Gezondheid alle pijlers

vroeg ziekjes? :(

16-09-2013 09:07 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij mij begon het maandag met een blaasontsteking. Toen het woensdag overging in keelpijn hoofdpijn en hoesten dacht ik dat het door de antibiotica kwam maar het is nu maandag en ik ben maar een dagje thuis gebleven van school omdat alles erger is geworden :(!

Iemand anders ook ziekjes of verkouden? Ik dacht namelijk dat zulke 'griepjes' pas in november kwamen

♡
Ik ben niet ziekjes, heb wel keelpijn en hoest veel, en daardoor ook hoofdpijn. Gaat wel weer over voor ik een jongetje ben.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Mijn vriend kampt ook al met o-hzo-zeerdoende hoofdpijnen..

En op mijn werk waren vorige week al 3 clienten ziek
Bterschap
De scholen zijn hier nu 2 weken begonnen en ik heb al twee zieke dochters thuis gehad, bij de oudste zijn er al veel zieke kinderen in de klas geweest.

Ik werk zelf ook op een school en had vorige week al twee zieke collega's.
Ja ik ben ook al vreselijk verkouden geweest heb nu nog een hoest gek word ik er van.

Misschien door de antibiotica kuur dat je nu wat vatbaarder bent voor andere bacteriën/virussen?

Beterschap! Ik hoor trouwens dat veel mensen ziekjes/ verkouden zijn indd vroeg
Griepjes beginnen eind augustus/begin september al.

Beterschap!
Verkoudheden e.d. kunnen het hele jaar voorkomen helaas. Ik heb het ook. Keelpijn, hoesten, loopneus, verhoging. Gewoon uitzitten, gaat wel weer over.
Griep al gehad! Op de laatste warme donderdag van het jaar lag ik klappertandend in bed onder een warme deken :(
Geen last van. Zolang geen koorts blijf ik niet thuis. Kost me geld. Voor hoesten en keelpijn neem ik hoestdrank en een strepsil. Voor hoofdpijn een paracetamol/aspirine. Avondje vroeg naar bed en we zijn er weer helemaal. Als ik ziek ben ben ik ziek. 'Ziekjes' is niks.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Net op FB, kennis schrijft: 'ik ben echt waanzinnig ziekjes want ik heb een waanzinnig griepje. Balen dat ik me ziek moest melden!' Tsja, die neem ik niet zo serieus. Twee keer waanzinnig gebruiken om je de heftigheid van het geheel te benadrukken en over jezelf zeggen dat je ziekjes bent en een griepje hebt. Die is dus waarschijnlijk gewoon schoolziek. Sympathiek voor haar collega's.
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 16 september 2013 @ 10:22:

Net op FB, kennis schrijft: 'ik ben echt waanzinnig ziekjes want ik heb een waanzinnig griepje. Balen dat ik me ziek moest melden!' Tsja, die neem ik niet zo serieus. Twee keer waanzinnig gebruiken om je de heftigheid van het geheel te benadrukken en over jezelf zeggen dat je ziekjes bent en een griepje hebt. Die is dus waarschijnlijk gewoon schoolziek. Sympathiek voor haar collega's.En ondertussen lekker zitten facebooken en series kijken thuis met een lekker kopje thee.
Juist. Met een dekentje voor de vorm.
Veel mensen melden zich gewoon heel makkelijk ziek. Snotneus? Extreeeem verkouden! Dikke drol dwars? Ontzettende buikgriep. Etc etc.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Sinds wanneer houden griepjes een kalender en een schema bij?

Meid, je bent gewoon verkouden/grieperig whatever, zoals honderdduizenden om je heen vandaag.
denk je aan je vitamientjes en je ijzer?
it's a big club and you ain't in it
Naar mijn weten kan je het hele jaar ziek worden (en een verkoudheid is GEEN griep!!)

Sinds wanneer zitten daar datums/ maanden aan vast?
Ik was vorige week al verkouden! Vanaf de moment dat het ook maar een graadje minder warm is, heb ik het meestal al zitten, vreselijk gewoon... Veel beterschap!
Er gaat wel wat rond, op de basisschool zie ik veel snotterige kinderen, met keelpijn en traanoogjes.

Zelf ben ik erg verkouden, met keelpijn en mijn stem is op vakantie. Beetje onhandig als leerkracht, zo zonder stem. Van het weekend had ik wat verhoging, maar geen koorts. Een dood-ordinaire verkoudheid. Maar wel erg vervelend, vooral met mijn zwangere lijf. Ik ben namelijk moe, maar kan niet slapen. Gelukkig morgen een dag geruild met een collega, dus morgen vrij.
quote:marbrdg schreef op 16 september 2013 @ 15:17:

Naar mijn weten kan je het hele jaar ziek worden (en een verkoudheid is GEEN griep!!)

Sinds wanneer zitten daar datums/ maanden aan vast?Mee eens, en je hebt niet elk jaar griep.
Ik had middenin augustus dikke griep en ik snapte er ook niks van!

Maar virussen zijn er natuurlijk altijd, hopelijk ben je er de rest van de winter dan vanaf! Beterschap
quote:luni schreef op 17 september 2013 @ 06:16:

[...]

Mee eens, en je hebt niet elk jaar griep.

Gelukkig niet zeg, ik vind gemiddeld twee verkoudheden per jaar meer dan genoeg.

Overigens vind ik 'het heerst' of 'er waart wat rond' grappige opmerkingen. Er waart altijd van alles rond, dat is nou eenmaal zo. Want overal zijn bacteriën en virussen. En als er veel mensen snotteren in Groningen, zegt dat niks over Utrecht. Toch komt die opmerking altijd voorbij in dit soort topics.
Hier ook alweer flink verkouden geweest en inmiddels weer keelpijn en rillerig. Maar goed, werk ook in het onderwijs dus al die snotterige kinderen helpen niet.
Hier ook verkouden, maar gelukkig geen keelpijn, koorts of andere ongemakken. Gaat wel weer over.
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 17 september 2013 @ 18:24:

[...]

Gelukkig niet zeg, ik vind gemiddeld twee verkoudheden per jaar meer dan genoeg.

Overigens vind ik 'het heerst' of 'er waart wat rond' grappige opmerkingen. Er waart altijd van alles rond, dat is nou eenmaal zo. Want overal zijn bacteriën en virussen. En als er veel mensen snotteren in Groningen, zegt dat niks over Utrecht. Toch komt die opmerking altijd voorbij in dit soort topics.

Ik geloof niet dat ik het ooit gehad heb, misschien als kind.. Ik heb me weleens aangemeld om een vernieuwd griepvaccin te testen maar na bloedonderzoek bleek dat ik teveel antistoffen had om het middel te kunnen testen. Dat is bij zeker 95% van de aangemelde mensen zo vertelden ze.

Mensen roepen te snel dat ze griep hebben, vaak is het een flinke verkoudheid o.i.d. Waar je overigens ook flink beroerd van kan zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven