Gezondheid alle pijlers

Wat doe jij tegen hoofdpijn?

19-09-2013 22:46 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu al weken zowat iedere dag hoofdpijn. Soms sta ik er mee op en ga er mee naar bed. Soms is het een paar uur rustig, maar dan komt het toch naarmate de dag vordert weer op.

Vandaag ook weer zo'n dag. Het schemert in de ochtend en inmiddels heb ik flinke koppijn. Ik kan het geen migraine noemen denk ik, maar wel het kleine zusje ervan.

Heb 2 x 2 Ibuprofen geslikt, maar doet niks. Ook Daro (op andere dagen) wil niet helpen.

Ik ga volgende week weer eens bij de huisarts langs, maar tot die tijd moet ik wat en ben benieuwd wat bij jullie helpt?
Ik doe meestal eerst een hele tijd niks en als het echt te erg wordt, neem ik twee paracetamols. Dat helpt vrijwel altijd wel. Maar ik heb bijna nooit hoofdpijn, elke dag is wel heel vaak. Goed dat je naar de huisarts gaat.
Saridon kopen bij Kruidvat! Werkt echt binnen 10 minuten. Niet te snel pakken, goed voor je maag is het niet..
Ik wacht ook zo lang mogelijk met iets innemen. Maar ondertussen slik ik wel iedere dag iets omdat ik het anders niet uithou. Maar goed, zelfs dat helpt slecht of niet
Als ik een langere periode hoofdpijn heb, met name als het 's middags en elke middag op komt zetten, heb ik last van stress. Oplossing is meestal sporten (moeilijk om je toe te zetten, maar 's ochtends lukt het me dan wel), op tijd naar bed en wat gezonder eten. Paracetamol helpt niet zo best bij mij tegen deze hoofdpijn. Ik heb ook last van migraine, maar de elke-dag-hoofdpijn voelt bij mij echt totaal anders.
Paracetamol werkt bij mij beter dan ibuprofen.
Saridon ga ik kopen. Ik denk zelf dat het te maken heeft met mijn pilgebruik, ook al slik ik die inmiddels al een jaar of 30. (moet ik toch ook eens mee gaan stoppen)
Ik heb tijdens mijn ongesteldheid vaak een of meerdere dagen hele zware hoofdpijn. Ook bij mij helpen pijnstillers dan niet. Wat soms nog wel wil helpen is om naast ibuprofen ook een paar koppen munthee te zetten, gewoon met zo'n kant en klaar zakje. Het klinkt echt heel stom, want hoe kan een kop thee nu doen wat enkel 400 mg ibuprofen of meer niet kan, maar mij helpt het zo nu en dan toch echt.
quote:Blackwater schreef op 19 september 2013 @ 22:51:

Saridon kopen bij Kruidvat! Werkt echt binnen 10 minuten. Niet te snel pakken, goed voor je maag is het niet..Is dat nog wel te koop dan? Is ook het enige wat bij mij helpt maar toen ik het een paar maanden geleden bij de Etos wilde kopen was het er niet meer en zei de verkoopster dat het uit de handel gehaald werd.
Gewone hoofdpijn? Twee paracetamol, een ibuprofen 200 en veel drinken.

Migraine heb ik bijna een ritueel voor. (Medicatie, frisse lucht, donker, compressen, veel drinken, iets zouts eten, slapen, wisseldouches.)
Saphira, daar dacht ik dus ook aan. Ik heb mijn pil een strip door geslikt, maar kreeg de laatste weken toch hoofdpijn. Met menstruatie heb ik de laatste jaren standaard hoofdpijn.
Hoofdpijn die gedurende de dag op komt zetten kan spanningshoofdpijn of cervicogene hoofdpijn zijn. Een fysiotherapeut of manueeltherapeut kan je hier in een paar behandelingen goed mee helpen door de spieren en gewrichten in de nek en bovenrug los te maken.
Doe eens dehoofdpijntest dan weet je misschien beter wat voor soort hoofdpijn het is. Dit klinkt namelijk niet als migraine, maar ik ben geen dokter. Afhankelijk van het soort hoofdpijn kun je dan kiezen wat je er aan doet. Heel veel pijnstillers nemen lokt trouwens ook weer hoofdpijn uit, dus wees daar voorzichtig mee.

Zelf heb ik migraine en slik fromirex bij een aanval.
Wat is eigenlijk precies het verschil tussen gewone hoofdpijn en migraine?

