Mode & Beauty alle pijlers

Trui pluist

16-09-2013 18:05 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een prachtige trui van angorawol maar helaas verhaart hij ontzettend. Ik heb hem net in de vriezer gelegd, maar met een andere trui die ik had hielp dat voor geen meter. Ik vroeg me af of iemand nog andere tips heeft tegen het verharen?
Waarom zou bevriezen helpen?
Ik heb geen idee maar dat lees ik overal terug op het internet.
Iemand?
Ik heb een grote omslagsjaal gekocht en heb hetzelfde probleem. 20 procent wol en de pluizen vliegen om je oren en in mijn neus.

Heb em al een half uur uitgeklopt en voorzichtig gewassen maar dat hielp niets. Nu ligt ie in de vriezer. Maar ik ben bang dat het een miskoop is.
Ik kan het niet aan om hem weg te gooien. Kijken mensen niet vreemd op als je een pluizige trui draagt? :(
Ik heb ook ooit eens zoiets aan gehad en ik heb m 2x gedragen en vervolgens is ie achterin de kast beland. Hij ligt er nu 3 jaar en over ongeveer een jaar kan ik het aan om m weg te doen.
Heb je niet zo'n scheerapparaatje voor truien?

Handig ding hoor als mijn vesten of truien pluizen scheer ik ze en zijn ze weer als nieuw
Vriezer helpt toch alleen tegen het kriebelen?

Daar stopt het pluizen echt niet mee.
Ik heb geen idee, sommigen zeggen van wel,. Zal het morgen zien.
Niet alles geloven wat sommigen zeggen
Het is het proberen waard!
Als het niet werkt, breng ik em terug naar de winkel. Moeten ze maar niet zo'n flutkwaliteit verkopen.
Heeft niks met kwaliteit te maken, wol pluist nou eenmaal. Dat is gewoon een eigenschap van het materiaal en had je van tevoren kunnen weten. Dus terug gaan, omdat het slechte kwaliteit is slaat nergens op.
Dat is helemaal niet waar. Goede wol pluist niet. Heb een paar vesten die echt niet pluizen.

Deze sjaal geeft continu pluisjes af. M'n kleren zitten echt onder.
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wol

Daar staat bij eigenschappen toch echt dat het makkelijk pluist.
@desperate housewive ik denk dat TO het verschil echt wel weet tussen een wollen trui die normaal pluist of een waarbij de plukken/pluizen als het ware om je oren vliegen. Heb ook twee van die truien(H&M en Esprit), als je die wast zit heel de wasmachine onder, heb zelf het idee dat de wollen truien van vandaag niet meer zo goed van kwaliteit zijn.vroeger nergens last van bij het wassen...ik zou terug gaan als ik jou was TO.
Diepvriesmethode helpt ook niet. Er komen nog steeds wolken wol vanaf.
quote:wolkje8 schreef op 17 september 2013 @ 12:41:

@desperate housewive ik denk dat TO het verschil echt wel weet tussen een wollen trui die normaal pluist of een waarbij de plukken/pluizen als het ware om je oren vliegen. Heb ook twee van die truien(H&M en Esprit), als je die wast zit heel de wasmachine onder, heb zelf het idee dat de wollen truien van vandaag niet meer zo goed van kwaliteit zijn.vroeger nergens last van bij het wassen...ik zou terug gaan als ik jou was TO.Ha, die trui is dus al een jaar oud maar omdat ik hem toen begin lente had gekocht heb ik hem niet meer gedragen. Helaas pindakaas. Diepvries methode werkt ook niet inderdaad, was het proberen waard. En het is klotekwaliteit. Ik koop sowieso alleen nog maar basic topjes bij de H&M want de rest van hun kleren zijn zo kapot. Truien koop ik vooral bij de Mango en Vila.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven