Gezondheid alle pijlers

's nachts plotseling heel ziek

19-09-2013 13:24 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Wie kan mij vertellen wat ik mogelijk mankeer?

Ik ben gisterenavond gezond gaan slapen en na ongeveer 1,5 uur werd ik plotseling wakker omdat ik me niet lekker voelde. Ik was misselijk, kreeg acute diarree, dreigde flauw te vallen en had buikpijn.

Na een kwartiertje op de wc doorgebracht te hebben, zakte het allemaal weer. Ik ben weer gaan slapen en vanmorgen was er niets meer aan de hand.

Ik heb geen vreemde dingen gegeten.

Dit is niet eenmalig. Ik heb dit de afgelopen 20 jaar al ca. 10 tot 15 keer meegemaakt. Altijd 's nachts en na een halfuurtje zakt het weer en is het weer net zo snel weg als het gekomen is. Weet iemand of dit te maken heeft met een lage bloeddruk of kan het ook met andere dingen te maken hebben en wie kan mij vertellen of er iets aan te doen is?

Ik hoop dat jullie adviezen hebben.
Huisarts.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik denk dat je, als je hier meer over wilt weten, beter even naar de huisarts kunt gaan.
Ik heb ook zoiets, zonder het flauwvallen. Had eigenlijk nooit bedacht dat het iets anders zou zijn dan te vet gegeten ofzo.
Ik heb ook zoiets en raak ook altijd even van de wereld en zie zwart voor mijn ogen. Heeft bij mij met ontlading na stress te maken. Ik krijg het als de stress over is en ik ontspan.

Mijn moeder heeft het ook. Wij noemen het een bevalling omdat wij de pijn in ons buik echt moeten wegpuffen. Onze echte bevallingen duurden helaas wel een stuk langer.
Inderdaad tomatensoep. Gebeurt mij om weleens.

TO, go see the doctor als je je zorgen maakt.
quote:Tomatensoep schreef op 19 september 2013 @ 13:31:

Ik heb ook zoiets, zonder het flauwvallen. Had eigenlijk nooit bedacht dat het iets anders zou zijn dan te vet gegeten ofzo.

Hier ook, hem me ook nooit echt afgevraagd wat het zou kunnen zijn. Ga er altijd maar vanuit dat er iets verkeerd gevallen is heb sowieso wel last van mijn darmen soms, dus vind het niet zo heel vreemd eigenlijk.

Maar goed, als TO zich zorgen maakt is naar de huisarts gaan het beste natuurlijk
Ik heb het ook wel eens gehad, maar niet zo vaak als jij. Ik denk dan dat ik iets verkeerds gegeten heb of zo.
In 20 jaar 10/15 keer zo'n ervaring vind ik verre van vaak eerlijk gezegd.
Vroeger vaak gehad toen ik nog thuis woonde, toen ik op mijzelf ging wonen is het (bijna) nooit meer gebeurd.

Mijn moeder bakte vlees enz vaak in vette boter en ik doe dat niet, ik heb weleens gedacht dat het daaraan heeft gelegen?
Diarree heeft niks te maken met lage bloeddruk. Ik zou eerder denken aan een virus bij deze klachten. Of stress. Ik heb het ook wel eens, net als jij midden in de nacht. Meestal gaat het heel snel weer over.

Bij zorgen altijd je huisarts bellen trouwens. Dat lijkt me duidelijk.
Heb het ook wel eens. Bij mij ligt het meestal aan te vet eten, waardoor ik last krijg van darmen en/of maag en daar kun je even heel beroerd van zijn (heb ook gevoelige maag en darmen en kan slecht tegen vet eten).

Een enkele keer is het ook wel eens een voorbode van een buikgriepje of iets dergelijks geweest.

Maar vind dit ook niet zo heel vaak hoor, ik heb er vaker last van.

Als je je zorgen maakt, ga langs de huisarts.
Oh en je vraagt of er iets aan te doen is... bij mij helpt een maagzuurremmer altijd aardig tegen de misselijkheid (gewoon die je bij de drogist kunt kopen). Zeker als ik verkeerd/te vet heb gegeten. Als ik echt een buikgriep heb niet natuurlijk.
al eens gekeken onder Prikkelbare darmsyndroom?
Ik heb dit inderdaad ook regelmatig midden in de nacht, als ik te vet heb gegeten. Bijvoorbeeld als ik 's avonds nog veel chips heb gegeten. Bah wat ben ik dan beroerd. Echt het idee dat je over moet geven, alleen is dat niet écht zo..
Komt wel goed, schatje!
Ik vind het niet heel vaak eerlijk gezegd.

Ik kan me zo voorstellen dat door de hevige buikpijn je bloeddruk kan dalen, waardoor je bijna, of helemaal flauw valt.

Ik zou eerder denken aan een staartje van een virusje ofzo. Het was hier vannacht ook raak. Ff flink aan de diarree, buikpijn en misselijk. Nu gaat het wel weer. Maar ik zou nooit overwogen hebben om hiermee naar de HA te gaan eerlijk gezegd.
Ik heb dit ook gemiddeld 2x per jaar en heb het ook wel eens opgemerkt bij de huisarts. Die kan ook niet precies vertellen waar het vandaan komt maar houd het op een reactie vanuit de darmen. Het kan volgens de huisarts in ieder geval geen kwaad.
nee, alleen maar bij heel erge nervositeit maar dat is nooit 's nachts.

Ook grote hoeveelheden onverteerbare stoffen in je maag hebben invloed op de peristaltiek. Je maag moet dat kwijt dus het wordt er doorheen gejast dmv een heftige peristaltische beweging. De inhoud van de dikke darm wordt daardoor ook opgeschoven.
it's a big club and you ain't in it
Ik heb het ook wel, heeft vaak te maken met ontlasting bij mij.

Tegenwoordig houd ik het in de gaten(ontlasting patroon) en nu gaat het stukken beter.

Ben zelfs een keer op de SEH geweest omdat ik dacht dat ik dood ging, bleek het een verstopte darm te zijn. Succes!
Oh en btw het NORO virus is ook weer in town'
Waarom je zo beroerd werd weet niemand, maar bij het flauwvallen moest ik hier aan denken. Een vriend van mij had dat een tijdje toen hij veel stress had. Als hij dan 's nachts naar de wc ging viel hij regelmatig flauw.
Bedankt voor jullie berichtjes.

Ik vind ook niet dat ik het erg vaak heb gehad, maar toch te veel om over een incident te praten. Ik heb niet erg vet gegeten, maar wel al een tijdje last van wat stress op mijn werk en inderdaad die dag heb ik wat extra stress gehad.

Ik ben er in het verleden wel eens mee naar mijn huisarts geweest en omdat ik een vrij lage bloeddruk heb, dacht hij aan een te lage bloeddruk. Verder kon hij er ook niets van zeggen.

Het lijkt me geen virus, of darminfectie of iets dergelijks omdat ik echt helemaal niet ziek was van te voren. Zelfs niet een beetje. Direct na 'de aanval' voelde ik me ook gewoon weer goed. Ook geen buikpijn van te voren en daarna ook niet meer. Dat is juist het vreemde ervan, vind ik.

Ik ga me wel eens verdiepen in die vasovagale syncope (stress), want misschien heeft het daarmee te maken. Als ik weet wat de oorzaak is, kan ik er misschien in de toekomst toch wat rekening mee houden...

Bedankt voor al die reacties. Ik ben blij te horen dat ik niet de enige ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven