Karamelsaus in cake?

19-09-2013 13:36 11 berichten
Google helpt me niet (hoe is het mogelijk!)....

Ik wil voor morgen een cake bakken en heb zoooo'n zin in karamelsaus (dus suiker karameliseren en dan met slagroom erdoor). Nu vind ik op internet alleen recepten van cake waar de karamelsaus overheen gaat. Ik vraag me af wat er gebeurd als ik de karamelsaus (met daarin walnoten) in de cake zelf doe.

Dus eerst een laag beslag in het blik, dan een laag saus met noten en dan verder vullen met beslag.

Cake-kenners, kunnen jullie mij vertellen of dat kan of wordt de hele boel dan veel te nat of bijvoorbeeld niet gaar?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de saus zich (gedeeltelijk) mengt met het beslag, en dat je dus een cake met een beetje een zompige, caramellige binnenkant krijgt. Maar wat let je om het te proberen? In het ergste geval wordt het denk ik niet geschikt voor visite. Alhoewel, in stukjes, met een bol ijs kan eigenlijk alles...
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
zoiets?

http://karmaperdiem.wordpress.com/2010/ ... amel-cake/
Ja, zoiets! Maar daar bakken ze dus drie losse lagen cake. Ik denk dat ik het inderdaad maar gewoon probeer en een bak ijs haal. Goed idee may_ka. Ik vrees ook wel dat het kleffig wordt maar ook dat kan lekker zijn. Het is wel voor visite maar als het mislukt dan kunnen ze er vast om lachen.
Wat je wel kan doen om een lekkere zachte, karamelachtige saus te krijgen, is om Werthers echte meebakken in je cake.

Je maakt een gewoon cakebeslag, waarmee je een cakevorm voor de helft vult. Hierop doen je een laag snoepjes, daarover de rest van het cakebeslag. Gewoon bakken als cake en een beetje laten afkoelen. Als je de cake dan aansnijdt, heb je een vloeibare kern.

Ik heb dit nog nooit op deze manier gemaakt, maar ik heb wel werthers echte in kleine stukjes gehakt samen met walnoten. Dit heb ik door cupcakebeslag geroerd en er cupcakes mee gebakken. Hmmm, lekker hoor!
Je kan ook de cake bakken, hem door de helft snijden en dan caramel ertussen?
quote:Swinta schreef op 19 september 2013 @ 14:52:

Wat je wel kan doen om een lekkere zachte, karamelachtige saus te krijgen, is om Werthers echte meebakken in je cake.

Je maakt een gewoon cakebeslag, waarmee je een cakevorm voor de helft vult. Hierop doen je een laag snoepjes, daarover de rest van het cakebeslag. Gewoon bakken als cake en een beetje laten afkoelen. Als je de cake dan aansnijdt, heb je een vloeibare kern.

Ik heb dit nog nooit op deze manier gemaakt, maar ik heb wel werthers echte in kleine stukjes gehakt samen met walnoten. Dit heb ik door cupcakebeslag geroerd en er cupcakes mee gebakken. Hmmm, lekker hoor!Wat een goed idee, ga ik eens met cupcakes proberen! Ik hou niet zo van caramel, maar mijn man wel, dit vindt hij vast lekker.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Geen idee, want ik ben niet echt een taartenbakster, maar als je in plaats van vloeibare karamel meer de fudgekant opgaat? Dat smelt wel denk ik, maar wordt niet zo vloeibaar dat je cake zompig wordt.

't Klinkt wel lekker trouwens. Hoe laat verwacht je ons????
De cake is heeeerlijk. Dacht hem eerst door te snijden, goed idee van justmaartje, maar uiteindelijk de saus met de noten gemengd en dat halverwege het cakeblik erin gedaan, daarna laatste gedeelte beslag erop. Hij is inderdaad zompig maar o, goddelijk lekker!!!!
quote:Swinta schreef op 19 september 2013 @ 14:52:

Ik heb dit nog nooit op deze manier gemaakt, maar ik heb wel werthers echte in kleine stukjes gehakt samen met walnoten. Dit heb ik door cupcakebeslag geroerd en er cupcakes mee gebakken. Hmmm, lekker hoor!Hmm dit klinkt inderdaad heel lekker. Beide manieren. Ga ik snel uitproberen!
quote:appagante schreef op 21 september 2013 @ 18:23:

De cake is heeeerlijk. Dacht hem eerst door te snijden, goed idee van justmaartje, maar uiteindelijk de saus met de noten gemengd en dat halverwege het cakeblik erin gedaan, daarna laatste gedeelte beslag erop. Hij is inderdaad zompig maar o, goddelijk lekker!!!!Leuk om te horen, geniet ervan!
anoniem_186521 wijzigde dit bericht op 21-09-2013 18:44
Reden: Spelfoutje
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven