Blaasontsteking en zwanger

donderdag 19 september 2013 om 22:38
Door mijn vriendin die doktersassistent is (en thuistesten had liggen) weet ik dat ik blaasontsteking heb. Ben 21 weken zwanger. Nu ben ik door een ziek kind morgen niet in de gelegenheid urine weg te brengen. Mijn partner kan/wil het niet doen vanwege zijn autisme (andere discussie)
Kan het kwaad om te wachten met een eventuele kuur tot maandag? En tot die tijd veeeeeeel drinken, en vitamine c 1000?
Kan het kwaad om te wachten met een eventuele kuur tot maandag? En tot die tijd veeeeeeel drinken, en vitamine c 1000?

donderdag 19 september 2013 om 22:42
Een blaasontsteking kàn de baarmoeder zo prikkelen dat je voortijdig weeën krijgt. Ik zou het risico niet willen nemen.
Laat anders je verloskundige even langskomen met een dipstick en je huisarts bellen.
Of anders die vriendin laten bellen met je huisarts.
Kijken of je op die manier morgen al een kuurtje krijgt, ben je na het weekend van de ergste klachten af.
Laat anders je verloskundige even langskomen met een dipstick en je huisarts bellen.
Of anders die vriendin laten bellen met je huisarts.
Kijken of je op die manier morgen al een kuurtje krijgt, ben je na het weekend van de ergste klachten af.
donderdag 19 september 2013 om 22:44
Als je je ook beroerd voelt, dan zou ik nu de HAP bellen voor overleg. En jezelf voor de kop slaan dat je niet gewoon even langs je huisarts bent gegaan. Daar zou ik die vriendin ook even op aanspreken trouwens, dat ze je zwanger en wel door laat lopen met een aangetoonde blaasontsteking. Zij is in mijn ogen buiten haar boekje gegaan door wel te testen en niet te handelen. Ze had je na de uitslag meteen door moeten sturen naar een arts.

donderdag 19 september 2013 om 22:49

donderdag 19 september 2013 om 22:57

donderdag 19 september 2013 om 23:03
quote:eefie_says_hi schreef op 19 september 2013 @ 22:52:
Maar de eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat ik et waarschijnlijk al langer mee rondliep.En dat kan bij TO ook het geval zijn. Blaasontsteking tijdens de zwangerschap verloopt vaak atypisch. Weinig symptomen, het kan een tijdje onopgemerkt blijven.
Maar de eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat ik et waarschijnlijk al langer mee rondliep.En dat kan bij TO ook het geval zijn. Blaasontsteking tijdens de zwangerschap verloopt vaak atypisch. Weinig symptomen, het kan een tijdje onopgemerkt blijven.

vrijdag 20 september 2013 om 08:54
Ik hoop dat het kuurtje helpt TO!
Ik ben 19 weken zwanger en heb mijn 2e kuur gisteren afgerond.
Eerste kuur had niet afdoende geholpen helaas.
Heb jij ook een lange kuur? (4 pillen, 7 dagen lang?)
Heb voorheen ook wel eens een blaasontsteking gehad maar die kuur was toen een stuk korter.
Beterschap!
Ik ben 19 weken zwanger en heb mijn 2e kuur gisteren afgerond.
Eerste kuur had niet afdoende geholpen helaas.
Heb jij ook een lange kuur? (4 pillen, 7 dagen lang?)
Heb voorheen ook wel eens een blaasontsteking gehad maar die kuur was toen een stuk korter.
Beterschap!
Not my circus, not my monkeys