Weinig bloedverlies menstruatie
donderdag 19 september 2013 om 08:36
Al jaren ben ik niet meer aan de pil. Voordat ik aan de pil ging, had ik altijd menstruaties van ongeveer een week. Na de pil was dat verminderd naar zo'n 3 à 4 dagen. De laatste 2 jaar ben ik nog minder gaan menstrueren; echt bloedverlies is een dag of 2 (en niet eens veel bloed) en daarna nog een dag of 3 wat 'roodbruine' restjes.
Op internet heb ik wel gelezen dat de duur van de menstruatie niet uitmaakt voor wat betreft vruchtbaarheid. Toch voel ik me hier wat onrustig over. Herkent iemand een terugloop in bloedverlies? En heeft dit invloed gehad op je vruchtbaarheid?
Op internet heb ik wel gelezen dat de duur van de menstruatie niet uitmaakt voor wat betreft vruchtbaarheid. Toch voel ik me hier wat onrustig over. Herkent iemand een terugloop in bloedverlies? En heeft dit invloed gehad op je vruchtbaarheid?
donderdag 19 september 2013 om 08:55

donderdag 19 september 2013 om 16:24
Wees maar blij
hier 14 dagen ongesteld... Al hoop ik vanaf nu niet meer omdat ik mijn baarmoederslijmvlies heb laten verwijderen. Mijn gezin is compleet.
Ik heb vriendinnen die ook altijd amper ongesteld waren en die waren allemaal vrijwel binnen 3 maand zwanger.

Ik heb vriendinnen die ook altijd amper ongesteld waren en die waren allemaal vrijwel binnen 3 maand zwanger.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
donderdag 19 september 2013 om 17:58
Ik heb dat ook gehad (zonder pil gebruik/ stop tussen door) en een keer aan mijn ha gevraagd toen ik daar voor iets anders was..
Zij gaf aan dat in de loop van de tijd je menstruatie patroon kan blijven veranderen, en wist me ook 'gerust' te stellen dat ik er beter van kon 'genieten' want het zou ook zomaar kunnen dat het tzt naar de andere kant over slaat
Maar heeft idd verder geen invloed op je vruchtbaarheid!
Zij gaf aan dat in de loop van de tijd je menstruatie patroon kan blijven veranderen, en wist me ook 'gerust' te stellen dat ik er beter van kon 'genieten' want het zou ook zomaar kunnen dat het tzt naar de andere kant over slaat
Maar heeft idd verder geen invloed op je vruchtbaarheid!
donderdag 19 september 2013 om 23:12
Wees blij dat je zo licht ongestelt bent! En he, Er is niets mis met weinig menstrueren, Het is een teken dat alles werkt, Je ligt niet achter ((Na 2 maanden geen ongesteldheid kan het erger zijn) Maar zolang je het elke maand gewoon krijgt, niets aan de hand, Maar man, Wat zou ik zo graag willen ruilen met jou!
vrijdag 20 september 2013 om 09:20
Nee hoor. Ik heb ook lichte menstruaties. Heb 5 jaar een mirena gehad en ben toen helemaal niet ongesteld geweest en daarna was het dus heel licht. Ook 3 dagen waarvan ik 1 of 2 dagen met een inlegkruisje af kan. Heeft volgens mij ook te maken met ouder worden.
Oh ja en ik ben 2x ook makkelijk zwanger geworden.
Oh ja en ik ben 2x ook makkelijk zwanger geworden.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.

vrijdag 20 september 2013 om 10:32
Ik heb over het algemeen lichte menstruaties, met 1-1,5 dag echt bloedverlies en de rest gerommel, maar eens in de zoveel tijd lijkt het of ik de schade moet inhalen en dan gaan alle sluizen open (en doe ik 3 uur met een normal tampon). Het nadeel van die lichte menstruaties is dat zelfs een mini tampon niet prettig zit, maar ik wil ook niet emmeren met verbandjes e.d. Met mijn vruchtbaarheid is niets mis.
Overigens heb ik zelfs een koperspiraal, waarmee veel vrouwen dus eigenlijk zwaardere menstruaties hebben.
Overigens heb ik zelfs een koperspiraal, waarmee veel vrouwen dus eigenlijk zwaardere menstruaties hebben.