Kosten bloedonderzoek op eigen verzoek
zondag 15 september 2013 om 11:08
zondag 15 september 2013 om 11:47

zondag 15 september 2013 om 12:14
Als je kwakkelt moet je naar de huisarts.
En als de huisarts vindt dat bloedonderzoek nodig is kost je dat maximaal je eigen risico.
Vindt hij dat niet nodig en wil je het toch laten onderzoeken dan kom je inderdaad uit bij een privékliniek. Dan betaal je waarschijnlijk de kosten voor een consult en de kosten voor het bloedonderzoek.
En als de huisarts vindt dat bloedonderzoek nodig is kost je dat maximaal je eigen risico.
Vindt hij dat niet nodig en wil je het toch laten onderzoeken dan kom je inderdaad uit bij een privékliniek. Dan betaal je waarschijnlijk de kosten voor een consult en de kosten voor het bloedonderzoek.

zondag 15 september 2013 om 13:15
Bedankt voor de reacties. Ik bedoel met eigen verzoek dat ik de huisarts bel of langs ga met de vraag voor een bloedonderzoek. Dus dat de huisarts niet tegen mij zegt dat ik een bloedonderzoek moet doen, maar dat ik het aan hem vraag.
De enige concrete bedrag dat ik lees is 90 euro. Nog meer concrete bedragen? Ik bel maandag de huisarts, dan weet ik het zeker.
Bedankt.
De enige concrete bedrag dat ik lees is 90 euro. Nog meer concrete bedragen? Ik bel maandag de huisarts, dan weet ik het zeker.
Bedankt.
zondag 15 september 2013 om 13:28

zondag 15 september 2013 om 13:33
quote:mariaroos schreef op 15 september 2013 @ 13:15:
Bedankt voor de reacties. Ik bedoel met eigen verzoek dat ik de huisarts bel of langs ga met de vraag voor een bloedonderzoek. Dus dat de huisarts niet tegen mij zegt dat ik een bloedonderzoek moet doen, maar dat ik het aan hem vraag.
Bedankt.
228 euro hier.
Dat hangt natuurlijk af van hoeveel er afgenomen wordt en waar er op wordt onderzocht.
Bedankt.
228 euro hier.
Dat hangt natuurlijk af van hoeveel er afgenomen wordt en waar er op wordt onderzocht.
zondag 15 september 2013 om 14:21
Je moet eerst weten wát je precies wilt checken. Gewoon 'tekorten' is veeeel te vaag. Wij kunnen je misschien wel vertellen dat een Hb'tje 2 euro is en een vit-B12 30 euro, maar wat schiet je daar mee op, als jouw vraag je ijzerstatus is? Hop naar de huisarts dus. Of misschien een dietiste, als je denkt dat je tekorten hebt? Kan zonder verwijzing.
Edit: bijvoorbeeld hè, ik heb het niet nagezocht.
Edit: bijvoorbeeld hè, ik heb het niet nagezocht.
zondag 15 september 2013 om 15:53
Hier net een rekening van 162,00 binnen gekregen van 2 keer bloed onderzoek voor mijn partner. Ivm controle van zijn nieren en lever door medicijnen die hij slikt.
De bedragen verschillen per wat ze moeten onderzoeken.
Voor sommige onderzoeken kan je bloed niet meteen gebruikt worden maar moet het gefilterd worden of iets dergelijks.
Dit zijn kosten die natuurlijk ook aan jou berekend worden.
Heb zelf begin dit jaar een rekening gehad van 75 voor bloed onderzoek.
De bedragen verschillen per wat ze moeten onderzoeken.
Voor sommige onderzoeken kan je bloed niet meteen gebruikt worden maar moet het gefilterd worden of iets dergelijks.
Dit zijn kosten die natuurlijk ook aan jou berekend worden.
Heb zelf begin dit jaar een rekening gehad van 75 voor bloed onderzoek.