Ik kan nu ook slecht tegen licht (ook hier nu van beeldscherm PC) en harde geluiden. Maar ben bijvoorbeeld niet misselijk.
quote:wendy7474 schreef op 19 september 2013 @ 22:58:

Migraine heb ik bijna een ritueel voor. Ik denk veel migrainepatienten. Bij mij is dat: koffie drinken en iets eten, medicatie nemen en in een pikdonkere kamer gaan slapen.
Ik heb het ook. Toch maar naar de dokter gegaan en ik mijn holtes zijn verstopt. Nu medicijnen gekregen.
quote:Claudia2010 schreef op 19 september 2013 @ 23:01:

Wat is eigenlijk precies het verschil tussen gewone hoofdpijn en migraine?

Migraine: aura, bonzende éénzijdige hoofdpijn die erger wordt bij beweging, misselijkheid, braken, overgevoeligheid voor licht, geluid en geuren.

Gewone hoofdpijn heeft al die bijverschijnselen niet. Tenminste, bij mij niet, dan heb ik 'alleen' hoofdpijn.
Zit je nek niet vast dat het uit je nek komt? Ik weet niet hoe je bent verzekerd maar je kan altijd naar de fysiotherapie zonder een verwijzing van je huisarts. Je kan even naar je zorgverzekering bellen hoeveel keer per jaar je naar de fysio mag als je dat niet weet. Verder is het heel belangrijk om voldoende water te drinken, dat zorg voor minder spanning op je hersenvlies, wat ook hoofdpijn kan veroorzaken. Ik heb zelden hoofdpijn, maar als ik het heb helpt een glaasje rode wijn mij heel goed om de spanning uit mijn nek te halen.
Met migraine kan je echt niet met een beeldscherm werken.

Zijn je ogen wel goed?
Ik denk zelf niet aan migraine. Wel denk ik dus dat het te maken heeft met hormonen gezien standaard hoofdpijn tijdens menstruatie en mogelijk de afgelopen tijd ook wat stress. Ogen zijn volgens mij goed. Fysio zou ik kunnen navragen, is dat bij een speciale therapeut?

Het voelt wel klote, want ik kan mijn dagelijks ding amper doen maar doe het wel. Zorgt dan voor nog meer bonzen in het hoofd.
Ik gebruik voor mijn migraine zolmitriptan

Paracetamol werkt al niet meer en ibu ook niet altijd meer,

Heb ook vaak vanuit de nek en daarvoor fysio gehad maar dat werkt maar eventjes, het komt vaak terug

Ik denk dat hoofdpijn snel komt door stress en slecht drinken.

Twee paracetamol en een ibo werkt volgensmij best goed, als niet nodig is zou ik niet te zware medicijnen nemen

Hoop voor je dat de hoofdpijn snel weg is, loop er zelf nu ook al weer 4 dagen mee
Tegen spanningshoofdpijn helpt een wijntje prima om het weg te laten trekken. Bij andere hoofdpijn is een ibu 600 vaak de oplossing. Soms heb je wel 'ns pech en moet je 't een hele dag uitzingen ongeacht wat je slikt. Dan is het na 'n nacht slaap vaak wel over.
Wat ik dus heb is inderdaad héél duidelijk hormonaal, maar absoluut geen migraine. Mijn moeder heeft jaren lang last gehad van zware migraine (door arts vastgesteld) dus ik weet wat het verschil is. Mijn ongesteldheids hoofdpijn zit altijd centraal achterin en heel duidelijk niet maar aan 1 kant of pal achter mijn ogen.

Ik voel ook een duidelijk verschil met 'normale' hoofdpijn die ik nog wel eens heb door moeheid of en verkeerde slaaphouding. Die laatste valt ook te onderdrukken met ontspannende middelen, pijnstillers of het al eerder genoemde glaasje wijn. Bij de ongesteldheidshoofdpijn helpt dit alles dus niet, enkel soms de combi 400mg ibuprofen en 2-3 koppen munthee om het net aan dragelijk te maken. Daarnaast time ik mijn ongesteldheid mbv de pil zo dat ik de ergste dagen in een weekend heb zitten, zodat ik plat kan.
Als ik hoofdpijn heb moet ik een uur of drie slapen, dan is het weg. Maar ik heb maar weinig hoofdpijn, alleen als ik echt moe ben.
Als het even kan seksen... Vooral klaarkomen helpt enorm. Echt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven