Gezondheid alle pijlers

Kosten bloedonderzoek op eigen verzoek

15-09-2013 11:08 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik de laatste tijd een beetje kwakkel met mijn gezondheid, niet echt ziek, maar ook zeker niet fit, wil ik graag mijn bloed laten testen op eventuele tekorten.

Weet iemand hoeveel dit ongeveer kost? Ik neem aan dat dit onder je eigen risico valt?
Hangt er vanaf wat je allemaal laat testen. ...
Je hebt een arts nodig die het laboratorium opdracht geeft om bepaalde waarden te testen, en die de resultaten ook interpreteert.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ja dat kost je je eigenrisico
Volgens mij moet dat via je huisarts. Je kunt niet gewoon uit het niks naar het ziekenhuis gaan en "zomaar" een bloedonderzoek laten uitvoeren.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Kost je idd je eigen risico, maar ik zou absoluut niet besparen op je gezondheid. Als jij van mening bent dat je je niet goed voelt en je wilt dit laten onderzoeken, zou ik t zeker niet laten.
Ja, dat kost je je eigen risico. Of je het nu op eigen verzoek doet of niet. Je moet sowieso eerst langs de huisarts om een formulier te halen en je klachten te bespreken zodat er aangekruist kan worden wat er onderzocht moet worden.
Ik heb laatst een rekening van bijna 90 euro gekregen voor bloedonderzoek. Inderdaad eigen risico.
such reply. wow.
Wat raar dat dat van je eigen risico af gaat. Als je die dus al verbruikt hebt krijg je het gewoon vergoed, ondanks dat het op eigen initiatief is? Dan zou je dus, als je je eigen risico verbruikt hebt, allerlei onderzoeken kunnen laten doen zonder dat het nodig is en dan kost je dat geen geld?
In mijn geval was het geen eigen verzoek, was gewoon via de huisarts. Geen idee of het op eigen verzoek überhaupt kan.
such reply. wow.
Ja Fullhouse, dat lijkt zo he? Maar denk je dat artsen toestaan dat je kul-onderzoeken wil laten uitvoeren?

Precies, dat is nog steeds het zelfde.
Als je het echt op eigen verzoek wilt doen, als dus de HA zou weigeren mee te werken...dan kom je toch bij een privé lab uit...kost denk ik wel heel wat meer dan ¤90....
Als je kwakkelt moet je naar de huisarts.

En als de huisarts vindt dat bloedonderzoek nodig is kost je dat maximaal je eigen risico.

Vindt hij dat niet nodig en wil je het toch laten onderzoeken dan kom je inderdaad uit bij een privékliniek. Dan betaal je waarschijnlijk de kosten voor een consult en de kosten voor het bloedonderzoek.
Dat slaat nergens op, waar wil je dat dan laten doen en waar moet het bloed op onderzocht worden? Je zoekt ahw naar een speld in de hooiberg. Ga gewoon langs je huisarts
@ Full House: zo gaat dat met alles dat gedekt wordt door je basisverzekering. De eerste 350 euro betaal je zelf. Ook bv van opname of polikliniek. Het bezoek aan de huisarts zelf valt niet onder eigen risico.
Bedankt voor de reacties. Ik bedoel met eigen verzoek dat ik de huisarts bel of langs ga met de vraag voor een bloedonderzoek. Dus dat de huisarts niet tegen mij zegt dat ik een bloedonderzoek moet doen, maar dat ik het aan hem vraag.

De enige concrete bedrag dat ik lees is 90 euro. Nog meer concrete bedragen? Ik bel maandag de huisarts, dan weet ik het zeker.

Bedankt.
Concrete bedragen zijn lastig te geven, mariaroos.

Dat ik een bloedonderzoek heb gehad wat mij 60, 80 of 130 euro heeft gekost zegt niets over de kosten die jij kunt verwachten.

Gewoon je huisarts bellen dus. En als hij onderzoek niet nodig vind een privékliniek. Zij kunnen je meer vertellen.
quote:mariaroos schreef op 15 september 2013 @ 13:15:

Bedankt voor de reacties. Ik bedoel met eigen verzoek dat ik de huisarts bel of langs ga met de vraag voor een bloedonderzoek. Dus dat de huisarts niet tegen mij zegt dat ik een bloedonderzoek moet doen, maar dat ik het aan hem vraag.

De enige concrete bedrag dat ik lees is 90 euro. Nog meer concrete bedragen? Ik bel maandag de huisarts, dan weet ik het zeker.

Bedankt.

228 euro hier.

Dat hangt natuurlijk af van hoeveel er afgenomen wordt en waar er op wordt onderzocht.
Dat moet sowieso via de arts, jij weet toch helemaal niet wát je aan moet vragen en hoe te interpreteren?
Je moet eerst weten wát je precies wilt checken. Gewoon 'tekorten' is veeeel te vaag. Wij kunnen je misschien wel vertellen dat een Hb'tje 2 euro is en een vit-B12 30 euro, maar wat schiet je daar mee op, als jouw vraag je ijzerstatus is? Hop naar de huisarts dus. Of misschien een dietiste, als je denkt dat je tekorten hebt? Kan zonder verwijzing.

Edit: bijvoorbeeld hè, ik heb het niet nagezocht.
Hier net een rekening van 162,00 binnen gekregen van 2 keer bloed onderzoek voor mijn partner. Ivm controle van zijn nieren en lever door medicijnen die hij slikt.

De bedragen verschillen per wat ze moeten onderzoeken.

Voor sommige onderzoeken kan je bloed niet meteen gebruikt worden maar moet het gefilterd worden of iets dergelijks.

Dit zijn kosten die natuurlijk ook aan jou berekend worden.

Heb zelf begin dit jaar een rekening gehad van 75 voor bloed onderzoek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven