Geld & Recht alle pijlers

tegemoetkoming WAO

16-09-2013 18:48 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand hier al bericht van gehad?

De tegemoetkoming voor 2013 is ¤ 342 netto en krijgt u in het derde kwartaal van 2013.

Ik nog niet.
Komt die niet samen met de betaling van september?
Bij de wajong wel namelijk.
Dat zou heel goed kunnen, tuurlijk. Ik had er nog niets over gehoord, vandaar.. En ik weet niet waarom, maar ik dacht dat het afgeschaft was, maar lees gelukkig dat het nog wel bestaat .
Wacht maar af
Vriendin van me heeft wajong en die belde me gisteren dolblij dat ze een brief heeft gehad van het UWV met de mededeling dat ze het uiterlijk 25 september krijgt. Warschijnlijk "gewoon" met de uitbetaling mee de 23e.
Een brief?
quote:bootje_op_de_golven schreef op 16 september 2013 @ 19:49:

Een brief?Ja elke verandering hoe klein ook daar krijg je een brief of een inkomens briefje over,de rest van het jaar niet
O zo'n brief. Niets gehad nog
Huh, ik dacht ook dat het afgeschaft was....Niet dus! Lekker zeg!

Nog geen brief gehad. Wel een brief vorige week ivm tegemoetkoming eigen risico zorgverzekering.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 16 september 2013 @ 20:51:

O zo'n brief. Niets gehad nog Wij ontvangen de brief meestal pas na de 25e en soms later, het is maar net wanneer de gemeente post word bezorgd als die al bezorgd word
quote:hiltje schreef op 16 september 2013 @ 20:53:

Huh, ik dacht ook dat het afgeschaft was....Niet dus! Lekker zeg!

.Als het goed is is dat de tegemoetkoming van het cak, gaat vanaf dit jaar naar inkomen, helaas :(
quote:dilemma-zoveel schreef op 16 september 2013 @ 21:26:

[...]

Als het goed is is dat de tegemoetkoming van het cak, gaat vanaf dit jaar naar inkomen, helaas :(

Nah, ik lees dat er een algemene en een extra tegemoetkoming is en die laatste is 342,- (voor mensen met arbeidsongeschiktheidsuitkering) en die is niet inkomensafhankelijk.

En dat is de Wtcg en volgens mij wordt dat ook verzorgd door cak (net als tegemoetkoming eigen risico die ik ook kreeg, terwijl ik hoog inkomen heb)
Idd, de algemene tegemoetkoming over 2012 (die dan dus blijkbaar in 2013 wordt betaald) is inkomensafhankelijk maar blijkbaar is er dus ook nog een extra tegemoetkoming en die is niet inkomensafhankelijk.

Goh......wat een mazzel.
Ik belde toevallig voor iets anders en kreeg ik een bandje dat dit rond de 25e zou komen.

Dus even afwachten dan denk ik.
Hoe krijg jij tegemoetkoming eigen risico?

Ik zit in de wia en krijg de wctg (uwv) en vorig jaar alg. Tegemoetkoming (cak)
quote:dilemma-zoveel schreef op 16 september 2013 @ 22:28:

Hoe krijg jij tegemoetkoming eigen risico?

Ik zit in de wia en krijg de wctg (uwv) en vorig jaar alg. Tegemoetkoming (cak)Compensatie eigen risico krijg je als je standaard zorgkosten maakt en volgens mij het stempel 'chronisch ziek' hebt. Ik gebruik bijvoorbeeld medicatie en heb daardoor het stempel gekregen.
quote:hiltje schreef op 17 september 2013 @ 08:58:

[...]

Compensatie eigen risico krijg je als je standaard zorgkosten maakt en volgens mij het stempel 'chronisch ziek' hebt. Ik gebruik bijvoorbeeld medicatie en heb daardoor het stempel gekregen.

Het ligt eraan wat voor medicijnen je gebruikt. Je krijgt het bij diabetes/insuline antidepressiva etc.

Niet omdat je chronisch ziek bent maar omdat je standaard die medicijnen nodig hebt.

Dus om je hoge eigen risico te compenseren.

De tegemoetkoming als je in de wia/wga etc zit is een andere tegemoetkoming doordat je als chronisch zieke tegen allerlei kosten aan loopt.
Ah, okay. De grap is dat mijn medicijnen weer helemaal niet duur zijn. Hooguit een tientje per maand. Toch krijg ik 95,- terug.
Oke, de moeite waard om eens uit te zoeken. Krijg je dat automatisch als je de alg tegemoetkoming cak al krijgt, of moet je dit apart aanvragen.
Bij mij ging het allemaal automatisch, heb me er nooit in verdiept maar kreeg op een gegeven moment brieven dat ik geld kreeg (altijd fijne brieven).

Maar ik krijg dus geen algemene tegemoetkoming CAK (dit jaar, vanwege te hoog inkomen) maar wel de extra vergoeding als ik het goed heb.
quote:dilemma-zoveel schreef op 17 september 2013 @ 12:50:

Oke, de moeite waard om eens uit te zoeken. Krijg je dat automatisch als je de alg tegemoetkoming cak al krijgt, of moet je dit apart aanvragen.

Je krijgt dit als je in de wia/wga zit, meer dan 35% bent afgekeurd. Gekke voorwaarde, want anders zit je niet in de wia.

Kijk maar op de site van uwv
er was al een topic dus haha

Ik heb nog geen brief gekregen maar het zal dan inderdaad met de uitkering tegelijk komen

Overigens komt er in december de inkomensafhankelijke tegemoetkoming. Die heeft toch te maken met medicijn gebruik enzo?

De compensatie eigen risico is bij mij afgewezen terwijl ik wel al heel lang medicijnen (chronisch) gebruik. O.a. ap en ad

Dus het geldt dan weer niet voor alle soorten medicatie blijkbaar
Ik heb de brief vandaag ontvangen. Er wordt voor / rond 25 september betaald.

Ik heb de brief ten onrechte ontvangen, want ik ben allang weer fulltime aan het werk en dat hadden ze inmiddels toch moeten weten, na een jaar of drie al geen uitkering meer...

Ik zal het geld maar even apart zetten, zodat ik het weer retour kan sturen. Net als vorig jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven