is 900 voor week (via DTI,7 nachten, 6 dagen) Turkije duur?

08-06-2008 00:27 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik heb net voor het eerst me laten overhalen een all-inclusive gevalletje te boeken in de buurt van Side. Het is een mooi hotel (via DTI), bij Side.

Door ongunstige vliegtijden ben ik er maar 6 hele dagen (7 nachten) en het kostte ongeveer 900 euro. Ik krijg reacties uit mijn omgeving dat dat heel duur is voor Tukije... is dit zo?

Ik ben vakantie naar Amerika gewend en daar is alles heel duur, dus ik reken zo'n minimaal 100 euro per nacht.

Dan is 7 nachten inclusief vlucht voor 900 toch niet zoveel?

Thanks... Hebben hier mensen trouwens ervaring met DTI en met SKY airlines? Had ik nog nooit van gehoord ;)
ik heb er wel zin in maar het komt dus nu zo uit dat ik een 8-daagse reis heb geboekt, en toch GEENEEN zaterdag meemaak! Dat vind ik belachelijk. De eerste zat. kom ik 's avonds aan en de tweede zat. ga ik vrijdagnacht al weg! Laat er nou net alléén zaterdagoverdag een activiteit plaats vinden die ik graag had willen doen... ;(
Ik heb dat eens voor 2 weken voor 5 sterren all inclusive betaald. In het hoogseizoen nog wel.
Ik ga ook 2 weken naar Turkije, in september dan ga ik 2 weken zeilen voor 1000 euro.
ik boek al helemaal niet meer via reisorganisaties, op internet kan je de leukste accommodaties vinden en boek je goedkope vluchten op de tijd waarop het jou uitkomt, en het scheelt je honderden euro's.

Transfers zijn ook makkelijk te regelen via hotels of je huurt een auto.Allemaal met enkele klikken. 900 euro voor 6 dagen Turkije vind ik veel te duur
Meds maar dat ligt ook weer aan de periode dat je gaat hoor.

Ik wilde ook dus in juli een weekje gaan maar bij alle vliegmaatschappijen waar ik keek kwam ik al op EUR 550 ong. uit voor een retourtje. Dan nog transfer en app. Daarom heb ik maar een gewoon verzorgde reis geboekt voor EUR 585.

Als je buiten het hoogseizoen gaat kan je tickets voor EUR 250 kopen, transfer erbij.........en je hebt zat superleuke appartementjes die je ter plaatse kan regelen voor EUR 15 per nacht. Dan is dat inderdaad ook vele malen goedkoper!

Alleen nu voor het hoogseizoen heeft het geen nut omdat de vliegtickets zo duur zijn jammergenoeg.
ik vind het het mafst dat ik een 8-daagse reis boek en toch géén zaterdagoverdag meemaak....
Ja die dingen gebeuren nou eenmaal op korte reizen,daarom ga ik bij voorkeur altijd wat langer..
Madelief balen van die vakantieduur die de mist in gaat zo. In het ANVR staat dat de reisorganisator je verplicht is heen te laten vertrekken op de 1e vakantie dag en terug op je laatste dag. Zo heb ik eens een klant gehad die met Inter express airlines vloog om 23.45 op de heenreis en om 05.00 terug. Heel erg vervelend maar helaas niets aan te doen!

De chartermaatschappijen zijn inderdaad zoals eerder uitgelegd afhankelijk van de 'slots' die ze krijgen, ze kopen de tijden

niet in zoals een lijndienstmaatschappij doet.

900 euro voor de 1e week augustus (bouwvak) voor 1 persoon All-in is helaas heel duur maar niet absurd voor die tijd van het seizoen...

mijn ervaring als reisadviseuse is dat corendon en bijv. alltours wel voordeliger zijn dan DTI

iig geniet van je vakantie!!
quote:eenelfje schreef op 11 juni 2008 @ 13:43:

Meds maar dat ligt ook weer aan de periode dat je gaat hoor.

Ik wilde ook dus in juli een weekje gaan maar bij alle vliegmaatschappijen waar ik keek kwam ik al op EUR 550 ong. uit voor een retourtje. Dan nog transfer en app. Daarom heb ik maar een gewoon verzorgde reis geboekt voor EUR 585.

Als je buiten het hoogseizoen gaat kan je tickets voor EUR 250 kopen, transfer erbij.........en je hebt zat superleuke appartementjes die je ter plaatse kan regelen voor EUR 15 per nacht. Dan is dat inderdaad ook vele malen goedkoper!

Alleen nu voor het hoogseizoen heeft het geen nut omdat de vliegtickets zo duur zijn jammergenoeg.Het ligt eerder aan welke maatschappij en welk vliegtuig. Ook in het hoogseizoen kan je voor spotprijzen vliegen, maar niet met de KLM en vanaf schiphol.
Toen ik een keer begin juni ging, betaalde ik 460 euro voor 12 dagen.
Meds, KLM kijk ik nooit want die is altijd te duur. Ik heb echt de hele waslijst met maatschappijen gehad, NL, Turkse, Duitse, vanuit Amsterdam, Rotterdam, Dusseldorf etc etc

Maar ik denk dat het net aan de periode ligt dat ik wil gaan. Want ik heb maar 1 week vrij in juli dus het moet precies in die periode. Ik zag nl. dat je ook met een Turkse maatschappij wel in Bodrum kon komen voor EUR 69 enkele reis (incl. tax) maar er was geen enkele terugvlucht meer in die periode. Dus ik denk dat ik daardoor op de hoge prijzen terecht kwam omdat ik dus precies aan mijn data gebonden was.
Madelief, het klopt wel hoor. ik ben ook 2x alleen op zonvakantie geweest en dan betaal je veel meer dan met z'n tweetjes. Zeker als het een all-inclusive betreft. Je kunt ook nooit in je eentje meedoen aan die voordelige stuntprijzen. (voor 110 euro bv) dat is altijd vanaf 2 pers. Maar wees maar blij dat je een 4 sterren hebt want in de 'mindere' accomodaties krijg je in je eentje de vreselijkste kamers. Deze verhalen geloofde ik nooit maar heb het 2x zelf meegemaakt. Je betaald dubbel zoveel maar je zit in de bezemkast.
Heb je eigenlijk wel 4 sterren? Ik heb niet goed gelezen l-).
quote:zusenzo schreef op 10 juni 2008 @ 09:30:

150,- P.P Zeg eens welke maatschappij dat is?Ik gok op Houtje-Touwtje Airlines
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven