Gezondheid alle pijlers

Schaamhaar weg??

15-09-2013 20:22 18 berichten
Ik heb echt iets heel raars! Ik heb twee keer in mijn leven geharst down under, de laatste keer was een half jaar geleden. Nu zie ik ineens dat ik veel minder haar beneden heb, en veel is ook nog eens dunner! Ben net een week in een warm land geweest, maar het lijkt me toch sterk dat mijn beharing daar zo snel op reageert, en daarbij ben ik wel vaker en ook langer in de hitte geweest!

Ik vind het prima; scheelt weer met scheren en hopelijk verdwijnt de rest ook, maar is dit niet raar?? Mn hoofdhaar doet het nog prima, okselhaar heb ik altijd al weinig gehad, en voor de rest kan ik het niet goed zien want dat valt niet zo op.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je? Schaamhaar valt namelijk uit bij het ouder worden.

(Oke, het wordt dus wél grijs )

En hormonale veranderingen hebben er ook invloed op.
Ho ho, schaamhaar wordt echt wel grijs. En het valt uit ja.
Huup huup Barbatruc
Ik ben nog best wel jong! Verder nergens last van wat hormonen betreft. Het is me ook echt nog nooit opgevallen dat het minder werd! Vorige week voor het laatst geschoren en nu zie ik het ineens.
Ja, dat kan door t harsen. Heeft iets met haarzakjes te maken geloof ik.
Wordt de haargroei door harsen minder?

Hoewel het harsen op zich geen invloed heeft op de groei van bestaand haar, is het een uit de praktijk bekend verschijnsel dat sommige haren - als ze maar vaak en regelmatig worden uitgetrokken - het toch lijken "op te geven". Denk daarbij maar eens aan de dames die vroeger hun wenkbrauwen veel en rigoureus hebben geëpileerd. Het gebruik van haargroeiremmers als Slow Growth stimuleert dit “opgeef”proces nog extra. Een voorwaarde is wel dat het ontharen regelmatig - en in ieder geval het hele jaarrond (in plaats van alleen met mooi weer) - gebeurt. Let wel. Harsen/ontharen zal nooit leiden tot het volledig verdwijnen van haargroei. Sommige haren zijn immers net onkruid. Die blijven terugkomen. Een direct voordeel van harsen is bovendien dat de haren terugkomen met een relatief dunne haarpunt. Daardoor lijkt de haargroei ook optisch minder. Dit in tegenstelling tot ontharen met ontharingscrème of scheermes, waarbij de haren bot en stomp gaan groeien (de "stoppels"). Door deze teruggroei met een haarpunt in plaats van een stoppel, zal de teruggroei altijd dunner en lichter zijn dan bij het ontharen met scheermes of ontharingscrème.
Wordt de haargroei door harsen minder?

Hoewel het harsen op zich geen invloed heeft op de groei van bestaand haar, is het een uit de praktijk bekend verschijnsel dat sommige haren - als ze maar vaak en regelmatig worden uitgetrokken - het toch lijken "op te geven". Denk daarbij maar eens aan de dames die vroeger hun wenkbrauwen veel en rigoureus hebben geëpileerd. Het gebruik van haargroeiremmers als Slow Growth stimuleert dit “opgeef”proces nog extra. Een voorwaarde is wel dat het ontharen regelmatig - en in ieder geval het hele jaarrond (in plaats van alleen met mooi weer) - gebeurt. Let wel. Harsen/ontharen zal nooit leiden tot het volledig verdwijnen van haargroei. Sommige haren zijn immers net onkruid. Die blijven terugkomen. Een direct voordeel van harsen is bovendien dat de haren terugkomen met een relatief dunne haarpunt. Daardoor lijkt de haargroei ook optisch minder. Dit in tegenstelling tot ontharen met ontharingscrème of scheermes, waarbij de haren bot en stomp gaan groeien (de "stoppels"). Door deze teruggroei met een haarpunt in plaats van een stoppel, zal de teruggroei altijd dunner en lichter zijn dan bij het ontharen met scheermes of ontharingscrème.

http://www.girlscene.nl/p/4024/harsen
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Maryni83 schreef op 15 september 2013 @ 20:37:

Hoe oud ben je? Schaamhaar wordt namelijk niet grijs, maar het valt uit.

Schaamhaar wordt wel degelijk grijs!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 15 september 2013 @ 21:23:

[...]

Schaamhaar wordt wel degelijk grijs!Klopt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Dat van het harsen wist ik, maar dat heb ik dus nog maar twee keer gedaan, en ook niet recent! (tenzij je maart als recent classificeert)

Het frappante is ook dat het vooral gaat om de haren die normaal naast de bikini uitpiepen zeg maar, die zijn voor een groot deel echt weg, in het midden is het vooral dunner geworden.

Ik klaag niet hoor , vind het alleen apart!
(verder is het nog niet grijs, trouwens)
[quote]Maryni83 schreef op 15 september 2013 @ 20:37:

Schaamhaar wordt namelijk niet grijs,

Ik heb 1 hardnekkige grijze haar die steeds terug blijft komen... .geen idee waarom die ene haar heeft besloten grijs te worden, maar schaamhaar wordt dus ook grijs..

Wat betreft het uitvallen van haar.. Vreemd.. Ik zou bijna zeggen hormonen...
Als je schaamhaar uitvalt, kan het wel degelijk iets met je hormonen te maken hebben. Als dit doorzet, zou ik even je huisarts om raad vragen.
Occam's razor
quote:h0nda schreef op 15 september 2013 @ 22:05:

[quote]Maryni83 schreef op 15 september 2013 @ 20:37:

Schaamhaar wordt namelijk niet grijs,

Ja geen idee ook waarom ik dit schreef. Had het zo in mn hoofd, terwijl ik eigenlijk wel weet dat het echt wel grijs kan worden.. Weird
Wat tof ik heb me dat dus echt afgevraagd. Het word dus grijs. Haha
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
En wimpers en wenkbrauwen ?
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven