heb net bier gekocht. Straks drink ik daar wat van, zet ik een muziekje op en dan krijg ik vanzelf zin om weg te gaan. Ik heb vaak ook leuke avonden on mijn eentje. Er zijn altijd wel mensen om een praatje mee te maken, en ik ken al een aantal mensen van het alleen uitgaan. Het ligt er overigens wel aan, waar ik heenga. Niet iedere kroeg leent zich ervoor. Ik krijg soms wel rare/vervelende reacties. Zoals: heb je geen vrienden? Meestal zeg ik dan voor de grap: nee, ik ben een einzelganger. Maar in het algemeen heb ik het idee dat niemand er echt op let. Ik ga ook wel eens met vriendinnen weg, maar dan voel ik me toch wat beperkter.
zaterdag 14 september 2013 om 18:42
Lijkt me ongemakkelijk. Uitgaan(naar een concert, club enzv) is toch een beetje een sociale aangelegenheid net als uit eten.
Ik vind het altijd zielig als er iemand in zn uppie ergens is en zou het zelf niet zo snel doen.
Heb je geen vriendinnen waarmee je de hort op kan gaan? Ben je ook niet afhankelijk van vreemden om een babbeltje te maken.
Ik vind het altijd zielig als er iemand in zn uppie ergens is en zou het zelf niet zo snel doen.
Heb je geen vriendinnen waarmee je de hort op kan gaan? Ben je ook niet afhankelijk van vreemden om een babbeltje te maken.
Be kind but not weak.
zaterdag 14 september 2013 om 18:52
Precies, in je uppie ben je niet afhankelijk van je vriendinnen wbt waar je gaat of staat, kun je vrijuit socializen en je netwerk makkelijk uitbreiden. Je horizon verbreden. Ik vind het ook altijd zielig als mensen zich aan een vertrouwd kliekje vastklampen, omdat ze niks (meer) met zichzelf alleen durven. Leven is 't meervoud van lef toch?
zaterdag 14 september 2013 om 19:25
quote:kipkluifje schreef op 14 september 2013 @ 18:52:
Precies, in je uppie ben je niet afhankelijk van je vriendinnen wbt waar je gaat of staat, kun je vrijuit socializen en je netwerk van kennissen makkelijk uitbreiden. Je horizon verbreden. Ik vind het ook altijd zielig als mensen zich aan een vast kliekje vastklampen, omdat ze niks (meer) met zichzelf alleen durven. Leven is 't meervoud van lef toch?
Ik ben niet iemand die zich aan een bepaald groepje vastklampt, maar als ik nieuwe contacten wil leggen doe ik dat liever op meer alledaagse plekken en daar ligt ook mischien het verschil.
Ik zelf vind een concert bijvoorbeeld geen aangewezen plek om nieuwe contacten op te doen.
Als ik uitga is dat meestal om een gezellige avond te hebben met al bestaande vriendinnen.
Die ken je al wat beter en vind ik persoonlijk gezelliger dan met een stel vreemden.
Precies, in je uppie ben je niet afhankelijk van je vriendinnen wbt waar je gaat of staat, kun je vrijuit socializen en je netwerk van kennissen makkelijk uitbreiden. Je horizon verbreden. Ik vind het ook altijd zielig als mensen zich aan een vast kliekje vastklampen, omdat ze niks (meer) met zichzelf alleen durven. Leven is 't meervoud van lef toch?
Ik ben niet iemand die zich aan een bepaald groepje vastklampt, maar als ik nieuwe contacten wil leggen doe ik dat liever op meer alledaagse plekken en daar ligt ook mischien het verschil.
Ik zelf vind een concert bijvoorbeeld geen aangewezen plek om nieuwe contacten op te doen.
Als ik uitga is dat meestal om een gezellige avond te hebben met al bestaande vriendinnen.
Die ken je al wat beter en vind ik persoonlijk gezelliger dan met een stel vreemden.
Be kind but not weak.
zaterdag 14 september 2013 om 21:23
Ik ging zo vaak alleen uit. Heerlijk, hoefde ik met niemand rekening te houden. Aanspraak had ik ook genoeg. (met een daarvan inmiddels al 7 jaar een relatie) Waren de leukste avonden!
Terug naar huis nam ik trouwens wel vaak een taxi. In de winter want dan is het nog donker om 6 uur 's ochtends. Vond ik een prettiger idee.
Terug naar huis nam ik trouwens wel vaak een taxi. In de winter want dan is het nog donker om 6 uur 's ochtends. Vond ik een prettiger idee.
zondag 15 september 2013 om 08:51
quote:bibilief schreef op 14 september 2013 @ 19:25:als ik nieuwe contacten wil leggen doe ik dat liever op meer alledaagse plekken en daar ligt ook mischien het verschil. Ik zelf vind een concert bijvoorbeeld geen aangewezen plek om nieuwe contacten op te doen.Ik maak geen onderscheid tussen verschillende plekken, aangezien ik overal wel nieuwe contacten opdoe. Het lijkt mij nogal beperkend als ik alleen maar op "aangewezen alledaagse plekken" open mag staan voor nieuwe vriendschappen. Aangewezen door wie? Zonde dat jij jezelf wel zo beperkt.
zondag 15 september 2013 om 09:10
Bedenk dat je door alleen te gaan een stuk beter te benaderen bent. De drempel om op een groep af te stappen is hoog (erg hoog). Dus eigenlijk is het bijzonder sociaal om te doen.
Desalniettemin de angst zit hem er natuurlijk in dat verder misschien iedereen wel in een groep komt. En natuurlijk gigantisch met elkaar zitten te klitten. En dan ben jij de enige die die drempel over moet. Je moet wel lef hebben om dat te kunnen.
Ga zelf meestal een half uurtje lekker in trance een muziekje luisteren. En dan in één klap door, zodat ik niet weer kan gaan twijfelen.
Als je als vrouw alleen gaat, er een beetje leuk uit ziet, glimlacht en oogcontact maakt denk ik dat je altijd wel aanspraak zal hebben van mannen. Het is geaccepteerd dat vrouwen geen daadwerkelijke initiatief nemen tot contact. En als je dat wel doet, dan zal vrijwel elke man dat waarderen, want dat is nogal bijzonder.
En bedenk ook wat je net al aangeeft. Als je er eenmaal bent is het leuk!
Desalniettemin de angst zit hem er natuurlijk in dat verder misschien iedereen wel in een groep komt. En natuurlijk gigantisch met elkaar zitten te klitten. En dan ben jij de enige die die drempel over moet. Je moet wel lef hebben om dat te kunnen.
Ga zelf meestal een half uurtje lekker in trance een muziekje luisteren. En dan in één klap door, zodat ik niet weer kan gaan twijfelen.
Als je als vrouw alleen gaat, er een beetje leuk uit ziet, glimlacht en oogcontact maakt denk ik dat je altijd wel aanspraak zal hebben van mannen. Het is geaccepteerd dat vrouwen geen daadwerkelijke initiatief nemen tot contact. En als je dat wel doet, dan zal vrijwel elke man dat waarderen, want dat is nogal bijzonder.
En bedenk ook wat je net al aangeeft. Als je er eenmaal bent is het leuk!
zondag 15 september 2013 om 09:29
Mijn ervaringen zijn wisselend.
Als ik naar een nieuwe plaats ga, dan ga ik het beste als ik geen enkele verwachting heb, behalve dan dat het waarschijnlijk saai of vervelend wordt. Lukt alleen als ik vanuit andere activiteiten veel energie heb, zodat een mislukte avond niet al te hard aankomt.
Resultaten variëren. Maar meestal kom ik in observatie-modus. Waarbij ik gewoon kijk hoe mensen tot elkaar staan. Proef hoe de sfeer is etc. Vervelende is dan wel dat echt contact leggen na een poosje niet meer lukt, omdat ik dan te veel aan het kijken ben. Maar goed, dat is dan ook voor een volgende keer (mits de tent me bevalt).
Dit is het punt waarin gewoon leuke activiteiten doen veel beter werkt. Want dan ben je bezig met iets gezamenlijks wat al een band schept en heb je bovendien iets om over te praten. Bovendien is dat meestal overdag, dus dan heb ik sowieso meer (positieve) energie.
Een volgende keer ga ik weer als ik me goed voel en dan spreek ik iedereen aan die me voor de voeten loopt. En aangezien ik graag loop zijn dat er een hoop. Als er voldoende mensen positief terug reageren dan wordt het leuk en kom ik nog een keer. Zoniet, nou dan is het domweg een tent waar ik niets mee heb, taai ik af en kom ik er niet weer. Start ik ergens anders.
Uiteindelijk heb ik daardoor op den duur een aantal plekken waar als ik er heen ga ik altijd wel mensen tegenkom die ik op z'n minst vaag ken en waardeer. En waar ik me vertrouwd voel. Want eigenlijk vind ik dat het leukste: niet precies weten wie ik tegen ga komen. Maar wel weten dat ik iemand tegen ga komen. Bij voorkeur meerderen. En dat dat leuke ontmoetingen zijn. Met af een toe een onbekende voor extra plezier.
Als ik naar een nieuwe plaats ga, dan ga ik het beste als ik geen enkele verwachting heb, behalve dan dat het waarschijnlijk saai of vervelend wordt. Lukt alleen als ik vanuit andere activiteiten veel energie heb, zodat een mislukte avond niet al te hard aankomt.
Resultaten variëren. Maar meestal kom ik in observatie-modus. Waarbij ik gewoon kijk hoe mensen tot elkaar staan. Proef hoe de sfeer is etc. Vervelende is dan wel dat echt contact leggen na een poosje niet meer lukt, omdat ik dan te veel aan het kijken ben. Maar goed, dat is dan ook voor een volgende keer (mits de tent me bevalt).
Dit is het punt waarin gewoon leuke activiteiten doen veel beter werkt. Want dan ben je bezig met iets gezamenlijks wat al een band schept en heb je bovendien iets om over te praten. Bovendien is dat meestal overdag, dus dan heb ik sowieso meer (positieve) energie.
Een volgende keer ga ik weer als ik me goed voel en dan spreek ik iedereen aan die me voor de voeten loopt. En aangezien ik graag loop zijn dat er een hoop. Als er voldoende mensen positief terug reageren dan wordt het leuk en kom ik nog een keer. Zoniet, nou dan is het domweg een tent waar ik niets mee heb, taai ik af en kom ik er niet weer. Start ik ergens anders.
Uiteindelijk heb ik daardoor op den duur een aantal plekken waar als ik er heen ga ik altijd wel mensen tegenkom die ik op z'n minst vaag ken en waardeer. En waar ik me vertrouwd voel. Want eigenlijk vind ik dat het leukste: niet precies weten wie ik tegen ga komen. Maar wel weten dat ik iemand tegen ga komen. Bij voorkeur meerderen. En dat dat leuke ontmoetingen zijn. Met af een toe een onbekende voor extra plezier.
zondag 15 september 2013 om 09:35
quote:kipkluifje schreef op 15 september 2013 @ 08:51:
[...]
Ik maak geen onderscheid tussen...Ik snap dat toch wel. Zeker bij de dure concerten gaan mensen vaak met een goede vriend/vriendin/vriendenclub. Omdat ze geen risico willen lopen. In mijn ervaring blijven ze daar vaak erg mee klitten. En als je dan alleen gaat loop je wel degelijk een grote kans dat je daardoor de hele avond alleen blijft. Niet erg als het concert op zichzelf voldoende voor je is. Maar anders kun je wel heel erg met je ziel onder je arm eindigen.
[...]
Ik maak geen onderscheid tussen...Ik snap dat toch wel. Zeker bij de dure concerten gaan mensen vaak met een goede vriend/vriendin/vriendenclub. Omdat ze geen risico willen lopen. In mijn ervaring blijven ze daar vaak erg mee klitten. En als je dan alleen gaat loop je wel degelijk een grote kans dat je daardoor de hele avond alleen blijft. Niet erg als het concert op zichzelf voldoende voor je is. Maar anders kun je wel heel erg met je ziel onder je arm eindigen.
maandag 16 september 2013 om 14:52
Wow, jouw topic en jullie reacties heb ik heel veel aan. Ik vind de eerste stap tot nu toe ook te moeilijk en daarom kom ik te weinig onder de mensen. Terwijl ik gewoon assertief, sociaal en vriendelijk ben, van dansen houd. Als je me zou kennen zou je niet denken dat dat voor mij zo'n struikelblok is. Waar ik t meeste moeite mee heb is de periode voordat je met iemand aan de klets raakt. Ik zal dit alles zéker meer dan eens doornemen en mezelf moed inlezen. En uitproberen X-D!